ARO M 461C_Indicator presiune ulei + temperatura apei

Tipuri, performante, probleme, reparatii, modificari.

Moderators: mariusjaz, socratee

UMMM461
Moderator
Moderator
Posts: 248
Joined: 11 Jul 2011, 12:02
Location: Bucuresti

Re: ARO M 461C_Indicator presiune ulei + temperatura apei

Postby UMMM461 » 19 Aug 2014, 14:23

Cand ai o rabla armele, nu se depun niciodata ;D ;D ;D

Vezi pe la cluburile retro din Austria poate recomanda ei ceva prin zona prin care locuiesti.

Cauta/intreaba in special la cluburile DKW MUNGA. MUNGA o masina, un fel de IMS nemtesc, construit dupa razboi si produs de Auto Union (Audi) in Ingolstadt.

S-a rezolvat cu sondele? Ce a avut?


niku111
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1187
Joined: 07 Mar 2011, 20:33
Location: Craiova

Re: ARO M 461C_Indicator presiune ulei + temperatura apei

Postby niku111 » 19 Aug 2014, 20:12

In RO cred ca M-urile au fost servisate in spatele blocului sau deloc.

cim95
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 472
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO M 461C_Indicator presiune ulei + temperatura apei

Postby cim95 » 19 Aug 2014, 22:19

Am intrebat doar din curiozitate cum functioneaza verificarea tehnica in RO.
In Austria exista o lista tip cu ca. 50 dupa care fiecare atelier, indiferent de marca masinii, face verificarea.
Punctele pe care nu le indeplineste masina trebuie remediate in decurs de 3 luni.
Dupa remedieri, te prezinti cu masina din nou la atelier, iar control si, daca-i totul ok, primesti placheta.
Ptr. oldtimere primesti un atestat unic unde sunt specificate exeptiile de la tabelul tip.

Banuiesc ca asa functioneaza si in RO.
Totusi, in cazul oldtimerelor, nu se poate aplica lista 100% iar atelierul isi asuma riscul ca nu cunoaste "bubele" pe care le poate avea masina.

Inca nu stiu ce-i cu sondele ca deabea pe joi scot M-ul de la "doctor" si ma apuc sa-l caut si eu.

MUNGA il cunosc, m-am si urcat intr-unul.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

niku111
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1187
Joined: 07 Mar 2011, 20:33
Location: Craiova

Re: ARO M 461C_Indicator presiune ulei + temperatura apei

Postby niku111 » 20 Aug 2014, 18:31

Daca masina este atestata istoric faci inspectia la autoritatea suprema numita RAR[spaima masinilor romanesti vechi] daca nu indiferent de virsta la orice statie de inspectie, care supune vehicolul la aceleeasi teste ca si masinile din prezent.


UMMM461
Moderator
Moderator
Posts: 248
Joined: 11 Jul 2011, 12:02
Location: Bucuresti

Re: ARO M 461C_Indicator presiune ulei + temperatura apei

Postby UMMM461 » 25 Aug 2014, 13:54

Deci...mor de curiozitate...merg sondele...ce a avut...si cum s-a rezolvat????

cim95
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 472
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO M 461C_Indicator presiune ulei + temperatura apei

Postby cim95 » 25 Aug 2014, 21:19

Scuze ptr. raspunsul tartiv!
Am sa incerc sa raspund la subiectele abordate:
1-Mi-au schimbat,la atelier, uleiul de motor, asa cum am spus deja, cu un ulei 20W40.
Indicatorul de presiune se fixeaza cam pe la gradatia "3", adica intre 2 si 4.
Becul rosu este aprins in permanenta!
Poate este o prostie ceea ce spun dar mi se pare ca motorul porneste mult mai frumos, adica la "sfert"!
Poate sa aibe o legatura cu presiunea uleiului?

