reguli offroad

Suspensii, frane, directie, roti. Tipuri, modificari, reparatii.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
alex
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1507
Joined: 12 Mar 2007, 23:16
Location: Bucuresti

reguli offroad

Post by alex » 27 May 2007, 22:27

http://www.clri.net/index.php?pid=4
interesant....


  vstef_is>,,Iaca ma simt eu sa traduc... Cu mici adaptari si completari nesimtite din partea mea."..(tradus de vstef_is )


1. SIGURANTA E PE PRIMU LOC, ORICE AR FI! FII ATENT, FII CONSTIENT SI FOLOSESTE-TI CAPUL! GANDESTE INAINTE SA ACTIONEZI! INTOTDEAUNA PLEACA DE LA PREMIZA CA SE VA INTAMPLA TOT CEEA CE SE POATE MAI RAU! NICIODATA nu sta in preajma unui vehicul in miscare, nu scoate maini pe geam, picioare sau alte parti ale corpului. NU merge pe scarite, pe sub masina, pe masina sau atarnat de masina... EXISTA DOAR DOUA pozitii in ceea ce priveste o masina - INAUNTRU CU CENTURA, sau LA DISTANTA MARE, in afara masinii.

2. ESTI RESPONSABIL PENTRU MASINA DIN URMA TA. Intotdeauna trebuie sa stii ce face masina din spatele tau, si sa o urmaresti in oglinzi. Daca nu o mai vezi in oglinzi, opresti IMEDIAT, si o astepti. Intre timp ii anunti si pe ceilalti (strigate, flashuri, claxoane, sau mai elegant CB daca exista, ori walkies... ). La TOATE intersectiile sau schimbarile de directie care presupun macar o alternativa, OPRESTI si astepti masina din spate, incat sa te asiguri ca vede pe unde o iei, incat sa te poata urma. Daca masina din spate se opreste, te opresti si tu, si astepti sa isi reia mersul. Daca sunt probleme, ajuti... Daca nu s-a stabilit in prealabil si in mod expres acest lucru, NU SPARGE GASCA, NU TE DESPARTI DE GRUP.

3. ATENTIE LA VITEZA! Limita de viteza (cel putin la ei, unde sunt mai civilizati...) este de 8mph sau 13 Km/h... ORICE AR FI, NU EXISTA MOTIVE SA MERGI REPEDE! NU SUNTEM LA RALLY - RAID, suntem la o plimbare... cu cat viteza creste, primul punct - SIGURANTA - este periclitat... si NU DOAR siguranta ta si ci a CELORLALTI... Asta ca sa nu mai spunem de uzura pieselor in miscare... FOLOSESTE EFICIENT treptele de viteza, acceleratia, franele, ambreiajul si cuplul motorului, pentru a mentine o viteza MICA si constanta.

4. RESPECTA MEDIUL INCONJURATOR!!!! In tarile civilzate exista ceea ce se numeste "Tread Lightly" (Umbla usor) un set de reguli/program/mod de gandire care invata soferii de masini de teren sa NU strice natura, si sa respecte mediul inconjurator. Asta inseamna sa nu treci cu masina peste un palc de flori de coltz, sau sa calci o caprioara! NU DISTRUGE NATURA!

5. INAINTE SA PLECI LA DRUM, sau dupa ce ai plecat la drum, fii constient ca soferii sunt diferiti, si masinile sunt diferite! Unii soferi pot fi mai experimentati, altii mai putin experimentati, la fel cum unele masini pot fi mai pregatite, iar altele mai putin pregatite. FII CALM, si RABDATOR cu cei tineri si novici! Asigura-te ca TOATA LUMEA stie despre ce va fi vorba, despre traseu, despre dificultate si despre ritmul in care se merge... DACA situatia din teren e mai albastra, intervine CALMUL SI RABDAREA, astfel incat toata lumea ce ia parte la iesire sa se bucure si sa se simta bine.

6. Daca vezi ceva interesant, un peisaj, niste flori, sau un izvor, sau mai stiu eu ce, poti sa te OPRESTI, sa chemi si grupul si sa admirati impreuna... Tot ce se poate ca ceilalti sa nu fi vazut acel lucru, sa le fi scapat, dar sa vrea sa admire frumusetea codrilor patriei... sau a patriei pur si simplu... O calatorie nu inseamna doar sa ajungi la destinatie si inapoi, ci si sa te bucuri de drum...

7. ATENTIE LA CONSUMUL EXCESIV DE ALCOOL - Nu e nici o problema sa bei o bere... sau doua... sau trei... dar cand treci de zece sau cand incepi sa canti "Floricele pe campii" iar lumea se uita ciudat la tine... E CAZUL SA TE OPRESTI, si sa NU atentezi la siguranta celorlalti, incercand sa conduci, pentru ca "LASA CA MERGE".... PRIETENII NU ISI LASA PRIETENII SA CONDUCA BETZI... Cel mai bine totusi e ca bucuria alcoolului sa fie simtita cu moderatie si responsabilitate...

