Reconditionare remorca

De la bicicleta pana la locomotiva. Orice lucrare mai serioasa, despre orice acaret iesit din tipare o puteti prezenta aici.

Moderators: Werner, mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6794
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Reconditionare remorca

Post by George » 11 Apr 2012, 22:58

Pentru ca tot s-a intamplat, printr-un complex de imprejurari, sa fiu nevoit sa ma mut, am ajuns...la curte. undeva unde va invitam asta iarna la offroad, si n-ati venit niciunu' sa va dau un ceai, ca numai cu ARO se putea ajunge.
dupa o perioada inghetata, inzapezita, si mai stiu eu cum a fost pentru toata lumea, iar pentru mine tare paguboasa (si acum mai calculez daunele, ca tocmai am constatat ca am ramas si fara rulmetul de la ambreiajul instalatiei AC, plus fulia motor, asta pe langa rolele si cureaua de alternator, plus niste plastice, baie de ulei etc), ma bucur ca a venit in sfarsit caldura si mai pot sta prin curte. si ca sa nu stau cu mana in san, cum a zis MRU ca sta taranu' roman, mi-am umplut curtea de fiare. ma rog, prietenii m-au ajutat cu treaba asta, ca nu-s ale mele, da' io, ajutat de un vecin (plus inca unu' calificat cu sudura) ne-am apucat de surubareala. facem antrenament sa ne intram in mana pentru alte proiecte (sau "avioane") ce imi dau insomnii.
in fine, pentru inceput am dezmembrat o remorca. adusa recent din "germany", luata la bani putini, cu ceva rugina la vedere...am zis sa incercam s-o scoatem la lumina. dupa o sedinta de lucru am ajuns la concluzia ca e de facut bucati, intrucat partea de jos a suprastructurii "zici ca a stat pe fundu' marii" (citat din proprietar, dupa ce a vazut pozele cu ea dezmembrata)
si acum, sa lasam pozilii sa vorbeasca de la sine.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
ARO CLUB ROMANIA


User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6794
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Reconditionare remorca

Post by George » 11 Apr 2012, 23:03

astea au fost poze de ieri. astazi deja am cumparat fierataniile noi pentru reconstructia bazei, plus ca s-a terminat de curatat tot scheletul si i-am tras si o zincare la rece, ca poate da vreun strop la noapte si isi batea joc de cele 3 perii de sarma rotative consumate. poze n-am mai apucat, ca s-a facut noapte si am tras sa vopsim repede, dar maine revenim, ca se incepe lucrul la sudura. de vopsit am vopsit doar partea superioara, evident, ramanand sa continuam si partea de jos dupa ce o sudam la loc.
ARO CLUB ROMANIA

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6794
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Reconditionare remorca

Post by George » 12 Apr 2012, 22:06

ce am mai facut intre timp: reconstruit baza suprastructurii, inlocuit burduful la amortizorul franei, extras cablul de frana, ca e cam praf, dar n-am avut bafta sa comandam altul, asa ca mai asteptam. aproape terminat de zincat, iar capacul deja este si vopsit. deasemenea si roatele sunt zincate gata, asteapta vopseaua.
si am primit amortizoare noi!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
ARO CLUB ROMANIA

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6794
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Reconditionare remorca

Post by George » 18 Apr 2012, 01:10

nu ca ar interesa pe prea multi, dar sa se vada ca nu am abandonat, mai pun poze cu oblonul spate, intarit, si cu lateralele consolidate. din cauza ploii ne-am intepenit la vopsit.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
ARO CLUB ROMANIA


User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6794
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Reconditionare remorca

Post by George » 19 Apr 2012, 20:52

frane noi, amortizoare...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
ARO CLUB ROMANIA

User avatar
niscu
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 735
Joined: 20 Oct 2009, 17:14
Location: Galati-Tulcea

Re: Reconditionare remorca

Post by niscu » 21 Apr 2012, 14:27

@George- pe mine ma intereseaza evolutia lucrarii. Mai ales ca eu o vad ca pe o posibila ,viitoare,remorca apicola. %%- good luck
Pasiunile ne definesc,ne apropie si ne fac sa nu imbatranim degeaba !

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6794
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Reconditionare remorca

Post by George » 21 Apr 2012, 18:13

va avea alta destinatie, in speta va cara un balon cu aer cald. pentru cine intereseaza dimensiunile suprastructurii: L=3m, l=1.50m, h=1.30. acoperisul este tip "capac" rabatabil, ridicandu-se ca o trapa in partea din spate, cu balamale in partea din fata. l-am dat jos si pe ala, sa-i refacem etansarea, intrucat e nevoie sa nu intre apa, si sa putem vopsi dar mai ales sa bagam vaselina la balamale.
azi am facut legaturile electrice, am inlocuit "stecherul" cu unul metalic, si lipim de zor la panourile laterale, care sunt din foaie de aluminiu. voi reveni cu poze.
ARO CLUB ROMANIA

