Punte rigida pe fata, la ARO 10?

Suspensii, frane, directie, roti. Tipuri, modificari, reparatii.

Moderators: mariusjaz, socratee

User avatar
florian
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1482
Joined: 12 May 2011, 14:57
Location: Ploiesti

Re: Punte rigida pe fata, la ARO 10?

Post by florian » 11 Jan 2014, 19:44

Nu sunt un cunoscator. Pot sa spun ca preponderent sunt on road. Eu nu am fost dezamagit pana acum de suspensia independenta fata. Am fost dezamagit in timp de costurile de intretinere a puntilor cu omocinetice din gama ARO-TV.


User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3076
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Punte rigida pe fata, la ARO 10?

Post by Soryn » 11 Jan 2014, 19:46

cand vine vorba de motoare,asiatici au pus motoare de 500-1300 pe samuraie ,au fost foarte bune si economice, numai ca acme au scos kit pentru conversia la diesel si turbo diesel a trotinetelor din usa
http://www.acmeadapters.com/gallery.php .
puntile sunt din tabla la samuraie. :D

http://www.opelgtman.com/archives/image ... i_axle.jpg ;))

User avatar
offroad m461
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 583
Joined: 02 Dec 2008, 17:49
Location: Domnesti Arges

Re: Punte rigida pe fata, la ARO 10?

Post by offroad m461 » 11 Jan 2014, 20:03

Din cate stiu AMR.u are motor de laguna, punti de samurai cu tot cu cardane iar cutia este de aro 10 in 5 trepte, pasajele rotilor nu sunt modificate.

Iar cu planetare rupte si alte probleme precum franele, pornire la rece, etc sunt povesti la aro 10, planetarele se rup din cauza ca ati cumparat din ultimile loturi de piese care nu au avut un tratament corespunzator.

Am acum pe masina planetare model 86 si nu au nimic cu orice fel de zmucitura de pe loc pe asfalt.
Singurele probleme majore la aro 10 si nu numai au fost sistemul de directie foarte prost cu capetele de bara, caroseria cu celebrele balamale firave la usi si motoarele mici pentru greutatea lui, in rest daca se montau toate piesele cu bagare de seama iesea o masina foarte buna.


icxu are dreptate, trebuie facute modificari in asa fel incat sa implice foarte putine piese care isi fac treaba si care se pot inlocui foarte usor, cu cat masina este mai complexa si ma refer la sistemul de directie, suspensie, franare cu atat este mai greu de exploatat in conditi de teren dificile iar reviziile si piesele trebuie schimbate mai des

User avatar
alexandrucretu
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 447
Joined: 30 Oct 2012, 16:17
Location: Campulung Muscel- Bughea de Sus

Re: Punte rigida pe fata, la ARO 10?

Post by alexandrucretu » 11 Jan 2014, 20:37

In legatura cu faptul ca AMR-ul si-ar fi pastrat cutia de viteze de aro tind sa va contrazic pentru ca punandu-i punte rigida pe fata de samurai, automat diferentialul nu a mai venit in centru si atfel nu putea sa ii faca legatura cu reductorul.
Inainte sa o dezmembreze pentru-i ai pune puntile si toate celelalte imbunatatiri, personal mi-a spus ca toata transmisia va fi de samurai, deci si cv.
Si altceva ce poate doar cunoscatorii sa stie: Ce carcasa ambreiaj, priza de putere, ambreiaj se potrivesc intre motorul de renault Laguna si CV de dacie?


User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3076
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Punte rigida pe fata, la ARO 10?

Post by Soryn » 11 Jan 2014, 20:45

pai pentru cunostintele tale generale,renault a folosit acelasi format de bloc dezoltand diferiter variante de puteri a motoarelor, si vw& audi au folosit aceleasi tip de blocuri montate pe 4-5 tipuri de masini toate avand cuti de viteze diferite.
Pe aro a fost capac de cutie facut special pentru a monta cutia de renault in 5 trepte pe motor F8Q, de la asta pleci.
Deci se poate pune un anumit tip de motor de laguna pe cutia de aro,defapt nu e de aro e dacia sau renault.

Poate a folosit o cutie de altceva, si a pus reductor de samurai, care are intrarea tot prin flansa cardan.

User avatar
icXu
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 568
Joined: 28 May 2008, 12:58
Location: Mioveni
Contact:

Re: Punte rigida pe fata, la ARO 10?

Post by icXu » 12 Jan 2014, 02:47

offroad m461 wrote:[..]pasajele rotilor nu sunt modificate.
Parerea mea ca sunt modificate!

Are cauciucuri de 31 inch si fizic nu are cum sa incapa sub masina decat daca o inalata ca si zecarul cu sasiu de IMS.

Ca sa bagi cauciucuri de 31 trebuie sa tai din caroserie... si daca pe spate ai de unde, in fata trebuie sa pui aripi de super sau sa lungesti aripa ca de taiat nu ai de unde.

User avatar
offroad m461
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 583
Joined: 02 Dec 2008, 17:49
Location: Domnesti Arges

Re: Punte rigida pe fata, la ARO 10?

Post by offroad m461 » 12 Jan 2014, 03:16

Personal am fost si am vazut masina la Campulung unde o cunostinta a facut niste reparatii la service.ul pe care il patroneaza proprietarul amr.ului, si am studiat masina foarte bine, nu am avut cu ce sa fac poze din pacate.

Pasajele rotilor nu sunt modificate, rotile de 31 incap pt, ca caroseria a fost inaltata la randul ei ca si suspensia iar roata daca te uiti atent intra in pasaj doar un sfert tocmai din cauza ca este inaltata.

Iar cutia de viteze este de dacie, ma rog de aro 10 in 5 trepte.

Cardanele pleaca din mijloc spre dreapta spre amandoua puntile.

User avatar
icXu
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 568
Joined: 28 May 2008, 12:58
Location: Mioveni
Contact:

Re: Punte rigida pe fata, la ARO 10?

Post by icXu » 12 Jan 2014, 03:22

Mie imi da cu virgula ;D dar te cred pe cuvat ca nu am vazut masina decat in poze. Nici in spate nu a facut modificari? Cursa suspensiei in faza de compresie este foarte mica inseamna, ca altfel nu se poate.

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6811
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Punte rigida pe fata, la ARO 10?

Post by George » 12 Jan 2014, 08:31

Tomi, fa un drum la Campulung, si casca gura pe sub ea. D-l Badoi (proprietarul) e de treaba, si sigur iti va povesti. Are service la iesirea din oras catre Brasov, sub pod, unde e bifurcatia spre fosta fabrica Aro, iar drumul principal face dreapta, peste pod, spre Bv. Masina sta pe acolo, daca nu e in padure.
ARO CLUB ROMANIA

User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4365
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Punte rigida pe fata, la ARO 10?

Post by ydaniel » 09 Feb 2014, 08:40

Ma bag si eu in discutie: Farfuriile de tabla care tin arcul pe amortizor pt Aro 10 se mai gasesc pe undeva noi?
Am nevoie de 2 buc,caci cele care le-am dat jos dupa masina sunt puternic corodate!

User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3076
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Punte rigida pe fata, la ARO 10?

Post by Soryn » 21 Dec 2015, 10:02

Un exemplar cu punte fixa. Arcurile par montate pe tronsoanele sasiului.Sasiu ingust in configuratia originala ofera o senzatie de instabilitate incredibila, asta cu punte fixa e si mai instabila.Te rastorni cu ia daca bate vantu mai tare.
https://lajumate.ro/vand-aro-10-534825.html


Post Reply