Despre punte rigida fata, cu Sorin CT

Suspensii, frane, directie, roti. Tipuri, modificari, reparatii.

Moderators: mariusjaz, socratee

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6811
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Impotmoliada 2010

Post by George » 15 Dec 2010, 19:59

COSMIN D wrote:STOP JOC .
Daca exista destule masini care merg asa , adica pe bascule , ce trebuie facut sa mearga si a lui Sorin asa ? .
un controlor la talpa, pentru inceput. ;D
nu stiu de ce, am vaga impresie ca Sorin a dat cu ea intr-un musuroi acolo, de a crapat bara de directie. plus ca e cam inginerita. nu inteleg de ce e din mai multe bucati a lui.
dupa ce se rezolva astea, mergem mai departe cu sfaturile. :)
cand va zic sa veniti la antrenament la campulung, voi betmen, betmen.
>:/
ARO CLUB ROMANIA


User avatar
tudop
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 773
Joined: 02 Sep 2007, 15:13
Location: Iasi
Contact:

Re: Despre punte rigida fata, cu Sorin CT

Post by tudop » 15 Dec 2010, 20:22

Pai bratele de la suspensie si barele de directie nu prea rezista la jantele intoarse combinata cu talpa de plumb... Felicitari celor carora le rezista puntea fata originala, dar eu nici macar jante intoarse nu am si am schimbat pe rand ambele brate inferioare, sudura la ambele puncte de prindere pe sasiu, si acum tot crapate sunt urechile alea de intra boltul bratului inferior, in partea din fata. Nu stiu ce au dar nici ca vor sa reziste, nici la forja, nici la bolovani, nici la cioate de copac >:D .
Ceilalti tovarasi care au si jante intoarse pe aici, au indoit capete de bara, bara de conexiune fara probleme, cat ai pocni din dejte :D Asa ca... luati aminte.. ori mergeti cuminte, ca si cum ati merge cu Duster la offroad, ori treceti la punte de TV ;D Eu deocamdata stau pe dreapta, ca nu am bani nici de una nici de alta... dar gandul meu e sa trec la rigida pe fatza... Si in nici un caz nu ma gandesc ca o sa pun in pericol pe ceilalti paticipanti la trafic daca faca asta, tinand cont ca luna trecuta mi s-a rupt bratul inferior pe standul de la ITP, si a trebuit sa merg prin oras asa, cu rotile in directii diferite...

User avatar
Cristian1
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 589
Joined: 13 Dec 2009, 22:18
Location: Agnita SIBIU
Contact:

Re: Despre punte rigida fata, cu Sorin CT

Post by Cristian1 » 15 Dec 2010, 20:33

Oare de ce toti care practica off-roadul de performanta, majoritatea au punte rigida pe fata ? nu conteaza ce masina or avea.
Eu zic sa te documentezi si sa faci rocada cu punte rigida de tv sau m si ai sa vezi ce poate pe teren, nu mai ai batai de cap ca se stramba, scartaie, bucsi unghiuri etc etc...o sa te poti bucura linistit de masinuta.
Rudy nu tot asa avea probleme ca ii fulau rotile cand urca ? acuma mai are vreo problema ? nu prea si pe langa ca o scapat de dureri de cap mai este si foarte aratoasa masinuta ;)

PS: ...daca nu se rastoarna cei ce au toyote, patroale, cherokee si altele cu punti rigida pe fata inseamna ca nu se rastoarna nici el....mai conteaza si dibacia soferului...
NO LIMITS, NO RULES, NO ROADS

User avatar
cab_512
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 473
Joined: 05 Oct 2008, 19:47
Location: Chisinau,Republica Moldova

Re: Despre punte rigida fata, cu Sorin CT

Post by cab_512 » 16 Dec 2010, 22:02

Dacă faci totul cu cap o să iasă bine, eu am trecut la punte rigidă și numi pare rău de loc :)>-


