Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Suspensii, frane, directie, roti. Tipuri, modificari, reparatii.

Moderators: mariusjaz, socratee

User avatar
mdany
Junior
Junior
Posts: 74
Joined: 27 May 2009, 21:39

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by mdany » 07 Oct 2009, 23:53

Din cate am citit eu p net compresoarele astea au multiplicator de turatie cu care ajunge compresorul pe la 60000- 90000 rot/min.. am si eu rotile dintate de la un reductor cu raportul de 10/1 care pot sa il folosesc si ca multiplicator carcasa o pot face la strung deci se poate alinia binisor. Cu piesele pe care le am pot face un multiplicator de 30X , intradevar e complicat si e o oarecare provocare.. dar mai incerc odata sa pun turbina pe picioare ii fac si o racire cu apa ca sa mai reduc temperatura de lucru, o montez la loc si masor presiunea k mi-am facut rost si de un barometru de la 0 la 2 bar care masoara din 0,1 in 0,1 bar si atunci sa vedem de ce este capabila turbina...
Am pus si o poza cu unul facut de specialisti si nu pare sa aiba un raport mai mare de 1/10 multiplicatorul de turatie ???
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


User avatar
Ady
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 472
Joined: 07 Feb 2008, 18:25
Location: UK

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by Ady » 08 Oct 2009, 22:32

Da...arata bn dar chiar crezi ca o sa reusesti sa faci asa ceva ...adica cel care o sa-ti faca la strung piesele si ...e vb de roti dintate care trebuiesc facute si nu cred ca gasesti prea multe persoane care sa le faca. Aaaa si inca ceva...u esti sigur ca partea de compresor de la turbina pe care vrei u sa o modifici e la fel de mare cu cea din poza?? eu cred ca nu si nu cred ca o sa te ajute prea mult pentru ca nu o sa ai acelasi debit de aer ca si cea din poza la turatia pe care vrei u sa o atingi. Turbocompresorul ca sa ajunga la presiunea de supraalimentare de 2 bar lucreaza la turatii destul de mari iar ca ex iti pot da un diesel din gama Dacia care la turatia de putere maxima adik 4800 turbina atinge 240. 000 de rot/min. Eu cred ca mai bn cauti un compresor volumetric pe undeva si il pui ...cred ca iesi mai bn la banuti si nici nu te chinui atata.

User avatar
razvy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2479
Joined: 07 Feb 2008, 20:49
Location: beius bihor
Contact:

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by razvy » 08 Oct 2009, 22:46

daca cumva iei turbo suflanta de dacia 1.5 dci sa iei de euro 4 nu euro 3 ca is foarte slabe si oare nu o fi prea mica?

User avatar
mdany
Junior
Junior
Posts: 74
Joined: 27 May 2009, 21:39

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by mdany » 09 Oct 2009, 01:20

In fine... e destul de complicat ce vreau eu sa fac.. oricum nu vreau sa bag in motorul de brasov 2 bar pentru ca sigur cedeaza, cred ca undeva la o,5 bar maxim ii imbunatateste un pic randamentul.. Am gasit la dezmembrari in zona la mine turbine care ar face treaba mai buna poate decat ce vreau eu sa fac dar treaba e ca turbinele alea nu sunt noi si sunt destul de scumpe.. 200-300 euro si patesc cum am patit si cu asta pe care o am, k am luat-o de la cineva tot second dar macar omu nu a vrut nimic pe ea ca oricum o inlocuise si nu avea ce sa faca cu ea..
Masina merge bine si fara imbunatatirile pe car vreau eu sa le fac, doar am intretinut-o la timp si isi face treaba oriunde si oricand. Plec in fiecare zi cu ea si mereu gasesc oameni care sunt mirati ca mai exista asemenea masina 100%functionala tinand cont ca prin zona asta au cam disparut masinile romanesti pt ca lumea are fitze si vor masini straine cu care sa se dea in spectacol pe strazi si oricum majoritatea sunt suficient de necunoscatori iar cand se defecteaza ceva plateste in euro fara numar fara numar...
Oricum ma straduiesc sa o fac si eu sa arate mai modern si sa mearga cat de bine posibil asa cum au facut si alti pasionati de ARO ;)


User avatar
amb13
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1553
Joined: 02 Mar 2008, 20:15
Location: petrila-hunedoara

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by amb13 » 09 Oct 2009, 08:50

Mdany a scris: Oricum ma straduiesc sa o fac si eu sa arate mai modern si sa mearga cat de bine posibil asa cum au facut si alti pasionati de ARO ;)
Asta este si ideea, ca masina sa mearga bine, dar si sa arate bine, sa nu stai cu inima in pantaloni de cite ori vezi un echipaj de politie, mai ales cind are si citiva "prieteni' dupa el, ca iti ia talonul , banutii sau mai stiu ce.

