http://www.aro4x4.net/smf/viewtopic.php ... 1&start=45
http://www.aro4x4.net/smf/viewtopic.php ... metru+24+x
Exista niste saibe care se prind de trei suruburi ale placii de presiune, ai cate o saiba la 120 grade.
Apoi un suport de plastic prins in carcasa de ambreiaj. In suportul asta vine senzorul traductorului de turatie, care arata ca o tigara.
Odata ce ai ajuns la o pozitie finala pentru citirea de turatie (variezi distanta intre senzor si placutele de la volanta) ar fi bine sa fixezi surubul si senzorul de suport cu superglue, cat sa mai poti si deschide.
Acum, la mine merge de doi ani.
Functioneaza corect? NU
1-comparand cu un aparat de itp de masurare a turatiei motorului....am facut o scala de corespondenta, pentru ca ce arata acul din bord nu corespundea cu turatia reala a motorului.
2- odata ce volanta se incalzeste de la motor, distanta dintre senzor si placute incepe sa varieze. Asta e singura explicatie pe care am reusit sa o gasesc. Practic, la plecare iti indica o turatie de relanti, apoi, pe masura ce se incalzeste masina, scade turatia indicata. iarna imi arata semnificativ mai mult, dupa ce merg ceva, scade turatia.
Singurul beneficiu este ca se misca acul in bord si macar iti spune ce regim de turatie ii dai, sa nu o tii blana pentru prea mult timp....
Alminteri, e doar un exercitiu de reparat Aro.
Daca gasesti piesele foarte ieftin, poti sa incerci sa faci turometrul. Dar e posibil sa arate ce vrea el, nu ce ar trebui....