Auto si nu numai .. dotarea armatei
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: ROMAN de acum
nu despic nici un fir in patru dar poate imi spuneti dumneavoastra autocamionul DAC de mai jos in ce categorie intra , ca sa discutam de ce foloseste armata romana in ziua de azi nu acum cateva decenii.
tractorul de artilerie din cate stiu a fost scos din folosinta armatei romane.
tractorul de artilerie din cate stiu a fost scos din folosinta armatei romane.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2000
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: ROMAN de acum
costy84 wrote:"La Mihai Bravu, la o prezentare armata le denumea "autocamioane tactice" " asta pentru ca si ei (aia cu umerii plini de trese) sunt constienti ca la o prezentare toata lumea asteapta sa vii cu tehnica de lupta nu cu logistica asa ca au nuantat denumirea.
pai da ,intre MAI si MAPN este diferenta , la MAI cam tot ce are girofar numiti OPERATIV pe cand la MAPN exista Tehnica de Lupta si Logistica , ori in gama Roman in afara de Sistemele LAROM si ATROM (ma refer la sasiuri nu si instalatii) nu exista alt model ce poate fi folosit in lupta directa.
Pai nu. Daca sunt tembeli si le arde de metafore, fara stapaneasca limba romana, sa se stapaneasca cand se exprima domnii din MApN. Erau numai militari, care naiba era "lumea " aia care se astepta la nu stiu la ce.
N-are nicio treaba girofarul cu operativul. Sunt si masini de transport cu girofar. In MAI clasificarea se face dupa participarea sau nu in mod operativ la executarea unei misiuni.
Acel camion se numeste la pompieri ACI- autocamion de interventie. Treaba lui nu este numai cea de transport trupe. Oricum este interzis pe drumurile publice sa transporti persoane cu autocamionul (indiferent de configurare). Are dotari cu care participa la interventie. Face pare din aceeasi categorie cu autospeciala de lucru cu apa si spuma. Nu prea sunt clare pentru tine sarcinile operative. Oricum beneficarul defineste. Daca armata a vrut camion tactic. Camion tactic le-a fost servit, conform caietului de sarcini.la fel cum la MAI nu poti sa compari autospeciala de interventie cu apa si spuma sa spunem omologul tancului de la MAPN cu autocamionul Roman transport trupe si materiale care vine cu suportul logistic la ambele ministere.
Are dreptate colegul. Sa nu despicam firul in patru.
Simplu. Acolo unde il plaseaza regulamentele celor din armata.nu despic nici un fir in patru dar poate imi spuneti dumneavoastra autocamionul DAC de mai jos in ce categorie intra
-
- Membru legendar
- Posts: 1474
- Joined: 10 Jan 2008, 21:01
- Location: suceava
Re: ROMAN de acum
-am folosit termenul de autotractor,da,DAC 665T din prima poza este autotractor de artilerie.Ca sa fiu mai explicit,un vehicul tactic,cu roti, are capacitati off-road,pe cand cel de logistica poate sa fie si in variantele 4x2,6x2,6X4.in timp de razboi cele de logistica pot fi rechizitionate din sectorul civil.
- sefumic
- Membru
- Posts: 243
- Joined: 09 Jan 2009, 16:24
- Location: Brasov
Re: ROMAN de acum
flo " Nu ma supar. Nici nu ma prea contrazici. Ce spui tu asa este, adica sunt folosite in transporturi de natura logistica. Nu stiu sa li se acorde si rol operativ. "
Marea majoritate a contractelor de logistica se desfasoara la nivel international. Tehnica de lupta efectiva este asigurata in proportie de 90 % de americani cu produsele lor. Roman a intrat pe piata irakiana prin intermediul programului de reconstructie a Irakului, nu prin razboi . De aceea s-au livrat vehicule de transport frigorific, vehicule de salubrizare s.a.m.d. . Oricum nu prea poti exporta tehnica de lupta unor forte straine fara a obtine o aprobare in prealabil de la armata romana.
Ceeace uiti este faptul ca Roman a livrat si multe pompiere in IRAK, unele dintre acestea au fost oferite si romanilor in intermediul unor discutii dar raspunsul a fost... nu multumim. Sunt prea scume.... Ati despicat firul in patru fiecare in functie de care parte a firului o cunoasteti .Pacat ca nu prea va puneti de acord. Roman are vehicule tactice, adica cele care sunt in prima linie de lupta, lansatoarele dar daca tactica nu este ofensiva ci defensiva ... ?
Nu tine lipsa comenzilor de motorizare, ci de anumite... atentii. Greseli sunt de ambele parti ,si a clientului si a fabricantului . Dar aveti dreptate intr-o privinta : daca s-ar reface cabina ( COMPLET !!! ) ar exista un grad real de comparatie .
Marea majoritate a contractelor de logistica se desfasoara la nivel international. Tehnica de lupta efectiva este asigurata in proportie de 90 % de americani cu produsele lor. Roman a intrat pe piata irakiana prin intermediul programului de reconstructie a Irakului, nu prin razboi . De aceea s-au livrat vehicule de transport frigorific, vehicule de salubrizare s.a.m.d. . Oricum nu prea poti exporta tehnica de lupta unor forte straine fara a obtine o aprobare in prealabil de la armata romana.
Ceeace uiti este faptul ca Roman a livrat si multe pompiere in IRAK, unele dintre acestea au fost oferite si romanilor in intermediul unor discutii dar raspunsul a fost... nu multumim. Sunt prea scume.... Ati despicat firul in patru fiecare in functie de care parte a firului o cunoasteti .Pacat ca nu prea va puneti de acord. Roman are vehicule tactice, adica cele care sunt in prima linie de lupta, lansatoarele dar daca tactica nu este ofensiva ci defensiva ... ?
Nu tine lipsa comenzilor de motorizare, ci de anumite... atentii. Greseli sunt de ambele parti ,si a clientului si a fabricantului . Dar aveti dreptate intr-o privinta : daca s-ar reface cabina ( COMPLET !!! ) ar exista un grad real de comparatie .
-
- Membru legendar
- Posts: 1474
- Joined: 10 Jan 2008, 21:01
- Location: suceava
Re: ROMAN de acum
-Sefumic,la EXPOMIL 2011 veniti cu ceva noutati sau tot defilati cu LAROM?
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: ROMAN de acum
" Pai nu. Daca sunt tembeli si le arde de metafore, fara stapaneasca limba romana, sa se stapaneasca cand se exprima domnii din MApN. Erau numai militari, care naiba era "lumea " aia care se astepta la nu stiu la ce. "
NU domnule flo NU sunt TEMBELI sunt CONSTRANSI .
MAPN-ul nu a mai primit fonduri pentru inzestrare dupa intrarea in NATO asa cum de cativa ani in coace primeste MAI , la noi s-au achizitionat doar maruntisuri scumpe si doar in cazuri exceptionale s-au achizitionat vehicule la bucata. singurul lot achizitonat in ultimi ani a fost de dacia logan van prin programul rabla masini foarte "utile" armatei. in aceste conditii si aceii "TEMBELI" si noi toti ne stradui sa pastram aparentele ca Romania are armata , si asa cum dumneavoastra pompierii considerati masina de inderventie DAC-ul cu cabina militara dupa ce i-ati adaugat un R.I.B ,motopompa si alte echipamente specifice armei, nici acesti "TEMBELI" nu au gresit prezentandu-le autocamioane tactice pentru ca spre exemplu un DAC 665 care cara alimente , morti , fier vechi este considerat de logistica dar in acelasi timp acelasi DAC 665 poate transporta munitie , servati si tracta tun cand este cosiderat vehicul tactic. majoritatea camioanelor pe care le are armata in ziua de azi sunt polivalente incadrandu-se in mai multe subcategorii deci sunt ei tembeli in multe privinte dar aici nu e vina lor.
daca le prezenta ca vehicule de logistica nu ii cosiderati cretini ca in loc sa prezinte tehnica de lupta vin cu logistica?
" N-are nicio treaba girofarul cu operativul. Sunt si masini de transport cu girofar. In MAI clasificarea se face dupa participarea sau nu in mod operativ la executarea unei misiuni. "
in afara de "ARO-ul comandantului" cum i se spunea pe vremuri imi puteti da un exemplu de masina care nu este destinata interventiilor si are girofar in mod legal ?
" Acel camion se numeste la pompieri ACI- autocamion de interventie. Treaba lui nu este numai cea de transport trupe. Oricum este interzis pe drumurile publice sa transporti persoane cu autocamionul (indiferent de configurare). Are dotari cu care participa la interventie. Face pare din aceeasi categorie cu autospeciala de lucru cu apa si spuma. Nu prea sunt clare pentru tine sarcinile operative. Oricum beneficarul defineste. Daca armata a vrut camion tactic. Camion tactic le-a fost servit, conform caietului de sarcini.
Are dreptate colegul. Sa nu despicam firul in patru "
credeti-ma, lucrand pe o nava de "lupta" stiu clar ce inseamna operativ, logistica,mentenata pentru ca le inglobeaza pe toate, cat despre autocamioanele DAC cu cabina militara, in caietul de sarcini ca tot pomeniti de el mai sus, acestea au fost achizitionate de MAI pe vremea cand aveau militari in termen pentru transportul acestora si a materialelor. daca dupa disparitia militarilor in termen din sistem unele dintre ele au fost transformate in autospeciale de interventie arata inca o data polivalenta acestora.( fosti colegi care acum lucreaza la subunitatile de pompieri de la NEPTUN, TUZLA si CHIRNOGENI spun ca acestea sunt folosite numai pentru materiale nu si interventie.)
p.s o data cu trecerea la numerele noi MAI sa trezit cu o mare problema cu aceste camioane deoarece R.A.R-ul nu lea omologat pentru circulatia pe drumurile publice acesta fiind unul din motivele pentru care au aparut numerele MAI dupa exemplul MAPN.
" Simplu. Acolo unde il plaseaza regulamentele celor din armata."
NU regulamentele celor din armata il plaseaza ci unitatile si subunitatile in care este utilizat il catalogheaza, aceeasi masina poate fi intr-o unitate de logistica si este vehicul logistic iar dupa mutarea masini la o unitate operativa devine vehicul tactic deci nu au nici o teaba "regulamentele celor din armata"
p.s: inteleg dupa acest ultim ranspuns ca sunteti ofiter superior !
NU domnule flo NU sunt TEMBELI sunt CONSTRANSI .
MAPN-ul nu a mai primit fonduri pentru inzestrare dupa intrarea in NATO asa cum de cativa ani in coace primeste MAI , la noi s-au achizitionat doar maruntisuri scumpe si doar in cazuri exceptionale s-au achizitionat vehicule la bucata. singurul lot achizitonat in ultimi ani a fost de dacia logan van prin programul rabla masini foarte "utile" armatei. in aceste conditii si aceii "TEMBELI" si noi toti ne stradui sa pastram aparentele ca Romania are armata , si asa cum dumneavoastra pompierii considerati masina de inderventie DAC-ul cu cabina militara dupa ce i-ati adaugat un R.I.B ,motopompa si alte echipamente specifice armei, nici acesti "TEMBELI" nu au gresit prezentandu-le autocamioane tactice pentru ca spre exemplu un DAC 665 care cara alimente , morti , fier vechi este considerat de logistica dar in acelasi timp acelasi DAC 665 poate transporta munitie , servati si tracta tun cand este cosiderat vehicul tactic. majoritatea camioanelor pe care le are armata in ziua de azi sunt polivalente incadrandu-se in mai multe subcategorii deci sunt ei tembeli in multe privinte dar aici nu e vina lor.
daca le prezenta ca vehicule de logistica nu ii cosiderati cretini ca in loc sa prezinte tehnica de lupta vin cu logistica?
