Restaurare ?!?

De la bicicleta pana la locomotiva. Orice lucrare mai serioasa, despre orice acaret iesit din tipare o puteti prezenta aici.

Moderators: Werner, mariusjaz, socratee

Post Reply
bogdan.sb
Membru
Membru
Posts: 119
Joined: 19 Oct 2008, 18:58
Location: Sibiu

Restaurare ?!?

Post by bogdan.sb »

Salut,
pentru ca nu reusesc sa vand masina (probabil am supraevaluat valoarea actelor, adica a transformarii in autoutilitara) si am nevoie de un 4x4 cu reductor "ca de aer" (am construit o cabanuta la care am lucrat 5 ani si nu pot sa ajung la ea cu o masina "normala" - pentru cei din Sibiu, in zona fostei cadane Fantanele) iar bani de un Suzuki sau ceva de genul nu sunt, incep sa ma gandesc serios la o reconditionate.
Prea multa experienta nu am (de ultima Dacia la care mai mesteream am scapat de multi ani) asa ca probabil o sa am mare nevoie de sfaturi.
Acum, dupa introducere, primele intrebari, al caror raspuns probabil ca o sa contribuie la luarea deciziei (da sau nu).
1. Pot sa sudez sasiul cu aparat electric clasic? Daca da, cu ce electrozi, ce amperaj, in puncte, cat de apropiate sau continuu? Merita sa-l ramforsez? Trebuie intarit doar la imbinari sau pe toate lungimea?
2. Pot sa petecesc caroseria cu electric (nu conteaza daca nu iese perfect dpdv estetic, dar sa fie rezistent). Ar fi vre-o 10 petece de pus, maxim de 10x10 cm si doar pe usi, praguri si aripi?
3. Motorul face cam asa:
- daca este cald afara porneste imediat, daca nu mai cu spray (il pornesc rar, doar cand vreau sa merg la munte)...
- scoate mult fum negru cand porneste, dupa ce se incalzeste se imputineaza semnificativ cantitatea de fum, devine albicios si are un miros piscacios / inecacios
- ulei consuma cu mare aproximatie 1 l la 1000 km
- cand am schimbat uleiul ultima data, am gasit in ulei o mica bucatica de metal care semana a fragment de segment... se poate asa ceva?
- pompa si injectia au fost verificate (la Vestem pentru sibieni) sunt sunt ok.
Deci, dupa descrierea mea, ar necesita si motorul o reparatie capitala?
Daca da, ca sa-l readuc la o stare cat de cat ok, pot sa schimb doar segmentii (ignorand uzura camasilor) si eventual cuzinetii (la fel, ignorand uzura arborelui)?

Si cu siguranta, o sa mai fie si alte intrebari :)
Multumesc.

User avatar
niscu
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 735
Joined: 20 Oct 2009, 17:14
Location: Galati-Tulcea

Re: Restaurare ?!?

Post by niscu »

Poti sa sudezi sasiul electric daca faci rost in U" si folosesti electrozi 6013. [Pentru aripi si fete de usi trebuie autogen sau MIG-MAG.]
Amperajul e in functie de grosimea electrodului si a materialului de sudat. Producatorul spune ca pentru 6013 e nevoie la 2,5mm de 60-100A,iar pentru 3,25 de 90-130A.
Last edited by niscu on 29 Sep 2012, 20:09, edited 1 time in total.
Pasiunile ne definesc,ne apropie si ne fac sa nu imbatranim degeaba !
bogdan.sb
Membru
Membru
Posts: 119
Joined: 19 Oct 2008, 18:58
Location: Sibiu

Re: Restaurare ?!?

Post by bogdan.sb »

niscu wrote:Poti sa sudezi sasiul electric daca faci rost in U" si folosesti electrozi 6013.
Poti sa-mi detaliezi te rog ce inseamna rost in "U"? Despre 6013, m-am uitat pe net si mi-am facut o oarecare idee ...
bogdan.sb
Membru
Membru
Posts: 119
Joined: 19 Oct 2008, 18:58
Location: Sibiu

Re: Restaurare ?!?

Post by bogdan.sb »

La usi, aripi, praguri, daca sudez prin puncte, cu un electrod mai subtire, la amperaj mai mic, care este problema? Ce se poate intampla?
Insist, deoarece cheltuielile pentru reconditionare ar trebui sa fie minime, deci prefer sa nu apelez la tinichigiu, pe cat posibil ...

User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Restaurare ?!?

Post by ydaniel »

Pt motor:desfacut,schimbat setul-semicuzineti si tot ce este nevoie.Segmentarea=degeaba.
User avatar
cristian irimescu
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 537
Joined: 05 Nov 2008, 19:10
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Restaurare ?!?

Post by cristian irimescu »

Am vazut un fiat regatta reconditionat la pasaje aripi spate cu nituri, da cu nituri, n-am scris gresit. Cum a reusit sa ascunda capetele, sa le dea chit si sa izoleze sa nu ajunga apa prin imbinari nu stiu. Cert e ca dupa 3 ani masina avea chitul la locul ei si nu aparuse rugina.
User avatar
niscu
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 735
Joined: 20 Oct 2009, 17:14
Location: Galati-Tulcea

Re: Restaurare ?!?

Post by niscu »

Sudarea se face in cateva straturi" la rostul ia U"
Am sudat eu tabla la masina electric, cu electrozi dse 1,6 si aparat de sudura modificat [rebobinat], pentru o tensiune mai mare si amperaj mic,obtinand astfel o amorsare usoara si mai putine gauri. Daca pui tablele cap la cap ai sa reinveti sa injuri daca ai uitat. Daca le pui cu suprapunere poti sa le prinzi in puncte dar trebuie sa tencuiesti cu chit si in timp se crapa. Oricum ai suda electric nu scapi de deformatii si tot la chit ajungi.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Pasiunile ne definesc,ne apropie si ne fac sa nu imbatranim degeaba !
User avatar
niscu
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 735
Joined: 20 Oct 2009, 17:14
Location: Galati-Tulcea

Re: Restaurare ?!?

Post by niscu »

Poti sa ascunzi capetele niturilor daca adancesti marginile gaurilor cu un dorn,in amblele table,tinand contra pe partea cealalta cu o piesa ce are aceiasi forma adancita ca varful dornului.Apoi bati nitul si polizezi daca mai e cazul.
Pasiunile ne definesc,ne apropie si ne fac sa nu imbatranim degeaba !
bogdan.sb
Membru
Membru
Posts: 119
Joined: 19 Oct 2008, 18:58
Location: Sibiu

Re: Restaurare ?!?

Post by bogdan.sb »

Deci la sudura electrica problema ar fi doar aspectul? Nu este mai putin rezistenta decat alte tipuri de sudura? Nu este mai casanta? Nu rugineste mai repede?
M-am gandit si eu la nituri. :D :D :D Dar nu scade rezistenta caroseriei?
Pentru mine, siguranta este pe primul loc, mai ales ca merg in masina si cu familia ...
Faptul ca nu se poate finisa foarte bine sudura sau niturile nu ma intereseaza prea mult.
Pana la urma, cu nituri, se pot realiza niste modele interesante, daca le evidentiezi mai mult.
bogdan.sb
Membru
Membru
Posts: 119
Joined: 19 Oct 2008, 18:58
Location: Sibiu

Re: Restaurare ?!?

Post by bogdan.sb »

Am inteles treaba cu "U"-ul.
Dar, daca vreau sa pun petec sau sa imbrac o parte din sasiu cu table cum sudez?
Este indicat sa sudez un platband gros din fata pan in spate pentru ranforsare?

Cat despre motor, m-am gandit asa: camasile au un anumit grad de uzura, segmantii de asemenea. Deci uzura totala este formata din uzura camasilor + a segmentilor. Daca schimb segmantii nu se reduce uzura totala?
Idem si pentru cuzineti.
User avatar
niscu
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 735
Joined: 20 Oct 2009, 17:14
Location: Galati-Tulcea

Re: Restaurare ?!?

Post by niscu »

E bine sa sudezi cat mai putin la sasiu, in nici un caz pe toata lungimea fiindca apar deformatii iar in literatura de specialitate se vorbeste si de stricarea" proprietatilor materialului. Mie dupa sudare mi s-a intamplat mereu ca materialul sa devina mai dur, dar nici asta nu e de dorit fiindca asa apar mai usor fisuri. Proiectantul alege materialul optim si de cele mai multe ori o nimereste :) si cred ca e bine sa ramana asa.
Pasiunile ne definesc,ne apropie si ne fac sa nu imbatranim degeaba !
bogdan.sb
Membru
Membru
Posts: 119
Joined: 19 Oct 2008, 18:58
Location: Sibiu

Re: Restaurare ?!?

Post by bogdan.sb »

Am inteles ideea cu sasiul, dar o oarecare intarire suplimentara nu ar fi necesara? In ce consta aceasta intarire? Am tot auzit de sariuri ranforsate ale masililor armatei. Ce inseamna concret?
bogdan.sb
Membru
Membru
Posts: 119
Joined: 19 Oct 2008, 18:58
Location: Sibiu

Re: Restaurare ?!?

Post by bogdan.sb »

Un exemplu concret:
sasiul este in cea mai mare parte ok.
Vizibila ar fi o ruptura mare a elementului care este situat la aproximativ jumatatea masini pe axa fata-spate si face legatura dintre cele 2 piese principale ale sasiului (cele care merg din fata pana in spatele masinii).
Ruptura este foarte mare, aproape ca s-a separat in 2 acea piesa.
In acest caz cum este mai bine sa o repar? Sa incerc sa o imbrac complet cu tabla? Sa sudez un profil "U" foarte gros, care sa incadreze acea piesa?
User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Restaurare ?!?

Post by ydaniel »

Ai si pistoanele uzate deci si ele trebuiesc inlocuite.
RK la un D127 costa intre 1800 si 26oolei.
User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Restaurare ?!?

Post by ydaniel »

Asta asa in mare!Daca vrei sa ai un motor bun si sa nu ai pb cu el.

Post Reply