schimbare grupuri
Moderators: mariusjaz, socratee
-
- Junior
- Posts: 54
- Joined: 21 Oct 2007, 13:17
- Location: oradea
schimbare grupuri
Va salut pe toti, si as vrea niste pareri referitoare la inlocuirea grupurilor 7/36 de pe M-ul meu, motor 3000 cmc mercedes, 80 Cp,cuplu motor172 Nm la 2400 /min, cu altele deoarece pe sosea nu cred ca atinge mai mult de 50 la ora, cu motorul supraturat si de cand s-a deschis sezonul de vanatoare ajunge cam mult si pe asfalt.Am o pereche de grupuri 11/41, oare le-ar duce ?Anvelopele de pe masina sunt 235/85/16 MT.Mersi mult.
- dxx
- Membru Devotat
- Posts: 323
- Joined: 24 Nov 2009, 23:55
- Location: Bucuresti
Re: schimbare grupuri
cred ca 8 cu 33 ar fi mai ok dar vezi la sensul de rotatie
mitsubishi pajero 2,5 td, DACIA LOGAN 1.4 MPI, M 461 under construction
APRILIA PEGASO ------- de vanzare
APRILIA PEGASO ------- de vanzare
-
- Junior
- Posts: 54
- Joined: 21 Oct 2007, 13:17
- Location: oradea
Re: schimbare grupuri
precizez ca pe masina e montata si cutie de transfer, deci am posibilitatea optiunii de demultiplicare.
- dxx
- Membru Devotat
- Posts: 323
- Joined: 24 Nov 2009, 23:55
- Location: Bucuresti
Re: schimbare grupuri
pe ce parte ai diferentialul fata?
mitsubishi pajero 2,5 td, DACIA LOGAN 1.4 MPI, M 461 under construction
APRILIA PEGASO ------- de vanzare
APRILIA PEGASO ------- de vanzare
-
- Junior
- Posts: 54
- Joined: 21 Oct 2007, 13:17
- Location: oradea
Re: schimbare grupuri
pe stanga, punte originala Ims
-
- Membru legendar
- Posts: 1277
- Joined: 07 Mar 2011, 20:33
- Location: Craiova
Re: schimbare grupuri
Salut. La schimbarea grupurilor trebuie sa ai grija la montajul grupului de fata pentru ca ai axa cu grup pe partea stinga ,ARO avind grupul pe dreapta cu grup danturat invers decit cel de spate.
- ydaniel
- Membru legendar
- Posts: 4676
- Joined: 13 Jun 2007, 11:46
- Location: bucuresti
- Contact:
Re: schimbare grupuri
235/85/16 sunt destul de maricele fata de cele originale !
La 6,50-16 fabrica monta 33/7 iar la 7,50-16 36/7.
La 6,50-16 fabrica monta 33/7 iar la 7,50-16 36/7.
-
- Junior
- Posts: 54
- Joined: 21 Oct 2007, 13:17
- Location: oradea
Re: schimbare grupuri
da adevarat insa cuplul la benzinare e diferit de cel la diesel , la benzinar ii poti da turatie, pe cand dieselul oboseste.inclin sa cred ca 11cu 41 e cam mult cu cauciucurile ce le am.
-
- Membru de elita
- Posts: 888
- Joined: 05 Feb 2012, 18:39
- Location: MATCA
Re: schimbare grupuri
Exista si grup 11 35 (sigur 100 %) dar nu te ajuta, tu ai nevoie cred ca de 8 33, parerea mea.
Forum Aro Club Romania !
- ydaniel
- Membru legendar
- Posts: 4676
- Joined: 13 Jun 2007, 11:46
- Location: bucuresti
- Contact:
Re: schimbare grupuri
35x11 a avur Florin si au ajuns la Axelu.
si 7x33 sunt f bune.
si 7x33 sunt f bune.
- mariusm461
- Membru
- Posts: 245
- Joined: 14 Feb 2012, 21:06
- Location: Viperești / Buzău
- Contact:
Re: schimbare grupuri
Salutare !
Am urmărit discuția și am văzut, fel de fel de recomandări și păreri.
Ca posesor și cunoscător de ,,M,,eu recomand să cauți 8/33 pt 235/85/16 și nu are să mai stea Dacie 1400 în fața ta. Eu am avut 8/33,cutie originală M și motor BV, dar am trect la 7/36, tot cu 235/85/16, dar o folosesc mai mult pe șosele forestiere și pe drumuri de pământ. Ce zic unii băieți, cu grupurile de Aro față, că au dantura invers, nu este și în cazul M-ului, la M cel de spate se poate monta și pe față și invers fața pe spate. Grupul de Aro de pe față, este mai mic ca dimensiuni comparativ cu spatele și are carcasă de aluminiu. Nu se poate monta pe M. Mult succes în continuare !!!