User avatar
mdany
Junior
Junior
Posts: 74
Joined: 27 May 2009, 21:39

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by mdany » 09 Oct 2009, 12:53

Am toate actele necesare la msina si m-au m-ai oprit dar nu au avut decat sa zica 'drum bun' ... Doar noxele reprezinta o problema k in rest totul e functional la masina, de obicei daca a aparut o mica problema o rezolv seara- noaptea cu lampa si nu plec [-X cu masina cu probleme a doua zi ;D Cu toate ca al meu batran nu apreciaza si ma necajeste mereu dar asta e offtopic ;)

User avatar
Ady
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 472
Joined: 07 Feb 2008, 18:25
Location: UK

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by Ady » 09 Oct 2009, 20:54

mdany sunt de acord cu tine ...si eu vreau sa o fac sa arate mai bine si sa se ridice cat de cat la standardele din ziua de azi ...chiar daca nu o sa reusesc vreodata dar nu are rost sa te chinui sa faci ceva ce deja exista si facut mai bn decat o sa-l faci u( adik o turbina sau un compresor). Si eu ma chinui de mult timp sa pun o turbina pe al meu Aro dar nu exista destui banuti ...iar acum cand am ...nu prea mai am timp pentru masina ca trebuie sa ma ocup de altele:(. Am avut o turbina de pe un Mercedes Sprinter bineinteles stricata dar pana la urma "propietarul" sa razgandit si a spus ca vrea sa o repare si nu am avut ce face:(. Costa destul de mult si mai trebuie sa refac si traseul de evacuare daca ii pun turbo deci e destul de mare investitia. Multa bafta in continuare si mai vb...poate scoatem cateva sute de caluti din BV si apoi sa vezi cum cauta lumea BV-ul... ;D

User avatar
mdany
Junior
Junior
Posts: 74
Joined: 27 May 2009, 21:39

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by mdany » 09 Oct 2009, 21:07

Eu am traseul facut pentru turbina si merge si acum cu partea de turbina pe masina pentru ca am demontat doar partea de compresor cu bucsile... k doar nu stateam sa refac iar traseul cum a fost original.. am pus un capac si drum bun.. ;D
Gasesc eu o solutie, un compromis ceva ;) ;D

User avatar
Ady
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 472
Joined: 07 Feb 2008, 18:25
Location: UK

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by Ady » 09 Oct 2009, 21:07

razvy wrote:daca cumva iei turbo suflanta de dacia 1.5 dci sa iei de euro 4 nu euro 3 ca is foarte slabe si oare nu o fi prea mica?

Intre turbinele de pe 1.5dci din gama Dacia nu exista nici o diferenta....singura diferenta intre variantele de 65CP, 70CP si cel de 85CP este aceea referitoare la presiunea de supraalimentare si la modul de controlare a Westgate-ului turbinei ...turbina este aceeasi ;) si da ...este posibil sa fie cam mica pentru motorul de Bv.

User avatar
mdany
Junior
Junior
Posts: 74
Joined: 27 May 2009, 21:39

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by mdany » 09 Oct 2009, 21:17

Si eu zic ca turbina de logan e cam mica pentru motorul de brasov.. si fiind mica lucreaza la turatii foarte mari deci e un pic mai pretentioasa.

User avatar
mdany
Junior
Junior
Posts: 74
Joined: 27 May 2009, 21:39

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by mdany » 13 Nov 2009, 19:07

Intre timp am montat o alta turbina pe motor.. turbina tot de TDX.. avea un pic de joc in ax.. Chestia e ca nu stiu pe la ce turatie incepe asta sa bage k oricum prea mult nu baga si trebui turat ceva motorul ca sa se simta ceva presiune in admisie.. am incercat sa masor cu un barometru de presiune mica si mai ca nu l-a miscat..(barometrul e de max 2 bar si masoara si ce pot eu sa suflu..deci..) probabil e devina si tubulatura care e posibil sa nu fie etansa, ca nu am gasit furtun ca sa pot face o treaba calumea :-[
Am cautat pe internet dar nu am gasit nimic despre turbinele de pe TDX-urile de campulung, astea 2 pe care le am eu sunt facute de turbomecanica si nu sunt prevazute cu actuator..
Are cumva cineva detalii despre asemenea turbine???