" N-are nicio treaba girofarul cu operativul. Sunt si masini de transport cu girofar. In MAI clasificarea se face dupa participarea sau nu in mod operativ la executarea unei misiuni. "
in afara de "ARO-ul comandantului" cum i se spunea pe vremuri imi puteti da un exemplu de masina care nu este destinata interventiilor si are girofar in mod legal ?
" Acel camion se numeste la pompieri ACI- autocamion de interventie. Treaba lui nu este numai cea de transport trupe. Oricum este interzis pe drumurile publice sa transporti persoane cu autocamionul (indiferent de configurare). Are dotari cu care participa la interventie. Face pare din aceeasi categorie cu autospeciala de lucru cu apa si spuma. Nu prea sunt clare pentru tine sarcinile operative. Oricum beneficarul defineste. Daca armata a vrut camion tactic. Camion tactic le-a fost servit, conform caietului de sarcini.
Are dreptate colegul. Sa nu despicam firul in patru "
credeti-ma, lucrand pe o nava de "lupta" stiu clar ce inseamna operativ, logistica,mentenata pentru ca le inglobeaza pe toate, cat despre autocamioanele DAC cu cabina militara, in caietul de sarcini ca tot pomeniti de el mai sus, acestea au fost achizitionate de MAI pe vremea cand aveau militari in termen pentru transportul acestora si a materialelor. daca dupa disparitia militarilor in termen din sistem unele dintre ele au fost transformate in autospeciale de interventie arata inca o data polivalenta acestora.( fosti colegi care acum lucreaza la subunitatile de pompieri de la NEPTUN, TUZLA si CHIRNOGENI spun ca acestea sunt folosite numai pentru materiale nu si interventie.)
p.s o data cu trecerea la numerele noi MAI sa trezit cu o mare problema cu aceste camioane deoarece R.A.R-ul nu lea omologat pentru circulatia pe drumurile publice acesta fiind unul din motivele pentru care au aparut numerele MAI dupa exemplul MAPN.
" Simplu. Acolo unde il plaseaza regulamentele celor din armata."
NU regulamentele celor din armata il plaseaza ci unitatile si subunitatile in care este utilizat il catalogheaza, aceeasi masina poate fi intr-o unitate de logistica si este vehicul logistic iar dupa mutarea masini la o unitate operativa devine vehicul tactic deci nu au nici o teaba "regulamentele celor din armata"
p.s: inteleg dupa acest ultim ranspuns ca sunteti ofiter superior !
Last edited by costy84 on 01 Sep 2011, 17:56, edited 1 time in total.
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: ROMAN de acum
daca domnii FLO si DRAGOSPETRES sunt de acord rog administratorii sa mute discutia despre camioanele tactice si camioanele de logistica la "Auto si nu numai .. dotarea armatei" ca ne-am indepartat cam tare de tema acestui topic.
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2000
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
ROMAN/DAC
Asta o trasnaie pe care nu stiu cum ai scos-o.in caietul de sarcini ca tot pomeniti de el mai sus, acestea au fost achizitionate de MAI pe vremea cand aveau militari in termen pentru transportul acestora si a materialelor. daca dupa disparitia militarilor in termen din sistem unele dintre ele au fost transformate in autospeciale de interventie arata inca o data polivalenta acestora.( fosti colegi care acum lucreaza la subunitatile de pompieri de la NEPTUN, TUZLA si CHIRNOGENI spun ca acestea sunt folosite numai pentru materiale nu si interventie.)
Asta e si mai mare !o data cu trecerea la numerele noi MAI sa trezit cu o mare problema cu aceste camioane deoarece R.A.R-ul nu lea omologat pentru circulatia pe drumurile publice acesta fiind unul din motivele pentru care au aparut numerele MAI dupa exemplul MAPN.
