Webasto(sirocol)

Alternatoare, demaroare, acumulatori, instalatie electrica, lumini. Si orice merge pe curent. Reparatii, modificari, probleme tehnice.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Webasto(sirocol)

Post by Constantin »

Buna seara,
am trei radiatoare de aeroterma de aro 24(aeroterma aia exterioara,in compartimentul motor).Toate trei au aceeasi fisura si curg si-s greu al naiba de schimbat.Solutii miraculoase in radiator nu vreau sa bag din motive lesne(nu lene) de intelesAici nu este frig iarna dar este jenant sa mergi cu geamurile aburite sau geamurile spate coborate.
Am fost pe la dezmembrari,am comparat diverse ansamble si nu am gasit solutia.Pe vremuri adaptasem in cockpit o aeroterma de IFA.Era cea mai simpla solutie dar si cea mai buna,doua furtune tur-retur si un buton de pe bord fiindca avea si motorul incorporat.Aici nu se gaseste asa ceva si cred ca voi opta pe un webasto(sirocol).Am gasit deja doua sirocoluri.Primul este pe motorina de Patrol,d'ala electronic(telecomanda,panou de comanda , alimentat direct din rezervorul masinii,incalzeste si motorul).Am avut pe un Vito,e excelent dar greu de programat si cred ca ar fi si greu de adaptat fiindca nu am radiatorul aerotermei.
Al doilea este de Citroen ZX cu motor electric(masina electrica),are rezevor propriu(inca nu stiu daca este pe benzina sau motorina).Avantajul ar fi ca pornirea este la buton,putine furtune si coliere,incalzeste doar cockitu',in rest nu ma pricep.Stie cineva ceva la acest subiect?
1.-daca raman pe sistemul aro,ce radiator de aeroterma sau aeroterma as putea adapta fara sa dau cu sculele de pamant?
2.-daca ajung la antibiotice gen sirocol,cunoaste careva antibiograma?Care din sirocoale ar fi mai indicat?
3.-nu va mai aburesc mult.Stiind ca sistemul de dirijare al ventilatiei la interior ma pricep sa-l mesteresc,cum fac sa am si eu caldura in aro?
Merci.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Webasto(sirocol)

Post by George »

1. exista aeroterma care se monteaza in interior, sub bord, originala de aro, cu 2 trepte. face caldura destul de binisor.
2. oricare. depinde de tine cat de mult vrei sa te complici. personal, as prefera varianta care incalzeste si motorul.
3. 1+2. :)
ARO CLUB ROMANIA
User avatar
adielec
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 452
Joined: 25 Aug 2008, 16:05
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Webasto(sirocol)

Post by adielec »

O solutie pe care o stiu castigatoare: aeroterma tip nou sub bord cu motoras de Cielo. E identic la forma si prinderi cu cel original dar are mai multa vlaga.

Si foarte important sa nu fie infundate furtunele, ratiatorul, etc.
Am inteles ca la motorul Peugeot TD "alimentarea" incalzirii se face printr-un stut care se infunda destul de usor.
KAROLOKW
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 271
Joined: 30 Mar 2010, 11:40
Location: Brasov
Contact:

Re: Webasto(sirocol)

Post by KAROLOKW »

eu iti recomand daca e varianta cu combustibil si de preferinta vorbescte cu baietii cu camioane ca ei au asa ceva pe motorina pt incalzirea cabinei pe timp de iarna.
am auzit ca unele second bune sunt pe la 3-4 sute de euro nu stiu daca sumele sunt reale sau nu dar stiu pe cineva care isi pusese pe o masina si pot sa spun ca iarna stateam in tricou in masina :)
in privinta canalizatiei de aer nu te pot ajuta c anu ma pricep dar daca cineva gaseste o solutie sa posteze aici sa stim si noi,eu sunt interesat pentru a putea adapta la un M,motivul cred ca il cunosc toti posesorii de M daca stai pe loc nu prea ai caldura deloc :) in mers merge nu sa dai pe afara de cald dar nu scoti aburi din gura :)

User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Webasto(sirocol)

Post by Constantin »

Pai la camioane parca ar fi pe 24 de volti si sar de 500€ .

Sirocolul de Patrol e complet(motor,panou de programare,cablaj,telecomanda,esapament),functional,e pe motorina,12 volti,omul cere 100€ plus transportul.Partea proasta este ca ar fi dificil de adaptat(asa mi-a zis vanzatorul la telefon),prindere pe sasiu,sistem alimentare motorina din rezervor si...ar trebui sa gasesc si un radiator de aeroterma de aro.Aici e buba...Multe componente ,multa munca,poate si ceva traforaj...

Sirocolul de Citroen electric ar fi compact adica rezervor de combustibil si ventilator incorporate,pornire la buton si se poate adapta destul de usor in compartimentul motor fara a interveni in sistemul de racire al motorului.La asta de Citroen astept pozele si pretul inainte sa decid pe care-l iau dar ma gandesc(cum au spus Adi si George)si la varianta aerotermei sub bord.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Webasto(sirocol)

Post by Constantin »

Asta e ala de Patrol:
http://www.leboncoin.fr/equipement_auto ... tm?ca=12_s

Pentru sirocolul de Citroen astept pozele.Omu' cere 300 cu livrare la domiciliu dar a omis sa-mi scrie daca e pe benzina sau motorina.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Webasto(sirocol)

Post by ydaniel »

Mai bine o aeroterma completa noua>am gasit la dezembrari laradu in matau-aeroterma de cross lander.cerea 200lei era dubla ca suprafata fata de cea clasica.
Problema mare nu e incalzirea slaba ci slaba etansare a masinii:chedere/culise geam/perii geam/izolarea fetelor de usa-plafon-podea.
KAROLOKW
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 271
Joined: 30 Mar 2010, 11:40
Location: Brasov
Contact:

Re: Webasto(sirocol)

Post by KAROLOKW »

pai eu revin si alea pe camion intradevar pot fi pe 24 dar pot fi si pe 12 V depinde cum le conecteaza la 2 sau doar la o baterie.
in privinta adaptarii la rezervor nu e mare scofala dar tu stii mai bine ce esti dispus sa faci.ele au fost facute asa pentru a elimina rezervorul ala de statea pe undeva prin masina care crea un pericol de incendiu sau miros sau murdarie in interior cand vroiai sa umpli rezervorul plus ca nu mai erai limitat la cateva ore de functionare pana il goleai ci aveai tot rezervorul de combustibil al masinii la dispozitie.
ala de citroen nu inteleg cum este, daca spui ca e electric de ce mai are rezervor de combustibil? la ce ii mai trebuie? ca doar electric e ca un "resou" bagi la curent incalzesti o rezistenta si apoi pui un ventilator sa sufle aerul cald :) poate nu pricep eu :)
iar ce spune Daniel e o idee buna dar eu as completa ideea lui si cu un ventilator de habitaclu mai bun sau mai performant simai mare evident pentru a face fata maririi suprafetei radiatorului respectiv pentru a nu avea o suprafata ne "spalata" in aer.
iar tot ca o parere personala eu as elimina acea aeroterma care sta pe acolo pe la motor si as incerca sa ii gasesc un loc in interiorul masinii undeva pe sub bord ca loc e destul,si as face ce am facut la super nava mea acum ceva ani cand aerul conditionat functiona perfect dar nu racea masina :) am luat un tub de silicon si o rola de leucoplast deala de pe vremuri din panza :) ca pe vremea aia nu aveam banda de butil neagra si am "turnat" pe la toate imbinarile instalatiei de ventialatie si peste am dat cu leucoplast si dupa cand porneam aerul sufla rece de iti ingheta mana pe la aerisiri si cu presiune fata de la inceput cand abia imi flutura parul.
inclin sa cred ca abururea gemurilor la tine e datorita unei ventialtii inadecvate sau insuficiente in volum nu atat datorita caldurii dar... poate nu am dreptate :)tu stii mai bine :P
concluzia e ca nu pot hotara eu in locul tau dar iti sugerez sa tii cont de ceea ce vrei tu si apoi sa iei decizia care te avantajeaza pe tine,ia aminte la ce se discuta la ce spune fiecare ca poate e o idee buna pentru tine in toata gramada de mesaje si apoi actioneaza :D
User avatar
axxel4you
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1385
Joined: 07 Oct 2007, 11:01
Location: Bucuresti,sector 5
Contact:

Re: Webasto(sirocol)

Post by axxel4you »

KAROLOKW doar masina era electrica , sistemul de incalzire este pe combustibil fosil ceea ce te pune pe ganduri cat de green era masina. Eu unul as monta webasto fara sa stau prea mult pe ganduri ca sunt destul de multe avantaje cu el ca
1 - iti protejeaza motorul de la uzura care apare la pornire cand sant temperaturi negative (50 % din uzura motorului se produce la pornirile la temperaturi negative ),
2 - gasesti in masina caldura si geamuri dezghetate iarna
3 - in situatia in care esti obligat sa dormi in masina iarna ai un confort ridicat cu un consum mic de combustibil
Cel mai indicat este sa afli cam cate ore de functionare are si cat ar trebui sa mai reziste , presupun ca in constructia lor sant piese care regulat se schimba din cauza uzurilor provocate de transferul termic .
Un amarat de radiator de aeroterma gasesti pe toate drumurile , poate chiar cu aeroterma , de montat eu l-as monta sub scaunul soferului ca este ceva spatiu acolo.
Mult succes !
KAROLOKW
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 271
Joined: 30 Mar 2010, 11:40
Location: Brasov
Contact:

Re: Webasto(sirocol)

Post by KAROLOKW »

axxel4you wrote:KAROLOKW doar masina era electrica , sistemul de incalzire este pe combustibil fosil ceea ce te pune pe ganduri cat de green era masina. Eu unul as monta webasto fara sa stau prea mult pe ganduri ca sunt destul de multe avantaje cu el ca
1 - iti protejeaza motorul de la uzura care apare la pornire cand sant temperaturi negative (50 % din uzura motorului se produce la pornirile la temperaturi negative ),
2 - gasesti in masina caldura si geamuri dezghetate iarna
3 - in situatia in care esti obligat sa dormi in masina iarna ai un confort ridicat cu un consum mic de combustibil
Cel mai indicat este sa afli cam cate ore de functionare are si cat ar trebui sa mai reziste , presupun ca in constructia lor sant piese care regulat se schimba din cauza uzurilor provocate de transferul termic .
Un amarat de radiator de aeroterma gasesti pe toate drumurile , poate chiar cu aeroterma , de montat eu l-as monta sub scaunul soferului ca este ceva spatiu acolo.
Mult succes !
aia cu masina green chiar mi-a placut :):):) e tare ai dreptate. si eu as monta da nu ma tine bugetul unul bun si atunci...mai pun o caciula si o pereche de pantaloni daca e sa merg cu M-ul :) dar pornise topicul de la dezaburire si cred ca ii facem topicul varza si sa nu ne luam castane de la moderatori:D oricum au legatura incalzirea cu dezaburirea oarecum doar ventilatia e discutabila:) tocmai am venit de la cumparaturi si am luat o haina impermeabila si rezistenta la vant cateva perechi de pantaloni si sosete asa ca ma pregatesc de sezonul estivat sa fac drumul de la Brasov la Bucuresti cu M-ul da intai strang bani de gaz si asigurare si desigur si de vignieta :)
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Webasto(sirocol)

Post by Constantin »

Sirocolul de Patrol a cazut la apa,era uzat bine.
Sirocolul de citroen,era pe benzina,cerea 300 de euro si omul alerga dupa mai multi iepuri.
Actualmente,tocmai am vorbit cu unu' la telefon,m-am axat pe un webasto nou-nout la 200€ diesel de Peugeot 807 si adaptare de doua aeroterme de mini austin interioare cu radiator si ventilator integrate.Un prieten se va ocupa de telecomandare.
http://www.leboncoin.fr/equipement_auto ... tm?ca=12_s
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Webasto(sirocol)

Post by Constantin »

Revin iarasi cu miloaga si cer sfaturi cunoscatorilor.
In final am cumparat un Webasto nou-nout de 5 kw,12 volti,motorina.Aeroterma de Aro o voi schimba cu una noua,completa si compacta de Renault Clio.
Intrebarile mele ar fi urmatoarele:
1.-care ar fi locul ideal de amplasare la aro 244?(nu vreau sa mor de CO,dormind in Aro).
2.-in conditiile in care circul zi de zi,(aro ,nu camping-car)baterie autonoma sau bransat direct pe circuitul masinii?
3.-alimentare motorina direct din rezervor+filtru motorina (independent de cel al masinii) sau alimentare printr-un "T" din circuitul masinii,imediat dupa filtrele de motorina ...sau un mini rezervor suplimentar?
4.-telecomandare,se poate,cum?(aveam un prieten care se pricepea si-mi promisese ca se ocupa dar din pacate
a plecat prematur intr-o lume mai buna).
Astept pareri,chiar in plus fata de intrebarile mele,fiindca mereu uit cate ceva...
Merci.
Webasto este acelasi cu cel din poza postului anterior.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: Webasto(sirocol)

Post by Werner »

Si eu o sa-mi montez n sirocol Webasto, seamana cu cel din poza. Amicul care mi-l aduce, îl ia direct din fabrica, cu procente! ;D Si el avea pe ARO, era montat cu alimentarea din rezervor, cu T, cu telecomanda si era pus dupa filtrul de aer. Deci în partea dreapta, înainte de aeroterma. El a lasat radiatorul de încalzire de ARO, dar zicea ca se potriveste cel de Golf 2, având dimensiunile asemanatoare si e foarte eficient. Daca-l montezi acolo, între filtru de aer si aeroterma, nu mori asfixiat de CO2. ;D
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Webasto(sirocol)

Post by Constantin »

Schimb aeroterma fiindca radiatorul ei curge si mai am vreo doua-trei radiatoare care plang.
Pe invers,la aro din Romania,radiatorul aerotermei este bun dar motorul e gripat.
C'asa-i la noi...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: Webasto(sirocol)

Post by Werner »

Daca pun soirocol, cred ca schimb radiatorul de încalzire, montez unul mai "potent". ;D

Post Reply