RESTO CLASSIC CAR - Franta

De la bicicleta pana la locomotiva. Orice lucrare mai serioasa, despre orice acaret iesit din tipare o puteti prezenta aici.

Moderators: Werner, mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2680
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

RESTO CLASSIC CAR - Franta

Post by ardeleanu » 21 Sep 2019, 23:13

Acum cateva zile, cum trebuia sa astept pana a doua zi la un client din sudul Frantei, am facut o plimbare prin zona si am dat peste un garaj tinut de o familie de peste 50 de ani (sunt deja la treia generatie ...). Repara/restaureaza in zilele noastre doar Citroen 2CV si Traction Avant, totul este lucrat manual cu scule de epoca (nu mai am vazut asa scule de foarte multi ani) si multe piese originale sau produse de societati mici care au cumparat matritele etc cand Citroen a incetat sa fabrice modelele respective.
O restaurare dureaza intre 6 luni si... 3 ani pentru niste masini parca scoase atunci de pe banda de montaj.Nu am avut voie sa fac poze decat in afara garajului, in interior erau masini in toate fazele de restaurare, de la gramezi de fier vechi pana la bijuterii pe care vopseaua nu era inca bine uscata. :o
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2680
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: RESTO CLASSIC CAR - Franta

Post by ardeleanu » 21 Sep 2019, 23:17

Continuare
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2680
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: RESTO CLASSIC CAR - Franta

Post by ardeleanu » 21 Sep 2019, 23:20

Continuare
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2680
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: RESTO CLASSIC CAR - Franta

Post by ardeleanu » 21 Sep 2019, 23:21

Continuare
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


User avatar
oncioiuo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1132
Joined: 05 Mar 2015, 18:42
Location: Sector 1, Bucuresti

Re: RESTO CLASSIC CAR - Franta

Post by oncioiuo » 22 Sep 2019, 00:09

oare de ce nu conserva masinile ce stau afara pe pamant ?!
au distrus scoala profesionala...........au disparut profesionistii !

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2680
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: RESTO CLASSIC CAR - Franta

Post by ardeleanu » 22 Sep 2019, 09:20

Si eu am intrebat...
Din doua motive :
-primul lipsa de spatiu, in poze se pot vedea cateva hangare care sunt pline ochi cu multe, foarte multe masini, mai mult sau mai putin conservate, puteti vedea multe poze pe site-ul lor:
http://specialiste-2cv-voitures-anciennes.com/
-al doilea motiv (care m-a facut sa visez cu ochii deschisi), au disponibil orice, repet orice piesa noua (din stocuri vechi sau fabricate de diverse societati care se ocupa cu asa ceva) si la calitate vest pentru gama lor de masini
https://boutique-resto-classic-car.com/index.php

Ca sa mai invart cutitul in rana, preturile la restaurari/reconditionari sunt mai mult decat corecte, o restaurare/reconditionare la un 2CV obisnuit costa mai putin decat am dat eu pe un Forester adus pe remorca.
Bineinteles, modelele speciale sau cerintele speciale ale clientului fac sa urce repede factura.
Sunt capabili sa propuna masini la calitate superioara celor iesite de pe banda de montaj (tehnologiile actuale permit sa asigure o protectie mult superioara la nivelulul caroseriei sau performante imbunatatite la nivelul motorului/transmisiei/sistemului de franare etc).

Cateva restaurari facute pe parcursul anilor :o :
http://www.specialiste-2cv-voitures-anc ... t&id_sc=27
(selectionati in coloana din stanga).

User avatar
oncioiuo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1132
Joined: 05 Mar 2015, 18:42
Location: Sector 1, Bucuresti

Re: RESTO CLASSIC CAR - Franta

Post by oncioiuo » 22 Sep 2019, 11:34

Ce sanse ar fi sa gasim si la noi un astfel de atelier care restaureaza ( calitate superioara bineanteles ) doar modele autohtone la preturi rezonabile ?
au distrus scoala profesionala...........au disparut profesionistii !

