Frane disc puntea fata.

Suspensii, frane, directie, roti. Tipuri, modificari, reparatii.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Frane disc puntea fata.

Post by vstef_is » 17 Jul 2009, 17:47

Descriu sumar cam despre ce e vorba la franele pe disc de pe puntea fata, pentru ARO seria 24x.

Voi (re)veni si cu poze in curand, cand urmeaza (sper) sa fac pasul.

Pentru cei nefamiliarizati cu mecanica puntii fata de pe ARO 24x, pe scurt, piesele componente majore sunt:

brat superior + brat inferior

de care se prind

pivot superior + portfuzeta + pivot inferior.

Urmeaza fuzeta + taler (pentru saboti) + butuc + planetara + MRL.

pe taler se monteaza sabotii si apoi peste tamburul.

Exista doua tipuri de pivoti superiori, cel "nou" si cel vechi. Eu personal prefer pe cel vechi. Din ce am inteles, exista si doua tipuri de pivoti inferiori. Cel nou este execrabil, si trebuie folosit tipul vechi de pivot inferior.

Prima piesa necesara (si cea mai importanta) este portfuzeata. Aceasta va avea prinderea pentru etrier.

Se demonteaza tot, se pune portfuzeta noua, si un etrier de Renault 21 pe ea (cu placute noi / sh la alegere). Urmeaza discul de ARO, butucul, si restul pieselor.

Discul inlocuieste talerul, iar portfuzeta ofera prinderea pentru etrieri. Se conecteaza furtumele de frana, aerisit, si sanatate.

Cand ma apuc de treaba, o sa fac poze si explic aici mai pe larg.

Costuri aproximative

portfuzete - trebuie gasite la un REMAT / masina dezmembrata / magazin. Ultima varianta presupun ca e scumpa, altminteri ar trebui sa fie 1.5mil bucata
discuri - preferabil noi, dar merge si second. 1.5 mil bucata noi, second vro 500 de mii
etrieri R21 - la alegere, noi sau sh. Noi n-am idee, SH nu cred ca trece de 1.5mil bucata.
Placute frana - nu stiu exact pretul. Daca stie cineva, sa raspunda aici.

Cost total, aproximativ, mediu - 10 mil.

Merita? DA.


Avantaje:

- opreste mai bine
- nu trebuie reglat
- nu isi pierde eficienta cand se uda (trecere prin vad)
- mai fiabil (mai putine garnituri susceptibile de "spart")


User avatar
Dan CHIRIAC
Administrator
Administrator
Posts: 2676
Joined: 20 Feb 2007, 10:10
Location: Bucuresti

Re: Frane disc puntea fata.

Post by Dan CHIRIAC » 17 Jul 2009, 18:46

Acum, daca ai inceput sa povestesti, hai sa ma bag si eu.
Dupa cum am mai spus prin alta parte, am facut aceasta modificare la "ARO-ul verde multicolor" cam de o luna.
Portfuzetele, discurile si etrierii le-am luat de la vstef_is mai de multisor. Uite ca acum isi cauta ...
Precizari:
Exista brate inferioare asa zise "de tip nou" care au fost montate pe ARO cu frane disc, care au un soi de degajare (o "cocoasa") pentru a nu se lovi etrierul de brat la viraje.
Eu am pastrat bratele si pivotii "de tip vechi" si am practicat un soi de degajare in partea superioara spate a bratului superior astfel incat sa nu loveasca etrierul. Desigur, am aplicat si o intaritura in zona cu pricina.
Din pacate, am o problema legata de descarcarea fotografiilor din telefon. De fapt din acest motiv nu am povestit pana acum, pentru ca nu am "documentatia completa".
Toti cei cu care am discutat despre modificare de la tamburi la disc mi-au spus ca pompa de frana de tip vechi nu da randament in cazul discurilor. In consecinta, am inlocuit si pompa de frana cu una de Autonova, pentru frane disc.
Noua pompa de frana are "tulumba" pentru servo mai mare in diametru si nu are loc de pompa de ambreiaj. Din acest motiv, a trebuit inlocuit si suportul pompei de ambreiaj astfel incat aceasta sa fie pozitionata mai in fata. Am modificat corespunzator si tija de actionare a pompei de ambreiaj.
Atentie! pompa de frana pentru disc trebuie sa aibe cate o supapa pentru mentinerea presiunii pe fiecare dintre cele doua iesiri. De asemenea, trebuie mentionat ca iesirile pompei noi sunt una de 10 mm, cealalta de 12 mm, pe cand conductele instalatiilor de franare de tip vechi sunt ambele de 10 mm. Deci la una dintre iesiri trebuie o reductie sau trebuie schimbata conducta.
Am sa revin cu fotografii cat de iute voi putea.
Succes! dupa parerea mea modificarea merita facuta.
ARO 244, an 1997, motor L25
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011

User avatar
Florin
Membru
Membru
Posts: 237
Joined: 13 Dec 2006, 19:06
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Agregatul verde multicolor

Post by Florin » 17 Jul 2009, 23:33

Nu e cine stie ce modificare sa montezi discuri in loc de tamburi .Nea Dan a schimbat doar portfuzeta care e la fel ca cea de tambur numai ca are 2 urechi pt. prinderea etrierului iar discul se monteaza in cele 3 suruburi pe butuc la fel cum vine tamburul nu e mare filozofie.Ultimile modele au venit cu brate model nou cu pivoti sferici cu alta portfuzeta .
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Florin
Membru
Membru
Posts: 237
Joined: 13 Dec 2006, 19:06
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Agregatul verde multicolor

Post by Florin » 17 Jul 2009, 23:34

Inca 2 poze:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


User avatar
Dan CHIRIAC
Administrator
Administrator
Posts: 2676
Joined: 20 Feb 2007, 10:10
Location: Bucuresti

Re: Frane disc puntea fata.

Post by Dan CHIRIAC » 21 Jul 2009, 15:16

Iata o fotografie de la un brat inferior modificat. Pe partea cealalta a fost aplicata o intaritura.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
ARO 244, an 1997, motor L25
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011

User avatar
tudop
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 773
Joined: 02 Sep 2007, 15:13
Location: Iasi
Contact:

Re: Frane disc puntea fata.

Post by tudop » 22 Jul 2009, 10:52

Mda, acum am descoperit si eu de ce raminea fara frina cind faceam viraje strinse > am schimbat bratul stinga cu unul "neautorizat" si se loveste etrierul in el. Teapa si de la capat, tre sa fac si eu operatia inestetica la brat, sa pot circula in siguranta...

ionutzzz123
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 518
Joined: 03 Sep 2010, 22:38
Location: bucuresti
Contact:

Re: Frane disc puntea fata.

Post by ionutzzz123 » 06 Feb 2016, 15:20

Nenea dan, zici aici ceva de niste supape la pompa aia de discuri, cum vin supapele astea?

User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4015
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Frane disc puntea fata.

Post by Constantin » 06 Feb 2016, 16:48

Ar fi fost mai cumsecade cu un D.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche

User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3077
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Frane disc puntea fata.

Post by Soryn » 06 Feb 2016, 17:08

Cred ca se refera la distribuitorul cu icp .
Sau probabil sunt niste reductii infiletate in corpul pompei.
Last edited by Soryn on 06 Feb 2016, 17:18, edited 2 times in total.

User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4015
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Frane disc puntea fata.

Post by Constantin » 06 Feb 2016, 17:11

Nu bre.Ziceam Dan,cu D mare.
´´nenea dan ´´ cu d mic suna precum antibacteriana.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche


Post Reply