Circuit Indicator de temperatura lichid racire motor 12v/24v

Alternatoare, demaroare, acumulatori, instalatie electrica, lumini. Si orice merge pe curent. Reparatii, modificari, probleme tehnice.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
gabrielpopa86
Membru
Membru
Posts: 207
Joined: 27 Jan 2014, 10:12
Location: Bucuresti

Circuit Indicator de temperatura lichid racire motor 12v/24v

Post by gabrielpopa86 » 31 Jul 2014, 16:58

Va rog putin ajutor daca se poate la ceasurile indicatoare de temperatura tip vechi fie de 12v fie 24v , avem 3 pini de conectare si anume pinul G , pinul + si pinul masa ... Am o nelamurire in privinta pinilor + respectiv G !!!! Care dintre acestia se leaga la contact ? pinul + sau pinul G ? Daca pinul + se leaga la contact atunci automat pinul G se leaga la sonda de temperatura amplasata pe motor nu ? Va atasez si un desen schematic asa cum am eu impresia ca vin firele montate iar daca gresesc undeva va rog sa ma corectati .
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


niku111
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1251
Joined: 07 Mar 2011, 20:33
Location: Craiova

Re: Circuit Indicator de temperatura lichid racire motor 12v

Post by niku111 » 31 Jul 2014, 17:44

In principiu asa se leaga cu sigurantele de rigoare.Vezi ca sondele de apa si ulei merg si de 12v.

User avatar
gabrielpopa86
Membru
Membru
Posts: 207
Joined: 27 Jan 2014, 10:12
Location: Bucuresti

Re: Circuit Indicator de temperatura lichid racire motor 12v

Post by gabrielpopa86 » 31 Jul 2014, 17:51

niku111 wrote:In principiu asa se leaga cu sigurantele de rigoare.Vezi ca sondele de apa si ulei merg si de 12v.
serios ii pot pune de dacie ? din cate am vazut scrie 24v pe ele... cea de ulei functioneaza ca mi-a indicat ceasul pana weekendul trecut cand am scos ceasul de apa ... ceasul de temperatura este legat impreuna cu cel de ulei la + pe contact ... asa le voi face si eu maine eliminand instalatia veche si insemnand-o dupa ce termin cu circuitul de incarcare . Multumesc frumos pentru indicatii.

lica_lkw
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 520
Joined: 15 Apr 2009, 20:41
Location: Suceava

Re: Circuit Indicator de temperatura lichid racire motor 12v

Post by lica_lkw » 01 Aug 2014, 00:09

Daca o tii tot asa o sa ai primul Saviem cu doua instalatii electrice,faci cum vrei nu mai comentez dar asta se cheama altfel,nu spun cum, sa nu te superi dar restaurare sigur nu.


User avatar
gabrielpopa86
Membru
Membru
Posts: 207
Joined: 27 Jan 2014, 10:12
Location: Bucuresti

Re: Circuit Indicator de temperatura lichid racire motor 12v

Post by gabrielpopa86 » 01 Aug 2014, 01:08

faza e ca nu ati inteles dar nici eu nu m-am exprimat .. lucrez la alta cabina in paralel dar fac experimente pe asta de pe masina . eu le descopar pe fiecare si in momentul cand voi monta cabina noua cabina veche va disparea cu tot cu instalatia veche si ramane cea noua.

lica_lkw
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 520
Joined: 15 Apr 2009, 20:41
Location: Suceava

Re: Circuit Indicator de temperatura lichid racire motor 12v

Post by lica_lkw » 01 Aug 2014, 09:59

...daca esti secretos,de unde sa stiu eu ce se petrece in culise? Din posturile tale,reiese ca faci o carpeala cu fire noi pe langa o instalatie veche.Acu' mai vii de acasa %%- good luck %%- good luck

User avatar
gabrielpopa86
Membru
Membru
Posts: 207
Joined: 27 Jan 2014, 10:12
Location: Bucuresti

Re: Circuit Indicator de temperatura lichid racire motor 12v

Post by gabrielpopa86 » 03 Aug 2014, 08:30

;)) este foarte greu si scump acest proiect iar bugetul este foarte mic :( . trebuia sa-mi iau 2 masini pentru ca imi este foarte drag sa ma plimb cu ea iar ca sa impusc 2 iepuri dintr-un foc am hotarat sa lucrez tinichigeria la o alta cabina si cand termin cu ea ma apuc de sasiu si motor . intre timp experimentele deruleaza pe cea veche . Sa revenim la oile noastre acum :D . Am achizitionat si un ceas nou de indicare temperatura Electroprecizia original , l-am montat , am bagat termostatul in solutie care ataca pielea de degresat motoare disparand orice depunere de pe el dar apa nu mi se ridica mai mult de 45/50 grade . posibil sa nu lucreze bine termostatul dar aceasta problema o voi rezolva in weekend deoarece numai in weekend-uri pot merge la tara sa lucrez la ea . revin cu poze cat de curand .

niku111
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1251
Joined: 07 Mar 2011, 20:33
Location: Craiova

Re: Circuit Indicator de temperatura lichid racire motor 12v

Post by niku111 » 03 Aug 2014, 09:51

Poate fi blocat pe deschis.Pune o poza cu el.

User avatar
gabrielpopa86
Membru
Membru
Posts: 207
Joined: 27 Jan 2014, 10:12
Location: Bucuresti

Re: Circuit Indicator de temperatura lichid racire motor 12v

Post by gabrielpopa86 » 03 Aug 2014, 23:54

o sa fac weekend-ul viitor dar ma enerveaza ca este foarte greu de dat jos capacul . ma gandesc sa nu fie din cauza sondei ...este sonda cu bulb mic nu cu bulb mare .

lica_lkw
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 520
Joined: 15 Apr 2009, 20:41
Location: Suceava

Re: Circuit Indicator de temperatura lichid racire motor 12v

Post by lica_lkw » 04 Aug 2014, 01:24

Bulbul de temperatura pentru ceas daca imi amintesc bine are(daca este EP Sacele) codul 5521,si comparativ cu ala pentru bec cod 5520 este un pic mai mic nu mai mare. Bulbul mare cod 5520 este ala care aprinde becul,un termocontact normal deschis,daca il pui in locul de 5521 nu misca ceasul de temperatura sau indica maxim daca temperatura ajunge la cea de avarie. Sa nu muncesti si sa dai termostatul jos pune mana inainte de termostat si dupa el,pe furtunul ce merge la radiator,daca ai cam aceeasi temperatura termostatul este blocat deschis. Daca ai posibilitatea incearca si alta sonda 5521 sa fii sigur ca indicatia e buna. Ce nu ai spus,in ce conditii nu urca temperatura mai mult de 50 grade,la relanti, in sarcina?

User avatar
gabrielpopa86
Membru
Membru
Posts: 207
Joined: 27 Jan 2014, 10:12
Location: Bucuresti

Re: Circuit Indicator de temperatura lichid racire motor 12v

Post by gabrielpopa86 » 04 Aug 2014, 09:26

Atat la relanti cat si ambalata la 2000 de ture timp de 15 minute dupa 30 de min la relanti. Termostatul l-am lasat 30 de minute inundat in solutie de degresat motoare(solutie chimica care ataca pielea), dupa care am fiert o caldare de apa cu soda unde am pus capacul la curatat am bagat si termostatul cateva secunde si lucreaza foarte bine. Deschide foarte repede si inchide in 5/6 secunde. cred ca sonda este nepotrivita. In fata aveam cu bulb mare dar avea pinul rupt si le-am inversat .
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
gabrielpopa86
Membru
Membru
Posts: 207
Joined: 27 Jan 2014, 10:12
Location: Bucuresti

Re: Circuit Indicator de temperatura lichid racire motor 12v

Post by gabrielpopa86 » 04 Aug 2014, 14:42

Poza cu indicatorul nou unde temeratura nu se ridica de 45 grade. aici era pornita de o ora fara sa opresc motorul atat ambalata cat si la relanti. Poza a fost facuta atunci cand era ambalata deoarece se vede presiunea uleiului si incarcarea.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

lica_lkw
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 520
Joined: 15 Apr 2009, 20:41
Location: Suceava

Re: Circuit Indicator de temperatura lichid racire motor 12v

Post by lica_lkw » 04 Aug 2014, 16:01

Sonda din a doua poza este 5520 cea pentru bec. Pune la masa firele de la sonde si vezi care misca ceasul de temperatura la maxim,in locul respectiv pui 5521.

niku111
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1251
Joined: 07 Mar 2011, 20:33
Location: Craiova

Re: Circuit Indicator de temperatura lichid racire motor 12v

Post by niku111 » 04 Aug 2014, 21:45

In sarcina verifici daca incinge.


Post Reply