8. PROVIZII - NICIODATA NU SUNT PREA MULTE.... MANCARE si BAUTURA din belsug... dar MULT mai importante sunt UNELTELE, TRUSA DE SCULE, PIESE DE REZERVA si MECANICUL Cheesy - In caz de orice eventualitate... TOATE aceste provizii si chestii trebuiesc prinse FOARTE BINE in masina/portbagaj - NU VREM sa inceapa sa sara si sa ne cada in cap cand mergem prin teren accidentat.

9. STAREA TEHNICA A VEHICULULUI - ENORM de important... mai ales avand in vedere fiabilitatea romaneasca... si cu atat mai mult cu cat atunci cand se strica o piesa, strica si alta piesa, care dupa aia strica si alta piesa si tot asa... INTOTDEAUNA plecati intr-o expeditie, calatorie, aventura, iesire, plimbare, DOAR daca masina e in stare tehnica BUNA

10. Cunoaste-ti masina - PE DEDESUBT.... Asta inseamna sa stii unde e puntea spate, unde e grupul spate, sa stii unde e reductorul si cutia de viteze, si sa incerci sa protejezi toate aceste subansamble!

11. Cunoaste-ti unghiurile - Sudiaza unghiurile de atac si de degajare, si invata sa apreciezi ce rampe poti sa ataci si unde nu poti. Fii FOARTE ATENT si la unghiul ventral - nu vrei sa pui masina pe burta, sau sa o lovesti pe dedesubt!

12. INTOTDEAUNA, ORICE AR FI, lasa CAT MAI MULT LOC intre tine, si MASINA DIN FATA.... Daca masina din fata se opreste brusc, face o manevra brusca, incearca sa urce un deal si NU reuseste, si curge inapoi la vale, este foarte important sa fii departe de ea, incat sa aiba loc de manevra. NU iti fa griji, cel ce conduce in fata ta VA AVEA GRIJA DE TINE, sa nu ramai in urma, si nu te va lasa sa te ratacesti!

13. CAND AI CEL MAI MIC DUBIU -- OPRESTI, te dai jos, si inspectezi la pas terenul din fata ta... FOARTE important pentru zonele cu noroi - NU stii cat de adanc poate fi, daca e mlastina, cat de tare e pamantul, etc etc... Daca nu ai experienta indelungata SI CHIAR DACA AI, e mult mai sigur sa te opresti, te dai jos si inspectezi! ESTE CRUCIAL la trecerile prin vad... NICIODATA nu intri cu masina intr-o apa, fara sa fi intrat cu piciorul... daca tu nu poti, fii sigur ca nici masina nu poate... STUDIAZA malurile, si FUNDUL APEI - daca este prea moale te vei afunda... si nu cred ca vrei asta... CAND URCI UN DEAL, INTOTDEAUNA - urca-l la picior intai, si studiaza ceea ce este dincolo de el!!!! Poate fi un santz urias, poate fi o buturuga taiata, sau mlastina... sau prapastie sau o gaura neagra... INTOTDEAUNA urca dealul la picior, si abia apoi cu masina... cand ai avant si urci deja cu o viteza, daca nu stii ce te asteapta, cazi in groapa... si... ai toate sansele sa ramai acolo!

14. NU BAGA DEJTELE PRIN VOLAN, NU INCOLACI MAINILE AIUERA PRIN VOLAN... VOLANUL se apuca si se manevreaza DOAR de coroana sa exterioara FARA sa iti bagi degetele prin el, sub NICI o forma... Miscari bruste de volan in urma configuratiei terenului pot foarte lesne rezulta in degete sau chiar maini rupte...

15. MERGI DREPT cand URCI sau cand COBORI o panta - EVITA pe cat posibil traiectoriile DIAGONALE, pentru ca TE POTI RASTURNA... La urcare e o problema ceva mai mica, poti sa ataci culmea dealului USOR OBLIC - DAR NU EXAGERA!!!! Coborarile in schimb NU SE FAC PE DIAGONALA, TE POTI RASTURNA FOARTE FOARTE FOARTE USOR!!!

