Evacuare cut out

Suspensii, frane, directie, roti. Tipuri, modificari, reparatii.

Moderators: mariusjaz, socratee

User avatar
wolfman
Membru
Membru
Posts: 196
Joined: 24 Mar 2011, 00:32
Location: Bucuresti

Re: Evacuare cut out

Post by wolfman »

Ai grija cat de aproape o sa treaca esapamentul de alte elemente ale caroseriei pentru ca se incinge destul de tare si sa nu iti faca surprize.

User avatar
Cristian1
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 589
Joined: 13 Dec 2009, 22:18
Location: Agnita SIBIU
Contact:

Re: Evacuare cut out

Post by Cristian1 »

Da, ai dreptate, zilele trecute mirosea a laborator de chimie in masina, si cand bag capul sub masina, jetul de fum mergea oblu spre podeaua din spate si s-o incalzit destul de tare. Am rezolvat-o punandu-i un cot.
NO LIMITS, NO RULES, NO ROADS
User avatar
Cristian1
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 589
Joined: 13 Dec 2009, 22:18
Location: Agnita SIBIU
Contact:

Re: Evacuare cut out

Post by Cristian1 »

Am inceput asa incet incetisor sa imi construiesc Y-grecul, dar imi cam dau batai de cap unghiurile de imbinare a celor doua tevi (vreau sa iasa perfect ;) ). O sa il fac deocamdata simplu, fara supapa fiindca nu am si nici nu stiu momentan unde as putea gasi una calumea care sa nu rasufle sa imi bage gazele in masina. O sa ii pun un dop la ramura scurta a Y -ului care iese afara. E un simplu dop din tabla ambutisata care se prinde cu filet.
O sa pun poze cu "micro-evolutia" de construire a unui simplu Y din teava de esapament. ;D
Singurul inconvenient la solutia cu dop in loc de supapa este ca trebuie sa ma intind pe sub masina sa il desfiletez...macar am norocul ca e destul de ridicata de la sol, ca daca era un low rider.... :-?? .
NO LIMITS, NO RULES, NO ROADS
mihai1959
Junior
Junior
Posts: 83
Joined: 05 Mar 2009, 19:56
Location: Bucuresti

Re: Evacuare cut out

Post by mihai1959 »

Salut
este interesant ceea ce vrei sa realizezi
Am urmarit video clipul care imi pare foarte sugestiv pentru cum trebuie realizat
lasand la o parte actionarea care acolo este electrica, eu cred ca poate fi manuala asa cum am vaqzut in fotografiile anterioare
problema este clara sub aspectul clapetei Asa cum vedem in videoclip este o clapeta ca cea de la carburator adica etansa intro proportie destul de mare
personal nu cred ca aceea clapeta de la filtrul de aer de dacia merge pt ca nu este deloc etansa si nici materialul nu este rezistent la temperatura Dar sistemul de actionare de acolo imi pare OK cu acel arc care iti permite sa o sustina blocata
Cred ca piesa trebuie confectionata la strung pentru o oarecare precizie ce este necesara
Si cred ca o izolare termica cu fir de azbest introdus intr un sanfren prelucrat in teava ar fi solutia pentru etansare
Atentie ca model la RABA exista o clapeta de franare actionare cred vacumatic care era montata pe evacuare Poate ar fi buna ca model de pornire Nu imi mai aduc aminte foarte bine cum arata dar bloca evacuarea tot prin clapeta fara insa sa existe o alta cale , ceea ce nu este o problema
Asteptam noi informatii asupra realizarii
Eu persoinal sunt nemultumit de sistemul de evacuare al motorului Eu am L 25 pe benzina si imi pare total subdimensionat si cred, fara sa cunosc calculele care au dus la acele dimensiuni ca sugruma motorul intr o oarecareproportie

User avatar
Cristian1
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 589
Joined: 13 Dec 2009, 22:18
Location: Agnita SIBIU
Contact:

Re: Evacuare cut out

Post by Cristian1 »

Salut!
Clapeta de la raba, e ceva mai complicata, pe engleza se numeste "jakebrake".
Pentru moment...am cam renuntat la o clapeta si o sa folosesc un capac prins ori cu o flansa cu 2 suruburi ori infiletata. La filet imi este frica, ca de la caldura sa nu se dilate putin, dar destul incat sa nu mai pot infileta capacul la loc. Ar fi un avantaj, ca este mai usor de montat si eu chiar am o bucata de teava cu un filet cu pas fin fin. ( este o jumatate dintr-o pompa de aer.
Cu flansa ar fi mai trainic, dar imi trebuie o bucatica de garnitura de clingherit sa nu ia foc, si doua flanse destul de solide in carne sa nu se deformeze de la suruburi si sa scape gazele printre flanse. Evident o sa fie prins cu piulite fluture, dar tot este mai putin comod decat un capac cu filet. Ei bine daca teava de esapament este incinsa, in cazul capacului cu filet, nu stiu zau cine mai pune mana pe el sa il desfileteze/infileteze. ;))