User avatar
COSMIN D
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 608
Joined: 27 Oct 2007, 19:32
Location: Constanta
Contact:

Re: Despre punte rigida fata, cu Sorin CT

Post by COSMIN D » 16 Dec 2010, 22:17

Bun . Tudop zice ceva de jante intoarse . Cele pe care le are Sorin sunt intoarse la maxim de Sarpe . Cei care au mai intors jante au avut problema asta sau nu ?
Torpilorul parca a mers ceva vreme de proba cu niste jante intoarse , ce a constatat Dan ?
Eu imi doresc sa aflam odata ce problema are masina pentru ca a muncit foarte mult la ea si nu prea a avut parte si de satisfactia muncii . ( ca nu am eu partener de iesit este alceva ) . Daca auzim mai multe pareri poate ca tragem vreo concluzie folositoare

User avatar
axxel4you
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1375
Joined: 07 Oct 2007, 11:01
Location: Bucuresti,sector 5
Contact:

Re: Despre punte rigida fata, cu Sorin CT

Post by axxel4you » 16 Dec 2010, 23:22

Nu mai montati jante intoarse si anvelope mai mari ar fi un inceput ca sa nu mai existe probleme , e adevarat ca si eu ma gandeam la o punte de IMS pe fata ca am cardanul pentru fata pe stanga dar e cam greu sa scapi de RAR cu astfel de modificari . Inainte sa am pivotii inferiori model vechii aveam si eu probleme cu rotile atunci cand fortam in teren , sper sa reziste in timp ca daca nu rezista si se gasesc solutii sa scapam de RAR o sa iau in serios treaba cu punte rigida fata . De rasturnat te rastorni mai repede cu puntea rigida decat cu cea independenta .

User avatar
RUDY
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 605
Joined: 25 Feb 2009, 19:10
Location: IASI
Contact:

Re: Despre punte rigida fata, cu Sorin CT

Post by RUDY » 16 Dec 2010, 23:37

Aceiasi problema am avut-o si eu,rezolvarea a fost puntea de TV,cauzele au fost multiple,se stiu deja.Pricipalul avantal al rigidei pe fatza este ca ai sa ai o transmisie HD.Flexarea puntii pe fatza lasa de dorit din cauza suspensiei ,arcurile sint prea scurte si prea tari(cele originale)dar se pot schimba binenteles.Daca se rezolva problema suspensiei ,tot ar mai fi o mica problema,dar si asta se poate rezolva.Prinderea tendoanelor nu e foarte bine pozitionata,la flexari tendonul atinge in suportul de prindere al caroseriei pe sasiu(profilul care cade perpendicular pe sasiu)Solutii se gasesc si pt problema asta,acum depinde cit esti dispus sa o modifici si ce vrei sa faci cu masina.Daca o tii doar pt off merita toate modificarile astea ,daca nu,nu preau isi au rostul.Capetele de bara de la directie sint tot de Aro,deja am schimbat doua in citeva luni,una din barele de directie am strimbat-o,dar si pe cea de la Patrol,chestiile astea sint inevitabile in off si nu tin cont de marca masinii ;D Daca esti hotarit sa faci schimbarea eu zic sa o duci la varul Sandel la CJ,are deja citeva operatii reusite,numai nu in ianuarie ca e programat Cosworthul.Chiar daca nu flexeaza fatza f bine,poti monta un autoblocant pt a te ajuta atunci cind ramii cu o roata in aer si nu numai.La ITP nu cred sa fie probleme,nu e specificat pe carte ca e pe brate sau rigida.

User avatar
sorin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1065
Joined: 06 Dec 2007, 23:04
Location: Constanta
Contact:

Re: Despre punte rigida fata, cu Sorin CT

Post by sorin » 17 Dec 2010, 00:59

george cu talpa ai dreptate ;D dar cand s-a rupt nu eram in blana (dupa ce au luato razna rotile i-am dat de draci)si nici nu aveam in ce sa lovesc bara aia (este destul de ridicata masina) ,de asemenea Cosmin, am facut noi odata niste teste a reusit foarte usor sa imbirlige rotiile de pe fata , a indoit capetele de bara de langa fuzete ,le am acasa sunt noi (aveau 10km pe masina) ,aveam alta bara de conexiune.asta care s-a rupt era mai lunga cu 1 cm(avea o tiganie de reglaj dupa care am sudat piulita sa ramana pe pozitie ) exact cat sa infiiletez capete de bara si sa nu le mai indoaie .
in concluzie.....
ca sa vad exact daca merita sau nu sa mai pastrez bascule pe fata cat de curand o sa arunc tot ce este pe-a acolo bascule inf. si sup cu pivoti ,fuzete,bara conexiune tot si o sa pun tot nou (eventual frana disc)discuri am, mai am nevoie de fuzete ,etriere,bascule cu decupare (cum sunt cele tip nou pt etriere) si atentie niste bucsi din textolit ,duramid,etc la bascule ,nu de cauciuc(chiar daca devine mai rigida ,cum spunea cineva odata ) ,dupa care o sa las pa altcineva (cosmin de exemplu ;D ) sa urce pe la zarguzon pe la balta (e un loc cu relief ideal pt teste )daca si atunci incep sa se pupe, pun flexul pe ea si ii montez o punte de tv (punte care deja incerc sa o obtin de la ro army) credeti-ma nu vreau sa o pun neaparat ca am idee ce anume implica (am vorbit cu MIronutu)si e relativ dificil.oricum toate sfaturile sunt binevenite si va multumesc la toti pt pareri si ajutorul aratat .

User avatar
Dan CHIRIAC
Administrator
Administrator
Posts: 2676
Joined: 20 Feb 2007, 10:10
Location: Bucuresti

Re: Despre punte rigida fata, cu Sorin CT

Post by Dan CHIRIAC » 17 Dec 2010, 13:09

Ce a constatat Dan? Dan a constatat dupa cum urmeaza:
Torpilorul a avut roti mai mari, 31, de cand il stim noi. Or fi vre-o doi - trei ani, ca de unul si un pic e la mine... Si a avut ecartamentul mai mare, tot de cand il stim. Fie a avut distantieri, fie jante "intoarse", iar distantieri, acum, din nou, jante "intoarse".
De cand este masina la mine, am inlocuit 3 capete de bara si acum, de curand, rulmentii. S-ar putea sa fie prima inlocuire de rulmenti din viata masinii. Asta, poate, sa stie Mihai.
Este ceva joc in directie, dar il consider acceptabil. Cred ca provine, in principal de la semicaseta si probabil ar mai fi de inlocuit un cap de bara. Niste bucse ar cam da semne ca trebuiesc inlocuite, dar s-ar putea sa fie, in primul rand, din pricina uleiului de servo care a curs pe ele.
Este adevarat ca, in noroi, cu ceva talpa, rotile mai "aplauda" oarecum. Cred ca asta este din pricina elasticitatii si jocurilor intregului sistem.
Inlocuirea puntii fata cu una rigida este, probabil, solutia cea mai buna daca se foloseste masina numai pentru off, asa cum a facut RUDY.
Pentru strada si off road moderat, eu zic ca varianta originala ar trebui sa functioneze rezonabil.
ARO 244, an 1997, motor L25
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011

User avatar
razvy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2472
Joined: 07 Feb 2008, 20:49
Location: beius bihor
Contact:

Re: Despre punte rigida fata, cu Sorin CT

Post by razvy » 17 Dec 2010, 15:54

daca se adauga la sistemul original 2 tiranti cum e la aro 10?

