TV 4x4 L25 - 1974

De la bicicleta pana la locomotiva. Orice lucrare mai serioasa, despre orice acaret iesit din tipare o puteti prezenta aici.

Moderators: Werner, mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
florian
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1482
Joined: 12 May 2011, 14:57
Location: Ploiesti

Re: TV 4x4 L25 - 1974

Post by florian » 05 Nov 2012, 12:38

la L25 nu stiu sa-ti spun. dar putem sa ne dam usor seama. cu capacul de delco dat jos, invartind motorul in sensul de functionare, observam miscarea axului delco-ului si apoi rotim corpul delcoului corespunzator.
la dacia 1300, axul delcoului se invarte in sensul acelor de ceasornic, ordinea de aprindere fiind 1-3-4-2. daca rotim corpul delcoului spre acumulator, marim avansul la aprindere. daca rotim spre alternator, micsoram avansul.


User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6803
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: TV 4x4 L25 - 1974

Post by George » 05 Nov 2012, 12:41

pai trebuie sa fie pe dos fata de dacie, ca delcoul se invarte invers. adica in sens contrar acelor de ceasornic.
o sa incerc asa, sa vedem ce mai zice.
ARO CLUB ROMANIA

User avatar
florian
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1482
Joined: 12 May 2011, 14:57
Location: Ploiesti

Re: TV 4x4 L25 - 1974

Post by florian » 05 Nov 2012, 12:42

stiu sigur ca platina este diferita fata de dacia

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6803
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: TV 4x4 L25 - 1974

Post by George » 05 Nov 2012, 12:45

pai e diferita, ca e construita "in oglinda", ca sa zic asa. e "pe mana ailalta", datorita sensului de rotatie din delcou.
ARO CLUB ROMANIA


User avatar
florian
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1482
Joined: 12 May 2011, 14:57
Location: Ploiesti

Re: TV 4x4 L25 - 1974

Post by florian » 05 Nov 2012, 12:51

rateuri in admisie mai pot aparea din cauza capacului de delco , in cazul in care acesta este fisurat. se creeaza aprinderi rebele ale bujiilor fara ca cilindrii respectivi sa fie in faza de detenta.

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6803
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: TV 4x4 L25 - 1974

Post by George » 05 Nov 2012, 13:18

aceleasi simptome, cu doo delcouri, din care 1 nou. deci exclus. oricum, am studiat capacele dinainte de a reusi detonatiile.
ARO CLUB ROMANIA

User avatar
Dan CHIRIAC
Administrator
Administrator
Posts: 2676
Joined: 20 Feb 2007, 10:10
Location: Bucuresti

Re: TV 4x4 L25 - 1974

Post by Dan CHIRIAC » 05 Nov 2012, 14:04

Pentru avans mai mare se roteste delcoul in sens contrar acelor de ceasornic, pentru avans mai mic se roteste in sensul acelor de casornic.
ARO 244, an 1997, motor L25
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011

User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3070
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: TV 4x4 L25 - 1974

Post by Soryn » 05 Nov 2012, 14:28

distributia e buna? , erau niste discuti mai demult cu un pinion din textolid la L25

ionutzzz123
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 518
Joined: 03 Sep 2010, 22:38
Location: bucuresti
Contact:

Re: TV 4x4 L25 - 1974

Post by ionutzzz123 » 05 Nov 2012, 16:10

Parerea mea e sa vorbesti cu nea george pantelimon, cred ca el e cel mai in tema cu l25

User avatar
florian
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1482
Joined: 12 May 2011, 14:57
Location: Ploiesti

Re: TV 4x4 L25 - 1974

Post by florian » 05 Nov 2012, 18:46

de ce nu initiem aici pe forum un topic, pentru punere la punct L25 ? ulterior , toti care vor avea nevoie de astfel de informatii , vor gasi o sursa competenta de inspiratie. daca nu aici atunci unde ?!
eu sunt dispus sa-mi refac lectiile. sunt ani buni decand nu am surubarit un L 25. dar asta se poate rezolva.

User avatar
deluca
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 537
Joined: 10 Jan 2008, 16:26
Contact:

Re: TV 4x4 L25 - 1974

Post by deluca » 06 Nov 2012, 11:41

am avut si eu probleme cu reglarea avansului. lipseau semnele dupa care sa-l pot regla cu lampa. am procedat la gasirea semneleor. cu pistonul 1 sus am notat pe fulie punctul 0. masurat (calculat) circumferinta fuliei, apoi cu regula de 3 simpla gasit punctul 8 grade. 2pir...360 x.....8. nu e foarte exacta metoda, dar cel putin stii ca e pe acolo. dupa ce avem avansul cat de cat ok, carburatorul nu e infundat, ii dai amestec bogat din suruburile laterale desfacute mult), eventual inainte de pornire ii torni un sfert de kil de benzina pe gat( nici o grija l25 nu se ineaca ). cu bujii romanesti de dacie. speram sa fie pus la punct cu trebuie, altfel desfaci capacul si verifici. dac a ai chef de munca verifici si jocul la supape, de siguramnta le faci la 0,5, mai bine le auzi tacanind, decat sa fie jocul prea mic. cu soclu tras eu zic ca trebuie sa pornesca din prima. :)>-

dupa carte metoda cu foita de tigara.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4360
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: TV 4x4 L25 - 1974

Post by ydaniel » 06 Nov 2012, 13:37

Platina e de Oltena.
Pe fulie trebuie sa scrie 0-5-10 si cu liniute intre ele fiind grade RAC.
Se pune motoru pe 0:adica pe fulie sa fie 0 si sa fie ''acu'' dupa bloc in dreptul ei.
Conectezi la delcou o at 01 si cand se stinge becu ai scantee si strngi delcouu si dai la cheie:ar trebui sa porneasca.
Eeste normal sa dea rateu fara carburatot pt ca sigurt i-ai bagat mai multa benzina decat i-ar fi bagat carburatoru.

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6803
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: TV 4x4 L25 - 1974

Post by George » 06 Nov 2012, 14:16

SorinTVY wrote:distributia e buna? , erau niste discuti mai demult cu un pinion din textolid la L25
habar n-am, sorine. nu am umblat in motor, iar pe afara parea in regula. e vopsit frumos... :)
am zis sa mai mejteresc la avans, chestii din astea, inainte de a umbla in motor, cu distributie, supape etc.
ydaniel wrote: Conectezi la delcou o at 01 si cand se stinge becu ai scantee si strngi delcouu si dai la cheie:ar trebui sa porneasca.
Eeste normal sa dea rateu fara carburatot pt ca sigurt i-ai bagat mai multa benzina decat i-ar fi bagat carburatoru.
romanian please. vorbesti ca pe mirc. ce sa conectez? ce bec sa se stinga?
ARO CLUB ROMANIA

User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1727
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: TV 4x4 L25 - 1974

Post by vercingetorix » 06 Nov 2012, 14:36

George wrote: ce sa conectez? ce bec sa se stinga?
Cred ca se refera la aprinderea at01 de la gotronic pentru L25.
Cu gotronic se poate regla avansul optim folosind ledurile aprinderii, cand cama ataca platina se inchide circuitul si se aprinde ledul...
Daca n-ai gotronic poti folosi si un bec auto conectat la masa masinii si la platina mobila, dar asa reglezi doar avansul static.
Daca nu Aro, atunci ce ?

User avatar
florian
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1482
Joined: 12 May 2011, 14:57
Location: Ploiesti

Re: TV 4x4 L25 - 1974

Post by florian » 06 Nov 2012, 18:28

macar sa fim convinsi de o punere la punc corecta si de un avans static corect. in aceste conditii, motorul trebuie sa porneasca. dupa aceea, reglajele avansului vacuumatic si functionarea corecta a centrifugalului.


Post Reply