Momentan, ma mai gandesc cum sa o fac ce-l mai bine, daca tot este sa taiem o gaura in teava de esapament, macar sa o taiem bine de la inceput. Credca la sfarsit o sa trag la sort, capac cu filet sau flanse cu fluturi :-?? %%- good luck
NO LIMITS, NO RULES, NO ROADS
User avatar
icXu
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 571
Joined: 28 May 2008, 12:58
Location: Mioveni
Contact:

Re: Evacuare cut out

Post by icXu »

Ai putea incerca si cu un robinet cu bila ca cele pentru gaze/apa sau poate gasesti ceva rezistent la temperatura cum sunt cele de abur de pe la vre-o centrala de cartier.
User avatar
wolfman
Membru
Membru
Posts: 196
Joined: 24 Mar 2011, 00:32
Location: Bucuresti

Re: Evacuare cut out

Post by wolfman »

Nu cred ca un robinet cu bila rezista din cauza temperaturii destul de mari. Acesti robineti au o "piesa" din plastic in jurul acelei bile. Eu am modificat evacuarea la a mea (am scurtat-o vreo 50 cm si am ridicat-o putin ca sa nu o mai agat in teren) si cat a fost dat jos traseul (cam de la jumatate) am dat o tura (asfalt+noroaie) si in afara de zgomot nu am remarcat nici o imbunatatire semnificativa de cuplu sau de cai putere. Un lucru placut a fost ca zgomotul specific turbinei se auzea mult mai pronuntat, indiferent de turatia motorului.
User avatar
Cristian1
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 589
Joined: 13 Dec 2009, 22:18
Location: Agnita SIBIU
Contact:

Re: Evacuare cut out

Post by Cristian1 »

La mine cu motorasul de 970 si fara toba, doar cu aia micuta, se simte clar ca are alta putere. :)>- La Dacia (Furia Padurilor) nu aveam deloc toba, era chiar numa saxafonul si o tevusca ce mergea pana in dreptul cutiei de viteze. La fel ca la Samurai, se simtea ca merge altcumva.
Gazele ies mai repede afara, deci motorul lucreaza mai usor, nu ii stranguleaza nimeni gazele.
Asta la benzina, la motorina nu stiu...
NO LIMITS, NO RULES, NO ROADS
User avatar
ady2010
Junior
Junior
Posts: 53
Joined: 20 Apr 2010, 11:02
Location: campia-turzii
Contact:

Re: Evacuare cut out

Post by ady2010 »

astea sunt pozele.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Aro 324
Renault Magnum V8
User avatar
icXu
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 571
Joined: 28 May 2008, 12:58
Location: Mioveni
Contact:

Re: Evacuare cut out

Post by icXu »

Mai merge adapat si un filtru Y pt apa,dar trebuie putin hornuit in interior ca acolo unde are sita este putin obturat; are avantajul ca dopul este prezent, filetat si se poate desface cu o cheie fixa.
Image
User avatar
Cristian1
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 589
Joined: 13 Dec 2009, 22:18
Location: Agnita SIBIU
Contact:

Re: Evacuare cut out

Post by Cristian1 »

@icXu-le din ce material este Y-grecul ? Merge sudat otel pe el ?
Arata misto si are si capac, ar fi o varianta. Eu mi-am pregatit ramurile la Y-grec din teava de esapament, le-am taiat la unghi mai trebuie sudate. Dar inca nu m-am apucat de lucru serios, mai adun info.
Cam ce diametru are Y-grecul acela de apa in interior ?
NO LIMITS, NO RULES, NO ROADS
User avatar
icXu
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 571
Joined: 28 May 2008, 12:58
Location: Mioveni
Contact:

Re: Evacuare cut out

Post by icXu »

Este din bronz si nu merge sudat dar in el poti infileta niplu de otel. Ca dimensiune cred ca era de 3/4', nu stiu cat inseamna.
User avatar
ady2010
Junior
Junior
Posts: 53
Joined: 20 Apr 2010, 11:02
Location: campia-turzii
Contact:

Re: Evacuare cut out

Post by ady2010 »

merge orice clapeta de modelul celei din poza si poate fi montata la capatul evacuarii daca sub masina nu este loc.despre Y se sudeaza de evacuarea masinii alta teava astfel unghiul poate fi dupa necesitati.
Aro 324
Renault Magnum V8

Post Reply