TV 4x4 L25 - 1974
Moderators: Werner, mariusjaz, socratee
- florian
- Membru legendar
- Posts: 1605
- Joined: 12 May 2011, 14:57
- Location: Ploiesti
Re: TV 4x4 L25 - 1974
la L25 nu stiu sa-ti spun. dar putem sa ne dam usor seama. cu capacul de delco dat jos, invartind motorul in sensul de functionare, observam miscarea axului delco-ului si apoi rotim corpul delcoului corespunzator.
la dacia 1300, axul delcoului se invarte in sensul acelor de ceasornic, ordinea de aprindere fiind 1-3-4-2. daca rotim corpul delcoului spre acumulator, marim avansul la aprindere. daca rotim spre alternator, micsoram avansul.
la dacia 1300, axul delcoului se invarte in sensul acelor de ceasornic, ordinea de aprindere fiind 1-3-4-2. daca rotim corpul delcoului spre acumulator, marim avansul la aprindere. daca rotim spre alternator, micsoram avansul.
- George
- Administrator
- Posts: 6950
- Joined: 11 Dec 2006, 21:18
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: TV 4x4 L25 - 1974
pai trebuie sa fie pe dos fata de dacie, ca delcoul se invarte invers. adica in sens contrar acelor de ceasornic.
o sa incerc asa, sa vedem ce mai zice.
o sa incerc asa, sa vedem ce mai zice.
ARO CLUB ROMANIA
- florian
- Membru legendar
- Posts: 1605
- Joined: 12 May 2011, 14:57
- Location: Ploiesti
Re: TV 4x4 L25 - 1974
stiu sigur ca platina este diferita fata de dacia
- George
- Administrator
- Posts: 6950
- Joined: 11 Dec 2006, 21:18
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: TV 4x4 L25 - 1974
pai e diferita, ca e construita "in oglinda", ca sa zic asa. e "pe mana ailalta", datorita sensului de rotatie din delcou.
ARO CLUB ROMANIA
- florian
- Membru legendar
- Posts: 1605
- Joined: 12 May 2011, 14:57
- Location: Ploiesti
Re: TV 4x4 L25 - 1974
rateuri in admisie mai pot aparea din cauza capacului de delco , in cazul in care acesta este fisurat. se creeaza aprinderi rebele ale bujiilor fara ca cilindrii respectivi sa fie in faza de detenta.
- George
- Administrator
- Posts: 6950
- Joined: 11 Dec 2006, 21:18
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: TV 4x4 L25 - 1974
aceleasi simptome, cu doo delcouri, din care 1 nou. deci exclus. oricum, am studiat capacele dinainte de a reusi detonatiile.
ARO CLUB ROMANIA
- Dan CHIRIAC
- Administrator
- Posts: 2676
- Joined: 20 Feb 2007, 10:10
- Location: Bucuresti
Re: TV 4x4 L25 - 1974
Pentru avans mai mare se roteste delcoul in sens contrar acelor de ceasornic, pentru avans mai mic se roteste in sensul acelor de casornic.
ARO 244, an 1997, motor L25
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: TV 4x4 L25 - 1974
distributia e buna? , erau niste discuti mai demult cu un pinion din textolid la L25
-
- Membru de elita
- Posts: 519
- Joined: 03 Sep 2010, 22:38
- Location: bucuresti
- Contact:
Re: TV 4x4 L25 - 1974
Parerea mea e sa vorbesti cu nea george pantelimon, cred ca el e cel mai in tema cu l25
- florian
- Membru legendar
- Posts: 1605
- Joined: 12 May 2011, 14:57
- Location: Ploiesti
Re: TV 4x4 L25 - 1974
de ce nu initiem aici pe forum un topic, pentru punere la punct L25 ? ulterior , toti care vor avea nevoie de astfel de informatii , vor gasi o sursa competenta de inspiratie. daca nu aici atunci unde ?!
eu sunt dispus sa-mi refac lectiile. sunt ani buni decand nu am surubarit un L 25. dar asta se poate rezolva.
eu sunt dispus sa-mi refac lectiile. sunt ani buni decand nu am surubarit un L 25. dar asta se poate rezolva.