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2680
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: RESTO CLASSIC CAR - Franta

Post by ardeleanu » 22 Sep 2019, 14:27

Aproape egale cu zero, au (am) avut grija sa distruga/gem cam tot ce ar putea sa fie folosit pentru fabricarea pieselor, indiferent ca vorbim de caroserie, motor etc.
Nu se stie niciodata, pot sa le vina unora idei nastrusnice, asa ca au (am) mers pe varianta radem tot, zero risc.
Pe de alta parte, balcanismul intrat in sange se poate elimina foarte greu si ia timp mult, mult prea mult pentru generatia noastra... :(

User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1188
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: RESTO CLASSIC CAR - Franta

Post by flo » 23 Sep 2019, 21:00

Lipsa de educatie. Lipsa de traditie. Nu uitati: strungari facuti din plugari. Imediat ce a disparut strungul comunist, au fugit la plugul tras de cal . Nu au fugit sa caute un strung liber pe alte meleaguri.
Juvara avea dreptate cand spunea ca pe taranul roman nu prea la tras ata spre meserie. In sate, fierar, rudar, cazangiu, erau tiganii, nu romanii. Crasmari sau negutatori de cele mai multe ori erau ovrei. rar cate un olar sau cojocar roman.
In Ardeal lucrurile au stat , intradevar, un pic altfel. O ruda care a invata soferia in perioada interbelica la Brasov imi spunea ca taranii sasi obisnuiau sa-si de-a copii sa invete si cate o meserie (zidar, tamplar, fierar, cojocar, ...) chiar daca ramaneau agricultori.

User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1877
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: RESTO CLASSIC CAR - Franta

Post by vercingetorix » 30 Sep 2019, 11:13

Si atunci cum se explica reusita lui Victor Naghi la Campulung-Muscel, unde a luat taietori de lemne din padure si pastori cu vacile pe munte, calificand in Uzina oameni in meserii specifice unde se lucra la sutime de milimetru ?
Raspunsul e simplu : SCOALA !
A beneficiat de o generatie de ingineri de exceptie de la Brasov, fosta uzina IAR de avioane, ce a scolit oamenii in meserii specifice uzinei.
Si a mai facut ceva: le-a ridicat oamenilor constiinta de clasa !
Adica oamenii au inteles ca prin munca isi pot asigura cele necesare unui trai decent : o locuinta, o familie, educarea copiilor, etc.
De-aia s-a zbatut si a facut scoala de subingineri la Campulung, de-aia s-a facut Clubul Aro, de-aia s-au construit blocuri intregi pentru salariatii uzinei, liceul cu profil auto, clubul de fotbal Aro, etc.
Salariile din Uzina Aro erau foarte bune, era intreprindere de grad zero, pentru cine mai stie ce inseamna...un strungar specialist lua vreo 6000 de lei pe luna iar Naghi, ca director, abia vreo 4500...
Educatie, cointeresare materiala, conditii de munca normale, asta e....dupa asta vin si rezultatele.
Oamenii s-au intors la bastina deoarece nu a mai fost nevoie de ei, nimeni nu le-a oferit altceva in afara de salarii compensatorii.
Totusi o parte sunt acum la MG Montana, o parte la firmele auto din zona Mioveni, o parte a plecat in afara...de ex. Laurentiu Sterian, fostul designer de la Aro.
Chiar si colegul nostru Adi Herisanu lucreaza in Germania, asta e viata...

p.s. cartile lui Neagu Djuvara sustin niste aberatii istorice, fara o baza reala, dar sunt facile si prind usor in zona unde se fac guverne prin parcul cismigiu... ;D
Daca nu Aro, atunci ce ?

