ARO 304/306 (ARO PREZIDENŢIAL)
- gorishor
- Administrator
- Posts: 771
- Joined: 25 Aug 2009, 07:45
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: ARO 244 NICOLAE CEAUSESCU
Da, e usa. Dar barele tot pentru paznicii celui mai iubit fiu al poporului erau.
Gore
YO3IGR
B 244 ARO
YO3IGR
B 244 ARO
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: ARO 244 NICOLAE CEAUSESCU
adica securisti de ieri spp-isti de azi (sau invers!)
bun de barele alea se tineau da pe ce stateau? daca stateau pe bara din spate a masini inseamna ca aveau un spor foarte mare la salariu.
bun de barele alea se tineau da pe ce stateau? daca stateau pe bara din spate a masini inseamna ca aveau un spor foarte mare la salariu.
- ydaniel
- Membru legendar
- Posts: 4676
- Joined: 13 Jun 2007, 11:46
- Location: bucuresti
- Contact:
Re: ARO 244 NICOLAE CEAUSESCU
poza noua luata din adevarul.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Incepator
- Posts: 12
- Joined: 01 Oct 2011, 22:04
- Location: Bucuresti
Re: ARO lui Ceausescu-ce stiti despre el?
Buna,
Am avut ocazia sa intru "adinc" intr-un 304. Din datele pe care le detin s-au fabricat citeva bucati:
2 in 1977 / 1978 - cele lungi cu trapa , faruri dreptunghiulare - unul din cele restaurate de mine.
2 in 1985/ 1986 - idem dar cu faruri patrate/
Din cite ma discutat cu unul din cei care se ocupau de ele ca garaj, se pare ca mai erau 2 in fabricatie sau cel putin comandate.
Pentru posesorii de Aro 24x : nu aveti de ce sa fiti mihniti, erau lucrate la fel ca cele de serie. Usile nu se inchid decit cu forta, ating caroseria, motorul este un batrin L25, bord identic, nu au servodirectie sau radio. Finisaj interior a la Dacia. Fabricatia partilor cromate se poate cu generozitate numi nivel "hobby". "Iubitul conducator" a fost realmente un om modest. Ginditi-va ca a utilizat un Mercedes 600 inainte!
Diferente notate de mine fata de masina de serie ( nb. nu sint expert Aro 24):
1. tractiune numai fata, 4 trepte. Nu are reductor.
2. usile spate fabricate din usi fata. geamurile nu se deschid.
3. exista niste suporti fixati pe usile spate, care aduc podeaua la acelasi nivel ( masina are trepta in podea pentru a facilita urcarea pasagerilor).
4. usila au rame fixate in suruburi, diferite de masinile de serie.
5. parbrizul are alt tip de cheder ( dacia) si este mai mare ca unul de aro cu 15mm.
6. stopurile spate dreptunghiulare similare cu cele de serie - era o problema in topic
7. bord, scaune fata , bancheta spate si strapontine - tapiterie piele.
8. sistem de incalzire standard. Cred ca iarna fie nu o foloseau, fie aduceau un godin. Incalzirea sigur nu face fata.
9. sasiu similar cu cel de camioneta. suspensie standard.
10. comportament rutier de basculanta. nu pare a fi capabil de a depasi 90 km/h fara eforturi mari. de apreciat confortul interior datorat ampatamentului mare.
Sper ca am lamurit macar partial din necunoscute.
Am avut ocazia sa intru "adinc" intr-un 304. Din datele pe care le detin s-au fabricat citeva bucati:
2 in 1977 / 1978 - cele lungi cu trapa , faruri dreptunghiulare - unul din cele restaurate de mine.
2 in 1985/ 1986 - idem dar cu faruri patrate/
Din cite ma discutat cu unul din cei care se ocupau de ele ca garaj, se pare ca mai erau 2 in fabricatie sau cel putin comandate.
Pentru posesorii de Aro 24x : nu aveti de ce sa fiti mihniti, erau lucrate la fel ca cele de serie. Usile nu se inchid decit cu forta, ating caroseria, motorul este un batrin L25, bord identic, nu au servodirectie sau radio. Finisaj interior a la Dacia. Fabricatia partilor cromate se poate cu generozitate numi nivel "hobby". "Iubitul conducator" a fost realmente un om modest. Ginditi-va ca a utilizat un Mercedes 600 inainte!
Diferente notate de mine fata de masina de serie ( nb. nu sint expert Aro 24):
1. tractiune numai fata, 4 trepte. Nu are reductor.
2. usile spate fabricate din usi fata. geamurile nu se deschid.
3. exista niste suporti fixati pe usile spate, care aduc podeaua la acelasi nivel ( masina are trepta in podea pentru a facilita urcarea pasagerilor).
4. usila au rame fixate in suruburi, diferite de masinile de serie.
5. parbrizul are alt tip de cheder ( dacia) si este mai mare ca unul de aro cu 15mm.
6. stopurile spate dreptunghiulare similare cu cele de serie - era o problema in topic
7. bord, scaune fata , bancheta spate si strapontine - tapiterie piele.
8. sistem de incalzire standard. Cred ca iarna fie nu o foloseau, fie aduceau un godin. Incalzirea sigur nu face fata.
9. sasiu similar cu cel de camioneta. suspensie standard.
10. comportament rutier de basculanta. nu pare a fi capabil de a depasi 90 km/h fara eforturi mari. de apreciat confortul interior datorat ampatamentului mare.
Sper ca am lamurit macar partial din necunoscute.
- paul
- Membru legendar
- Posts: 4189
- Joined: 31 May 2010, 20:43
- Location: OTOPENI
Re: ARO lui Ceausescu-ce stiti despre el?
Foarte ciudat,mi se pare partea cu tractziunea numai pe rotzile din fatza! Ce avantaj ar fi avut o astfel de solutzie? Era un vehicul destul de greu,pt.un autoturism......ori d.p.d.v. al uzurii transmisiei si fiabilitatzii,transmisia pe fata,are multe articulatii cardanice,iar in momente critice,mai ales cand e fortata,poate ceda mai usor decat cea pe spate......ceea ce nu era indicat sa se intample la o masina pt.transportul VIP.......singurul avantaj,ar fi ca la o masina cu un ampatament mai mare,tractiunea fata poate asigura o stabilitate mai buna in viraje,la viteze mai mari.......insa,aceste Aro 304, prezidntiale,nu le-am vazut ruland cu o viteza mai mare de 60-70 km/h........eu am locuit si locuiesc in Otopeni si am vazut de nenumarate ori delegatiile oficiale care treceau spre si dinspre aeroport,cand erau folosite aceste Aro...
p.s.Cu prima ocazie,cand voi vedea un astfel de Aro.......ma voi uita cu atentie pe dedesupt....
p.s.Cu prima ocazie,cand voi vedea un astfel de Aro.......ma voi uita cu atentie pe dedesupt....
UBI BENE IBI PATRIA
- Werner
- Aro Club Romania
- Posts: 5229
- Joined: 11 Dec 2006, 19:41
- Location: Enzberg D
- Contact:
Re: ARO lui Ceausescu-ce stiti despre el?
Eu cred ca masina a fost doar de "show"! Masina trebuia sa mearga cu 30-40km/h prin gloata scandând lozinci, atâta! Drumurile oricum erau noi asfaltate când venea EL. Eu din câte am vazut, masina este mai prost lucrata, ca de exemplu ARO 328, sau 10.6 al meu, care a fost facut pentru export. Ceausescu nu cred ca a fost modest, dar la Câmpulung probabil nu au fost în stare sa faca o calitate mai buna, neavând experienta în domeniul masinilor de lux. Ei faceau masinile astea din scule si matrite primitive si când nu se potrivea ceva, se lua barosul si se batea în sasiu sau caroserie, pâna se potrivea cumva....! Asta o spun din proprie experienta.
-
- Incepator
- Posts: 12
- Joined: 01 Oct 2011, 22:04
- Location: Bucuresti
Re: ARO lui Ceausescu-ce stiti despre el?
Scuze,
gresala : tractiune SPATE. am dorit sa scriu fara tractiune fata.
Viteza la care se poate merge relativ confortabil este undeva intre 60-75 km / h , cind e chiar placut. La 90 km/h se simte masa mare, la fel la acceleratii.
De acord cu voi, era folosita exclusiv la parazi, la vinatoare se foloseau cele normale.
Ovidiu
gresala : tractiune SPATE. am dorit sa scriu fara tractiune fata.
Viteza la care se poate merge relativ confortabil este undeva intre 60-75 km / h , cind e chiar placut. La 90 km/h se simte masa mare, la fel la acceleratii.
De acord cu voi, era folosita exclusiv la parazi, la vinatoare se foloseau cele normale.
