Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Alternatoare, demaroare, acumulatori, instalatie electrica, lumini. Si orice merge pe curent. Reparatii, modificari, probleme tehnice.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by Soryn »

sa descarcat un pic bateria,..mai mergi asa un pic si vezi ce se intampla...drumuri scurte :)

KAROLOKW
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 271
Joined: 30 Mar 2010, 11:40
Location: Brasov
Contact:

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by KAROLOKW »

CT-03-TVY wrote:sa descarcat un pic bateria,..mai mergi asa un pic si vezi ce se intampla...drumuri scurte :)
pai eu fac destul de des drumul de la Bucuresti la Brasov si ce am observat e ca la drum intins nu misca din 14,3V acolo sta dar e drept motorul e turat nu stiu cate ture ca nu am turometru dar am cam 70-80 km/h deci cred ca la un 3000 rpm tot este
in rest e drept sunt drumuri scurte sub 30 de minute si poate deaia face, voi verifica saptamana viitoare sper si tensiunea la gol adica direct la borne pe baterie la rece inainte de pornire si dupa voi vedea si ce debiteaza dupa ce porneste motorul.
voi reveni cu amanunte despre comportament:)
KAROLOKW
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 271
Joined: 30 Mar 2010, 11:40
Location: Brasov
Contact:

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by KAROLOKW »

Dupa ceva timp am pornit si eu utilajul si ...dar sa incep cu inceputul
dupa ce a stat cam o luna si jumatate aproape ne pornit am fost curios si am masurat tensiunea la bornele bateriei direct pe baterie si voltmetrul indica 11,8V.Ca un dun gospodar:) am mers si am dat la cama la pompa de benzina un pic sa alimentez carburatorul desi furtunul era plin cel dintre pompa si carburator...
trag socul pana pe la jumatate bag doua sprituri ma refer la pedale aici:) si apas butonul...car car car invartea scanteia dar de pornit...ba! am tinut butonul cam 5 secunde...deja imi faceam griji vazand ca tensiunea la borne cand am dat la automat a scazut pana pe la 10,2-10,4V ma gandeam sa vezi ce distractie va fi daca e sa o pornesc impinsa:) repet operatiunea cu butonul cam de inca 2-3 ori si in final porneste pentru 2 secunde si apoi se opreste ca eu de teama am bagat piciorul in acceleratie si am inecat-o:) o las cam 30 de secunde dupa care ii dau scurt la buton si pleaca zumzaind si paraind ca de:) toba e cam coapta si sigur site nu mai are prin ea:) iar la evacuare acolo la colier cred ca a cam cedat de atata rugina:) ce sa zic teava proasta:) dar poate la primavara o rezolv.
Deci in concluzie baterie de 74A din primavara folosita cam jumatate de an sporadic lasata pe masina cam o luna si jumatate si totusi a pornit,ma surprins placut si sper sa o tina tot asa,
Am verificat si cum se prezenta incarcarea si pentru inceput in primele 15-20 de minute nu a trecut de 13,8-13,9 volti dupa care a crescut pana pe la 14,1 iar cam dupa 40 de minute de functionare era stabil la 14,2V,deci ma duce cu gandul ca alternatorul si releul isi fac treaba si ca la inceput tensiunea era mica pentru ca "baga" la incarcare.Acum daca ma insel va astept cu pareri:)
User avatar
baciudibaciu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3075
Joined: 12 Aug 2007, 22:26
Location: Bucuresti Titan
Contact:

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by baciudibaciu »

Cam putin 11.8 v .
pierderea de tensiune de la 12,5 trebuie sa fie eliminata .
incearca montarea unui heblu ,iar daca este ,foleseste-l .
la incarcare se pare ca nu ai probleme,totusi verifica si nivelul electrolitului in acumulator-nu de alta dar vine iarna !
Cu omul nescolarizat ,te certi putin si ai scapat,dar duci o lupta infernala cu PROSTUL care are scoala !


ARO 10-4
Renault Kangoo 15 dci
Mercedes W123 200d

User avatar
hbogdan
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 473
Joined: 11 Dec 2009, 20:50
Location: Constanta
Contact:

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by hbogdan »

Off: Am imprumutat un tester inteligent si am verificat bateria de 80A de pe masina: dupa 1 zi de incarcare imi arata capacitatea de 12A, deci e tocmai buna de dus la gunoi.

On:Acuma, imediat dupa ce porneste motorul, bateria, cum are rezistenta cea mai mica din toti consumatorii, trage curent (10% din capacitatea sa) pana se incarca, adica pana pune la loc ce s-a consumat cu bujiile si demarorul.
Tensiunea nominala pe baterie, cu motorul oprit, trebuie sa fie intre 12,5 - 12,8V.
Tensiunea nominala pe baterie, cu motorul pornit, turata, nu la ralanti, trebuie sa fie intre 13,6 - 14,3V.
Degeaba e alternatorul de 100A, ca acest curent il debiteaza numai la turatia maxima.
Aro 10.4 DR, 1995, Renault F8Q248 1.9D, 65CP
KAROLOKW
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 271
Joined: 30 Mar 2010, 11:40
Location: Brasov
Contact:

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by KAROLOKW »

deacord ca tensiunea e mica dar eu ce pot sa fac:)heblu nu are de montat nu ma bag:) e instalatia clasica de M si nu vreau sa o modific,Bateria e deaia fara intretinere deci nu pot sa pun nimic electrolit in ea,:)
acum eu nu ma stresez prea tare consider ca dupa ce masina a stat o luna si jumatate ne pornita e normal ca bateria se se descarce putin :)
intrebarea mea este daca stie cineva cam cat ar trebui sa fie "pierderea" de curent pe o perioada de timp:)
User avatar
hbogdan
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 473
Joined: 11 Dec 2009, 20:50
Location: Constanta
Contact:

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by hbogdan »

Bateriile prezinta o auto-descarcare naturala sau o asa numita “scurgere” interna electro-chimica la un nivel de 1%-25% / luna. In timp, bateria se poate sulfata si descarca total. Temperaturile foarte ridicate accelereaza acest proces. O baterie depozitata la 35 C se va descarca de doua ori mai repede decat una depozitata la 24 C.

http://www.stab.ro/desprebaterii.htm
Aro 10.4 DR, 1995, Renault F8Q248 1.9D, 65CP
KAROLOKW
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 271
Joined: 30 Mar 2010, 11:40
Location: Brasov
Contact:

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by KAROLOKW »

hbogdan wrote:Bateriile prezinta o auto-descarcare naturala sau o asa numita “scurgere” interna electro-chimica la un nivel de 1%-25% / luna. In timp, bateria se poate sulfata si descarca total. Temperaturile foarte ridicate accelereaza acest proces. O baterie depozitata la 35 C se va descarca de doua ori mai repede decat una depozitata la 24 C.

http://www.stab.ro/desprebaterii.htm
Multumesc Bogdan deci de aici trag concluzia ca "e bine domle":) ma incadrez in parametri:)
User avatar
deluca
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 536
Joined: 10 Jan 2008, 16:26
Contact:

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by deluca »

de curand am o problema cu aro meu: in mers se goleste bateria. altermatorul incarca corect, releul e bun. totusi la un drum de cativa km, nu se mai poate porni motorul, motivul fiind baterie goala. a mai intalnit cineva problema asta?
User avatar
Dan CHIRIAC
Administrator
Administrator
Posts: 2676
Joined: 20 Feb 2007, 10:10
Location: Bucuresti

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by Dan CHIRIAC »

Daca tensiunea de incarcare este cea corecta, cel mai probabil te confrunti cu una din urmatoarele: ori bateria e praf si nu mai "tine curent", ori ai un consumator, un scurt pe undeva si iti "fura curent".
In acest, cel de-al doilea caz, treaba e destul de pacatoasa. Trebuie sa iei cablurile la verificat sa vezi daca nu da vre-unul la masa, daca nu ai vre-o izolatie roasa pe undeva?
A! vezi cum sunt stranse cosele cablurilor, pe la baterie, pe la alternator, pe la intrerupatorul general, sa nu fie oxidate...
ARO 244, an 1997, motor L25
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011
Bujie
Incepator
Incepator
Posts: 17
Joined: 15 Sep 2012, 10:41
Location: Sibiu

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by Bujie »

Este posibil sa ai probleme cu electromotorul, axul datorita uzurii sa ajunga intr-o pozitie intermediara si bobina sa ramana cuplata.
Cat despre releul de incarcare, pentru asigurarea unei vieti lungi bateriei, trebuie sa utilizezi unul electronic.
Pe langa durata mare de utilizare, comutarea alternatorului pe baterie este mult mai rapida si pe o plaja ingusta de tensiune, cel mecanic se poate bloca si fierbe bateria, trebuie reglat la un anumit numar de km si schimbat dupa alti km datorita uzurii contactelor.
PS. Releul electronic se poate realiza in cutia releului mecanic cu minime modificari, daca poti construi montaje electronice, daca nu, cumpararea unui releu electronic este solutia.
VW Polo 6N1 1300cm3
Citroen Berlingo '99 1300cm3
in curand Aro
User avatar
gabrielpopa86
Membru
Membru
Posts: 207
Joined: 27 Jan 2014, 10:12
Location: Bucuresti

Circuite electrice Aleternatoare si relee 12v - 24 v

Post by gabrielpopa86 »

Am si eu o problema de electrica si nu prea am gasit nici o schema electrica pentru asta . Litera C de pe alternartoarele clasice unde se leaga ???
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
niku111
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1277
Joined: 07 Mar 2011, 20:33
Location: Craiova

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by niku111 »

Este iesirea pt. becul incarcarii.
User avatar
gabrielpopa86
Membru
Membru
Posts: 207
Joined: 27 Jan 2014, 10:12
Location: Bucuresti

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by gabrielpopa86 »

niku111 wrote:Este iesirea pt. becul incarcarii.
multumesc
niku111
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1277
Joined: 07 Mar 2011, 20:33
Location: Craiova

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by niku111 »

Cu placere,oricind !

Post Reply