16. CENTURA DE SIGURANTA!!!! - Daca te rastorni nu vrei sa zbori prin masina... si reciteste punctul 1. ORICE AR FI SIGURANTA TA SI A CELORLALTI DIN JUR este PRIMORDIALA

17. PASTREAZA MEDIUL CURAT!!! INTOTDEAUNA, si repet INTOTDEAUNA, STRANGE TOATE TOATE TOATE TOATE GUNOAIELE!!!! Gradul nostru de civilizatie trebuie sa fie mai presus de gunoaiele si sticlele de bere lasate in urma!!! STRANGI TOTUL, INCLUSIV mucurile de tzigara... In urma noastra natura trebuie sa ramana CEL PUTIN la fel de CURATA precum ERA! DACA VEZI urmele unor homo sapiens care au aruncat tot felul de mizerii, LE STRANGI FRUMUSEL SI PE ALEA, in sacul special pentru gunoaie...

18. Cere premisiune inainte de a merge pe un domeniu privat... Proprietarul se poate supara in caz contrar... NU atenta la animalele domestice, sau nedomestice, si lasa portile exact asa cum le-ai gasit.

19. RESPECTA ANIMALELE. Opreste-te, priveste, fa poze, DAR NU DERANJA sau ALERGA ca dementul prin padure dupa animale. Au o viata si ele si trebuie sa le respectam.

20. RESPECTA SI OAMENII... Trecatorii, cei care merg la pas, biciclistii, astia pe cai, ciobanii, etc.... OPRESTE, lasa-i sa treaca, si apoi continua... INTOTDEAUNA pleaca de la premiza ca tu NU ai prioritate.

21. NICIODATA nu condu un alt vehicul, decat daca ti s-a cerut acest lucru in mod expres. Poti fi raspunzator pentru eventualele pagube produse... Ai
masina ta, poti sa o strici... dar nu o strica pe a altcuiva!

22. CAND SUNT COPII PRIN ZONA!!!! INTOTDEAUNA pleaca de la ideea ca vor incerca sa fuga SPRE masina, SUB masina si asa mai departe!!! Fii foarte atent cand dai cu spatele, astia mici nu-i vezi in oglinda, roaga pe cineva sa se asigure ca totul e in regula...


Multumiri pt traducere si scuze pt harababura .Cred ca acum arata ok.
Last edited by SERGHEI on 28 May 2007, 19:17, edited 1 time in total.
happily mending an Aro 320 D127


User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6798
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: reguli offroad

Post by George » 01 Jun 2007, 21:23

asa mai merge...si sigur e folositor!
ar trebui tiparit si distribuit fiecarui participant,la fiecare iesire. nu cred ca ar strica nimanui...
ARO CLUB ROMANIA

Conashu
Junior
Junior
Posts: 53
Joined: 24 Mar 2007, 16:52
Location: Targoviste

Re: reguli offroad

Post by Conashu » 01 Jun 2007, 23:45

      Este extraordinar !
      Eu deja am tiparit aceste reguli , voi multiplica materialul si il voi distribui dupa caz , partenerilor de off-road.
      Cu totii dorim sa avem parte de distractii, fara evenimente neplacute.

vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Re: reguli offroad

Post by vstef_is » 02 Jun 2007, 10:13

Oh, da... ENORM De folositor... nu prea am eu experienta, dar cateva dintre punctele de acolo le-am trait... mare atentie la toate... mai ales la partea cu rasturnatul masinii.... si orice ar fi SIGURANTA prima...

SI astea fiind spuse, ne vedem la Brasov, nu :D ?


SERGHEI
Banat
Banat
Posts: 2355
Joined: 27 Dec 2006, 15:14

Re: reguli offroad

Post by SERGHEI » 25 Dec 2007, 20:53

Partea cu calcatul florilor de Colt este super tare....Eu as mai adauga ceva :Nu treceti cu rotile peste cuiburile ,,Vulturilor plesuvi" si ,,Este interzisa cu desavarsire fugarirea cu masina a Caprelor negre".....In rest ,util ...nu am ce comenta .... :-j :-j :-j 8-X

User avatar
tarzy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2647
Joined: 03 Dec 2006, 20:06
Location: Bucuresti
Contact:

Re: reguli offroad

Post by tarzy » 25 Dec 2007, 21:19

nu rade .... dupa capre negre mai greu sa fugi cu masina ... da dupa caprioare deastea ... domestice se practica

eu am tras afara pe unii din canal de irigatii care asta faceau ... fugareau caprioare & iepuri cu "jeepul" (patrol mai precis)

si acum regret ca nu am facut pe paraciosul ... cretini aia meritau sa-i dau pe mana "legii" ... numa ca printre ei era si reprezentatul legii pe acea arie (adica sefu' de post) si inca nu apucasera sa prinda nimic ... asa ca i-am tras frumos din sant .... a dreaqu masina nu avea (cel putin aparent) nimic .... 
Eu cred ca o tara care incearca sa prospere prin stabilirea de taxe mari este ca un om care, stind intr-o galeata, incearca sa se ridice tragind de miner.
(Winston Churchill)

