PROIECT RESTAURARE ABANDONAT

De la bicicleta pana la locomotiva. Orice lucrare mai serioasa, despre orice acaret iesit din tipare o puteti prezenta aici.

Moderators: Werner, mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
pantelimon
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1488
Joined: 28 Jan 2007, 20:35
Location: Bucuresti

PROIECT RESTAURARE ABANDONAT

Post by pantelimon » 07 Dec 2008, 20:31

ARUNC O PIATRA IN BALTA CELOR CARE AU INCEPUT RESTAURAREA UNUI ARO ,IMS, SI S-AU OPRIT DIN DIFERITE MOTIVE.(CARE SINT MOTIVELE SI CUM REUSIM SA SCAPAM DE ELE?)
ASTEPTAM POZE SI EXPLICATII.
UNUL DIN ASTIA SANT SI EU  :-[ NU REUSESC SA MAI DUC LA BUN SFARSIT RESTAURAREA UNUI 10.1


User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4360
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: PROIECT RESTAURARE ABANDONAT

Post by ydaniel » 07 Dec 2008, 21:27

:-\ in ce statiu ati ajuns la 10.1? :'(
cand esti bun nu-si amintesc,
cand esti rau nu te uita

User avatar
faitonu
Membru
Membru
Posts: 126
Joined: 04 May 2008, 21:41
Location: Cluj city
Contact:

Re: PROIECT RESTAURARE ABANDONAT

Post by faitonu » 08 Dec 2008, 00:26

stai linistit nea George,la fel sint si eu,am pus totul la punct,montat cutie,montat motor,ambele dupa reconditionare,si m-am oprit..de ce?stau dupa mecanic,stau dupa electrician,mai trebe un furtun,un robinet,maruntisuri care n-am apucat sa le rezolv :-??
..asta nu-i masina..e IMS!!!...

http://clasicdriverclub.myforum.ro/

User avatar
Misi din Cluj
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1005
Joined: 24 Oct 2007, 10:37
Location: Cluj-Napoca

Re: PROIECT RESTAURARE ABANDONAT

Post by Misi din Cluj » 08 Dec 2008, 13:07

Ne-am cam ramolit. Da nu-ti fa probleme, ca virusu' tot acolo e in sange  ;D
Cateodata tre' sa mai facem si cate un pic de pauza  :-??
Nu exista proiect de restaurare abandonat, ci doar suspendat sau amanat din cauze mai mult sau mai putin obiective  :)
Dupa aproape trei saptamani de pauza fortata, ma voi apuca iarasi de Gaz  :>-
Gaz 69 AM -1962; Aro 10 Mk1 - 1980


vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Re: PROIECT RESTAURARE ABANDONAT

Post by vstef_is » 08 Dec 2008, 14:38

ARO 244 DTP - Peugeot 2.5TD, A.F. 1996. Discuri pe fata, servo total, frana volvo, 5 trepte.

Proiect de acum un an sau doi. ABANDONAT total. Motive:

- lipsa de experienta
- lipsa acuta de bani
- probleme intampinate - piese stricate / proaste, piese care nu se potrivesc, lipsa piese, etc.
- Peugeot nu e Brasov.

Rezolutie - dezmembrat, vandut pe bucati. Motorul si cutia vor fi donate la Ambulanta EMA... macar atata lucru sa se aleaga de pe ea.

ARO 243D - Brasov 3.1D, A.F. 1978. Tamburi, fara nici un servo, frana singur circuit, 4 trepte.

Proiect din aceasta vara... toamna... si se pare iarna. PRELUNGIT EXCESIV. Momentan SUSPENDAT. Motive:

- lipsa acuta de timp (fie din partea mea sau a altor persoane care m-au ajutat)
- ENORM de multe probleme intampinate, cauzate de anvergura proiectului. Totul pana la sasiu dat jos, sasiu curatat, vopsit.... ambele punti schimbate, toate conductele, caroseria integral (plus tinichigerie), si multe altele. Nu intru in detalii. O TONA de piese NU se potriveau. Trecerea de la frane pe un singur circuit la frane cu dublu circuit si servo, schimbat ambele punti, plus mecanica aferenta. Am ramas pe tamburi. O TONA de piese cumparate NOI, sau SH si reconditionate. Toate aceste probleme au intarziat permanent proiectul.
- lipsa si mai acuta de timp (mult de lucru la servici)
- locatia - facut "in aer liber" - daca ploua / ninge - nu se lucreaza.

Sper sa il finalizez.... "CANDVA". Nu se stie cand.... nu ar mai fi mult... dar intotdeauna se mai gaseste ceva care sa nu se potriveasca.


Sfaturi pentru cine se apuca de un proiect - ca sa nu pateasca asa cum am patit eu.

1. BANI - ENORM DE MULTI BANI. La primul proiect nu am avut nici pe departe bani sa-l duc la capat. La al doilea am reparat aceasta problema, daca pun pe hartie cat de mult am cheltuit.... e o suma URIASA pentru un ARO. Mai puneam ceva si luam o straineza....

2. TIMP - Chestia asta ia foarte mult timp. Cateva ore pe zi - si tot dureaza... daca nu poti lucra IN FIECARE ZI ai sa vezi ca se tot amana... "azi nu am timp fac altceva, maine ma duc nush unde, etc...". Trebuie cel putin o persoana dedicata cu cel putin 4 ore.

3. LOCATIA - Un garaj incalzit, cu canal. Asta e ideal... daca nu... ok, faci in "aer liber" dar depinzi de vreme... si uneori chiar conteaza.

4. PRICEPERE - Trebuie totusi ceva experienta si in mecanica, si in ARO, si in mecanica de ARO... si reglaje fine, adjustari, "smecherii", si alte chestii. Sau macar sa vrei sa inveti, si daca ai cap, tot se prinde ceva de tine.

Si intr-o nota optimista, deja am alt proiect in cap... nu stiu cand/daca/cum ma voi APUCA de el... daramite finaliza.... ramane de vazut!

User avatar
Misi din Cluj
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1005
Joined: 24 Oct 2007, 10:37
Location: Cluj-Napoca

Re: PROIECT RESTAURARE ABANDONAT

Post by Misi din Cluj » 08 Dec 2008, 15:07

Corect zis:
1. punctul unu cu banii, nu se contabilizeaza, deci nu se tine cont.
2. punctul doi cu timpul este tot mai acuta dar daca esti destul de fanatic si ai OTV-ul in sange, atunci ramane si timp pentru proiect.
3. punctul trei, cu spatiul...asta da intr-adevar este cea mai critica problema. Daca nu ai locul unde sa te poti dezlantui in voie, atunci proiectul este din start sortit esecului.
4. Priceperea este de asemenea esentiala dar stiti cum se zice "omu' cat traieste tot invata"
5. Influenta negativa din partea autoritatilor mioritice si a opiniei publice tipic mioritice (prietenii stiu de ce :(
6. Si sa nu uitam nici de sculele din dotare, fara de care nu te poti descurca.

Eu pana acuma am terminat toate proiectele, necazul e ca de fiecare data ma apuc de fiare tot mai mari si mai voluminoase  ;D

Asa ca un singur sfat pot sa va dau: Nu va ascultati de gura lumii, ca doar o viata aveti si macar aia s-o traiti cum va place  :-"

PS. Si inca una: Daca puteti, nu va bagati in credite bancare, ca aia va fac sclavi si va termina de de tot  8-X
Last edited by Misi din Cluj on 08 Dec 2008, 15:24, edited 1 time in total.
Gaz 69 AM -1962; Aro 10 Mk1 - 1980

User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5105
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: PROIECT RESTAURARE ABANDONAT