- deluca
- Membru de elita
- Posts: 536
- Joined: 10 Jan 2008, 16:26
- Contact:
Re: TV 4x4 L25 - 1974
am avut si eu probleme cu reglarea avansului. lipseau semnele dupa care sa-l pot regla cu lampa. am procedat la gasirea semneleor. cu pistonul 1 sus am notat pe fulie punctul 0. masurat (calculat) circumferinta fuliei, apoi cu regula de 3 simpla gasit punctul 8 grade. 2pir...360 x.....8. nu e foarte exacta metoda, dar cel putin stii ca e pe acolo. dupa ce avem avansul cat de cat ok, carburatorul nu e infundat, ii dai amestec bogat din suruburile laterale desfacute mult), eventual inainte de pornire ii torni un sfert de kil de benzina pe gat( nici o grija l25 nu se ineaca ). cu bujii romanesti de dacie. speram sa fie pus la punct cu trebuie, altfel desfaci capacul si verifici. dac a ai chef de munca verifici si jocul la supape, de siguramnta le faci la 0,5, mai bine le auzi tacanind, decat sa fie jocul prea mic. cu soclu tras eu zic ca trebuie sa pornesca din prima.
dupa carte metoda cu foita de tigara.
dupa carte metoda cu foita de tigara.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- ydaniel
- Membru legendar
- Posts: 4674
- Joined: 13 Jun 2007, 11:46
- Location: bucuresti
- Contact:
Re: TV 4x4 L25 - 1974
Platina e de Oltena.
Pe fulie trebuie sa scrie 0-5-10 si cu liniute intre ele fiind grade RAC.
Se pune motoru pe 0:adica pe fulie sa fie 0 si sa fie ''acu'' dupa bloc in dreptul ei.
Conectezi la delcou o at 01 si cand se stinge becu ai scantee si strngi delcouu si dai la cheie:ar trebui sa porneasca.
Eeste normal sa dea rateu fara carburatot pt ca sigurt i-ai bagat mai multa benzina decat i-ar fi bagat carburatoru.
Pe fulie trebuie sa scrie 0-5-10 si cu liniute intre ele fiind grade RAC.
Se pune motoru pe 0:adica pe fulie sa fie 0 si sa fie ''acu'' dupa bloc in dreptul ei.
Conectezi la delcou o at 01 si cand se stinge becu ai scantee si strngi delcouu si dai la cheie:ar trebui sa porneasca.
Eeste normal sa dea rateu fara carburatot pt ca sigurt i-ai bagat mai multa benzina decat i-ar fi bagat carburatoru.
- George
- Administrator
- Posts: 6950
- Joined: 11 Dec 2006, 21:18
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: TV 4x4 L25 - 1974
habar n-am, sorine. nu am umblat in motor, iar pe afara parea in regula. e vopsit frumos...SorinTVY wrote:distributia e buna? , erau niste discuti mai demult cu un pinion din textolid la L25
am zis sa mai mejteresc la avans, chestii din astea, inainte de a umbla in motor, cu distributie, supape etc.
romanian please. vorbesti ca pe mirc. ce sa conectez? ce bec sa se stinga?ydaniel wrote: Conectezi la delcou o at 01 si cand se stinge becu ai scantee si strngi delcouu si dai la cheie:ar trebui sa porneasca.
Eeste normal sa dea rateu fara carburatot pt ca sigurt i-ai bagat mai multa benzina decat i-ar fi bagat carburatoru.
ARO CLUB ROMANIA
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2403
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: TV 4x4 L25 - 1974
Cred ca se refera la aprinderea at01 de la gotronic pentru L25.George wrote: ce sa conectez? ce bec sa se stinga?
Cu gotronic se poate regla avansul optim folosind ledurile aprinderii, cand cama ataca platina se inchide circuitul si se aprinde ledul...
Daca n-ai gotronic poti folosi si un bec auto conectat la masa masinii si la platina mobila, dar asa reglezi doar avansul static.
Daca nu Aro, atunci ce ?
- florian
- Membru legendar
- Posts: 1605
- Joined: 12 May 2011, 14:57
- Location: Ploiesti
Re: TV 4x4 L25 - 1974
macar sa fim convinsi de o punere la punc corecta si de un avans static corect. in aceste conditii, motorul trebuie sa porneasca. dupa aceea, reglajele avansului vacuumatic si functionarea corecta a centrifugalului.