Gume 31/10.5/15 pe 244 nemodificat?

Suspensii, frane, directie, roti. Tipuri, modificari, reparatii.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
wolfman
Membru
Membru
Posts: 196
Joined: 24 Mar 2011, 00:32
Location: Bucuresti

Gume 31/10.5/15 pe 244 nemodificat?

Post by wolfman »

Salut
Nu prea am gasit informatii si nici poze cu 244 incaltat cu 31/10.5. Am vazut unul cu profil Simex, dar nu stiu ce dimensiuni aveau. Ideea e urmatoarea. Deja am dat comnda de BF Goodrich KM2 31/10.5/15 si as vrea sa stiu ce modificari trebuie sa fac astfel incat sa intre aceste gume fara sa atinga la flexari. Mentionez ca in momentul de fata am 235/75/15 pe jante JR cu spite si in spate ating de contraaripa in teren. M-ar interesa ceva sfaturi de la cei ce au incaltat utilajul cu asa ceva, ce flanse au pus, sau bodylift, sau cat au ridicat-o din suspensie.
Multumesc

User avatar
Dan CHIRIAC
Administrator
Administrator
Posts: 2676
Joined: 20 Feb 2007, 10:10
Location: Bucuresti

Re: Gume 31/10.5/15 pe 244 nemodificat?

Post by Dan CHIRIAC »

Eu am avut 31/10,5R15 pe "Torpilor". Body-lift de 50 mm si jante intoarse.
gorishor are, pe al sau "Marcel", body lift de 30 mm, cred si jante cu et -25 sau -30.
ARO 244, an 1997, motor L25
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011
User avatar
axxel4you
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1385
Joined: 07 Oct 2007, 11:01
Location: Bucuresti,sector 5
Contact:

Re: Gume 31/10.5/15 pe 244 nemodificat?

Post by axxel4you »

Eu am pe Aro 235/75 R15 reesapate INSA TURBO , ca diametru exterior sant doarte apropiate de 31/10,5 R15 dar mai subtiri .Am incercat sa le scot unpic in afara cu niste cercuri distantiere in limita pe care mi-o permit prezoanele dar la flexari tot ating , cel mai indicat cred ca este sa iei in calcul niste flanse distantiere ca sa nu mai atinga si poate decupat aripa fata . Nu iti recomand body lift , mai bine cauti sa inalti masina din suspensie , am vazut pe fata ca se pot folosi inele de cauciuc sau potcoave construite din cornier pe care va sta arcul si pe spate cercei mai lungi , distantieri intre arc si punte sau in cazul in care crezi ca vei avea de carat mai mult cu Aro foi de arc adaugate . Spor la treaba .
User avatar
wolfman
Membru
Membru
Posts: 196
Joined: 24 Mar 2011, 00:32
Location: Bucuresti

Re: Gume 31/10.5/15 pe 244 nemodificat?

Post by wolfman »

Multumesc pentru informatii. Am incaltat-o astazi cu BFG KM2 (31/10.5) si nu ating pe drum drept. La flexari vor freca sigur cele de pe spate. Am gasit niste flanse de Samurai de 30 mm cu gaura centrala de 108. Stiu ca la Aro e 110 dar producatorul a spus ca daca intra rotile de Samurai, se vor potrivi si flansele. Asa o fi? Sunt suficiente de 30 mm sau am nevoie de mai mult?

User avatar
Dan CHIRIAC
Administrator
Administrator
Posts: 2676
Joined: 20 Feb 2007, 10:10
Location: Bucuresti

Re: Gume 31/10.5/15 pe 244 nemodificat?

Post by Dan CHIRIAC »

Fara body-lift, probabil ca vor atinge in aripile fata la viraje cu flexare.
ARO 244, an 1997, motor L25
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011
User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Gume 31/10.5/15 pe 244 nemodificat?

Post by ydaniel »

eu as fi luat 30/9,5/15 sa nu te mai complici cu diverse.
Pune,te rog poze ca sunt curios cum arata 8)
User avatar
wolfman
Membru
Membru
Posts: 196
Joined: 24 Mar 2011, 00:32
Location: Bucuresti

Re: Gume 31/10.5/15 pe 244 nemodificat?