Post by Werner » 08 Dec 2008, 18:05

Bani? Normal ca îti trebuie bani când vrei sa restaurezi o masina! Dar ce întelegeti sub enorm de multi bani? Eu am facut experienta, ca se poate pune la punct o masina, derivata dintr-o rabla adevarata, cu un pret de pâna 10.000 Lei. O fi jumate pret de Logan, dar eu zic ca nu e exagerat! Ceea ce îmi lipseste mie la un astfel de proiect, este experienta si timpul liber! Ca mai am si eu 4 (!!!) bucatele care îsi asteapta "renasterea"!  :-\

@George Pantelimon: ce vrei Nene, pe vremea asta, când e frig, mai sunt si zile de nu iese soarele deloc, cum sa ai spor? Stai linistit, ca îti vine pofta iarasi!  ;D

User avatar
myke
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1336
Joined: 23 Mar 2007, 09:01
Location: Petrosani
Contact:

Re: PROIECT RESTAURARE ABANDONAT

Post by myke » 09 Dec 2008, 10:59

Intradevar banii sunt  problema numarul unu.Mergeam cu cumparatul pieselor de la salar la salar.Daca zic la cineva ca am ajuns cu al meu peste 6000 de euro zice ca am inebunit.Din pacate asta este adevarul.Am avut si mania sa pun numai piese noi si s-a simtit la buzunar (singurul lucru second este motorul).
Timpul este a doua mare problema...cel putin pentru mine din cauza serviciului.Nici acuma masina nu este gata 100%.Am piesele dar nu am avut timp sa le montez.
Image

User avatar
N Alin
Membru
Membru
Posts: 126
Joined: 08 Dec 2008, 12:05
Location: Alba iulia

Re: PROIECT RESTAURARE ABANDONAT

Post by N Alin » 09 Dec 2008, 21:07

Pe vremuri (in urma cu vreo 5 ani)m-am apucat de reparat M-ul care l-am "mostenit" de la al batrin era masina mea de suflet,  era rupt in doua,si la propriu si la figurat., am inceput cu sasiul,arcuri punte fata (adaptat de TV- doar "trompa"- suportii fuzeta,art homocinetice ,taleri, tamburi, butuci am pastrat cei originali)Cind a venit vorba de tinichigerie si de vopsitorie am dat de greu-lipsa timpului si a banilor, totusi am cautat sa iasa ceva deosebit  si am fost mindru de ceea ce am reusit dar totul a durat cca 1 an de zile Totul a fost facut din mina mea-sudura,chituire vopsire,cablare inst electrica si celelalte adaptari- bord,scaune de WW golf 2;motor de CL,cutie de ARO+reductor(initial a fost mostenit  cu D115si cutie de M,originala).in fine daca ar fi sa vorbesc despre astea v-ati plictisi,  dar ideea e ca acum imi pare rau,ca l-am vindut oricum momentan locuiesc la bloc, era greu cu parcarea si aveam si familie numeroasa-2 kinderi pe care era greu sa-i plimbi fara sa se imbolnaveasca in masina, curent frig,praf,etc.Daca suteti interesati de povestea lui ...e lunga din pacate am doar citeva poze cu el... s-au pierdut in timp si prin calculator, oricum pun o poza cu el!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
13 Todesengel
Membru
Membru
Posts: 141
Joined: 20 Aug 2007, 21:48
Location: Bucure-shit,plagiat dar adevarat
Contact:

Re: PROIECT RESTAURARE ABANDONAT

Post by 13 Todesengel » 13 Dec 2008, 20:01

Oricind ne pasioneaza povestea unui M.Poate faci un topic si ne zici povestea lui,sigur o sa ne faca placere sa o aflam.

  George,nu vreau sa fiu rautacios..daca era un M nu te opreai..parca un Aro 10 nu are asa mare atractie..
  Pt.ceilalti...un ban mai apare(lasa'le draq de tigari ca numai boala aduc..etc)  pasiune  sa ai si-ti faci atunci si un  dram de timp.trebuie insa sa ai unde,sa ai scule si ceva pricepere in minuirea lor.Oricum,omul cit traieste invata...un sfat,o mina  de ajutor mai gasesti..uneori.
...L I V E......A N I M A L S...!      Impotriva vinatorii si a asasinilor de animale !


Post Reply