Ovidiu
- paul
- Membru legendar
- Posts: 4189
- Joined: 31 May 2010, 20:43
- Location: OTOPENI
Re: ARO lui Ceausescu-ce stiti despre el?
Acum m-am lamurit,in privinta tractiunii.......asa cum banuiam spatele era de baza......totusi n-am indraznit sa te contrazic,daca tot ai lucrat la ele.....
UBI BENE IBI PATRIA
- Fane
- Membru Devotat
- Posts: 301
- Joined: 20 Aug 2009, 23:31
- Location: Campeni Jud.Alba
- Contact:
Re: ARO 244 NICOLAE CEAUSESCU
Am gasit un site cu aro lui Ceausescu.
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?n ... pic&t=9503
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?n ... pic&t=9503
Aro 243
- Werner
- Aro Club Romania
- Posts: 5229
- Joined: 11 Dec 2006, 19:41
- Location: Enzberg D
- Contact:
Re: ARO 244 NICOLAE CEAUSESCU
Stai asa, ca nu-i asa! Asta-i al 3-lea care îl vad. Unul este cel cu numar de CT26PCR, al doilea este al D-lui Tender, iar asta este al treilea. Asta este cu masca mare si cromata, interiorul este mai luxos. Dar cromul vad ca si la asta partial este jalnic!
- ydaniel
- Membru legendar
- Posts: 4676
- Joined: 13 Jun 2007, 11:46
- Location: bucuresti
- Contact:
Re: ARO 244 NICOLAE CEAUSESCU
Masina arata ff bine,vad ca are si aer conditionat;jantele si anvelope imi par jalnice>niste anvelope cromate si 31x10,5x15 ar arata si mai bine.
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: ARO lui Ceausescu-ce stiti despre el?
http://www.evenimentulmuscelean.ro/inde ... m-461.html
"Modelele 304 şi 306, create special pentru Ceauşescu
ARO era o maşină apreciată de familia preşedintelui Republicii Socialiste România, modelele 304, construit în numai patru exemplare, şi ARO 306 fiind create special pentru Nicolae Ceauşescu. Particularităţile modelului 304 erau ţapiţeria de piele, trapa electrică de dimensiuni considerabile, aerul condiţionat, multitudinea de elemente cromate şi culoarea albastru - verde deschis, pe care o aveau majoritatea maşinilor aparţinând P.C.R. Modelul 304 a fost produs şi într-o versiune decapotabilă. Modelul ARO 306 se deosebea de predecesorul său, prin aspectul modern al grilei faţă şi farurile duble. Dotările şi caracteristicile erau aceleaşi. Cele două modele au fost echipate cu un motor pe benzină de 2.500 cmc, iar tracţiunea era doar pe puntea spate. Autoturismele erau folosite pentru vizitele şi defilările preşedintelui."
"Modelele 304 şi 306, create special pentru Ceauşescu
ARO era o maşină apreciată de familia preşedintelui Republicii Socialiste România, modelele 304, construit în numai patru exemplare, şi ARO 306 fiind create special pentru Nicolae Ceauşescu. Particularităţile modelului 304 erau ţapiţeria de piele, trapa electrică de dimensiuni considerabile, aerul condiţionat, multitudinea de elemente cromate şi culoarea albastru - verde deschis, pe care o aveau majoritatea maşinilor aparţinând P.C.R. Modelul 304 a fost produs şi într-o versiune decapotabilă. Modelul ARO 306 se deosebea de predecesorul său, prin aspectul modern al grilei faţă şi farurile duble. Dotările şi caracteristicile erau aceleaşi. Cele două modele au fost echipate cu un motor pe benzină de 2.500 cmc, iar tracţiunea era doar pe puntea spate. Autoturismele erau folosite pentru vizitele şi defilările preşedintelui."
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- axxel4you
- Membru legendar
- Posts: 1385
- Joined: 07 Oct 2007, 11:01
- Location: Bucuresti,sector 5
- Contact:
Re: ARO lui Ceausescu-ce stiti despre el?
304 proaspat inbaiat.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- axxel4you
- Membru legendar
- Posts: 1385
- Joined: 07 Oct 2007, 11:01
- Location: Bucuresti,sector 5
- Contact:
Re: ARO lui Ceausescu-ce stiti despre el?
2
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- axxel4you
- Membru legendar
- Posts: 1385
- Joined: 07 Oct 2007, 11:01
- Location: Bucuresti,sector 5
- Contact:
Re: ARO lui Ceausescu-ce stiti despre el?
3
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.