Restaurare Roman Diesel 8135 FPB

De la bicicleta pana la locomotiva. Orice lucrare mai serioasa, despre orice acaret iesit din tipare o puteti prezenta aici.

Moderators: Werner, mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
gabrielpopa86
Membru
Membru
Posts: 207
Joined: 27 Jan 2014, 10:12
Location: Bucuresti

Restaurare Roman Diesel 8135 FPB

Post by gabrielpopa86 » 30 Jan 2014, 15:31

Din 1999 de cand a fost vandut saviem-ul bunicului meu de catre unchiul meu tanjesc la achizitionarea unui Roman Diesel 8135 FPB cu cabina simpla pentru a-l reconditiona si pastra ca pe o bijuterie, avand pentru mine o foarte mare valoare sentimentala . La numai 7 ani conduceam un asemenea camion fiind invatat de bunicul meu care a decedat in 1998 !!! Visul mi sa implinit in vara anului 2013 cand am gasit pe net pe cineva care avea 2 saviem-uri una completa care o folosea pentru munca si una care avea doar cabina si sasiul pentru dezmembrare ..am luat legatura cu el si am convenit sa ii ofer 5000 de lei in 5 rate pe sasiu si cabina( lipsa motor + cutie + bena )cu ideea de a mi-o face din bucati . Dupa achitarea a doua rate am intrat in posesia unui contract de munca in Franta si a inghetat colaborarea cu vanzatorul . Cand am venit din Franta am luat legatura cu persoana respectiva si mi-a spus ca il vinde si pe celalat complet functional . Am sarit in sus de bucurie si ne-am sfatuit asa : il taiem pe sasiu cu destinatia la fier vechi si iti dau diferenta pentru asta completa si batem palma . Tin sa multumesc din suflet( vanzatorului ) Domnului Alexandru Becheru si fiului sau Adrian Becheru pentru ca m-au inteles si m-au ajutat sa imi indeplinesc visul .
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


User avatar
gabrielpopa86
Membru
Membru
Posts: 207
Joined: 27 Jan 2014, 10:12
Location: Bucuresti

Re: Restaurare Roman Diesel 8135 FPB

Post by gabrielpopa86 » 30 Jan 2014, 15:38

cateva poze cu cea pe care am taiat-o
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6794
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Restaurare Roman Diesel 8135 FPB

Post by George » 30 Jan 2014, 15:39

Bravo! Felicitari pentru initiativa, si spor la treaba!
Te asteptam cu poze, ca na...esti cel mai mare, din parcarea de pe aici. :P
ARO CLUB ROMANIA

User avatar
gabrielpopa86
Membru
Membru
Posts: 207
Joined: 27 Jan 2014, 10:12
Location: Bucuresti

Re: Restaurare Roman Diesel 8135 FPB

Post by gabrielpopa86 » 30 Jan 2014, 15:43

multumesc frumos !!! mai adaug cateva poze cu distrugerea :))
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


User avatar
gabrielpopa86
Membru
Membru
Posts: 207
Joined: 27 Jan 2014, 10:12
Location: Bucuresti

Re: Restaurare Roman Diesel 8135 FPB

Post by gabrielpopa86 » 30 Jan 2014, 15:50

Aceasta este bijuteria mea care urmeaza a fi restaurata defapt deja a inceput a fi restaurata :D
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
gabrielpopa86
Membru
Membru
Posts: 207
Joined: 27 Jan 2014, 10:12
Location: Bucuresti

Re: Restaurare Roman Diesel 8135 FPB

Post by gabrielpopa86 » 30 Jan 2014, 15:53

eliminarea facelit-ului , readaptarea grilei originale de MAN aferenta perioadei de fabricare si grunduirea panourilor frontale provizoriu pana la sablare
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
gabrielpopa86
Membru
Membru
Posts: 207
Joined: 27 Jan 2014, 10:12
Location: Bucuresti

Re: Restaurare Roman Diesel 8135 FPB

Post by gabrielpopa86 » 30 Jan 2014, 16:03

Reconditionare piese motor si anume racitorul de ulei (termoflotul) . In noiembrie am decis sa golesc de apa sistemul de racire pentru ca vechiul proprietar nu a folosit antigel si am vrut sa previn defectiuni cauzate de anotimpul rece . Nu prea am stiut ca motorul 797-05 are 3 orificii de golire si am cam sfeclit-o . Am dat drumul apei doar de la surubul de golire al radiatorului nestiind a da si de la termoflot si bloc motor . Ca urmare apa a inghetat si mi-a spart capacul inferior al termoflotului . Dupa ce l-am dat jos surpriza ...era practic impenetrabil datorita depunerii sludge-ului pe elementii de racire si asa a inceput reconditionarea piesei .
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
rica
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 640
Joined: 19 Oct 2012, 12:51
Location: bucuresti

Re: Restaurare Roman Diesel 8135 FPB

Post by rica » 30 Jan 2014, 16:05

George wrote:...esti cel mai mare, din parcarea de pe aici. :P
Spor la treaba.
George mai era tara aia 8x8.
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...
Ce ciudat!