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2680
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: RESTO CLASSIC CAR - Franta

Post by ardeleanu » 30 Sep 2019, 23:38

Sa stam stramb si sa judecam drept...
Sa nu confundam, chiar daca patriotismul ne impinge, calitatea lui ARO cu calitatea lui Mercedes-Benz Geländewagen...Distanta este mare, f. mare.
Alaturi de succesele lui ARO in intreaga lume, trebuie sa ne aducem aminte si de masinile noi care se stricau dupa doar cativa kilometri, bataia de joc legata de calitate din ultimii ani, piesele de schimb de calitate mai mult decat indoielnica etc, asa ca ma cam indoiesc sincer de sutimea de milimetru...
Degeaba erau meseriasi buni daca furau pe capete, de la director la portar, chiar si in epoca de aur.
Pasiune o fi fost, nu zic nu, s-au facut multe la Campulung pentru populatia din zona, foarte bine, dar totul s-a prabusit ca un castel de nisip cand s-a trecut la o economie reala, dictata de piata, nu de planuri cincinale.
Imi aduc aminte de ultima participare a lui ARO la Salon Auto de la Paris... Intr-un colt uitat de lume, un zecar spoit cu pensula in compartimentul motor pana si peste baterie, cu niste finisari in bataie de joc... M-am apropiat cu inima stransa si am fost cuprins de un amestec de tristete si rusine...
Sic transit gloria mundi :(

User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1877
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: RESTO CLASSIC CAR - Franta

Post by vercingetorix » 01 Oct 2019, 09:03

Uzina Aro, dupa parerea mea, a mers foarte bine pina in 1982, anul cand Naghi a fost pensionat fortat.
La conducere s-au perindat niste politruci de sorginte tehnica, nu le mai fac onoarea de a le rosti numele.
Da, in uzina s-a lucrat la sutime de milimetru, dovada grupurile fata/spate din acei ani din echiparea masinilor, cutiile de viteze, reductoarele, sunt impecabile si acum.
Dupa 1982 a venit degringolada, s-au schimbat si niste generatii, politicul a apasat si mai tare pe destinele uzinei si azi vorbim la trecut despre tot ce a fost.
Noroc cu pliantele din acele vremuri de la targuri si expozitii, altfel am fi o natiune de capsunari si de badante.
Daca nu Aro, atunci ce ?

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2680
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: RESTO CLASSIC CAR - Franta

Post by ardeleanu » 01 Oct 2019, 15:12

Ai dreptate, nu contest precizia de uzinare a unor componente, eu ma refeream la produsul final care era departe de precizia mai sus mentionata...
Ca sa revin la subiectul topicului, dupa cum spuneam mai sus, garajul apartine aceleasi familii de trei generatii. Pardon, nu doar le apartine, ci ei sunt si cei care lucreaza din greu la reconditionarea/restaurarea vehiculelor.
Parca aduce cu ceva pe care societatea de astazi a reusit sa distruga aproape total.
Cate societati mai cunoasteti in care sa lucreze mai multe generatii din aceeasi familie ?
A nu se confunda cu cei care isi "angajeaza", mai mult sau mai putin fictiv, familia.

User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1188
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: RESTO CLASSIC CAR - Franta

Post by flo » 01 Oct 2019, 22:18

vercingetorix wrote:
30 Sep 2019, 11:13
Si atunci cum se explica reusita lui Victor Naghi la Campulung-Muscel, unde a luat taietori de lemne din padure si pastori cu vacile pe munte, calificand in Uzina oameni in meserii specifice unde se lucra la sutime de milimetru ?
Raspunsul e simplu : SCOALA !
A beneficiat de o generatie de ingineri de exceptie de la Brasov, fosta uzina IAR de avioane, ce a scolit oamenii in meserii specifice uzinei.
Si a mai facut ceva: le-a ridicat oamenilor constiinta de clasa !
Adica oamenii au inteles ca prin munca isi pot asigura cele necesare unui trai decent : o locuinta, o familie, educarea copiilor, etc.
De-aia s-a zbatut si a facut scoala de subingineri la Campulung, de-aia s-a facut Clubul Aro, de-aia s-au construit blocuri intregi pentru salariatii uzinei, liceul cu profil auto, clubul de fotbal Aro, etc.
Salariile din Uzina Aro erau foarte bune, era intreprindere de grad zero, pentru cine mai stie ce inseamna...un strungar specialist lua vreo 6000 de lei pe luna iar Naghi, ca director, abia vreo 4500...
Educatie, cointeresare materiala, conditii de munca normale, asta e....dupa asta vin si rezultatele.
Oamenii s-au intors la bastina deoarece nu a mai fost nevoie de ei, nimeni nu le-a oferit altceva in afara de salarii compensatorii.
Totusi o parte sunt acum la MG Montana, o parte la firmele auto din zona Mioveni, o parte a plecat in afara...de ex. Laurentiu Sterian, fostul designer de la Aro.
Chiar si colegul nostru Adi Herisanu lucreaza in Germania, asta e viata...

p.s. cartile lui Neagu Djuvara sustin niste aberatii istorice, fara o baza reala, dar sunt facile si prind usor in zona unde se fac guverne prin parcul cismigiu... ;D
Ce a reusit Naghi? Exact cum spune Ardeleanu, sa judecam drept. Puteai compara ARO cu Mercedes? Fiabilitate, confort, performante atingea ARO precum o masina nemteasca?
Puteai spune ca a reusit ceva daca uzina care ar rezista si azi.
Scoala de subingineri.... Am avut colegi in armata care urmau sa fie studenti acolo. Si acum ma intreb cum au reusit sa treaca de treapta a doua. Nu cred ca scoala ii destepta semnificativ.
Tu ai proprietatea cuvintelor?
Afirmatia lui Juvara, pe care am auzit-o intr-un interviu de asta data, este verificabila. Adica baza reala este la indemana orisicui vrea sa constate. Chiar asa era: taranul roman nu se dadea la meserie. Fiindca meseria implica rigoare, disciplina, iar taranului roman ii displac toate astea. I-au displacut si cand comunistii l-au facut orasean, impaunandu-l cu calitatea de "muncitor". Daca "reusita" era serioasa, nu disparea odata cu sistemul politic care initiase ceea cee numesti tu reusita. Avea dreptate Arghezi cand, dupa prezentarea utilajelor si tehnologiei straine a intrebat: Dar nemtii? Unde sunt nemtii?
ATENTIE! Asta nu inseamna ca initiativa, dorinta, tenacitate si entuziasmul unora care au pornit uzina nu sunt demne de lauda, admiratie si respect.
Cititi fratilor cartea Licente straine pentru produse civile si militare in Romania 1946-1989. Publicata de Petre Opriş la Ed. Militara.
http://www.edituramilitara.ro/carti/275 ... -1989.html
O sa vedeti cum o parte semnificativa a industriei a fost construita pornindu-se de la premize eronate.

Sa fim corecti in aprecieri. ARO reprezinta un frumos exemplu despre ce poate insemna dorinta, entuziasmul de a fabrica o masina, plusat de ceva reusite. Insa total insuficient pentru o piata nemiloasa. Cum a dat singura piept cu piata libera uzina s-a sufocat.

User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1877
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: RESTO CLASSIC CAR - Franta

Post by vercingetorix » 02 Oct 2019, 11:07

Citeste cartea "O masina strabate lumea'' de Ion Chingaru si Corneliu Filip.
Masina aia, ce doar in Arctica si Antarctica nu s-a exportat, nu s-a fabricat singura !!!
Taietorii de lemn din padure si pastorii de vaci, oameni calificati la locul de munca, la scoli serale, la scoli de maistri au fost in stare sa o faca.
Chiar si la scoala de subingineri pe care o ironizezi, chiar si acolo s-a facut carte !
Armata Chinei si a Greciei a importat-o copios, daca era asa proasta nu ar fi luat nici macar una.
In America de Sud o mai intalnim si astazi.
Cluburile de off-road din Cehia si Slovacia le folosesc si astazi si se mandresc cu ele, vorbesc de Aro 240 si M461.
Prea usor denigram munca inaintasilor, chiar daca masinile au avut si parti mai putin fiabile.
Cat despre pseudo-operele lui Djuvara si Boia, ii las pe altii mai docti sa se pronunte.
Ideea ca romanii, de exemplu, sunt urmasii cumanilor, un popor migrator nu merita nici macar comentata : https://www.historia.ro/sectiune/genera ... sii-nostri

p.s.
Naghi a reusit imposibilul, din punct de vedere managerial...dintr-un mai nimic a facut CEVA !
Altul ca el nu a mai aparut.
Daca nu Aro, atunci ce ?


Post Reply