Aeroterma suplimentara

Alternatoare, demaroare, acumulatori, instalatie electrica, lumini. Si orice merge pe curent. Reparatii, modificari, probleme tehnice.

Moderators: mariusjaz, socratee

User avatar
SorinTVY
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2737
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Aeroterma suplimentara

Postby SorinTVY » 23 Jan 2015, 01:25

Rectific. Nicu, unde ai montat webastoul,pozitia lui pe autovehicul,sau e montat in beci?


niku111
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1177
Joined: 07 Mar 2011, 21:33
Location: Craiova

Re: Aeroterma suplimentara

Postby niku111 » 23 Jan 2015, 09:53

Webasto-ul este montat sub masina in zona frinei de mina ,cel mai accesibil loc care l-am gasit pe masina.

User avatar
SorinTVY
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2737
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Aeroterma suplimentara

Postby SorinTVY » 26 Mar 2018, 01:00

Nicule ,mai trăiești ? Văd că injineri ăștia au montat un furtun în paralel cu aeroterma . Vara fiind închis robinetul,nu există probleme .În schimb iarna, în momentul în care este deschis robinetul ,in calorier ajunge doar jumătate din fluxu termic aflat la priza motorului .Chiar și mai puțin de jumătate ,radiatorul de încălzire are pierderi de presiune mari în comparație cu furtunul direct .
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
SorinTVY
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2737
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Aeroterma suplimentara

Postby SorinTVY » 26 Mar 2018, 03:17

Povestea e în felul următor . 505,daft etc, erau construite pentru diferite climate . Ei bine, accestea aveau încălzitoare pentru filtru de motorină pe bază de lichid de răcire ,505-urile cele cu pompă bosch (americaniscaia) aveau partea de soc tot pe bază de lichid de răcire . Motoarele alea mai aveau o priză termică în spatele chiulasei ,unde sunt cele 2 capace . Evident ,la aro priza aia nu există acolo,capacele sunt oarbe , dar deștepții au păstrat însă cele 3 prize de captare a lichidului la pompa de apă ,ale circuitului mic , pentru climă siberiană .505-urile pentru climă simplă și caldă ,nu aveau 3 prize de captare la pompă,aveau numa 2 (nu aveau baterie încălzită cu lichid,nici soc termic al pompei de injectie pe lichid ) .
No bun ,da ce sau gândit ăștia să facă, că trebuia să răcească cumva chiulasa acolo sus, așa că au băgat bă nene un furtun în paralel cu aeroterma ,de la singura priză termică existentă acolo in spatele chiulasei .Puteau pune și ei un robinet cu 3 căi, și era altă treabă .

Inițial pejourile ,fordurile ,dafurile aveau încălzitoare pe bază de lichid (baterie filtru motorină,soc pompă,termoflot filtru ulei -la cele făr radiator de ulei) . ulterior progresiv sa trecut la încălzitoare electrice .


niku111
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1177
Joined: 07 Mar 2011, 21:33
Location: Craiova

Re: Aeroterma suplimentara

Postby niku111 » 26 Mar 2018, 16:36

SALUT.Eu am legat aeroterma pe acel furtun dar fara optiunea de a putea inchide fluxul de antigel care circula prin aeroterma.

User avatar
SorinTVY
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2737
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Aeroterma suplimentara

Postby SorinTVY » 26 Mar 2018, 17:00

Băga căldură mai bine au ba ?

User avatar
SorinTVY
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2737
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Aeroterma suplimentara

Postby SorinTVY » 26 Mar 2018, 17:39

Celebrele prize tip ștuț de captare lichid semi încălzit. 1 radiator aerotermă, 2 furtun ce șuntează aeroterma, 3 furtun vas expansiune.
Bateriile accelea de 505 încălzite cu lichid de răcire aveau electrovane ,sau termoventile ce opturau circulația fluidului de răcire
Radiatorul avea altă circulație ,asemănător cu cel de dacia 1310 , crosfllow pe diagonală, pe aro au pus un radiator cu circulația apei tip U , lucru ce inseamnă că este și foarte restrictiv
Motorul se va supraîncălzi din cauzele respective și din cauza furtunului montat prost,ceea ce și bypaseză circuitul radiatorului ,când termostatu e închis .
Controlul și reglajul temperaturi lichidului de răcire ce traversa aeroterma 505-ului ,era realizat prin intermediul unei valve termostatate.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

niku111
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1177
Joined: 07 Mar 2011, 21:33
Location: Craiova

Re: Aeroterma suplimentara

Postby niku111 » 27 Mar 2018, 07:36

Da ,caldura baga mai bine.



Return to “Electrica”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest