aro 324

De la bicicleta pana la locomotiva. Orice lucrare mai serioasa, despre orice acaret iesit din tipare o puteti prezenta aici.

Moderators: Werner, mariusjaz, socratee

Post Reply
dodorelbebelinu
Membru
Membru
Posts: 134
Joined: 07 Jul 2012, 22:56
Location: Timis, Mosnita (4km de TM)
Contact:

aro 324

Post by dodorelbebelinu »

Buna , ma numesc Dorian si sunt din Timisoara

Am cumparat un aro 324 cu motor D-127 din tulcea am facut 5 zile pana in tm dar am ajuns
Masina nu are rugina deloc dar mecanica este praf am consumat in 900 de km aproximativ 6 litri de ulei, la brasov presiunea era foarte mica am mers pana la deva unde a inceput sa iasa fum de la motor am complectat 3 litri de ulei si nu a ajuns la minim dupa care in TM am mai pus aproximativ 4 litri.
Masina inca porneste si intrebarea mea este : pot repara masina cu set motor + vibrochen ( il primesc gratis este nou )
Rog forumisti sa ma indrume pe calea buna si pana la prima zapada sper sa rezolv motorul mecanica si sa schimb uleiuri si consumabile
De unde pot cumpara piese de aro ?
Merita sa pul alte injectoare alta pompa de injectie ? ( acesta discutie mai este pe acest forul dar informatia este rarefiata ) doresc o parere concreta
Inca nu inteleg acel schimbator de reducator cand este cumplata planetara din roata si acel schimbator mic este spre bancheta spate trage doar spatele si cand madeta este spre bord cupleaza reducator si 4x4 ?


Despre motor: cred ca acest motor a fost fiert , radiator are foste multa spuma de ulei termostatul a fost anulat deoarece nu trece mult apa de prima linie si fumega ca o locomotiva dar totusi porneste :D


Multumesc foarte mult si promit ca pana la anul ne vedem prin munti :)
Last edited by dodorelbebelinu on 15 Sep 2012, 14:05, edited 1 time in total.

User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: aro 324

Post by Constantin »

...poate ne spui si ce motor are masina,cum sta cu fumatul,daca are turbo si daca lichidul din vasul de expansiune e apos sau uleios...in fine,pentru diagnostic virtual e nevoie de mai multe detalii ;nu santem tanti Omida .
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
florian
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1605
Joined: 12 May 2011, 14:57
Location: Ploiesti

Re: aro 324

Post by florian »

inseamna ca sunteti un proaspat detinator de ARO. puteti ,in paralel ,sa invatati cam tot ce inseamna comenzi ale acestui autovehicul si sa incepeti relatarea problemelor pe care le aveti, aplicand metoda pasilor marunti. sa nu amestecam un consum de ulei de motor cu necesitatea de a inlocui injectoare, pompe etc.
asa cum s-a sugerat anterior , mentionati tipul de motor si cat mai multe date relevante.
dodorelbebelinu
Membru
Membru
Posts: 134
Joined: 07 Jul 2012, 22:56
Location: Timis, Mosnita (4km de TM)
Contact:

Re: aro 324

Post by dodorelbebelinu »

Motorul este de brasov porneste greoi scoate fum consuma mult ulei si baga ulei in apa aste este tot ce stiu credeti ca pot repara acest motor cu un set mot
In 2 saptamani am acces la 3 aro si pot lua ce piese vreau gratuit dar pana atunci vreau motorul sa fie bun

multumesc
Last edited by dodorelbebelinu on 15 Sep 2012, 14:28, edited 1 time in total.

User avatar
razvy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2492
Joined: 07 Feb 2008, 20:49
Location: beius bihor
Contact:

Re: aro 324

Post by razvy »

piese de aro in timisoara se mai gasesc la demetra fosta reprezentanta aro pe strada demetriade
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: aro 324

Post by Constantin »

...printre altele,sigur ai avea garnitura de chiulasa ciupita bine sau chiulasa de rectificat.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: aro 324

Post by Werner »

5 zile de la Tulcea la Timisoara???! :o Eu am facut din Germania (zona Karlsruhe) pâna la Sighioara 30 de ore cu un ARO, tot praf si ala. Si mi-a fost rusine sa-i zic cuiva....! :o Pai, eu cred ca motorul ala e complet distrus, probabil trebuie refacut complet.
dodorelbebelinu
Membru
Membru
Posts: 134
Joined: 07 Jul 2012, 22:56
Location: Timis, Mosnita (4km de TM)
Contact:

Re: aro 324

Post by dodorelbebelinu »

5 zile: 1 zi pe tren
1 zi in tulcea la pescuit
1 zi la bucuresti
1 zi la deva
si am ajuns acasa nu am putut conduce prea mult deaorece mureai asficseat din cauza fumului :D
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: aro 324

Post by Constantin »

...pai in ritmul asta am facut si eu un Ramnicu-Valcea-Paris in 25 de ani.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
tudop
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 773
Joined: 02 Sep 2007, 15:13
Location: Iasi
Contact:

Re: aro 324

Post by tudop »

Ia si intreaba in stanga si dreapta de un mecanic mai batran care sa iti faca motorul calumea. Piese se gasesc, dar trebuie sa fii atent ce cumperi, sunt acum tone de piese chinezesti de calitate proasta sau foarte proasta. Cel mai greu e pana gasesti pe cineva (care sa fie si de incredere) care sa iti faca motorul, eventual si cutia de viteze daca ai probleme si pe acolo... dupa aia trebuie sa pui manutza la treaba si sa actionezi singur cu celelalte zeci de probleme care se vor ivi cand te apuci de restaurat ;D
dodorelbebelinu
Membru
Membru
Posts: 134
Joined: 07 Jul 2012, 22:56
Location: Timis, Mosnita (4km de TM)
Contact:

Re: aro 324

Post by dodorelbebelinu »

abea astept sa pun manuta si sa incep restaurarea ..... am un mosulica in sat care repara numa tractoare si motoare brasov
User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: aro 324

Post by ydaniel »

La reconditionarea motorului ai nevoie si de un atelier de prelucrari mecanice:
-rectificare chiulase
-depresat+presat camasi in blocul motor
-masurat jocul arborelui cu came,daca este prea mare exista bucse care se pot si aleza in functie de arborele cu came
Ca regula generala:cauta piese bune:
garnituri de fermit
simeringuri de fartec
set motor de altur slatina
semicuzineti de romlag
diuze injectoare de hidrojet breaza
cap hidraulic de mefin sinaia
Verifica si pompele:apa/ulei/motorina si daca sunt uzate cauta si cumpara de pulsor scornicesti.
Mai bine cauti 1 saptamana o piesa buna decat s aiei ce gasesti repede,sa tina putin si iarasi s adesfaci.
Si la semicuzinetii axiali sa ai grija ce cote cumperi.
Toate piesele sa le verifici bine si sa le speli cu simt de raspundere.
Motorul de brasov D 127 a fost folosit f intensiv primind de cele mai multe cazuri intretinere apropiata de zero si uleiuri slabe calitativ;celelate organe ale masinii sigur prezinta uzura asa ca o revizie generala nu ar strica.
Nu uita sa gresezi masina si sa identifici toate gresoarele.Gresarea se face la max 3000km +/- km in functie de conditiile de exploatare.
dodorelbebelinu
Membru
Membru
Posts: 134
Joined: 07 Jul 2012, 22:56
Location: Timis, Mosnita (4km de TM)
Contact:

Re: aro 324

Post by dodorelbebelinu »

-intentionez sa desfac motorul sa eticheter piesele sa le spal si sa le vopsesc frumos tot ce pot face cu manuta me am sa fac unde nu ma pricep ma ajuta mecanicul imi da atelierul la dispozitie deoarece toamna nu are de lucru si ii sunt simpatic ( atelierul este dotat cu strung si alte utilaje de prelucrat fie )
-am gasit set de garnituri de schiulasa si tot ce tine de garnituri mansoane si alte cauciucuri apartinad motorului la 100 ron http://www.pieseauto.ro/diverse/aro/320 ... 62571.html ( sper sa nu incalc regulamentul forumui cu acest link )
-setul motor BV costa 350 ron in scurt timp aflu si ce include acesta sta in beciul unei firme din TM care a vrut sa faca capitala unui aro beninar si au cumpar set de BV
-momentam am bani sa fac motorul cu set nou restul de mecanica va fi improvizata cu ce gasesc mai bun de la 3 aro care vor ajunge in primavara la rabla
-sunt foarte multumit ca este omologat ca autoutilitara nu am rugina la aripi praguri si sasiu doar pete mici la sufrafata vopselei care a fost expusa la soare
-am dat 500E pe aro cu drum asigurare pe 6 luni ( 500ron ) combustibil am ajuns la 850E ce ziceti am facut o afacere buna


multumesc tuturor care ma ajuta
Last edited by dodorelbebelinu on 16 Sep 2012, 23:55, edited 1 time in total.
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: aro 324

Post by Constantin »

...decat sa etichetezi piesele mai bine faci poze ca e mai buna memoria vizuala decat aia contabila si cu vopsitul pieselor vezi ce si cum vopsesti.
Pe masina nu ai dat mult dar cred ca ai pus si distractia(pescuit,hotel,undite si alte momeli) pe nota de plata.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: aro 324

Post by ydaniel »

Vezi ca unele piese trebuie sa fie noi,nu poti pune semicuzineti folositi la un motor care vrei sa-l refaci.

Post Reply