244 - proiect restaurare POLL

De la bicicleta pana la locomotiva. Orice lucrare mai serioasa, despre orice acaret iesit din tipare o puteti prezenta aici.

Moderators: Werner, mariusjaz, socratee

Locked

Ce motorizare sa plasez pe 244 in curs de restaurare?

- Pastram motorul de Peugeot
18
64%
- Punem un Brasoveanul
10
36%
 
Total votes: 28

vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

244 - proiect restaurare POLL

Post by vstef_is » 18 Oct 2007, 23:09

Dupa multe multe discutii cu multi multi dintre voi, sunt in mari dubii... Doua variante...

1. Pastram motorul de Peugeot, incercam reglam, pus la punct pe cat se poate...
AVANTAJE - Impozit infim mai mic, nu mai trebuie hartzogaraie facuta, nu mai trebuie modificari speciale pt montat alt motor pe la sasiu, demaraj si viteza poate mai bune, valoare de revanzare mai mare...
DEZAVANTAJE - Nu trage nici sa-l batzi, preturi uriase la piese, motor de turatie in teren nu ai acelasi control ca la Brasov, lipsa sunet melodios tip "Brasov", trebuie musai cumparat ARO cu Brasov pentru ca nu se poate trai fara

2. Punem un Brasovean
AVANTAJE - Trage de rupe, in teren ai control total si urci de numa, sunet melodios special de "Brasov", trancanit si zguduit tipic Brasovean (asta e un plus pt mine), miros de motorina arsa de "Brasov" (asta e tot un plus pt mine), piese moca
DEZAVANTAJE - hartzogaraie de facut, sasiu de modificat (suporti si altele), demaraj si viteza mai mici (teoretic, dar nu prea ma intereseaza), valoare de revanzare mai mica...

Ar mai fi si altele, dar am facut asa ceva pe scurt... Eventual astept si de la voi completari... insa nu completari de genu "Avantaj pejo - nu e la fel de galagios, si nu zdrangane atat" - pentru ca deja pe astea leam scris, si sunt dezavantaje pejo si avantaje brasov... asa-s eu mai dus pe pluta, ador zgomotul de brasov, si zdranganeala... si fumul...

Va invit la vot!


User avatar
florin75
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 708
Joined: 13 Feb 2007, 12:54
Location: Bucuresti

Re: 244 - proiect restaurare POLL

Post by florin75 » 18 Oct 2007, 23:43

Am votat pt pejo, Stefan! Zau, chiar nu te inteleg, de ce nu-ti iei un U445, trage mai bine decat A24, e de Brasov cu totu'! Si mai scoti si un ban, vii la mine sa-mi ari terenu'!
"De cand ii cunosc pe oameni iubesc animalele!" Ludwig Tiek.

User avatar
tarzy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2647
Joined: 03 Dec 2006, 20:06
Location: Bucuresti
Contact:

Re: 244 - proiect restaurare POLL

Post by tarzy » 18 Oct 2007, 23:46

stef - pune un pic totul pe hartie .... chiar daca ai motorul si manopera moca ... costurile "implicate" te duc aproape de costul unei cascarabete cu BV deja pe ea
Eu cred ca o tara care incearca sa prospere prin stabilirea de taxe mari este ca un om care, stind intr-o galeata, incearca sa se ridice tragind de miner.
(Winston Churchill)

User avatar
tarzy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2647
Joined: 03 Dec 2006, 20:06
Location: Bucuresti
Contact:

Re: 244 - proiect restaurare POLL

Post by tarzy » 18 Oct 2007, 23:47

florin75 wrote: Am votat pt pejo, Stefan! Zau, chiar nu te inteleg, de ce nu-ti iei un U445, trage mai bine decat A24, e de Brasov cu totu'! Si mai scoti si un ban, vii la mine sa-mi ari terenu'!
ni... si la rautaciosul asta
Eu cred ca o tara care incearca sa prospere prin stabilirea de taxe mari este ca un om care, stind intr-o galeata, incearca sa se ridice tragind de miner.
(Winston Churchill)


User avatar
florin75
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 708
Joined: 13 Feb 2007, 12:54
Location: Bucuresti

Re: 244 - proiect restaurare POLL

Post by florin75 » 18 Oct 2007, 23:51

Stefane, uita-te si tu in jur, suntem in 2007, Aro a incetat productia de mult, dinozaurii cu motor BV nu mai au loc pe sosele! Ce naiba, esti destul de tanar, mai iesi din lumea viselor! Saptamana asta am vazut 2 laboratoare RAR, noroc ca nu eram cu Aro!
"De cand ii cunosc pe oameni iubesc animalele!" Ludwig Tiek.

vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Re: 244 - proiect restaurare POLL

Post by vstef_is » 18 Oct 2007, 23:56

Florine, iti garantez ca AROul tau TRECE noxele flueirand... de ce? e NON-EURO, si normele sunt mai relax... un diesel VW cu EURO3 trece mai greu decat treci tu! Asa ca tu sa nu iti faci griji!

Brasovenii isi fac griji eventual :D

Si aporpo U445 e pepsi, nu face nik, daca tot e sa fie bal, atunci sa fie U650 care e tatic :D... (si da... ma gandesc si la unu de asta...)

User avatar
tarzy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2647
Joined: 03 Dec 2006, 20:06
Location: Bucuresti
Contact:

Re: 244 - proiect restaurare POLL

Post by tarzy » 19 Oct 2007, 00:13

florin75 wrote: Stefane, uita-te si tu in jur, suntem in 2007, Aro a incetat productia de mult, dinozaurii cu motor BV nu mai au loc pe sosele! Ce naiba, esti destul de tanar, mai iesi din lumea viselor! Saptamana asta am vazut 2 laboratoare RAR, noroc ca nu eram cu Aro!
nu-i bai mhai Florine .... o sa le tinem doar ptr coclauri

a ... da sa stii ca am vazut multi de conceptia asta .,.... vechiturile (Aro, dacia, etc) nu au ce cauta pe sosele ... ca vezi doamne nu le suporta xenoanele, climatronicele si abs-urile lor , chiar nu credeam ca si tu ai avea tendinte sa intri in randul lor

@Stef - bre ... matale fa si un chek la motor (pejo) ... intereseazate de ce optiuni ai la grupuri .... incaltate cu ceva bocanci cu 2-3 numere mai mari si .... poate pana la urma nu o sa ti se mai para chiar asa de "gingas". te-*ai virusat tu cu Bv-ul dar ... esti inca tinar mai ai timp sa inveti sa mergi si cu alt motor ... ca pana la urma cred ca asta e pba ... tu nu stii sa mergi cu alt motor decat BV
Eu cred ca o tara care incearca sa prospere prin stabilirea de taxe mari este ca un om care, stind intr-o galeata, incearca sa se ridice tragind de miner.
(Winston Churchill)

vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Re: 244 - proiect restaurare POLL

Post by vstef_is » 19 Oct 2007, 00:23

@tarzy Stiu sa merg si cu alte motoare nui bai, am mers si cu japoneze benzinare, alea da de turatie... si de invatat am invatat clar pe o Dacie... si am tot condus Dacie mult timp, si dup'aia destule disele straineze cu turbo si interculer si tot felu... Dar m-am indragostit eu de Brasov... si cum is mai greu de cap.... :D asta e... oricum, vad ca toata lumea tine cu pejou, ceea ce nui bai, da' oricum Brasov tot imi iau!!!!

User avatar
Dan CHIRIAC
Administrator
Administrator
Posts: 2676
Joined: 20 Feb 2007, 10:10
Location: Bucuresti

Re: 244 - proiect restaurare POLL

Post by Dan CHIRIAC » 19 Oct 2007, 10:35

Cred ca discutia trebuie despartita in mai multe directii.
1 Daca alegerea este motivata sentimental - si am impresia ca in mare masura asa este - pune frate D127!
2 Daca motorul pe care-l ai acum pe masina (sau, ma rog, langa masina) este varianta aspirata, inclin sa cred ca tot D127 este optiunea cea mai buna.
3 Daca este vorba de varianta turbo, atunci se mai schimba treaba. Performantele (putere 91 caluti si cuplu 204 Nm/2000 rpm) sunt superioare lui D127. Eu as zice sa pui motorul la punct, sa schimbi eventual grupurile cu unele 33/8 si abia pe urma, daca nu vei fi multumit, sa pui D127.
ARO 244, an 1997, motor L25
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011

vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Re: 244 - proiect restaurare POLL

Post by vstef_is » 19 Oct 2007, 11:41

1. Da, este ceva sentimental aici... orice ar fi, oricum un ARO cu Brasov fac rost instant...
2. De acord si aici, insa e versiunea de motor cu guma "turbo"
3. Este turbo, dar nu prea se vede, sa vad ce e si cu turbina asta, si cu injectoarele si cu toate... Pe hartie stiu ca pare mega super... si eu aveam expectante mari....

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6803
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: 244 - proiect restaurare POLL

Post by George » 19 Oct 2007, 11:57

pune pejou' la punct,si vei vedea diferente!
injectoare,pompa si turbina de verificat. eventual baga injectoare noi,cum am pus eu la al meu,sa vezi ca n-o mai recunosti!
ARO CLUB ROMANIA

SERGHEI
Banat
Banat
Posts: 2355
Joined: 27 Dec 2006, 15:14

Re: 244 - proiect restaurare POLL

Post by SERGHEI » 19 Oct 2007, 12:25

Pune frantzuzul la punct...schimba grupuri....Eu mi-as pune Brasov numai pe o masina dedicata off-road..(cu toate ca este destul de greu motorul)..cu modificarile de rigoare.Pentru sosea si ceva drumuri cu hartoape este mai bun unul ,,modern".Parerea mea.Ca mai erau discutii de genul CL nu este bun:eu am mers doi ani cu un CL (nu avea trac fata )..si pornea si la -20 (adevarat ,cu doua baterii in serie pe electrom de 12) la sfert de cheie.La fel de adevarat este si faptul ca socrul meu nu prea se uita la bord si ramanand fara ulei a reusit sa scoata o biela prin bloc.Eu am votat Peugeot.Tu hotarasti ce motor pastrezi in functie de ce vrei sa faci cu masina:vrei sa bagi ulei fe floare nerafinat,gaz de lampa sau combustibil de soba si sa mearga..atunci brasov...vrei masina...atunci Peugeot.

vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Re: 244 - proiect restaurare POLL

Post by vstef_is » 19 Oct 2007, 16:29

Vad ca incet incet, se contureaza un sfat unanim - sa pun la punct Peugeotul, grupuri 33/8 si apoi un Brasov separat... ce-a zis tarzy cam asa e, costurile de omologari si chinul fac ca valoare cat o cascarabeta cu Brasov...

User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5105
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: 244 - proiect restaurare POLL

Post by Werner » 19 Oct 2007, 17:31

Stefan, este alegerea ta care motor il vei avea pe ARO. Parerea mea PERSONALA este, Peugeot-ul este un motor superb, fiabil, rupe si el (cum zici tu). Ceva nu este in regula cu motorul tau, daca zici ca nu merge cum trebuie. La impozitare, Peugeot-ul TREBUIE sa fie Euro2, daca nu este trecut, cred ca sunt posibilitati sa-l treci, doar toata seria s-a facut Euro2, era destinata exportului in Europa de West. Daca te ajuta, iti trimit eu copie dupa Scrisoarea de identitate de aici. Daca pana si mofturosii din Germania l-au recunoscut Euro2, atunci si al tau este.

Zici ca piesele de schimb sunt ieftine la BV. Da, sunt convins ca sunt mai ieftine ca la Peugeot, dar cat timp o sa mai fie asa? Tractorul Brasov e inchis. O sa ai acelas efect ca la piesele ARO. La Peugeot o sa gasesti piese de calitate si in 50 de ani.

Alta problema: nu o sa mergi tu toata ziua "Off Road", te mai saturi si de asa ceva. Cand vrei sa te deplasezi pe distante mai lungi, o sa fi mai bine servit cu Peugeot-ul.

User avatar
maiden
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 728
Joined: 16 Feb 2007, 10:22
Location: Tulcea
Contact:

Re: 244 - proiect restaurare POLL

Post by maiden » 22 Oct 2007, 10:47

Lasa-l asa! Parerea mea :D
don't forget kids..the more posts you have the bigger your penis gets !

Pentru orice fel de nelamuriri in ceea ce priveste utilizarea forumului, apasati AICI !


Locked