Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Alternatoare, demaroare, acumulatori, instalatie electrica, lumini. Si orice merge pe curent. Reparatii, modificari, probleme tehnice.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6839
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by George » 06 Feb 2010, 23:06

cristi36111 wrote:Nici o problema eventual punei si o baterie de 115amperi o sa ai si un avantaj la pornire.
unde s-o puna, cristi?! ai idee cat de mare e o baterie de 115 cum zici tu, si cat e spatiul pentru baterii la ARO?! si daca ai spune de un curent mare de pornire, as intelege avantajul, dar asa...tu zici doar de capacitatea de "inmagazinare" a bateriei...

@lambda: poti pune cel mult 2 baterii de 80Ah, in locasul de baterii de la ARO! si aici ma refer la baterii normale, nu cu gel sau alte chestii "stiintifico-fantastice". cat despre alternator, cu cat pui mai mare, cu atat mai bine, ca iti incarca mai repede bateria...si te ajuta daca ai consumatori mari pe masina, precum proiectoare, aeroterme, aer conditionat, troliu, etc...
ARO CLUB ROMANIA


User avatar
lambd4
Junior
Junior
Posts: 58
Joined: 18 Oct 2009, 11:29
Location: Borsa Maramures
Contact:

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by lambd4 » 06 Feb 2010, 23:23

ok.. o sa fac cum ziceti voi.. ..
ms gerorge ^:)^

User avatar
cristi36111
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 492
Joined: 30 Dec 2009, 18:10
Location: Iasi
Contact:

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by cristi36111 » 06 Feb 2010, 23:53

unde s-o puna, cristi?! ai idee cat de mare e o baterie de 115 cum zici tu, si cat e spatiul pentru baterii la ARO?! si daca ai spune de un curent mare de pornire, as intelege avantajul, dar asa...tu zici doar de capacitatea de "inmagazinare" a bateriei...
La fostul 243 a lu taicamiu a vea decupat sub scaunul din dreapta un pic mai mult si incapea acolo la fel si la 320.
Avantajul e ca pe frigurile astea dimineata bateria nu mai e stoarsa de frig cum sunt astea mai mici.
Unde nu-i drum, acolo e ARO si reciproca este valabila.

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6839
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by George » 07 Feb 2010, 10:49

cristi36111 wrote: La fostul 243 a lu taicamiu a vea decupat sub scaunul din dreapta un pic mai mult si incapea acolo la fel si la 320.
Avantajul e ca pe frigurile astea dimineata bateria nu mai e stoarsa de frig cum sunt astea mai mici.
asta implica inca o modificare, si un cost suplimentar. plus ca pe frigurile astea, TOATE bateriile sunt stoarse de frig. la ger se diminueaza capacitatea lor, chiar si pana la 50%. dar 2 bucati de 74Ah sau 80Ah inseamna mai mult decat 1x115Ah, si nici nu trebuie sa modifice ceva.
cat despre alternator, daca e de putere mica, si ai drumuri scurte de facut, bateria nu are timp sa se incarce.
ARO CLUB ROMANIA


KAROLOKW
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 271
Joined: 30 Mar 2010, 11:40
Location: Brasov
Contact:

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by KAROLOKW » 13 Apr 2010, 13:53

Salutare tuturor
fiind nou si proaspat posesor de utilaj am si eu o intrebare si o nelamurire pe care as dori sa o rezolv.
am un alternator de 12v cu 36 A si o baterie Victor de 74A.masurand incarcarea cu un voltmetru direct pe bornele bateriei cu motorul oprit am o tensiune de 12.5-12.6 v cu motorul pornit in relanti undeva la 13.2 v iar cu motorul turat urca pana in maxim 14.3v(precizez ca este masurat fara consumatori porniti) daca il tin turat si dau drumul fa faza scurta unde am halogen de 55/60W din 14.3 cat este scade la 12,6 si asa ramane cel mult mai creste pana la 12.8v
Dupa umilele mele cunostinte cred ca alternatorul e buba dar in acelasi timp ar putea fi si releul(este electronic deci nu am ce sa reglez la el)
Ce astept de la dumneavoastra, desigur in limita in care doriti...vreau sa schimb alternatorul cu unul cu o "putere" mai mare adica ceva la 90-100A.(motorul pe care il am este M207 si as dori sa pot face aceasta schimbare fara a modifica foarte multe,de preferinta nimic pentru a imi fi mult mai usor mie personal sa fac aceste modificari).Desigur daca cineva a mai facut asa ceva si doreste sa imi spuna si mie ce model de alternator, ce tip de prindere si ce pret si de unde a fost achizitionat,si doreste sa imi spuna si mie va astept si va accept sfaturile cu bucurie.
Multumesc anticipat pentru tot ajutorul.
Karol

KAROLOKW
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 271
Joined: 30 Mar 2010, 11:40
Location: Brasov
Contact:

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by KAROLOKW » 21 Apr 2010, 09:57

si se mai spune ca aici gasesti ajutorul necesar?
dezamagire totala.
bafta

sile
Membru
Membru
Posts: 200
Joined: 05 Mar 2010, 14:35
Location: braila
Contact:

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by sile » 21 Apr 2010, 10:02

mai asteapta ,poate nimeni din cei ce au facut asa ceva nu a citit ce ai scris sau deschide alt topic ca sa sara mai bine in ochi.ai citit tot topicul unde ai postat chiar nu scrie nimic despre ce ar merge?

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6839
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by George » 21 Apr 2010, 12:17

poate nu merge nimic de puterea de care vrei tu, fara nicio modificare, asa cum iti doresti. te-ai gandit?!
s-au montat alternatoare mai puternice, insa s-a lucrat ceva...
succes si tie!
ARO CLUB ROMANIA

User avatar
tarzy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2647
Joined: 03 Dec 2006, 20:06
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by tarzy » 21 Apr 2010, 12:48

Eu am montat un Valeo de 70 Amperi (au fost puse pe Solenta si cred ca DSN) dar a implicat ceva modificari la sistemul de prindere.

Alternator gasesti pe la dezmembrari, iar modificarile e bine sa le faci macar asistat de cineva care a mai facut asa ceva.

Ar exista si o varianta mai usoara, sa cauti alternator care a fost montat pe Dacia Berlina cu aer conditionat, este de 60 Amperi si se potriveste la prinderi cu cel de-l ai acum, insa sunt extrem de rare.
Eu cred ca o tara care incearca sa prospere prin stabilirea de taxe mari este ca un om care, stind intr-o galeata, incearca sa se ridice tragind de miner.
(Winston Churchill)

User avatar
Dan CHIRIAC
Administrator
Administrator
Posts: 2676
Joined: 20 Feb 2007, 10:10
Location: Bucuresti

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by Dan CHIRIAC » 21 Apr 2010, 13:18

Tarzy, vezi ca este vorba despre motorul M207.
Sincer, am indoieli semnificative ca este careva pe aici care sa stie ce alternator mai modern merge pe acest motor fara modificari.
Nu prea vad alta solutie decat plimbatul cu alternatorul in mana, pe la dezmembrari...
ARO 244, an 1997, motor L25
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011

User avatar
tarzy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2647
Joined: 03 Dec 2006, 20:06
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by tarzy » 21 Apr 2010, 13:40

pai eu am plecat de la
KAROLOKW wrote: ...
am un alternator de 12v cu 36 A ...
adica este clasicul alternator de dacie .... asa cum au fost dotate Standard marea majoritatea a masinilor produse in Romania (Aro inclusive).
Modificarile privesc in principal suportul de prindere si eventual fulia cu un minim de grija la "gabaritul" efectiv al alternatorului.

User avatar
Dan CHIRIAC
Administrator
Administrator
Posts: 2676
Joined: 20 Feb 2007, 10:10
Location: Bucuresti

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by Dan CHIRIAC » 21 Apr 2010, 14:02

Asa o fi, tarzy, eu unul nu stiu ce alternator a fost montat pe M207.
ARO 244, an 1997, motor L25
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011

User avatar
alex
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1507
Joined: 12 Mar 2007, 23:16
Location: Bucuresti

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by alex » 21 Apr 2010, 14:33

alternatorul de dacie nu merge direct pus pe motorul d 127

am incercat acum cativa ani si nu am reusit. pana la urma am luat puntea de diode de pe alternatorul d edacie si am pus-o pe alternatorul de aro

nu se potrivesc:
1-fulia
2-diametrul surubului d eprindere. daca nu ma insel, la dacia se foloseste un surub mai subtire.

sugestia data de dan este buna.
happily mending an Aro 320 D127

User avatar
axxel4you
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1375
Joined: 07 Oct 2007, 11:01
Location: Bucuresti,sector 5
Contact:

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by axxel4you » 21 Apr 2010, 15:48

tarzy wrote: Ar exista si o varianta mai usoara, sa cauti alternator care a fost montat pe Dacia Berlina cu aer conditionat, este de 60 Amperi si se potriveste la prinderi cu cel de-l ai acum, insa sunt extrem de rare.
Off topic , Dacia Berlina cu aer conditionat :o .

User avatar
adielec
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 452
Joined: 25 Aug 2008, 16:05
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by adielec » 21 Apr 2010, 19:52

Exista alternator de 50A ce a fost pus pe berlina.
Daca alternatorul lui Karol este le fel ca el pe berlina atunci sigur se potriveste si ala. O poza ar fi edificatoare

Daca e sistem tip tractor (tot 36A), chiar daca pe bloc se va potrivi nu se va potrivi in cealalta parte si nu se mai poate intinde cureaua. Solutia ar fi un alt suport sau o alta curea.

OFF Papuci pe benzina cu AC sigur au fost de ce sa nu fi fost si berina.


Post Reply