Despre punte rigida fata, cu Sorin CT

Suspensii, frane, directie, roti. Tipuri, modificari, reparatii.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
sorin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1065
Joined: 06 Dec 2007, 23:04
Location: Constanta
Contact:

Despre punte rigida fata, cu Sorin CT

Post by sorin » 14 Dec 2010, 14:03

atunci schimbam ;D ,cand sunt gata calendarele am si eu 2+2 poate un OM BUN LA SUFLET imi trimite si mie pachetul de la Yonut ,prin fun courier.in legatura cu 30 decembrie e cam greu sa ma exprim ca vin deocamdata .probleme ,obligatii (familie,copilasi,etc) si hobby cateodata e destul de greu sa le impaci ;dar eu cred ca sunt destui haiduci pe aici sa incropiti de-o iesire pe 30 .

Dan-in legatura cu schimbatul puntii o sa rog pe cineva cu experienta sa faca lucrul asta ,ca eu la capitolul sudura sunt VARZA .nu e vorba de bara de conexiune la mine stau rotiile cracanate cu toate ca am schimbat tot bucsi,pivoti,rulmenti. acum am observat ca exista si oarece diferenta de distanta intre roata si aripa stanga fata de dreapta.


User avatar
Dan CHIRIAC
Administrator
Administrator
Posts: 2676
Joined: 20 Feb 2007, 10:10
Location: Bucuresti

Re: Impotmoliada 2010

Post by Dan CHIRIAC » 14 Dec 2010, 14:48

Coane, nu e vorba numai de suduri, ci si de pozitionarea puntii, ca poti ajunge sa nu mai tii masina pe drum. Ca sa nu mai zic de omologare.
Eu as zice sa masori distanta fata de sasiu, nu fata de elemente de caroserie. Si sa stii, ca am vazut si alte masini (nu ARO) la care este o mica diferenta intre rotile fata, dreapta fata de stanga, Nu stiu de ce.
Ia descrie mai pe indelete problema ta. Sigur are alte cauze.
ARO 244, an 1997, motor L25
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011

User avatar
axxel4you
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1375
Joined: 07 Oct 2007, 11:01
Location: Bucuresti,sector 5
Contact:

Re: Impotmoliada 2010

Post by axxel4you » 14 Dec 2010, 23:49

Din cate am vazut eu bara aia de conexiune am ajuns la concluzia ca sorin stia ca vine doar sa doneze bani pentru umanitara . Inainte sa schimbi puntea mai bine incearca sa intelegi avantajele faptului ca este suspensie independenta si sant situatii cand acest lucru te poate scapa de o rasturnare .

User avatar
sorin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1065
Joined: 06 Dec 2007, 23:04
Location: Constanta
Contact:

Re: Impotmoliada 2010

Post by sorin » 14 Dec 2010, 23:55

nenea Dan uite care este beleau ..rotile au avut rulmenti noi pivoti noi,basculele bucsi noi (si nu am mai pus vasilina ,motorina etc pe ele)puse cu apa si sapun de bebelusi stiti mai bine,capete de bara noi ,in momentul cand incerc sa urc undeva unde este nevoie de putin span rotile tind sa vina in fata foarte aiurea si la naiba ca nu aveau joc cand am plecat de la nicusor de la service basca ca se si cracaneaza dupa 2 gropi .beleaua e veche Cosmin a incercat sa urce o data cu el si s-au strambat filetele de la capetele de bara de langa fuzete (tin sa precizez ca la mine masina sta mai ridicata pt ca am pastrat arcurile de fata de cand aveam brasovul),basculele nu stau ca la george ,tarzy,nicusor, paralele cu asfaltul .in momentul cand ii dau forja se stramba ba capete de bara ori daca nu bara de conexiune.
ce sa-i fac????


vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Impotmoliada 2010

Post by vstef_is » 15 Dec 2010, 00:04

Problema nu e de la faptul ca nu stau basculele paralel cu asfaltul, ca asta e ok - e mai inalta, e bine. (in anumite limite, ca dupa aia stau prea flexate planetarele)

Problema e de la faptul ca IFS de ARO e groaznic de esec, bun pentru nimic, nici macar asfalt. Se poate arunca toata puntea fata de ARO cu mult succes, la REMAT direct. Intotdeauna o sa "aplaude" rotile la urcari/sarcini, pentru ca sunt prea multe articulatii, cu joc, tolerante, si specific romanesc si niciodata nu o sa ai ce sa-i faci, nici macar cu piese noi. Esec total.

Singura solutie, inca o revolutie - punte rigida IMS/TV.

Si noi am indoit filete, bari de conexiune, si alte minunatii, exact in aceleasi conditii.

