Alegerea anvelopelor in functie de teren.

Suspensii, frane, directie, roti. Tipuri, modificari, reparatii.

Moderators: mariusjaz, socratee

User avatar
axxel4you
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1385
Joined: 07 Oct 2007, 11:01
Location: Bucuresti,sector 5
Contact:

Re: Alegerea anvelopelor in functie de teren.

Post by axxel4you »

Din cate am inteles cauciucurile reesapate au un cauciuc mult mai dur fata de cele noi ceea ce le permite o rulare mai indelungata daca rezista ca integritate .Cele mai bune reesapate sunt produse de INSA- Turbo si rezista mai mult din punct de vedere al uzurii ca un alt cauciuc cu acelasi profil dar nou.

User avatar
gortu
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 722
Joined: 29 Nov 2009, 21:06
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Alegerea anvelopelor in functie de teren.

Post by gortu »

Din ce in ce mai mult se folosesc cele reesapate.Cele reesapate dupa o perioada de timp unele incep sa se exfolieze profilul de pe ele...sunt si mai putin durabile decat cele ne reesapate.Depinde si ce firma sunt...
KAROLOKW
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 271
Joined: 30 Mar 2010, 11:40
Location: Brasov
Contact:

Re: Alegerea anvelopelor in functie de teren.

Post by KAROLOKW »

intru si eu in discutie:) nu am experienta in off foarte multa dar pot sa spun ca pentru un off moderat un 30% din parcurs cu niste cauciucuri de genul INSA sahara de 3 ani de zile merg de nu se poate si nu s-au exfoliat:)montate pe o Niva e drept sunt folosite doar vara ca iarna exista Semperit pentru zapada:) Pt M am INSA profil Dakar tot resapate si pot sa spun ca merg foarte bine.
Parerea mea este ca tot ce tine de cauciucuri si de cum se comporta are foarte mult un factor subiectiv ca noi pe Aro sau pe M-uri nu vom folosi o guma la extrem cat poate ia sa duca...aici cred ca cei care merg off foarte mult sau participa la competitii pot sa spuna mai multe din experienta lor proprie...dar cum fiecare are asteptari si pareri proprii totul cred ca e subiectiv si ajungem in final la BANI :)
Daca cineva vrea Insa resapate eu le recomand pana acum sunt multumit de ele cum se comporta si pretul e uman.:)
User avatar
gortu
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 722
Joined: 29 Nov 2009, 21:06
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Alegerea anvelopelor in functie de teren.

Post by gortu »

Da, Insa se comporta foarte bine.Eu ma refeream in general la unele cauciucuri...

User avatar
zoladex
Nou venit
Nou venit
Posts: 8
Joined: 05 Sep 2010, 19:29
Location: Buzau
Contact:

Re: Alegerea anvelopelor in functie de teren.

Post by zoladex »

din cate stiam , nu se pun resapate pe fata pentru ca pot exista accidente in cazul in care se exfoliaza profilul in mers ; in cazul asta ar fi o problema in gasirea unor anvelope neresapate la un pret bun , cel putin eu am cautat 195/80r15 si am gasit numai resapate cu profil off road la vreo 310 lei , si ca sa pun si pe fata neresapate costa cel putin dublu . imi recomanda cineva sa pun si pe fata resapate ?
User avatar
CRISX
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 568
Joined: 19 Dec 2009, 13:33
Location: BUCURESTI
Contact:

Re: Alegerea anvelopelor in functie de teren.

Post by CRISX »

zoladex wrote:din cate stiam , nu se pun resapate pe fata pentru ca pot exista accidente in cazul in care se exfoliaza profilul in mers
De fapt, recomandarea e sa nu se puna resapate pe puntea motoare.
KAROLOKW
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 271
Joined: 30 Mar 2010, 11:40
Location: Brasov
Contact:

Re: Alegerea anvelopelor in functie de teren.

Post by KAROLOKW »

CRISX wrote:
zoladex wrote:din cate stiam , nu se pun resapate pe fata pentru ca pot exista accidente in cazul in care se exfoliaza profilul in mers
De fapt, recomandarea e sa nu se puna resapate pe puntea motoare.
ca le gasesti pe marginea autostrazii :)
si iarasi ma bag in discutie :) sunt adeptul caucicului special facut si doar la "prima mana"adica nou:) un alt aspect ar fi calitatea resaparii de acum cu ce era acum 20-30 de ani e total alta,materialele folosite sunt altele mult imbunatatite.
mai este un aspect daca "dorel" care le monteaza pe masina le monteaza prost sau nu tine cont de sensul de rotatie de profil de presiunea de lucru de...de...de... desigur ca un cauciuc resapat nu va fi niciodata la acelasi nivel cu unul nou si vor aparea discutii si pareri de genul ca alea sunt praf si ca nu sunt bune si ca...si ca..:)
o mai spun odata "e chestie de bani":)
User avatar
Dan CHIRIAC
Administrator
Administrator
Posts: 2676
Joined: 20 Feb 2007, 10:10
Location: Bucuresti

Re: Alegerea anvelopelor in functie de teren.

Post by Dan CHIRIAC »

Eu merg de ani buni cu resapate pe toate rotile si mai stiu o gramada de oameni care procedeaza la fel. Resapatele nu sunt atat de proaste pe cat spun unii. Desigur, si compozitia materialului, si calitatea lor mai depinde si de producator.
Apoi unde mai pui ca mai protejezi si mediul!
ARO 244, an 1997, motor L25
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011
User avatar
hbogdan
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 473
Joined: 11 Dec 2009, 20:50
Location: Constanta
Contact:

Re: Alegerea anvelopelor in functie de teren.

Post by hbogdan »

Chestia cu resapatele este o idee preconceputa a romanilor, asa cum este aceea ca e mai bine dpdv al consumului sa deschizi geamurile decat sa dai drumul la A/C sau ca daca schimbi mai repede treptele si mergi subturat scade consumul. Chiar si Bridgestone a deschis in Tailanda o unitate de resapat: http://www.retreadingbusiness.com/news.asp#8 iar Marangoni are o divizie speciala pentru piata resapatelor (detalii in acelasi site).
Aro 10.4 DR, 1995, Renault F8Q248 1.9D, 65CP
User avatar
zoladex
Nou venit
Nou venit
Posts: 8
Joined: 05 Sep 2010, 19:29
Location: Buzau
Contact:

Re: Alegerea anvelopelor in functie de teren.

Post by zoladex »

ar merge asa ceva daca folosesc 80% asfalt si 20% teren accidentat ? http://www.radburg.ro/detalii_produs.php?id=1297 ; mai are cineva pe masina asa ceva ?
User avatar
Dan CHIRIAC
Administrator
Administrator
Posts: 2676
Joined: 20 Feb 2007, 10:10
Location: Bucuresti

Re: Alegerea anvelopelor in functie de teren.

Post by Dan CHIRIAC »

Nu am avut asa ceva decat pe rezerva, dar eu zic ca sunt un compromis bun.
ARO 244, an 1997, motor L25
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011
User avatar
hbogdan
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 473
Joined: 11 Dec 2009, 20:50
Location: Constanta
Contact:

Re: Alegerea anvelopelor in functie de teren.

Post by hbogdan »

Este profilul AT de la BFG, copiat de Scop AT si InsaTurbo Ranger. Despre Scop iti poate spune CosminD mai multe.
Aro 10.4 DR, 1995, Renault F8Q248 1.9D, 65CP
User avatar
gortu
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 722
Joined: 29 Nov 2009, 21:06
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Alegerea anvelopelor in functie de teren.

Post by gortu »

Profilul ala este 50%on-50%off.Deci daca mergi cam 80% on...le cam distrugi.Mai bine iti iei ceva all season, fara profil prea agresiv daca doresti 80% on.
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Alegerea anvelopelor in functie de teren.

Post by Soryn »

gortu wrote:Profilul ala este 50%on-50%off.Deci daca mergi cam 80% on...le cam distrugi.Mai bine iti iei ceva all season, fara profil prea agresiv daca doresti 80% on.
daca tin 30 de mii...iei altele care e problema..., oricum dupa 5-6 ani de folosire,sunt coapte,
eu o sa aleg profilul dakar ori bfg mt km2

Post Reply