User avatar
hume89
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 383
Joined: 05 Jun 2008, 00:47
Location: Bucharest

Re: reguli offroad

Post by hume89 » 26 Jul 2008, 00:21

foarte bune ideiile...le-ai scos de la sursa proprie sau de undeva?...genial...sincer ...felicitari;)

User avatar
gabone
Membru
Membru
Posts: 111
Joined: 23 Nov 2008, 19:18

Re: reguli offroad

Post by gabone » 25 Nov 2008, 21:57

regulile sunt foarte bune din toate privintele mai ales cele privind Mediul si Siguranta.  =:)

User avatar
Cip
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 415
Joined: 24 Jan 2009, 15:14
Location: Tg-jiu-bucuresti

Re: reguli offroad

Post by Cip » 17 Jul 2009, 21:42

Interesant si util,dar am si eu o intrebare:care e ungiul maxim de urcare la aro 24x? Adica,cat de abrupta trebuie sa fie panta ca sa ma dau cu rotile in sus?
E greu pana incepi...pe urma e si ma greu...

vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Re: reguli offroad

Post by vstef_is » 18 Jul 2009, 00:51

Poti sa stai linistit. Panta aia care te-ar da peste cap, nu o urca....

User avatar
maiden
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 728
Joined: 16 Feb 2007, 10:22
Location: Tulcea
Contact:

Re: reguli offroad

Post by maiden » 21 Jul 2009, 10:17

;D

User avatar
Ines
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 275
Joined: 12 Dec 2009, 08:28
Location: Onesti
Contact:

Re: reguli offroad

Post by Ines » 25 Dec 2009, 07:54

Si paraca ar fi on topic...ca exemplu...daca tot nu exista topicul "asa da, asa nu"

http://www.220.ro/f6fR9ZZ87b/Cum-Sa-Fac ... De-Secunde

hmmmmmmmmmm...NO COMMENT!

poate va foloseste si asta:
http://www.4tuning.tv/jITdRDHWSyI/Scoal ... dul_3.html
The old lady hasn't spoke it all!

User avatar
RoteaDaniel
Membru
Membru
Posts: 110
Joined: 11 Jul 2009, 14:06
Location: DEVA

Re: reguli offroad

Post by RoteaDaniel » 25 Dec 2009, 13:54

referitor cum distrugi un aro in 30 de secunde ce sa intamplat acolo a fost mai multe cauze si anume :
1. probleme la caseta de directie care dintr-un motiv pe care nu il stiu s-a blocat caseta de directie si masina afacut u derapaj de a ajuns langa drum ce acea panta foarte inclinata .drumul acolo este perfect drept fara inclinatie are vreo 3m latime si are un usor viraj la dreapta.
2.Soferul respectiv a fost destul de baut si astfel refelexele lui au fost intarziate .
3.lipsa de cabluri de tractiune rezistente .
4. acolo mai erau niste "mari off rodisti" cu vreo 7-8 atv -uri cu trolii toate ,care erau cu morcovu in fund si cu frunzele peafara pe care iau rugat baietii de acolo sa ii ajute insa aia au scos camera de luat vederi ca sa filmeze spectacolul .cum un aro 10 trage un aro 244 din rahat.
5.244 avea electromotorul defect se defectase cu vreo ora inainte de acea rasturnare .
6. daca ati vazut baietii au virat rotile maxim stanga si era necesar doar un levier bagat in volan ca sa nu se vireze rotile singure ca sa poata sa fie scos de acolo fara probleme .baiatu cu 244 avea 3 leviere la el insa nu a vrut sa puna nici unul astfel masina s-a virat singura la dreapta si astfel a lovit copacul din fata ,si s-a rupt cablul de tractiune .si masina a luato in jos .
7. baietii erau foarte presati de timp .

User avatar
Zmeu
Banat
Banat
Posts: 892
Joined: 15 Apr 2009, 14:39
Location: Bucuresti

Re: reguli offroad

Post by Zmeu » 25 Dec 2009, 18:11

banuiesc ca ar trebuii o sg regula: - nu te duci in off-road fara sa fi pregatit tehnic

User avatar
Herisanu
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 839
Joined: 26 Dec 2008, 11:38
Location: Campulung - Muscel , Arges , Romania

Re: reguli offroad

Post by Herisanu » 25 Dec 2009, 20:36

Servus !!!!!!

ATENTIE !!!!!! Regula nr 1. NU CONDUCETI IN OFF-ROAD SUB INFLUIENTA BAUTURILOR ALCOLICE !!

Conducerea in off-road sub influienta bauturilor alcolice poate fi mult mai riscant decit pe sosea .!!!!!!!!


Post Reply