User avatar
gabrielpopa86
Membru
Membru
Posts: 207
Joined: 27 Jan 2014, 10:12
Location: Bucuresti

Re: Restaurare Roman Diesel 8135 FPB

Post by gabrielpopa86 » 30 Jan 2014, 16:09

ATENTIE !!! Daca aveti o asemenea piesa pe masina d-voastra va rog vericicati-o cu mare atentie regulat . Eu am gasit si plitura de metale intre elementii de racire si credeti-ma este foarte periculoasa motorului .
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
gabrielpopa86
Membru
Membru
Posts: 207
Joined: 27 Jan 2014, 10:12
Location: Bucuresti

Re: Restaurare Roman Diesel 8135 FPB

Post by gabrielpopa86 » 30 Jan 2014, 16:36

Faruri originale licenta MAN 1971 . Cum nu imi plac farurile licenta de design infect francez , am decis sa cumpar farurile cu care au fost fabricate la inceput gasind la un tip pe net faruri de opel rekord B aceleasi cu cele de MAN.
Le-am cumparat si surpriza Roman a modificat bara pentru adaptarea celor de licenta franceza si a taiat buza interioara . am cumparat o cutie de kit de fibra si m-am apucat de lucru manual . Nu prea mi-a iesit dar inca mai lucrez la ochelar pentru finisare . in ultima poza , coltul de bara este vopsit provizoriu cu RAL 3002 CARMIN RED pentru a imi face o idee dac aceasta va fi culoarea finala pentru sasiu , jante , bara si grila radiator .
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
gabrielpopa86
Membru
Membru
Posts: 207
Joined: 27 Jan 2014, 10:12
Location: Bucuresti

Re: Restaurare Roman Diesel 8135 FPB

Post by gabrielpopa86 » 30 Jan 2014, 16:41

reconditionare faruri ... urmeaza cromarea :D
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
aro_geo
Membru
Membru
Posts: 190
Joined: 09 Nov 2008, 21:37
Location: Bucuresti

Re: Restaurare Roman Diesel 8135 FPB

Post by aro_geo » 30 Jan 2014, 19:20

Spor la treaba! Unde faci cromarea pentru faruri? Sau e vorba de argintare?

User avatar
gabrielpopa86
Membru
Membru
Posts: 207
Joined: 27 Jan 2014, 10:12
Location: Bucuresti

Re: Restaurare Roman Diesel 8135 FPB

Post by gabrielpopa86 » 30 Jan 2014, 19:31

aro_geo wrote:Spor la treaba! Unde faci cromarea pentru faruri? Sau e vorba de argintare?
cromarea o sa imi fac un bazin la tara si cred ca cu ajutorul elecftrolizei voi croma si zinca termic ca la cat costa o piesa de cromat iti faci instalatie cu banii dati la ateliere specializate

User avatar
gabrielpopa86
Membru
Membru
Posts: 207
Joined: 27 Jan 2014, 10:12
Location: Bucuresti

Re: Restaurare Roman Diesel 8135 FPB

Post by gabrielpopa86 » 31 Jan 2014, 17:12

am intrat in posesia unui vitezometru de roman second deoarece camionul meu are tahograf si nu imi place cum arata in bord ..noul vitezometru urmeaza a fi reconditionat putin :D
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
gabrielpopa86
Membru
Membru
Posts: 207
Joined: 27 Jan 2014, 10:12
Location: Bucuresti

Re: Restaurare Roman Diesel 8135 FPB

Post by gabrielpopa86 » 31 Jan 2014, 18:12

Gata si cu vitezometrul..este fel de frumos ca si unul nou. Sunt putin dezamagit ca turometrul pe care l-am descompletat pentru reconditionarea vitezometrului , nu avea inelul de sertizare a sticlei la fel ca vitezometrul. Asa ca trebuie sa fac si indicatorul de turatie din bord la fel ca cel nou sau invers.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Post Reply