IRA GRIVITA/Compania Industriala Grivita

Despre masinile fabricate dupa 1945 si pana-n prezent

Moderators: Werner, mariusjaz

Post Reply
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

IRA GRIVITA/Compania Industriala Grivita

Post by costy84 »

http://www.cigrivita.ro/


In anul 1926 au fost infiintate la Bucuresti Atelierele Leonida ca reprezentanta a uzinelor GENERAL MOTORS din SUA, care avea ca obiect de activitate asamblarea de autocamioane.

La acest atelier veneau din SUA, autocamioane - numai cabina pe roti si sasiu, unde se asamblau.

In perioada 1926 – 1948, au fost infintate si sectiile annexe: motoare, lacatuserie, tinichigerie, tamplarie, vopsitorie, electrica etc.

Atelierul functiona cu bune rezultate si executa diverse reparatii, cu profesionisti.
Din 1948, dupa nationalizare, atelierul a devenit uzina, marindu-se si numarul municitorilor, numele firmei devenind: LEONIDA CFR, IRA 17 si ulterior IRA GRIVITA
Uzina s-a profilat pe reparatii auto, confectii autobuze, fabricatie de piese schimb auto, piese schimb tramvai si boghiuri tramvai, drezine de cale ferata si remorci auto.

Dupa anul 1990, odata cu trecerea la principiile de baza ale economiei de piata, la privatizare, s-a revenit la activitatea de baza a fimei si anume fabricatia de autobuze.
Astfel, in anul 1991, urmare a reorganizarii si privatizarii, firma a devenit COMPANIA INDUSTRIALA GRIVITA SA.

Obiectul de activitate al societatii definit prin statut si contract de societate, a fost completat pe parcurs cu activitati suplimentare din necesitatea adaptarii permanente la cerintele pietei.
Obiectul de activitate al societatii consta in principal in:
- fabricarea de autobuze si autovehicule transport special;
- reparatii si recarosari de autovehicule;
- modernizarea si reabilitarea drezinelor de interventie la calea ferata;
- fabricarea de piese schimb auto;
- service auto;
- comercializarea produselor petroliere.
In prezent, autobuzele produse de C.I.GRIVITA SA acopera toata gama de produse din acest domeniu: de tip urban, interurban si turistic de 7, 9 si 12 m lungime, autobuze executate pe autosasiuri ale unor firme de prestigiu, ca: Mercedes Benz si Scania, iar caroseria se executa pe structura de aluminium, in colaborare cu producatorul de caroserii Hess Elvetia.

De aceste tipuri de autobuze, beneficiaza acum : Primaria Municipiului Tulcea, Primaria Piatra Neamt, Primaria Cluj Napoca, STP Bacau, Mega Travel Piatra Neamt SC AVICOLA Slobozia, Jandarmeria Romana, Nuclearelectrica Cernavoda, Primaria Tg.Jiu, Primaria Municipiului Arad, Administratia Nationala a Penitenciarelor.

Pe langa fabricatia de autobuze, C.I.Grivita SA este principalul producator de autospeciale, destinate transporturilor si misiunilor speciale, si anume:
- autospecializate transport detinuti, autospecializate transport jandarmi, autospecializate transport persoane pe drumuri accidentate (forestier, cariera, santier).

Pentru realizarea produselor mentionate mai sus, C.I.Grivita SA este dotata cu:
- linii tehnologice, ateliere specializate, utilaje si standuri specifice fabricarii autovehiculelor, toate fiind agreate de RAR.
Produsele executate de C.I.Grivita SA, indeplinesc standardul ISO -9001 in domeniul calitatii.

COMPANIA INDUSTRIALA GRIVITA SA Bucuresti
isi exprima disponibilitatea spre o relatie cat mai flexibila cu toti potentialii clienti, din dorinta de a putea satisface toate solicitarile acestora.
http://www.bizoo.ro/firma/cigsa


http://forum.transira.ro/viewtopic.php? ... aca305d59c
http://tramclub.org/viewtopic.php?t=126 ... 799d47ccdd
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: IRA GRIVITA/Compania Industriala Grivita

Post by costy84 »

Cu toate ca producatorul oficial de autobuze era Uzina Autobuzul Bucuresti primul autobuz diesel romanesc nu a venit de aici ci de la IRA ,fiind realizat pe sasiu de camion în doua etape A8 şi A83. Au fost realizate exclusiv pentru IRTA.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: IRA GRIVITA/Compania Industriala Grivita

Post by costy84 »

Prototip Grivbuz realizat dupa privatizare, prezentat in 1997 la conceperea caruia a participat si Dorian Igescu cel care mai tarziu va realiza El Car Igero.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: IRA GRIVITA/Compania Industriala Grivita

Post by costy84 »

Grivbuz-urile aduse in 2002 la Constanta aveau usa cu balamale.
Ma intreb cata stabilitate are modelul cu roti simple pe spate?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: IRA GRIVITA/Compania Industriala Grivita

Post by costy84 »

In 2004 este prezentat la Roman Brasov prototipul seriei Grivbuz G.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: IRA GRIVITA/Compania Industriala Grivita

Post by costy84 »

Din 2006 incepe colaborarea cu Scania si asamblarea autobuzelor Grivbuz Scania Hess.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
socratee
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 313
Joined: 19 Apr 2012, 13:36
Location: Cluj-Napoca
Contact:

Re: IRA GRIVITA/Compania Industriala Grivita

Post by socratee »

Grivbuz G aveau faruri de Mercedes Tourismo. Si motoare de scania.. ciudat >-)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: IRA GRIVITA/Compania Industriala Grivita

Post by costy84 »

La inceput au avut motoare M.A.N si Renault, motoarele de Scania este posibil sa fi aparut dupa 2006.Cat despre faruri, si DYPETY pune pe autobuzele si autocarele lor faruri si stopuri Mercedes si emblema de M.A.N asa ca ...... :) !
Dan Popescu
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 263
Joined: 25 Sep 2008, 20:16

Re: IRA GRIVITA/Compania Industriala Grivita

Post by Dan Popescu »

IRA 17 Grivita este acum un teren gol, sterp totul fiind demolat si nivelat. Niste domni jidovi au avut planuri mari. Ca si Lenin ...
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: IRA GRIVITA/Compania Industriala Grivita

Post by costy84 »

Se mutasera in Chitila dar nu mai stiu unde citeam, se spunea ca nici acolo nu mai produc nimic.Partea mai proasta este ca cine a avut de afacere cu produsele Companiei Industriale Grivita numai cuvinte de lauda nu are despre produsele lor, se pare ca si Mercedes-Grivita are mari hibe la partile facute de romani.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: IRA GRIVITA/Compania Industriala Grivita

Post by costy84 »

:)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
dragospetres
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1474
Joined: 10 Jan 2008, 21:01
Location: suceava

Re: IRA GRIVITA/Compania Industriala Grivita

Post by dragospetres »

Si asa-zisul autobuz din ultima poza a contribuit la "faima" producatorilor din RO.Cum naiba sa trimiti in uz pur si simplu o incropeala?!
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: IRA GRIVITA/Compania Industriala Grivita

Post by costy84 »

Foarte simplu, uzina Autobuzul nu facea fata comenzilor asa ca inteprinderea de transport isi facea autobuzele in regie proprie, totuşi incropeala aia a fost primul autobuz diesel romanesc.
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: IRA GRIVITA/Compania Industriala Grivita

Post by costy84 »

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
liviumarius96
Incepator
Incepator
Posts: 39
Joined: 14 Nov 2014, 21:21

Re: IRA GRIVITA/Compania Industriala Grivita

Post by liviumarius96 »

IRA Grivita a fabricat un autobuz mic prin 1970 numit A7 . Unul a circulat pina prin 1975 in zona Cavnic MM , avea motor SR 211 si ca aspect semana cu A 83 . Avea o usa la mijloc si o usa pentru sofer si bineinteles motorul era in fata .

Post Reply