Am urmărit discuția și am văzut, fel de fel de recomandări și păreri.
Ca posesor și cunoscător de ,,M,,eu recomand să cauți 8/33 pt 235/85/16 și nu are să mai stea Dacie 1400 în fața ta. Eu am avut 8/33,cutie originală M și motor BV, dar am trect la 7/36, tot cu 235/85/16, dar o folosesc mai mult pe șosele forestiere și pe drumuri de pământ. Ce zic unii băieți, cu grupurile de Aro față, că au dantura invers, nu este și în cazul M-ului, la M cel de spate se poate monta și pe față și invers fața pe spate. Grupul de Aro de pe față, este mai mic ca dimensiuni comparativ cu spatele și are carcasă de aluminiu. Nu se poate monta pe M. Mult succes în continuare !!!
Bradului, la munte-i place ! La fel și M-ului si Aro Toyota!
Aro M 461 -1968 - D 127.
Skoda Fabia Combi - 2006 -1.2 HTP.
Aro 244 Toyota 2.4 - an 2001.
Aro 244 Toyota 2.4 - an 2002.
Aro M 461 -1968 - D 127.
Skoda Fabia Combi - 2006 -1.2 HTP.
Aro 244 Toyota 2.4 - an 2001.
Aro 244 Toyota 2.4 - an 2002.
-
- Membru legendar
- Posts: 1277
- Joined: 07 Mar 2011, 20:33
- Location: Craiova
Re: schimbare grupuri
Grupul de fata ARO nu se poate monta pe M in configuratia originala ''carcasa de aluminiu'' ci se muta in carcasa de otel pretabila pe M.Grupul fata ARO este identic ca si dimensiuni cu cel de spate, nu poate fi mai mic decit cel de spate decit la rapoarte,printr-o simpla rasucire se poata monta grup spate pe fata si invers la orice masina. Dacia 1400 merge cu 130-140 km/h, ori nici ARO echipat cu D127 si grupuri 11/41 ,care este o masina mai stabila decit M-ul nu atinge aceasta viteza.P.S.Am montat cu succes pe 3 M-uri grupuri de fata aro
-
- Membru de elita
- Posts: 524
- Joined: 15 Apr 2009, 20:41
- Location: Suceava
Re: schimbare grupuri
@Marius M461;totusi nu este vorba de un D 127 si diferentele intre turatiile de cuplu maxim la motorul in discutie si cel de Brasov sunt cam mari. D127 are 186Nm la 1600rpm iar OM are 172Nmla 2400rpm,in nici un caz nu vor avea acelasi comportament.
@ Teos, daca deja ai grupurile 11/41, cel mai sfant montezi grupul spate si fara cardan fata faci o proba si esti pe deplin lamurit,daca se misca bine sau vrea ceva mai ''scurt''.
@ Teos, daca deja ai grupurile 11/41, cel mai sfant montezi grupul spate si fara cardan fata faci o proba si esti pe deplin lamurit,daca se misca bine sau vrea ceva mai ''scurt''.
-
- Junior
- Posts: 54
- Joined: 21 Oct 2007, 13:17
- Location: oradea
Re: schimbare grupuri
Din lipsa de timp pentru schimbarea grupurilor, mai analizand putin datele problemei, bazandu-ma mai mult pe logica , am socotit ca daca neamtul a pus pe mercedes cu motor 3oo d grup 3,46 si cauciucuri 195/70/14 ( diametru roata de 62,86)sau ceva apropiat, atunci cu regula de trei simpla rezulta ca pentru acelasi motor cu cauciucuri 235/85/16 ( 80,59) as avea nevoie de un raport in grup de 4,43.Din combinatiile existente pentru aro /ims cel mai apropiat raport imi este cel de 4,71 de la grupul 7/33, cam tot pe acolo fiind si 4,12 de la 8 cu 33.Cred ca 7/33 ar fi mai bun tinand cont si de aerodinamica masinii care difera de cea de la w123.In plus nu mai trebuie sa schimb decat coroanele.Va rog sa ma corectati daca am gresit , si inca o data multumesc pentru sugestii.
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: schimbare grupuri
grupurile sunt pereche, pinion/coroana!ai grija ce schimbi si in ce fel, ai ocazia ,sa strici mai mult decat sa imbunatatesti.!