Hai sa ne oprim aici. Vad ca postarea despre autospeciale a disparut deja.
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: ROMAN de acum
flo wrote:Asta o trasnaie pe care nu stiu cum ai scos-o.in caietul de sarcini ca tot pomeniti de el mai sus, acestea au fost achizitionate de MAI pe vremea cand aveau militari in termen pentru transportul acestora si a materialelor. daca dupa disparitia militarilor in termen din sistem unele dintre ele au fost transformate in autospeciale de interventie arata inca o data polivalenta acestora.( fosti colegi care acum lucreaza la subunitatile de pompieri de la NEPTUN, TUZLA si CHIRNOGENI spun ca acestea sunt folosite numai pentru materiale nu si interventie.)Asta e si mai mare !o data cu trecerea la numerele noi MAI sa trezit cu o mare problema cu aceste camioane deoarece R.A.R-ul nu lea omologat pentru circulatia pe drumurile publice acesta fiind unul din motivele pentru care au aparut numerele MAI dupa exemplul MAPN.
Hai sa ne oprim aici. Vad ca postarea despre autospeciale a disparut deja.
va asigur ca nu e nici o trasnaie si ceea ce am afirmat aici sunt lucruri stiute de la fratele meu care din 1994 pana in 2004 a lucrat pe acest gen de masina la Marina Graniceri Garda de Coasta Politia de Frontiera si culmea toate camioanele de trupa a cestei intitutii aveau numere gen 22-B pana sa trecut la MAI pe cand celelalte aro roman rocar aveau numere B-XX-GRX.
daca doriti continuam discutia dincolo.
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: Auto si nu numai .. dotarea armatei
la EXPOMIL 2005 in standul S.C. Uzina Automecanica Moreni S.A printre produsele sale era prezentat si un HUMVEE model prezentat mai tarziu de Elbit Systems la EXPOMIL 2009, acum ceva ani a fost un reportaj la pro tv cu testele facute la noi cu aceasta masina si se spunea in reportaj ca se va asambla in romania dar nu se spunea unde asa ca cei de la pro tv banuiau ca la ARO.(reportajul este si acum pe youtube dar nu mai dau de el)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Membru de elita
- Posts: 557
- Joined: 07 Mar 2010, 18:30
- Location: Spania
- Contact:
Re: Auto si nu numai .. dotarea armatei
Hummer trebuia asamblat la Automecanica Moreni , iar concurentul , Mowag Eagle , la Mizil .Si mi se pare ca se mai oferise asamblarea unui Ford din aceeasi categorie la Brasov .Ba mai mult , si Aerostar Bacau intentiona sa asambleze ceva asemanator .
Last edited by NNnicusor on 12 Sep 2011, 22:47, edited 1 time in total.
-
- Membru de elita
- Posts: 557
- Joined: 07 Mar 2010, 18:30
- Location: Spania
- Contact:
Re: Auto si nu numai .. dotarea armatei
Nu a fost sa fie...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Membru legendar
- Posts: 1474
- Joined: 10 Jan 2008, 21:01
- Location: suceava
Re: Auto si nu numai .. dotarea armatei
-asteptari de la EXPOMIL 2011.Eu mi-as dori sa vad un vehicul tactic usor 4x4 de conceptie romaneasca precum si o gama noua de camioane militare ROMAN 4X4,6X6 si 8X8.Sperante...
http://rumaniamilitary.wordpress.com/20 ... omil-2011/
http://rumaniamilitary.wordpress.com/20 ... omil-2011/
-
- Membru de elita
- Posts: 557
- Joined: 07 Mar 2010, 18:30
- Location: Spania
- Contact:
Re: Auto si nu numai .. dotarea armatei
N-a fost sa fie...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Membru de elita
- Posts: 557
- Joined: 07 Mar 2010, 18:30
- Location: Spania
- Contact:
Re: Auto si nu numai .. dotarea armatei
Continuare
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.