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6811
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Despre punte rigida fata, cu Sorin CT

Post by George » 17 Dec 2010, 20:33

sorine, daca vrei sa treci spre extrem, ca Rudy, da...n-ai decat sa te apuci de treaba. dar traseul de open de la impotmoliada, daca l-ai studiat, se poate face cu masina asa ! singura problema serioasa este ruperea transmisiei, nu a directiei sau bratelor. anul trecut, cu adi, nu mi-au sarit rotile de la loc, la open...a crapat un satelit si o planetara. anul asta, in groapa din cauza careia am renuntat la open imi era tot de rupt transmisia, ca era adanca si pe viraj. imi pare rau ca m-a luat frigul si trebuia sa scot si cainele afara, si am plecat destul de repede, dar daca stateam pana la sfarsit, m-as fi bagat in traseul de open fara groapa. eu cred ca il faceam !
asa ca...intai gandeste-te ce vrei de la masina, si apoi treci la modificari. si eu aveam avioane in cap, pana cand am mers cu adi in masina si am vazut ce poate ea asa, in configuratia standard.
ARO CLUB ROMANIA

User avatar
COSMIN D
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 608
Joined: 27 Oct 2007, 19:32
Location: Constanta
Contact:

Re: Despre punte rigida fata, cu Sorin CT

Post by COSMIN D » 18 Dec 2010, 20:38

Dan a punctat foarte bine : masina lui a facut un numar mare de km cu flanse sau jante ;
Cu masina lui Sorin eu la prima cuplare de reductor in 4x4 am indoit capetele de bara de a trebuit sa mergem catre casa cu spatele ( probabi 2 km . )Dupa asta Sorin a scimbat capetele de bara si bara de conexiune si la urmatoarea cuplare de reductor in 4x4 masina nu a urcat panta pentru ca se opuneau rotile, a decuplat fata si a mers doar cu spatele, iar la cea de a treia cuplare de reductor in 4x4 ( la impotmoliada ) in primul damb s-a rupt bara de conexiune.
Masina nu are jocuri la rotile din fata ; ce dumnezeu este asa elastic in rotile alea de se uita una la cealata ?

User avatar
Fane
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 301
Joined: 20 Aug 2009, 23:31
Location: Campeni Jud.Alba
Contact:

Re: Despre punte rigida fata, cu Sorin CT

Post by Fane » 18 Dec 2010, 21:54

Este asa elastica deoarece ea nu a fost proiectata sa aiba genti cu et negativ asa mare.Faceti si voi o incercare.Puneti genti normale si cuplati 4x4 si vedeti si daca face tot asa insemana ce e o problema la directie si trebuie rezolvata.Dar si Dan chiriac a avut flanse si distantiere si nu a patit.Trebuie vazut la brate sa nu fie ovlizate,capeti de bara.
Aro 243

User avatar
axxel4you
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1375
Joined: 07 Oct 2007, 11:01
Location: Bucuresti,sector 5
Contact:

Re: Despre punte rigida fata, cu Sorin CT

Post by axxel4you » 22 Dec 2010, 20:09

http://www.youtube.com/watch?v=fp87TYud ... re=related cred ca a mai fost postat un 244 cu punte rigida pe fata .

User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3076
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Despre punte rigida fata, cu Sorin CT

Post by Soryn » 06 May 2014, 00:12

COSMIN D wrote:Dan a punctat foarte bine : masina lui a facut un numar mare de km cu flanse sau jante ;
Cu masina lui Sorin eu la prima cuplare de reductor in 4x4 am indoit capetele de bara de a trebuit sa mergem catre casa cu spatele ( probabi 2 km . )Dupa asta Sorin a scimbat capetele de bara si bara de conexiune si la urmatoarea cuplare de reductor in 4x4 masina nu a urcat panta pentru ca se opuneau rotile, a decuplat fata si a mers doar cu spatele, iar la cea de a treia cuplare de reductor in 4x4 ( la impotmoliada ) in primul damb s-a rupt bara de conexiune.
Masina nu are jocuri la rotile din fata ; ce dumnezeu este asa elastic in rotile alea de se uita una la cealata ?
Capete de bara turcia cred si eu.


Post Reply