2-Fiindca prin masina am gasit un flacon cu lichid de frana DOT 3, ramasa de la fostul proprietar, iar discutia pe aceasta tema s-a pornit ceva mai tarziu, la atelier i-au pus lichid de frana BOSCH DOT 3.
Este o catastrofa sau pot sa-l las asa cum este acum?
Cert este ca, spre multumirea mea, franele functioneaza 100%.

3-Indicatorul ptr. temperatura apei ramane, dupa 20 km de mars, tot pe la 50°!
Am incercat sa caut termostatul dar a inceput sa curga peste tot si m-am oprit.

Urmatoarea intrebare nu are legatura directa cu subiectul topicului dar nu vreau sa deschid un topic nou ptr. o intrebare la care sunt sigur ca aveti raspunsul!
-In talonul romanesc, deci si in cel austriac, motorizarea este mentionata ca L207, seria 13471, dar eu vad ca pe carcasa turnata a motorului este inscriptia 25 1002 101, seria 13471.

Am crezut ca acel "25" inseamna ca am un motor L25! :-??

Eu am 2 Caiete tehnice in germana, sau Notize tehinice, in traducere libera "Intructiuni de utilizare".
-M 461, editia 1969, unde motorizarea este specificata L 207
-M-473. editia 1973, motorizare L 25

Ce trebuie sa inteleg? Care-i adevarul?

niku111
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1187
Joined: 07 Mar 2011, 20:33
Location: Craiova

Re: ARO M 461C_Indicator presiune ulei + temperatura apei

Postby niku111 » 26 Aug 2014, 09:54

M 207 este tipul motorului ,lichidul este super bun dar poate nu ii prieste,M-urile civile fiind invatate cu tuica din cauza pierderilor masive care le aveau pompele(asta ca o gluma).

UMMM461
Moderator
Moderator
Posts: 248
Joined: 11 Jul 2011, 12:02
Location: Bucuresti

Re: ARO M 461C_Indicator presiune ulei + temperatura apei

Postby UMMM461 » 26 Aug 2014, 13:43

Pai sa incercam sa o luam pe rand, cu ce stiu eu, cu ce stiu alti colegi o sa-i dam de cap.

1. Teoretic presiunea este ok conform indicatorului;
2. Daca becul este aprins este posibil ca sonda pentru martorul de ulei sa fie defecta sau sa nu fi fost curatata bine. Alternativa este sumbra...pompa de ulei
Poate ne ajuta colegii ce fel de sonda se potriveste.
3. DOT3 eu nu am o experienta personala in acest sens ci numai opiniile mecanicilor.
4. Indicatorul de temperatura-este normal sa curga ca naiba antigelul cand desfaci gatul de la termostat, desfa suruburile lasa sa curga antigelul si uita-te daca ai sau nu termostat. La M207 nu trebuie facuta aerisirea instalatiei de racire, se aeriseste singura in mers. La L25 nu stiu.
5. Motorul:
A)
L25 are putin sub 2500 cm si carburator W250. M207 ate putin peste 2500 cm, adica 2512 cm si carburator W207. Verifica si cu talonul/cartea de identiate
B)
M207 are bujii pe M18, L25 are bujii pe M14 ca la Dacie. Asta nu inseamna ca nu a schimbat cineva chiuloasa si ai motor M207 cu chiuloasa de L25.
C) Greseli de tipar mai apar, uita-te daca ai o erata la manual.
D) Cand o sa ajung langa IMS-ul; meu o sa ma uit pe blocul motor.

PS.
Mi-asi dori si eu o copie dupa manualul de M473. Poti sa o incarci undeva pt. download?

cim95
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 472
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO M 461C_Indicator presiune ulei + temperatura apei

Postby cim95 » 26 Aug 2014, 21:16

-Presiunea de ulei
Unde ar trebui sa caut sonda?
Spre necazul meu, si acum blocul motor este "umed" in zona unde, presupun eu, se prinde baia de ulei.

-Cartea tehnica M 473
Bineinteles ca aceasta documentatie, denumita exagerat "Manual", sta la dispozitie celor interesati.
Nu stiu unde pot sa o salvez ca sa poata fi descarcata!

UMMM461
Moderator
Moderator
Posts: 248
Joined: 11 Jul 2011, 12:02
Location: Bucuresti

Re: ARO M 461C_Indicator presiune ulei + temperatura apei

Postby UMMM461 » 27 Aug 2014, 12:03

Pai la L25 nu ma pricep prea mult, si nu stiu sa-ti spun unde este sonda de bec. M207 nu are sonda de bec ci numai de ceas, cel putin pe modelul meu de masina. Verifica in manual... sau poate ne ajuta un coleg...

Eu am pus manualele pe http://www.postaonline.ro unde nu ai nevoie de cont si este gratis dar se poate face download numai 10 zile, daca tin bine minte.

cim95
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 472
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO M 461C_Indicator presiune ulei + temperatura apei

Postby cim95 » 28 Aug 2014, 19:16

Salut ummm461!
Am vrut sa incarca "manualul" pe www.postonline.ro si-mi cere adresa de mail a adestinatarului! :-??
Recunosc ca nu sunt expert in domeniu si nu stiu ce adresa trebuie sa dau ca sa poata fi accesata documentatia de tine(DVS9 sau alt coleg.
Am incercat sa descifrez conditiile de utilizare a serverului respectiv dar nu m-am lamurit.
Poti sa-mi dai o mana de ajutor?

Cu multumiri
cim95( sau Mircea)

UMMM461
Moderator
Moderator
Posts: 248
Joined: 11 Jul 2011, 12:02
Location: Bucuresti

Re: ARO M 461C_Indicator presiune ulei + temperatura apei

Postby UMMM461 » 29 Aug 2014, 16:54

Multumesc pentru osteneala.
Eu am apelat la un truc. Mi-am dat propria adresa de mail si am postat link-ul primit pe mail de la site.

Asa am incarcat aproape toate manualele pe care le detin ca sa descarce fiecare.

cim95
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 472
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO M 461C_Indicator presiune ulei + temperatura apei

Postby cim95 » 29 Aug 2014, 19:13

Cunosc si eu trucul asta dar am crezut ca pexista si o alta metoda. ;))
Poftim linkul unde, SPER, ca am incarcat manulaul.
http://www.postaonline.ro/opxmiox705wg/ ... A.zip.html

Te rog sa-mi confirmi reusita sau ratarea descarcarii!

cim95
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 472
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO M 461C_Indicator presiune ulei + temperatura apei

Postby cim95 » 31 Aug 2014, 20:19

Azi am incercat sa mai inaintez in stiinta Mecanicii auto!
Am cautat sa aflu care este sonda de la indicatorul presiunii de ulei si am gasit 3 sonde posibile :-?? toate pe aceeasi parte a blocului motor.
Poate sa-mi spuna cineva care o fi cea pe care o caut?
Una se afla in apropierea pompei de benzina, ca si in poza.
Alte doua sunt plasate in fatza. Am incercat sa le fotografiez dar nu am reusit.
De cautat termostatul nu m-am apucat fiindca am preferat sa ies putin cu DECEBAL.

Sper ca se vede si ce numeam eu ca este "umed" pe la baia de ulei.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

lica_lkw
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 517
Joined: 15 Apr 2009, 20:41
Location: Suceava

Re: ARO M 461C_Indicator presiune ulei + temperatura apei

Postby lica_lkw » 31 Aug 2014, 22:54

Daca ai gasit sondele este simplu sa le identifici. Cea din poza pare a fi de ulei pentru bec. Te poti convinge,scoti papucul de pe ea si becul trebuie sa se stinga,il pui la masa trebuie sa se aprinda. Cu cele pentru ceas la fel cu papucul scos acul pica la zero,papucul la masa acul se duce la maxim,bineinteles cu contactul pus.Asa te lamuresti fiecare sonda ce face. Umezeala de ulei poate fi de la garnitura dintre pompa de benzina si bloc. %%- good luck



Return to “Motor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests