Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Suspensii, frane, directie, roti. Tipuri, modificari, reparatii.

Moderators: mariusjaz, socratee

User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5162
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by Werner » 13 Jul 2009, 09:54

Mai baieti, Daniel are ARO cu motor L27, nu cu Brasov. El este de loc din Brasov!


User avatar
Ady
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 472
Joined: 07 Feb 2008, 18:25
Location: UK

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by Ady » 13 Jul 2009, 12:35

Eu cred ca are motor de Bv dupa poze si din prezentarea masinii lui.. ;D Grupuri de 11/41 am si eu dar roti pe 15(235/70/15) dar nu trece de 100km/h testat.. ;D . probabil greutate ceva mai mare...sau pompa...e reglat limitatorul acela diferit...nu stiu.

User avatar
N Alin
Membru
Membru
Posts: 126
Joined: 08 Dec 2008, 12:05
Location: Alba iulia

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by N Alin » 13 Jul 2009, 14:25

@ adi teoretic si cu anvelopele alea se atinge suta, cu siguranta e din regulatorul pompei -daca ai originala rotativa, daca ai pompa in linie (de tractor modificata) nu o sa mearga cu suta niciodata, pardon ....poate la coborire pante ;D

Am surubarit o perioada la pompele rotative cind am avut M cu motor D115,am observat ca difera regulatorul, de la pompa la pompa,sunt niste pirghii,arcuri, care se pot monta in mai multe pozitii, modificind asfel paramertii de functionare a regulatorului.

mdany are D127 toata ziua!

User avatar
myronutu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2243
Joined: 03 Feb 2008, 13:36
Location: cluj

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by myronutu » 13 Jul 2009, 15:59

adi@si eu am bv pe al meu cutie in 4 si grupuri 11/41 si am fost cu el cu 110 calcat binisor dar in rest merg cu el constat 80 si ii scot si consum bun.aici depinde si de cauciuucuri ca eu am pe fata 215/80/15 si pe spate 225/75/15 si alea pe spate sunt mici fata de cele pe fata se vede vizibil si merge de nare taine si trage bine cu cauciucurile mai mici ghindesti.
domnu werner dani are bv 100 % numa citit mai cu atentie sa vedeti :)>-


User avatar
mdany
Junior
Junior
Posts: 74
Joined: 27 May 2009, 21:39

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by mdany » 13 Jul 2009, 16:52

Ca sa clarific situatia sa va zic si de motor, am motor de brasov D127, iar cutia este in 5 trepte cum am mai spus.. Si ca sa se lamureasca toata lumea va fac un mic calcul:
turatie max motor d127 3200 (recomandata de constructor);
raport grup conic la mine este de 3,72 , iar raportul cutiei in viteza a 5-a este 0,8380
am cauciucuri 235/75/15 iar daca facem un mic calcul aflam lungimea cercului anvelopei, anvelopa are diametrul de 71cm de unde rezulta o lungime de cerc de: 222cm adica 2,22m
Facem un calcul ca sa aflam numarul de rotatii care ajung de la motor la roata adik 3200/0,83=3855 rot/ min la iesirea din cutie in treapta a 5-a , calculam si reductia data de grupul conic si aflam rotatia anvelopei adica 3855/3,72= 1036 rot/ min ale anvelopei la turatia motorului de 3200. acum aflam viteza obtinuta la acest numar de rotatii adica intr-un minut vom parcurge : 1036x2,22m = 2300m / minut iar intr-o ora vom parcurge 2300x60min= 138048m adica 138km !!! Deci la turatia motorului de 3200 rot/min si transmisia prezentata se poate prinde viteza de 138km/h ;D
Va mai explic si altele mai tarziu ca trebui sa plec la o gradina ;D

User avatar
mdany
Junior
Junior
Posts: 74
Joined: 27 May 2009, 21:39

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by mdany » 13 Jul 2009, 19:54

Dar Aro prinde greu aceasta viteza de 140km/h sau poate nu o prinde... eu unul nu am accelerat pe DN1 (ploiesti - campina , portiune de drum cu 4 benzi pe o distanta de aprox 25km, unde poti sa vezi cat duce o masina ) la blana pentru ca nu stiu daca vor rezista anvelopele si nici nu vreau sa cedeze ceva la motor sau la transmisie pentru ca este costisitoare o reparatie...
Si oricum la viteza de 110km/ zgomotul motorului este destul de puternic si nu prea te mai indeamna sa il accelerezi ;D
Eu am grupurile de fuga cu raportul de transmisie de 3,72 si anvelopele inalte si poate de aceea am reusit sa ating aceea viteza. Am observat ca multi au grupuri de forta cu raportul de 4,12 fapt care reduce din turatia ajunsa la roata si totodata si din viteza..dar au forta la plecare si demaraj mai bun..
Cei care au anvelope 225/75/15 iarasi nu pot prinde viteza prea mare peste suta pentru ca diamertul anvelopei este mai mic.
sunt multi factori care determina viteza maxima la un aro cu motor de brasov, in primul rand motorul care poate sa nu aiba un avans corect.. injectoarele pot sa nu functioneze toate le fel ...pompa nu este reglata corespunzator...pompa de alimentare nu baga suficient la turatie mai ridicata fapt care m-a decis sa imi montez o pompa electrica de motorina de lo o masina straina.
Eu am facut reglajul la instalatia de alimentare la un atelier specializat care repara cam tot ce exista in domeniu de diesel pana la ultimele tehnologi aparute si aici lucreaza un inginer care a lucrat la MEFIN SINAIA la pompe de injectie iar cand mi-a pus pompa de injectie la punct m-a lasat cu gura cascata de cate stia despre aceste sisteme si adevarul este k a facut treaba buna.

User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5162
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by Werner » 13 Jul 2009, 22:18

Da, da, m-am uitat mai bine, capacul culbutori e din 2 bucati, mi s-a parut ce e dintr-o bucata! ~:>

User avatar
mdany
Junior
Junior
Posts: 74
Joined: 27 May 2009, 21:39

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by mdany » 15 Jul 2009, 21:28

La un moment dat gasisem un topic unde se vorbea despre injectia de apa cu alcool in admisie la motoarele de ARO, dar nu il mai gasesc deloc.. >:(
Eu am stidiat demult aceasta posibilitate si am citit pe internet o groaza de articole despre acest lucru dar nu am gasit exact si care ar fi riscurile majore la folosirea unei asemenea instalati..
Intre timp am reusit sa realizez un sistem aproape automat de pulverizare a apei cu alcool in admisia motorului meu D127, am experimentat putin dar doar cu masina la poarta.. k nu am avut timp sa il montez definitiv si nici nu stiu exact care sunt riscurile, cu toate ca multe nu ar fi, dar tinand cont ca eu am nevoie de masina in fiecare zi si dak apare o stricaciune la motor din aceasta cauza imi cam pune treburile la incurcatura ca nu am alta masina de alergat.
Daca sunt persoane interesate sa discutam acest subiect voi pune si poze cu ce am realizat si cum.

User avatar
Cip
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 415
Joined: 24 Jan 2009, 15:14
Location: Tg-jiu-bucuresti

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by Cip » 16 Jul 2009, 01:40

E greu pana incepi...pe urma e si ma greu...

User avatar
mdany
Junior
Junior
Posts: 74
Joined: 27 May 2009, 21:39

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by mdany » 01 Oct 2009, 22:38

Eheee.. a trecut si vara si toamna asta nu prea e productiva la mine.... Intre timp la aro-ul meu am mai lucrat cate ceva. I-am montat si o turbina de la un TDX care fusese reconditionata dar nu m-am bucurat prea mult de ea ca s-a stricat, motive fiind destule. cum ar fi uleiul pe car l-am avut atunci in motor nu era unul de calitate si nici presiunea la ulei la mine nu mai se ridica prea mult doar cand e rece vreo 5 bar iar dupa ce se incalzeste nu creste mai mult de 2 oricat ar fi de turat.. deci e clar ca turbina nu a avut ungerea suficienta parerea mea. O alta problema era cu vibratul caroseriei care ma scotea din minti mai ales in demaraj pana intra motorul in turatie sau reduceam mai mult in viteza, solutia a fost inlocuirea tampoanelor de la caroserie cu unele noi si daca tot am umblat i-am facut si un body-lift de 3.5 cm, in felul acesta am scapat de vibratia data de motor si e mult mai linistita masina.
Cu turbina, sincer, mergea motorul mult mai bine, se tura mai repede si cu mai putin zgomot. Intre timp ii facusem rost si de un intercooler maricel dar nu am mai apucat sa il pun ca s-a bulit turbo. De cand am dat-o jos ma tot uit pe internet dupa o turbina dar sunt scumpe si nu imi permit.. asa ca pana una alta mai incerc o chestie la aia poate o fac functionala..
La un moment dat gasisem la dezmembrari un bord de ford mai recent si mi-l dadea cu 300 ron complet, cu ceasuri cu instalatia de caldura adica cu tot ce avea pe el , nu avea nici crapaturi.. atunci aveam banii si nu l-am luat iar acum l-as lua dar s-au dus banii in alte probleme ;D

