Modificare ceas vitezometru

De la bicicleta pana la locomotiva. Orice lucrare mai serioasa, despre orice acaret iesit din tipare o puteti prezenta aici.

Moderators: Werner, mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
Cotizo
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 409
Joined: 19 Jan 2009, 08:18
Location: Sibiu
Contact:

Modificare ceas vitezometru

Post by Cotizo » 17 Apr 2013, 10:07

Face cineva asa ceva? Mi-ar trebui puse inca doua "idiot-lights", (presiune de ulei si temperatura de apa).


niku111
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1218
Joined: 07 Mar 2011, 20:33
Location: Craiova

Re: Modificare ceas vitezometru

Post by niku111 » 17 Apr 2013, 19:44

Fii mai explicit cu modificarea sau pune o poza cu vitezometrul si indica unde vrei sa atasezi cele doua "idiot-lights".

User avatar
Cotizo
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 409
Joined: 19 Jan 2009, 08:18
Location: Sibiu
Contact:

Re: Modificare ceas vitezometru

Post by Cotizo » 17 Apr 2013, 21:53

http://www.cmsnl.com/2001-vn800-e1-vulc ... 250051656/

http://www.cmsnl.com/2001-vn800-e1-vulc ... 250051656/

Cam asa arata, ma gandeam ca s-ar mai putea insera doua leduri rosii intre cele doua indicatoare. Sau sa inlocuiesc indicatorul de faza lunga cu unul de OIL, eventual pus cel de apa intre cele doua.

Bujie
Incepator
Incepator
Posts: 17
Joined: 15 Sep 2012, 10:41
Location: Sibiu

Re: Modificare ceas vitezometru

Post by Bujie » 05 Dec 2013, 04:38

Exista led-uri care in aceeasi capsula au 2 culori diferite.Asta in ideea de a pastra nemodificat mecanic indicatorul.Sau se poate trece la led-uri SMD (miniatura) care sunt mai usor de amplasat.
Pentru presiune de ulei si apa este nevoie de sonde separate pentru becuri.Asta implica circuit separat de alimentare si cablarea in panoul de sigurante ( daca sunt pozitii libere) daca nu trebuie montate unele pe fir.
In principiu, trebuie vazut ce becuri sunt folosite in indicator si ce spatiu mai este acolo pentru a se putea monta luminile suplimentare.Eventual cateva poze cu indicatorul desfacut.
Circuitul este simplu, se ia o alimentare de +12v si se alimenteaza led-ul in serie cu o rezistenta.La celalalt terminal se conecteaza firul de la sonda.De verificat tipul de sonde (daca exista ceva documentatie pentru ele), unele (cele de apa sunt bimetal, la o anumita temperatura se pun in scurt si aprind becul) pentru ulei au o tensiune variabila in functie de presiune.Nu am lucrat cu ele, asa ca nu pot sa-ti dau un raspuns exact.
Poate cineva care a utilizat senzorii sa adauge un comentariu.
Sau daca ai deja sondele, posteaza ce modele sunt pentru a cauta caracteristicile lor.
VW Polo 6N1 1300cm3
Citroen Berlingo '99 1300cm3
in curand Aro


Post Reply