User avatar
Ady
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 472
Joined: 07 Feb 2008, 18:25
Location: UK

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by Ady » 13 Nov 2009, 19:37

Normal ar trebui sa se cunosca adica sa-ti arate ceva pe ceas...doar daca turbina nu face fata debitului de aer pe care motorul de Bv in "papa" si atunci nu prea cred ca se cunoaste(totusi cred ca ar trebuii sa se vada ceva) sau daca nu mai lucreaza west gate-ul turbinei(supapa) si a ramas in pozitia "deschis" adik gazele ocolesc paletii turbinei si atunci nu o sa bage deloc ( ce tip de west gate are turbina? e fix sau e cu paleti adik variabil?). Incerca sa scoti furtunul de iese din compresor, tureaza motorul si vezi la mana daca simti ceva presiune....parerea mea ca sa o verifici. In cazul in care nu ai presiune in felul asta atunci e blocat west gate-ul.

User avatar
mdany
Junior
Junior
Posts: 74
Joined: 27 May 2009, 21:39

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by mdany » 13 Nov 2009, 19:56

turbina asta nu are west gate ca d-aia ziceam ca nu are actuator...gazele trec direct in turbina... daca pun mana se simte ca baga presiune adica impinge oleaca mana. o sa incerc maine sa masor presiunea p care o baga ea singura fara sa fie montata la tubulatura.. ma gandeam ca daca e de la un TDX care are 26oocm3 dar are turatie mai mare sa mearga cat de cat la asta de 3100 Turbina se simte in mers dar la turatie in tr a 3-a mai ales cand urc o panta k sunt destule p aici p la mine ;D

User avatar
Ady
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 472
Joined: 07 Feb 2008, 18:25
Location: UK

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by Ady » 13 Nov 2009, 20:21

Nu are actuator?? ...cam ciudat...insemna ca e varza turbina aia ..e pusa doar pentru pret pe masina.....sau are alt sistem de west gate extern dar in cazul asta aflai cand o puneai pe masina si ii dadeai ceva ture ca era posibil sa ramai fara furtune intregi ;D . O turbina care nu are asa ceva e ceva foarte normal sa nu baga presiune mai deloc (parerea mea) adica sa aduca presiunea pe admisie undeva la presiunea atmosferica sau foarte putin peste pentru ca daca ar baga mai mult si nu ar avea west gate sa o controleze atunci cand iei piciorul de pe acceleratie ar exista probleme destul de mari. Poti sa pui o poza cu turbina si cum o ai montata pe masina..iar daca vrei sa mai vb asta e adresa mea de mess adrian_ivan22 si eu vreau sa il modific pe al meu dar ...nu am turbina si mai multe ...dar vad ca u ai cu ce si vrei asa ca daca vrei sa vb poate pot sa te ajut cu ceva, eu ma invart in fiecare zi pe langa un motor diesel...turbodiesel ;) ..si...ma cam oftic ca nu pot sa-l modific si eu pe al meu...dar asta e.

User avatar
mdany
Junior
Junior
Posts: 74
Joined: 27 May 2009, 21:39

Re: Mici modificari aduse ARO-ului meu 243 3.1d

Post by mdany » 14 Nov 2009, 18:41

Eheee.. nu e chiar varza turbina chiar daca e second hand...azi m-a mai lamurit dupa cum urmeaza..
dimineata am desfacut tubulatura, am bagat barometru pe un dop ca sa il intepenesc in iesirea de la turbina, pornit motor..incalzit vreo 2 minute si dupaia forja...si am obtinut o presiune de 0,4 bar la 3 sferturi acceleratie adica sigur peste 2000 rotatii/min. motorul oricum nu a apucat sa se incalzeasca si nici turbina dar m-a convins ca baga si ea ceva... dupa care am mai umblat pe la tubulatura si am mai etansat imbinarile...
Mai p seara am avut de rezolvat neste treburi asa ca cu ocazia asta s-a incalzit si motorul ...si surpriza cand am ajuns acasa nu am oprit motoru ca sa verific daca baga turbo ca i-am lasat o valva pe tubulatura ca sa masor presiunea si surpriza a fost ca baga si la ralanti baga aer mai mult decat avea nevoie motorul iar cand acceleram sufla destul pe valva afara..deci turbina e inca vie ;D
Se simte si in mers ca se tureaza mai repede iar la urcare in a 3-a e mai puternic motorul si mai putin zgomotos.. pun si cateva poze ca sa se vada operatiunea ;D
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Post Reply