Post by wolfman »

Curioasa treaba...am urcat dreapta fata pe o buturuga de vreo 50 cm si culmea...nu a atins pe nicaieri. Oricum, urmeaza flanse de 30mm si ridicare din suspensie de 4-5 cm maxim.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Gume 31/10.5/15 pe 244 nemodificat?

Post by George »

bara aia pleaca singura... ;D
ARO CLUB ROMANIA
User avatar
florian
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1605
Joined: 12 May 2011, 14:57
Location: Ploiesti

Re: Gume 31/10.5/15 pe 244 nemodificat?

Post by florian »

bara aia trebuie sa plece la cei care fac modificari de aspect....
User avatar
wolfman
Membru
Membru
Posts: 196
Joined: 24 Mar 2011, 00:32
Location: Bucuresti

Re: Gume 31/10.5/15 pe 244 nemodificat?

Post by wolfman »

O sa plece sigur si bara, asa cum au plecat pragurile si fibrele de pe usi, dar in momentul cand o sa vina un troliu si o bara hd fata-spate. Pana atunci e pe post de suport pentru numar si semnalizari.
User avatar
wolfman
Membru
Membru
Posts: 196
Joined: 24 Mar 2011, 00:32
Location: Bucuresti

Re: Gume 31/10.5/15 pe 244 nemodificat?

Post by wolfman »

Mare dreptate a avut @George. O parte din bara a plecat singura pe Iezer, iar cealalta parte (dreapta) a pierdut prin K.O in fata flexului la mine in curte. In concluzie, am intors jantele care acum au ET -40 (fata de +5) si am 'ciufulit' putin aripile fata (vreo 2-3 cm la colturile inferioare). Am renuntat la flanse pentru ca cele de Samurai nu intra fara modificari (au gaura centrala 108 fata de 110 cat are Aro). Oricum sunt foarte multumit de alegerea facuta. Dupa ce am intors jantele, am montat gumele si fara echilibrare nu se simte nici o vibratie nici la 120 km/h.
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Gume 31/10.5/15 pe 244 nemodificat?

Post by Constantin »

Chiar asa de bun sa fi devenit asfaltul romanesc?
Verifica deasemenea si kilometrajul fiindca poate da eroare si ...faci ca mine,pierzi pariuri.
Eu in cockpit la aro aveam afisat cam 150km/h dar in realitate erau cam 127km/h(din memorie).Trepidatii nu prea aveam in volan ( rotile:1,5 cm mai mici in diametru decat JR-urile fusesera umflate si echilibrate la rece,jante nemodificate si cauciucuri noi,autostrada cu plata in Franta).
Un maxim de viteza pe distanta scurta cu aro(in memoria lui Tomtom)ar fi fost de 139km/h dar nu stiu cand am realizat acest record fiindca nu am avut inca amenda in cutia postala.Oricum,de ceva timp,din motive personale,mi-am propus sa nu mai depasesc 110km/h cu nicio masina din posesie.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
wolfman
Membru
Membru
Posts: 196
Joined: 24 Mar 2011, 00:32
Location: Bucuresti

Re: Gume 31/10.5/15 pe 244 nemodificat?

Post by wolfman »

E ceva ciudat cu kilometrajul meu. Abia acum cand e incaltata cu 31 arata viteza bine (verificat cu GPS si cu radarele care afiseaza viteza de deplasare prin oras). Cum e posibil asa ceva? Din fabrica a venit cu 235/75 R15 si fata de 31/10.5 sunt ceva mai mici. Asta a fost printre primele lucruri verificate dupa ce am incaltat-o ca nu cumva sa trec prin radare ca fraieru'.
User avatar
Dan CHIRIAC
Administrator
Administrator
Posts: 2676
Joined: 20 Feb 2007, 10:10
Location: Bucuresti

Re: Gume 31/10.5/15 pe 244 nemodificat?

Post by Dan CHIRIAC »

E posibil ca, la un moment dat, sa fi fost schimbate rapoartele in diferentiale.
ARO 244, an 1997, motor L25
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011

Post Reply