Acumulatorul Auto ( bateria )

Alternatoare, demaroare, acumulatori, instalatie electrica, lumini. Si orice merge pe curent. Reparatii, modificari, probleme tehnice.

Moderators: mariusjaz, socratee

User avatar
amicul
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 594
Joined: 26 Jul 2007, 19:05
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Postby amicul » 09 Dec 2007, 17:54

Offffffffffff doamne %-(. Rotoru nu se arde niciodata, se desfac contactele de pe colector, sau se strapunge, si nu-l poti verifica ( pt ca are rezistenta interna foarte mare )
Ok, daca ai schimbat cablurile si tot asa face, schimba starterul ( nu mai face contact cum trebuie, l-ai chinuit foarte mult si sa incalzit, topit contactul ).

Am pus si o poza cu fostul acumulator de pe masina mea:12V/150A , si revin cu poze la acumulatori noi
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by amicul on 09 Dec 2007, 21:13, edited 1 time in total.
Prietenia este la fel ca banii, este mai usor de facut decit de pastrat


User avatar
amicul
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 594
Joined: 26 Jul 2007, 19:05
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Postby amicul » 09 Dec 2007, 21:16

si poze, cu cele noi .......
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by amicul on 10 Dec 2007, 01:39, edited 1 time in total.
Prietenia este la fel ca banii, este mai usor de facut decit de pastrat

User avatar
sorin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1065
Joined: 07 Dec 2007, 00:04
Location: Constanta
Contact:

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Postby sorin » 09 Dec 2007, 22:11

e normal sa scada acul de la incarcare la minim cand dau drumul la aeroterma?
Sorin cu ,,frigideru plin,,

User avatar
tarzy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2647
Joined: 03 Dec 2006, 21:06
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Postby tarzy » 09 Dec 2007, 22:52

amicul wrote:si poze cu cei noi .......


fain .... mane ... vreau si eu ... cum facem? cat ma costa?
Eu cred ca o tara care incearca sa prospere prin stabilirea de taxe mari este ca un om care, stind intr-o galeata, incearca sa se ridice tragind de miner.
(Winston Churchill)


User avatar
alex
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1484
Joined: 13 Mar 2007, 00:16
Location: Bucuresti

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Postby alex » 09 Dec 2007, 23:37

CT_80_PES wrote:e normal sa scada acul de la incarcare la minim cand dau drumul la aeroterma?


nu nu e normal!!!!!!!!
happily mending an Aro 320 D127

User avatar
sorin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1065
Joined: 07 Dec 2007, 00:04
Location: Constanta
Contact:

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Postby sorin » 10 Dec 2007, 00:42

Quote from: CT_80_PES on Today at 09:11:51 PM
e normal sa scada acul de la incarcare la minim cand dau drumul la aeroterma?


nu nu e normal!!!!!!!!



de ce ar face asta?
Sorin cu ,,frigideru plin,,

User avatar
amicul
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 594
Joined: 26 Jul 2007, 19:05
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Postby amicul » 10 Dec 2007, 01:38

Este normal sa scada acul de la bord, dar nu chiar la minim. In turatie se ridca acul indicator?
Pune si tu un aparat de masura pe bornele bateriilor sau la alternator. trebuie sa fie peste 12V
Prietenia este la fel ca banii, este mai usor de facut decit de pastrat

SERGHEI
Banat
Banat
Posts: 2355
Joined: 27 Dec 2006, 16:14

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Postby SERGHEI » 10 Dec 2007, 11:19

CT_80_PES wrote:e normal sa scada acul de la incarcare la minim cand dau drumul la aeroterma?


Este normal sa cada acul dar..nu la minim,trebuie sa ramana pe plaja lui normala.Asta inseamna ca : ai o dioda  impuscata pe alternator.....sau releul de incarcare defect (mecanic:reglaj defectuos sau ..bolnav...electronic: defect sau de proasta calitate)....Putem discuta si de un alternator cu putere mica in cazul in care ai foarte multi consumatori...(faruri,aeroterma..etc..).

User avatar
sorin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1065
Joined: 07 Dec 2007, 00:04
Location: Constanta
Contact:

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Postby sorin » 10 Dec 2007, 22:04

in turatie acul ajunge aproape de jumate dar cand dau drumul la aeroterma se duce la minim si acolo ramane.......... fara faruri sau alti consumatori
Sorin cu ,,frigideru plin,,

SERGHEI
Banat
Banat
Posts: 2355
Joined: 27 Dec 2006, 16:14

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Postby SERGHEI » 11 Dec 2007, 12:25

CT_80_PES wrote:in turatie acul ajunge aproape de jumate dar cand dau drumul la aeroterma se duce la minim si acolo ramane.......... fara faruri sau alti consumatori


Verifica blocul de diode ..acolo este buba ...ai o dioda dusa...in felul asta scade foarte mult puterea alternatorului....

