Bord TAKOSAN/CN
Moderators: mariusjaz, socratee
- socratee
- Membru Devotat
- Posts: 313
- Joined: 19 Apr 2012, 13:36
- Location: Cluj-Napoca
- Contact:
Bord TAKOSAN/CN
As vrea sa intreb urmatoarele:
1) Se gasesc mufe pentru planseta de bord separat? (noi/sh) Oare la ce pret ar fi asa ceva?
2) Exista cablu de km special pt el care sa potriveasca pe cutie de aro?
3) Are cineva o schema electrica la mufe?
4) Turometrul functioneaza cu fir de la alternator nu?
1) Se gasesc mufe pentru planseta de bord separat? (noi/sh) Oare la ce pret ar fi asa ceva?
2) Exista cablu de km special pt el care sa potriveasca pe cutie de aro?
3) Are cineva o schema electrica la mufe?
4) Turometrul functioneaza cu fir de la alternator nu?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Bord TAKOSAN/CN
Mufe noi cam greu,. sh poate gasesti la cei care au tocat o gramada de masini.
Ceasurile au fost montate cu precadere cu motorizari Straine /cutii de viteze straine ex (Toyota).
La cele cu motorizarea toiota,sunt 2 cabluri de km. Intre ele exista un traductor /pentru ecu.
Ceasul are system de cuplare pentru cablu tip dacia takosan/ Renault 19,21 . Il gasesti pe net.
Turometru nu ,nu e pe impulsuri de la alternator. La cele cu Toyota primesc de la ecu turatia, iar la celelalte sunt cu traductor pt bord tip dacia.
Daca reusesti sa faci cuplajul cumva,o sa ai problem la indicatia km, va arata eronat. In functie de ce roti/grupuri/pinioane km cutie viteze faci o ciorba ,ce rezulta da cu ,
Pentru aro 24 se gasesc mai multe tipuri de melci pt vitezometru 4 pana la 9 spire ,calculeazal pala care trebuie sa indice correct.
Ceasul asta indica mai multi km decat cel de dacia ,daca ii dai accelasi nr de rotatII la cablu, indica cu vreo 20/30 km mai mult. Am probat.
Per total nu se merita investitia. Iei banii si schimbi uleiurile la masina.
Ceasurile au fost montate cu precadere cu motorizari Straine /cutii de viteze straine ex (Toyota).
La cele cu motorizarea toiota,sunt 2 cabluri de km. Intre ele exista un traductor /pentru ecu.
Ceasul are system de cuplare pentru cablu tip dacia takosan/ Renault 19,21 . Il gasesti pe net.
Turometru nu ,nu e pe impulsuri de la alternator. La cele cu Toyota primesc de la ecu turatia, iar la celelalte sunt cu traductor pt bord tip dacia.
Daca reusesti sa faci cuplajul cumva,o sa ai problem la indicatia km, va arata eronat. In functie de ce roti/grupuri/pinioane km cutie viteze faci o ciorba ,ce rezulta da cu ,
Pentru aro 24 se gasesc mai multe tipuri de melci pt vitezometru 4 pana la 9 spire ,calculeazal pala care trebuie sa indice correct.
Ceasul asta indica mai multi km decat cel de dacia ,daca ii dai accelasi nr de rotatII la cablu, indica cu vreo 20/30 km mai mult. Am probat.
Per total nu se merita investitia. Iei banii si schimbi uleiurile la masina.
- socratee
- Membru Devotat
- Posts: 313
- Joined: 19 Apr 2012, 13:36
- Location: Cluj-Napoca
- Contact:
Re: Bord TAKOSAN/CN
Dar eu nu am gen Dacia... oare ar exista acea diferenta?
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Bord TAKOSAN/CN
Aici va trebui sa experimentezi,eu am zis ce stiu.Fiecare cu ce il doare.
Pana la urma o faci si tu cu Km electronic de bicicleta,gen sigma bc .
E simplu,tv prevazut computer electronic de bord,haha.
Pana la urma o faci si tu cu Km electronic de bicicleta,gen sigma bc .
E simplu,tv prevazut computer electronic de bord,haha.
- socratee
- Membru Devotat
- Posts: 313
- Joined: 19 Apr 2012, 13:36
- Location: Cluj-Napoca
- Contact:
Re: Bord TAKOSAN/CN
La chestia cu km/h se rezolva practic usor... Bormasina la turatie minima si facut comparatie intre un ceas cum am eu si unul dintr-acesta. Dar turometrul? cum s-ar putea "adapta" ?
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Bord TAKOSAN/CN
Turometru simplu. Gasesti,cumperi traductor turometru aro.
Daca volanta la motor are tablitele alea pentru sensor. Montezi senzoru in carcasa la ambreaj. Legi firele, gata . Departezi sau apropii senzoru traductorului de tablite ,pentru a arata aproximativ turatia motorului.
Daca nu ai tablite montate pe volanta (3 buc la 120 grade) dai cutia jos si pui . (ce usor este sa zici din tastatura, dar sa realizezi )
NU SE REALIZEAZA USOR DACA NU AI MONTAT NIMIC PE MASINA DIN CE TREBUIE.
Daca volanta la motor are tablitele alea pentru sensor. Montezi senzoru in carcasa la ambreaj. Legi firele, gata . Departezi sau apropii senzoru traductorului de tablite ,pentru a arata aproximativ turatia motorului.
Daca nu ai tablite montate pe volanta (3 buc la 120 grade) dai cutia jos si pui . (ce usor este sa zici din tastatura, dar sa realizezi )
NU SE REALIZEAZA USOR DACA NU AI MONTAT NIMIC PE MASINA DIN CE TREBUIE.
- razvy
- Membru legendar
- Posts: 2492
- Joined: 07 Feb 2008, 20:49
- Location: beius bihor
- Contact:
Re: Bord TAKOSAN/CN
turometru il faci simplu cu traductor de aro , se prind pe volanta 2 placute indoite la 90 grade decalate la 180 grade una de alta , si senyoru sa fie la aproximativ 1 1,5 mm de ele http://www.aro4x4.net/smf/viewtopic.php ... metru+24+x
La zecar din fabrica am avut 3 , cu timpu 2 sau rupt , acuma am 1 originala si una facuta dintro platbanda indoita , si am observat ca indica mai bine cu 2 decat cu 3 , intre aparatu itp si turometru la relantii era aproximativ 20 ture , la 4900 pe aparat in bord era cam5000
La zecar din fabrica am avut 3 , cu timpu 2 sau rupt , acuma am 1 originala si una facuta dintro platbanda indoita , si am observat ca indica mai bine cu 2 decat cu 3 , intre aparatu itp si turometru la relantii era aproximativ 20 ture , la 4900 pe aparat in bord era cam5000
- wolfman
- Membru
- Posts: 196
- Joined: 24 Mar 2011, 00:32
- Location: Bucuresti
Re: Bord TAKOSAN/CN
@Sorin TVY a zis bine. Cel putin la motorizare Toyota TD cand am scos mufele din ECU motorul functiona perfect dar nu mai indica turatia si nu functionau bujiile incandescente. Are si un traductor pe cablul de kilometraj, nu stiu la ce foloseste dar il are. Cat despre vitezometru, cu gumele standard (235/75R15) si rapoarte 3.72 (41/11) indica mai putin. Cu aceleasi rapoarte dar cu gume pe 31" indica bine, iar acum cu rapoarte 4,625 (37/8) indica mai mult pe vitezometru decat viteza reala. Modificarea mi se pare destul de costisitoare deoarece trebuie modificata instalatia electrica si reglat intr-un fel kilometrajul sa arate corect. Eu am acest model de bord si nu ma intereseaza decat indicatorul de combustibil deaorece la restul am ceasuri aftermarket mult mai precise iar vitezometrul chiar nu ma intereseaza. La drum lung merg in treapta 5 intre 2200-2500 RPM iar in teren este total irelevant. Mai bine investesti in niste ceasuri aftermarket (eventual cu alarma pentru depasire valori presetate) care sa indice temperatura lichid racire, temperatura evacuare, presiune ulei, presiune turbo, voltmetru etc. decat sa faci modificarea asta. Parerea mea.
-
- Membru de elita
- Posts: 888
- Joined: 05 Feb 2012, 18:39
- Location: MATCA
Re: Bord TAKOSAN/CN
Deacord cu Wolfman 100% ai dreptate, si mie imi plac modificarile dar la tv ceasurile astea sunt fara folos teveul mai mult de 130 maxim nu vede atunci de ce-i trebuie 220, la aro cam la fel, si eu am modificat ceasuri din astea pt al meu aro dar am fost nevoit din cauza bordului plus ca am avut tot, mai au si dezavantaje ca nu au incarcarea sau presiunea uleiului, cateva ceasuri suplimentare rezolva tot si sunt si mai exacte, parerea mea personala nu merita!