User avatar
Lucian
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 597
Joined: 29 Jan 2012, 13:10
Location: Bucuresti - Sector 3, Cartierul Titan

Re: Reconditionare remorca

Post by Lucian » 21 Apr 2012, 21:01

George wrote:nu ca ar interesa pe prea multi, dar sa se vada ca nu am abandonat, mai pun poze cu oblonul spate, intarit, si cu lateralele consolidate. din cauza ploii ne-am intepenit la vopsit.
Unii sunt interesati, cel putin eu si domnul niscu
Am urmarit evolutia remorcii de la inceput pana acum, bafta!
Un ARO nu este numai o masina,este o stare de spirit.Posesorul unui ARO este mobil,independent si pragmatic.Asemeni lui Hannibal el trebuie sa poata spune:"Vom gasi un drum sau vom crea unul"
(comaro.ro)-text modificat

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6794
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Reconditionare remorca

Post by George » 21 Apr 2012, 21:23

bine domnilor, multumesc pentru atentie!
intre timp am aflat ca a fost si o problema tehnica a forumului, ca nu se puteau posta raspunsuri, dar am rezolvat-o si p'asta.
in ceea ce priveste lucrarea, azi a evoluat in mars fortat spre finalizare. facut electrica, montat panourile laterale si etansat cu mastic, montata podeaua, oblonul spate, capacul, montate aripile rotilor. a mai ramas sa fixam instalatia electrica si cablurile de frana sub podea, precum si de confectionat cablul de siguranta, care lipsea cu desavarsire, de etansat capacul, si de gresat amortizorul franei inertiale (sau cum ii zice la cilindrul ala de la protap, care actioneaza frana).
bine, intre timp am mai extras si un surub rupt in volanta, dar de la alt utilaj mesterit in paralel. pentru ala facem topic separat, dar acolo e numai de mecanica.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
ARO CLUB ROMANIA

User avatar
niscu
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 735
Joined: 20 Oct 2009, 17:14
Location: Galati-Tulcea

Re: Reconditionare remorca

Post by niscu » 21 Apr 2012, 21:26

Tot pentru zburatoare este . Deci se pune. Am impresia ca si "monseur"Chiriac e implicat. Oricum,volumul mi se pare enorm. Nacela are probabil 1,5-2m diametru si e posibil ca la interior sa adposteasca pentru transport generatorul de aer cald. Zic si eu,n-am vazut niciodata un astfel de OZN,mai aproape de o receptie TV prin satelit.Restul spatiului e ocupat de balon ? Spui ca vei captusi remorca la exterior,eu ca niznai"ma gandesc ,ca ar putea sa agate panza balonului fiarele din interior.Apropo' se foloseste Dacron ?
Revenind la remorca,eu urmeaza sa construiesc un peridoc.Deocamdata adun informatii.Ar fi interesant de stiut sectiunea tevilor,grosimea materialului,daca sudezi-cap la cap,sau cu rosturi in V',sarcina utila [peste 750 kg se zice ca ar trebui sistem de franare inertial ,ca sa nu fie nevoie de B+E]
.
@Lucian,nu sant un initiator al forumului,dar de cand l-am descoperit am observat ca membrii sai sant fara varsta,apolitici",vegetarieni" si devreme-acasa". Asa ca in afara de apeletive gen, mestere , atunci cand e cazul,alte formule de politete nu cred ca sant admise" :)
Pasiunile ne definesc,ne apropie si ne fac sa nu imbatranim degeaba !

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6794
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Reconditionare remorca

Post by George » 21 Apr 2012, 21:50

nenea dan chiriac a fost azi in vizita de lucru, sa vada minunea. este si el implicat, oarecum, ca el e tartorele in materie, dar nu el este "destinatarul". ;D
basica balonului vine ambalata intr-o husa, dar are vreo 200 de kile, iar ca volum e ca o chiftea, asa, de aprox. 1,3m diametru si vreo 0.7m inaltime, care se pune "in dunga", ca biscuitele, sa ocupe mai putin spatiu. nacela nu stiu ce dimensiuni are, ca e una noo, cu care n-am facut cunostinta, insa mai tre sa intre buteliile de carburant, o butelie de azot, un motoventilator, diverse acarete. pentru butelii si astea diverse a trebuit sa montam centurile alea din teava rectangulara, sa nu iasa afara prin tabla. ;D
de sudat nu s-a sudat la 45*, ci cap la cap, pentru ca practic am inlocuit doar o parte din traverse, in speta alea de la baza. erau folosite niste profile destul de ciudate, de care n-am gasit la noi la "fierarie". remorca vine din germania, acolo probabil gasindu-se si astfel de profile. e vorba de un profil de teava patrata care avea o latura mai lunga si facea un fel de L, dar si una patrata cu o margine in T.
de ex la partea de jos am folosit teava rectangulara de 30x40mm, iar pe una din laturi am venit cu platband de 50 ca sa facem L ala, pe care sa se sprijine foaia de tabla. centura aia din interior este din rectangulara de 40x20mm si groasa de 2mm in "carne". am considerat ca ofera mai multa rezistenta fata de cea de 1,5mm, avand nevoie sa sprijine butelii pline cu cate 50L de GPL, de ex.
dacron?! nu stiu ce e ala, scuze.
MMA sare de 750kg, e undeva pe la mie, dar are sistem de franare inertial! la ala ziceam ca tre sa gresez pistonul care actioneaza tija aia dintre cabluri, din poza cu puntea. se vad si cablurile de frana, rosii, frumoase, noi.
se av conduce cu b+e, obligatoriu, ca si utilajul care o va tracta are MMA peste 2 tone.
ARO CLUB ROMANIA