User avatar
sorin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1065
Joined: 06 Dec 2007, 23:04
Location: Constanta
Contact:

Re: Impotmoliada 2010

Post by sorin » 15 Dec 2010, 00:10

am cateva solutii:
1 in Bucuresti gasesc pe cineva sa o puna la punct?fara sa mai schimb puntea? in Constanta nu mai sunt.. ;D .....au fugit toti la Bucuresti ;D , contracost binenteles
2 sa o car pana la Cluj si sa-i pun punte ???
3 sa o las la reparat unde a facut-o masa??

trebuie sa vad cum as putea sa o rezolv ,repede si bine.
as avea de facut urmatoarele : problema cu rotiile ,schimbat discul de ambreiaj +reglat.reglat frane pe fata ,reparat o planetara s-a rupt ceva pe-a colo

axxel -daca stiam ca se rupe, veneam cu 10-le lui Cosmin ,ca tot nu a fost noroi si atunci cine stie poate lua george trofeul nostru ;D ;D

vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Impotmoliada 2010

Post by vstef_is » 15 Dec 2010, 00:25

1. Da, sunt mai multi, dar nu prea merita.
2. DA
3. Nu vad avantajele.

Recomand varianta 2. Nu musai la Cluj, dar totusi pusa punte. Altfel e cam degeaba.

User avatar
sorin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1065
Joined: 06 Dec 2007, 23:04
Location: Constanta
Contact:

Re: Impotmoliada 2010

Post by sorin » 15 Dec 2010, 00:36

axxel -ma gandeam la o punte pusa cu arcuri elicoidale,nu cu foi de arc de ce ar crea probleme?fata de o punte independenta?

User avatar
axxel4you
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1375
Joined: 07 Oct 2007, 11:01
Location: Bucuresti,sector 5
Contact:

Re: Impotmoliada 2010

Post by axxel4you » 15 Dec 2010, 11:17

Motiv mai intemeiat ca explicatia din poza nu gasesc in clipa asta dar te asigur ca in aceleasi conditi de inclinatie ca puntea rigida se va rasturna mult mai usor ca puntea independenta .Poate merge sa schimbi pivoti cu pivoti de fiat ducato cum a pus myronutu si capete de bara si bara de conexiune de Tv cum are nea . Dan Chiriac din cate imi amintesc .Nu zic ca puntea rigida nu e o solutie foarte buna si usoara dar te arunci la modificari care vor transforma Aro-ul tau intr-o masina care nu va mai merge pe drumurile publice pe rotile lui .
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Impotmoliada 2010

Post by vstef_is » 15 Dec 2010, 12:15

Ideea e buna, dar nu tine, pentru ca e prezentata ideatic si idealizat.

Adica de fapt problema e alta, cand iei cu o roata cu fatza, un damb, sau o bordura for that matter, zici tu ca se comporima independenta de pe partea aia, si arcu ala nu impinge in caroserie, care nu se incline, si nu comprima si pe partea ailanta, nu? Iar masina sta dreapta, ca de aia are independenta.

De fapt nu prea. iar problema cu rasturnarea nu prea mi se pare. Case in point si Galloper cu IFS pe fata s-a rastruant, si LJ 70 (ma refer acolo la groapa aia) si in rest au fost o suta de rigide care au trecut. Iar gaganu a dejantat, si de aici problema.

User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1747
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Impotmoliada 2010

Post by vercingetorix » 15 Dec 2010, 13:23

Nitelus off-topic dar totusi curios: ce semnifica acronimul IFS ?
Daca nu Aro, atunci ce ?

User avatar
hbogdan
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 473
Joined: 11 Dec 2009, 20:50
Location: Constanta
Contact:

Re: Impotmoliada 2010

Post by hbogdan » 15 Dec 2010, 13:26

IFS = independent front suspension
Aro 10.4 DR, 1995, Renault F8Q248 1.9D, 65CP

User avatar
axxel4you
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1375
Joined: 07 Oct 2007, 11:01
Location: Bucuresti,sector 5
Contact:

Re: Impotmoliada 2010

Post by axxel4you » 15 Dec 2010, 14:26

Un lucru e cert suspensia independenta iti permite sa ai aderenta maxima in orice situatie . La iesirea de la C-lung cu samuraiele s-a vazut cert ce avantaje ofera suspensia independenta , toate arourile au trecut fara jena si fara inclinari laterale mari din cauza independentei de pe fata care urmarea perfect toate denivelarile pe cand toti soferii de pe samuraie au transpirat cateva kg bune de frica ca se vor rasturna la ce inclinatii dadeau puntile rigide pe aceeasi coborare . IFS = SIF ( suspensie independenta fata ) .

User avatar
COSMIN D
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 608
Joined: 27 Oct 2007, 19:32
Location: Constanta
Contact:

Re: Impotmoliada 2010

Post by COSMIN D » 15 Dec 2010, 15:35

STOP JOC .
Daca exista destule masini care merg asa , adica pe bascule , ce trebuie facut sa mearga si a lui Sorin asa ?
Gorisor o alearga pe te miri unde si merge brici , George la fel , Tarzy si Axxel au tot bascule , folosesc si ei reductorul si rotile raman la locul lor .

User avatar
Dan CHIRIAC
Administrator
Administrator
Posts: 2676
Joined: 20 Feb 2007, 10:10
Location: Bucuresti

Impotmoliada 2010

Post by Dan CHIRIAC » 15 Dec 2010, 15:49

Nu or fi, cumva, ovalizate / largite gaurile de la bascule?
ARO 244, an 1997, motor L25
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011


Post Reply