Si mai nou mi-am cumparat o bara stabilizatoare de fata dar la mine nu sunt suporti pentru ea ca nu aveau atunci.. Daca are cineva aro dotat cu asa ceva si poate sa imi puna si mie o poza as fi tare incantat ;D ;D

User avatar
axxel4you
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1375
Joined: 07 Oct 2007, 11:01
Location: Bucuresti,sector 5
Contact:

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by axxel4you » 03 Oct 2009, 22:32

La turbina nu trebuie presiune prea mare de ulei din cate stiu , cel mai bine repara turbina si baga un ulei mai bun ceva 10 W 60 Castrol si vei avea presiune la cald .

User avatar
cab_512
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 473
Joined: 05 Oct 2008, 19:47
Location: Chisinau,Republica Moldova

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by cab_512 » 04 Oct 2009, 13:49

Presiunea uleiului la turbina e aceiasi ca la motor, mai important este debitul de ulei pentru racirea rulmentilor(bucsilor) la turbo si CEL MAI IMPORTANT este esirea cit mai libera a uleiului din turbo.

User avatar
mdany
Junior
Junior
Posts: 74
Joined: 27 May 2009, 21:39

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by mdany » 07 Oct 2009, 21:56

Ma mai gandeam la o chestie, (si asta dupa ce am studiat pe internet tot felul de turbine si compresoare adica turbochargers si superchargers) cum ar fi sa fac din turbina pe care o am un supercharger adica un compresor actionat de motor prin intermediul unei fulii si a unei curele... Bineinteles ca acest tip de compresor consuma ceva putere pentru a marii presiunea in admisie dar are si unele avantaje cum ar fi:
-presiunea se obtine aproape instantaneu fara intarziere cum se intampla la compresoarele actionate de turbina pe evacuare;
-temperatura de lucru a compresorului este mult scazuta deoarece nu mai are contact cu evacuarea si gazele fierbinti de acolo;
-evacuarea ramane libera, stiind ca montarea unei turbine pe evacuare mareste un pic presiunea in evacuare inaintea turbinei...
- si alte dezvantaje si avantaje...
Ce parere aveti?

User avatar
sarpe
Membru
Membru
Posts: 210
Joined: 07 Mar 2008, 21:36
Location: bucuresti si cateodata curtea de arges
Contact:

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by sarpe » 07 Oct 2009, 22:17

Parerea mea e ca te complici prea mult

User avatar
Ady
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 472
Joined: 07 Feb 2008, 18:25
Location: UK

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by Ady » 07 Oct 2009, 23:00

Frumoase modificari..bravo ;) . Parerea mea in legatura cu ceea ce vrei sa faci din turbina este...pe langa faptul ca te complici foarte mult, nu cred ca o sa reusesti sa o centrezi asa bine incat sa nu atinga paletele de la compresor de carcasa si banuiesc ca daca vrei sa o antrenezi prin curea va trebui sa-i pui o fulie nu?? ce fulie o sa-i pui pe un ax care are diametrul de max 10 mm?? si alta problema....cum o sa reusesti sa atingi turatii de 150.000-250.000 rot/min (turatii la care functioneaza un turbocompresor) si asta doar prin antrenare cand BV-ul are maxim 3200 rot/min?? Eu unul zic ca ar fi mai bn sa lasi turbina asa si sa iei alta mai buna sau un compresor volumetric daca vrei sa folosesti sistemul de supraalimentare prin antrenare(cu toate ca cel mai eficient este turbocompresorul unde se consuma cea mai mica energie de la motor) si pe langa schimbarea uleiului poate ar trebuii sa verifici pompa de ulei daca mai e buna sau e pe duca. Bafta la modificari %%- good luck


Post Reply