User avatar
niscu
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 735
Joined: 20 Oct 2009, 17:14
Location: Galati-Tulcea

Re: Reconditionare remorca

Post by niscu » 21 Apr 2012, 22:08

Eu am gresit neexplicad denumirea Dacron. E un material, de calitate medie acum,ce se foloseste pentru vele in domeniul nautic,plus deltaplane,parashute [fara picioare],ma gandeam ca poate si la baloanee... .
Pasiunile ne definesc,ne apropie si ne fac sa nu imbatranim degeaba !

User avatar
Lucian
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 597
Joined: 29 Jan 2012, 13:10
Location: Bucuresti - Sector 3, Cartierul Titan

Re: Reconditionare remorca

Post by Lucian » 21 Apr 2012, 22:13

niscu wrote:Tot pentru zburatoare este . Deci se pune. Am impresia ca si "monseur"Chiriac e implicat. Oricum,volumul mi se pare enorm. Nacela are probabil 1,5-2m diametru si e posibil ca la interior sa adposteasca pentru transport generatorul de aer cald. Zic si eu,n-am vazut niciodata un astfel de OZN,mai aproape de o receptie TV prin satelit.Restul spatiului e ocupat de balon ? Spui ca vei captusi remorca la exterior,eu ca niznai"ma gandesc ,ca ar putea sa agate panza balonului fiarele din interior.Apropo' se foloseste Dacron ?
Revenind la remorca,eu urmeaza sa construiesc un peridoc.Deocamdata adun informatii.Ar fi interesant de stiut sectiunea tevilor,grosimea materialului,daca sudezi-cap la cap,sau cu rosturi in V',sarcina utila [peste 750 kg se zice ca ar trebui sistem de franare inertial ,ca sa nu fie nevoie de B+E]
.
@Lucian,nu sant un initiator al forumului,dar de cand l-am descoperit am observat ca membrii sai sant fara varsta,apolitici",vegetarieni" si devreme-acasa". Asa ca in afara de apeletive gen, mestere , atunci cand e cazul,alte formule de politete nu cred ca sant admise" :)
Din politete vorbesc cum cred de cuvinta.
Majoritatea celor de pe acest forum sunt mai mari ca ani decat mine asa ca ar trebuii sa ma adresez in felul acesta. Poate unii domni doresc sa vorbesti cu ei numai cu "draga domnule" si alte formule de politete sau nu tin cont de asta. Asa ca decat sa supar pe cineva mai bine ma adresez asa. Imi cer scuze de off topic si sper ca nu am stricat topicul.
Un ARO nu este numai o masina,este o stare de spirit.Posesorul unui ARO este mobil,independent si pragmatic.Asemeni lui Hannibal el trebuie sa poata spune:"Vom gasi un drum sau vom crea unul"
(comaro.ro)-text modificat

User avatar
niscu
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 735
Joined: 20 Oct 2009, 17:14
Location: Galati-Tulcea

Re: Reconditionare remorca

Post by niscu » 21 Apr 2012, 22:24

@Lucian iei prea in serios ce am scris eu ! Bine le faci ! Sa senvete minte ! Sa le zici din alea cu "draga domnule"pana n-or mai putea !!! In cazul meu te rog sa faci o exceptie :) Oricum nu ai gresit in nici un fel,eu am venit cu o rugaminte pe care am argumentat-o mai sus.
.....si sa revenim la remorcile noastre ;D
Pasiunile ne definesc,ne apropie si ne fac sa nu imbatranim degeaba !

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6794
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Reconditionare remorca

Post by George » 22 Apr 2012, 00:26

nenea dan ne poate lamuri cu materialele, insa nu cred ca se foloseste acelasi material ca la parasute fara picioare, pentru ca la balon tre sa reziste la temperatura. in timpul unui zbor, vara, se fac si 110 grade in beshica, iar o parasuta cred ca ar fi in flacari. nomex parca se foloseste la baloane, daca imi amintesc bine...
cat despre remorci, cred ca voi avea curand una imensa la revizie. are volum util sa bagi doo tico si sa dai ture cu bicicleta in jurul lor. daca te intereseaza, fac masuratori cand vine.
ARO CLUB ROMANIA


Post Reply