Forum Aro Club Romania !
- socratee
- Membru Devotat
- Posts: 313
- Joined: 19 Apr 2012, 13:36
- Location: Cluj-Napoca
- Contact:
Re: Bord TAKOSAN/CN
Ca si idee... ramane sa fac niste "cercetari si studii" si sa dau verdictul final
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Membru legendar
- Posts: 1277
- Joined: 07 Mar 2011, 20:33
- Location: Craiova
Re: Bord TAKOSAN/CN
Nu va fi o imbunatatire ci o complicatie .
- HONZAS
- Membru
- Posts: 130
- Joined: 26 Dec 2014, 15:54
- Location: Cechia Praha
Re: Bord TAKOSAN/CN
Zapojení konektorů do palubních přístrojů Takosan v ARU 244
Tachometr zleva
1, - pól
2, kontrolka zapnutí bezpečnostních pasů
3, kontrolka zadní mlhovky
4. kontrolka přední mlhovky
5. kontrolka obrysové světlo
6, kontrolka tlumené světlo
7. kontrolka dálkové světlo
8. osvětlení palubní desky
9. teploměr
Prostřední přístroje, prostřední konektor z leva
1. kontrolka dobijení
2. kontrolka minimálního množství paliva v nádrži
3. kontrolka párkovací brzdy
4. kontrolka teploty
5. kontrolka blikačů vpravo
6. nezapojen
7. kontrolka blikačů vlevo
8. kontrolka vstřikování?
9. + pól
10. Kontrolka mazání
11. Palivoměr
Otáčkoměr zleva
1. Osvětlení palubní desky
2. Nezapojen
3. Nezapojen
4. Nezapojen
5. Nezapojen
6. Otáčkoměr
7. Nezapojen
8. Kontrolka chodu motoru?
9. Kontrolka žhavení
10. Kontrolka pohonu 4 x 4
11. Kontrolka běhu větráku chladiče?
12. Kontrolka opotřebení brzdových destiček
13. Kontrolka varovných blikačů
Tachometr zleva
1, - pól
2, kontrolka zapnutí bezpečnostních pasů
3, kontrolka zadní mlhovky
4. kontrolka přední mlhovky
5. kontrolka obrysové světlo
6, kontrolka tlumené světlo
7. kontrolka dálkové světlo
8. osvětlení palubní desky
9. teploměr
Prostřední přístroje, prostřední konektor z leva
1. kontrolka dobijení
2. kontrolka minimálního množství paliva v nádrži
3. kontrolka párkovací brzdy
4. kontrolka teploty
5. kontrolka blikačů vpravo
6. nezapojen
7. kontrolka blikačů vlevo
8. kontrolka vstřikování?
9. + pól
10. Kontrolka mazání
11. Palivoměr
Otáčkoměr zleva
1. Osvětlení palubní desky
2. Nezapojen
3. Nezapojen
4. Nezapojen
5. Nezapojen
6. Otáčkoměr
7. Nezapojen
8. Kontrolka chodu motoru?
9. Kontrolka žhavení
10. Kontrolka pohonu 4 x 4
11. Kontrolka běhu větráku chladiče?
12. Kontrolka opotřebení brzdových destiček
13. Kontrolka varovných blikačů
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
ARO 244 LUX, Nissan Patrol GRY61 4.2TDI
- HONZAS
- Membru
- Posts: 130
- Joined: 26 Dec 2014, 15:54
- Location: Cechia Praha
Re: Bord TAKOSAN/CN
The connectors into onboard instruments Takosan the ARU 244
tachometer left
1 - pole
2, light seatbelt
3, rear fog light
4th LED front fog lights
5th LED marker light
6, the light dim light
7th light beam
8th dashboard lighting
9th thermometer
Intermediate device, plug the middle from the left
The charge first
Second indicator of the minimum amount of fuel in the tank
Third the parking brake
4. The temperature light
5th LED flasher right
6th unconnected
7th LED flasher left
8th indicator injection?
Ninth pole +
10th Indicator lubrication
11th Fuel
tachometer left
The first lighting of the dashboard
2. Not
3rd Unconnected
4th Unconnected
5th Unconnected
6th Tachometer
7th Unconnected
8th indicator engine running?
9th preheating warning
10th lamp drive 4 x 4
11th Indicator running fan cooler?
Ing 12. The brake pads wear
13th indicator warning flasher
Conectorii în instrumente de bord TAKOSAN Aru 244
tahometru stânga
1 - pol
2, centura de lumină
3, Lampa de ceață spate
4a proiectoarele de ceață cu LED-uri
Cincilea lumina LED-uri marcator
6, lumina slaba de lumina
Fascicul de lumină a 7-
Opta iluminat tabloul de bord
termometru nouă
Dispozitiv intermediar, conectați mijloc de stânga
Taxa Primul
Al doilea indicator de suma minimă de combustibil din rezervor
În al treilea rând frâna de mână
În al patrulea rând temperatura
Cincea dreapta Flasher LED-uri
sasea legătură
7a Flasher LED stânga
Opta injecție indicator?
Pol al IX-lea +
Ungere a 10 Indicator
11 combustibil
tahometru stânga
Prima iluminat de bord
2. Nu
treia neconectate
patra neconectate
cincea neconectate
sasea tahometru
7a neconectate
Opta motor indicator de funcționare?
Avertizare preîncălzire nouă
Unitate lampă zecea 4 x 4
11 Indicator de funcționare fan cooler?
ING 12. Plăcuțele de frână uzură
Indicator 13 Flasher avertizare
tachometer left
1 - pole
2, light seatbelt
3, rear fog light
4th LED front fog lights
5th LED marker light
6, the light dim light
7th light beam
8th dashboard lighting
9th thermometer
Intermediate device, plug the middle from the left
The charge first
Second indicator of the minimum amount of fuel in the tank
Third the parking brake
4. The temperature light
5th LED flasher right
6th unconnected
7th LED flasher left
8th indicator injection?
Ninth pole +
10th Indicator lubrication
11th Fuel
tachometer left
The first lighting of the dashboard
2. Not
3rd Unconnected
4th Unconnected
5th Unconnected
6th Tachometer
7th Unconnected
8th indicator engine running?
9th preheating warning
10th lamp drive 4 x 4
11th Indicator running fan cooler?
Ing 12. The brake pads wear
13th indicator warning flasher
Conectorii în instrumente de bord TAKOSAN Aru 244
tahometru stânga
1 - pol
2, centura de lumină
3, Lampa de ceață spate
4a proiectoarele de ceață cu LED-uri
Cincilea lumina LED-uri marcator
6, lumina slaba de lumina
Fascicul de lumină a 7-
Opta iluminat tabloul de bord
termometru nouă
Dispozitiv intermediar, conectați mijloc de stânga
Taxa Primul
Al doilea indicator de suma minimă de combustibil din rezervor
În al treilea rând frâna de mână
În al patrulea rând temperatura
Cincea dreapta Flasher LED-uri
sasea legătură
7a Flasher LED stânga
Opta injecție indicator?
Pol al IX-lea +
Ungere a 10 Indicator
11 combustibil
tahometru stânga
Prima iluminat de bord
2. Nu
treia neconectate
patra neconectate
cincea neconectate
sasea tahometru
7a neconectate
Opta motor indicator de funcționare?
Avertizare preîncălzire nouă
Unitate lampă zecea 4 x 4
11 Indicator de funcționare fan cooler?
ING 12. Plăcuțele de frână uzură
Indicator 13 Flasher avertizare
ARO 244 LUX, Nissan Patrol GRY61 4.2TDI
-
- Nou venit
- Posts: 1
- Joined: 08 Jun 2015, 14:07
Re: Bord TAKOSAN/CN
Referitor la indicator bord: cum se numeste martorul acela dreptulghiular, galben, pe mijloc cu o sirma in zig-zag? ce semnificatie are?
S-a oprit motorul in mers si nu mai vrea sa porneasca.
S-a oprit motorul in mers si nu mai vrea sa porneasca.
- myronutu
- Membru legendar
- Posts: 2351
- Joined: 03 Feb 2008, 13:36
- Location: cluj
Re: Bord TAKOSAN/CN
bujiaaa