User avatar
alex
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1484
Joined: 13 Mar 2007, 00:16
Location: Bucuresti

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Postby alex » 11 Dec 2007, 14:03

sau ai bateria descarcata.
daca o folosesti in oras mult si ai baterie veche....considera si asta
happily mending an Aro 320 D127

User avatar
myke
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1336
Joined: 23 Mar 2007, 10:01
Location: Petrosani
Contact:

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Postby myke » 12 Dec 2007, 21:27

CT_80_PES wrote:e normal sa scada acul de la incarcare la minim cand dau drumul la aeroterma?


Poate fi normal....cel putin la A10 unele cablaje sunt subdimensionate
Am pus un alternator de 110A special pentru proiectoare &stuff si mi-a picat fata cind am vazut ca daca pornesc aeroterma (indiferent de relantiu sau turatie) imi ajunge acul din bord pe rosu.Speriat am masurat tensiunea pe baterie cu stergatoarele, faza lunga, aeroterma,si proiectoarele de sus si m-am linistit cind am vazut ca la 1200 de ture am 14.3 pe baterie.Nu stiu de unde se  alimenteaza porcaria de aeroterma dar la vara o sa-mi fac alt cablaj cu cabluri supradimensionate pe circuit separat ,iar martorul de incarcare din bord de incarcare va avea fir separat direct pe baterie.
Image

User avatar
amicul
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 594
Joined: 26 Jul 2007, 19:05
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Postby amicul » 12 Dec 2007, 21:34

Vezi ca este mult 14.3, si trebuie sa fie cel mult 14.1 .
vezi ca el are un releu intern si nu stiu daca il poti regla, dar daca ma gandesc eu bine se poate adapta unul mecanic de ARO.
Bafta si multa atentie :D
Prietenia este la fel ca banii, este mai usor de facut decit de pastrat

SERGHEI
Banat
Banat
Posts: 2355
Joined: 27 Dec 2006, 16:14

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Postby SERGHEI » 13 Dec 2007, 11:47

myke wrote:
CT_80_PES wrote:e normal sa scada acul de la incarcare la minim cand dau drumul la aeroterma?


Poate fi normal....cel putin la A10 unele cablaje sunt subdimensionate
Am pus un alternator de 110A special pentru proiectoare &stuff si mi-a picat fata cind am vazut ca daca pornesc aeroterma (indiferent de relantiu sau turatie) imi ajunge acul din bord pe rosu.Speriat am masurat tensiunea pe baterie cu stergatoarele, faza lunga, aeroterma,si proiectoarele de sus si m-am linistit cind am vazut ca la 1200 de ture am 14.3 pe baterie.Nu stiu de unde se  alimenteaza porcaria de aeroterma dar la vara o sa-mi fac alt cablaj cu cabluri supradimensionate pe circuit separat ,iar martorul de incarcare din bord de incarcare va avea fir separat direct pe baterie.



Amicule,in majoritatea cazurilor la alternatoarele pricopsite releul intern nu este altceva decat o piesa gen :tranzistor de putere ,tiristor..etc (ma refer la infatisare sau capsula,ca ce are inauntru nu stiu)....cu doua picioruse si masa pe capsula.....asa ca de reglat ioc...


Ma omule...14.3-14.7 este bine.Aeroterma nu are nici o vina doar daca: are lagarele duse si merge mai greu din cauza gripajului ,sau are spire in scurt si i-a curent mare (in cazul asta are turatia mult mai mare decat normal)...Sigur acumulatorul este in mintile lui? Identifica firul de excitatie de pe mufa alternatorului si pune un releu electronic....Martorul din bord de cele mai multe ori este acolo doar de frumusete si indica aiurea.Monteaza un voltmetru suplimentar si un ampermetru (dar aici este putin mai complicat)......Vezi ca poti adapta un aparat de masura electronic ...doar afisasul sa se vada...si arata si ca lumea...

User avatar
myke
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1336
Joined: 23 Mar 2007, 10:01
Location: Petrosani
Contact:

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Postby myke » 13 Dec 2007, 13:02

Am alternator valeo luat de pe un laguna diesel (ala de 2000 parca) cu releu integrat.Singurul fir ce il are e pentru un bec de bord (care l-am tras si lam pus pe martorul de la centura).
Chestia cu lagarele e posibil...nu m-am uitat la ia...oricum vreau sa o schimb si sa modific tot circuitul de aer.Da asta la vara....
Ma speriase faza cu voltmetrul din bord....
Acumulatorul e un Fulman de 77Ah cu curent de pornire de 740Amperi care are fix o luna :>-Ma pregatesc pentru un 1.9diesel cu cutie in 5.... :-
Image



Return to “Electrica”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest