Prototip/Unicat romanesc
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: Un Prototip
Se pare ca au existat 2 olteni cu patru usi! Enervant este ca mai multe imagini cu prototipurile oltenesti se gasesc pe forumurile straine decat la noi.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: Un Prototip
Pentru comparatie.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: Un Prototip
Ar fi interesant sa apara macar o macheta dupa modelul asta ca la scara 1:1 sigur nu va mai aparea sau expune vreodata. Cam asa a ajuns investitia de 1 milion de dolari a statului roman din 1997, mai bine ii bagau in retehnologizarea Aro ca oricum Dacia si industria romaneasca de subansamble nu aveau capacitatea de al produce!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: Un Prototip
Tinand cont ca in spate are Super Nova de raliu cu motor VW de 300 cp celelalte de pe langa ea sa fie tot prototipuri Dacia
Citeam pe DaciaClub ca la Pitesti ar fi existat si o Dacia Nova break realizata de uzina dar nu sunt imagini cu ea.
Citeam pe DaciaClub ca la Pitesti ar fi existat si o Dacia Nova break realizata de uzina dar nu sunt imagini cu ea.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- razvy
- Membru legendar
- Posts: 2492
- Joined: 07 Feb 2008, 20:49
- Location: beius bihor
- Contact:
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: Un Prototip
Asta este monovolumul, dar se spune ca exista un break normal.
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: Un Prototip
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: Un Prototip
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: Un Prototip
Dacia Brasovia
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: Un Prototip
O masina considerata mit, Dacia 1303, una din diferentele fata de Dacia 1302 este bara ce integreaza semnalizarile ca in cazul modelului Dacia 1310.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: Un Prototip
Nu stiu de ce dar de cate ori ma uit la macheta asta ma duc cu gandul la VW Golf 1.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: Un Prototip
Pe asta probabil o stiti, prototip Dacia realizat in a doua jumatate a anilor`70 de un carosier din cadrul uzinei. Masina a fost prezentata in cadrul expozitiei "Fabricat in Romania"-Baia Mare , din pacate nu a fost pastrata in forma initiala suferind modificari dealungul timpului totusi bine ca a fost pastrata spre deosebire de Dacia Extase care a ajuns la remat.
Ce mi s-a parut interesant este ca la inceputul anilor `80 Dacia a avut de ales intre 2 modele pe care putea sa le scoata pe piata si totusi a fost aleasa varianta mai putin practica pentru familii.
Ce mi s-a parut interesant este ca la inceputul anilor `80 Dacia a avut de ales intre 2 modele pe care putea sa le scoata pe piata si totusi a fost aleasa varianta mai putin practica pentru familii.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: Un Prototip
Prototipul si modelul de serie.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- George
- Administrator
- Posts: 6950
- Joined: 11 Dec 2006, 21:18
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Un Prototip
Dacia Extase nu cred ca poate fi denumita prototip, pentru ca nu a fost o idee incercata in ideea de dezvoltare si industrializare ulterioara. Masina asta a apartinut unei persoane fizice, de noua, de cand a iesit de pe banda. Se poate spune ca a fost o comanda speciala, sa zic asa. Este un proiect personal al unui fost director din uzina, pus in practica cu ajutorul unui tinichigiu exceptional, o legenda in uzina (disparut prematur dintre noi undeva in '99-'00).
Omul ala, desi era angajat in sectia caroserie, lucra intr-un atelier separat de linia de asamblare, si a realizat masina aia "din ciocan". Proprietarul masinii si-a adus din strainatate cateva elemente (faruri, stopuri, plansa bord) de pe alte masini in fabricatie in perioada aia (1993 a fost anul realizarii, daca imi amintesc bine), elemente pe langa care s-a construit masina cu pricina. Panourile de usi interioare parca erau de CN, daca tin bine minte.
Masina asta si-a facut-o omul cand venise vremea sa-si inlocuiasca vechea masina, fabricatie 1991, si aia unicat. Era un break ce avea capota plonjata (modelul de serie 1994), iar aripile fata erau rotunjite (disparuse muchia de sus, de langa capota motor, lucru preluat si la "extase"). Deasemenea usile aveau profilata o cuta de-a lungul intregii masini, la nivelul barilor, asa cum era si "extase", insa nu avea lipit ornament de plastic peste cuta aia. Masina era o culoare turcoaz, asa, metalizata, adusa tot de pe afara, si avea si trapa. Proprietarul acestei masini este "designerul" modelului introdus in fabricatie in 1994, dupa cum am spus, ideea punand-o in practica in 1991. Desi el nu era designer, ci director pe partea de calitate, era un tip foarte pasionat de munca lui, de masini, si de ce inseamna Dacia, si dupa revolutie a incercat sa actualizeze cumva modelele, sa le tina in pas cu vremurile.
Tinichigiul care a facut ambele masini, lucrand dupa ideile omului, a reparat si masina unui bun prieten al meu, undeva prin 1998. Era o Nova din '97, infipta intr-un cap de pod. Cand am vazut masina dupa reparatie, n-ai fi zis ca a avut vreodata vreo indoitura, cu atat mai putin un cap de pod in loc de motor.
Omul ala, desi era angajat in sectia caroserie, lucra intr-un atelier separat de linia de asamblare, si a realizat masina aia "din ciocan". Proprietarul masinii si-a adus din strainatate cateva elemente (faruri, stopuri, plansa bord) de pe alte masini in fabricatie in perioada aia (1993 a fost anul realizarii, daca imi amintesc bine), elemente pe langa care s-a construit masina cu pricina. Panourile de usi interioare parca erau de CN, daca tin bine minte.
Masina asta si-a facut-o omul cand venise vremea sa-si inlocuiasca vechea masina, fabricatie 1991, si aia unicat. Era un break ce avea capota plonjata (modelul de serie 1994), iar aripile fata erau rotunjite (disparuse muchia de sus, de langa capota motor, lucru preluat si la "extase"). Deasemenea usile aveau profilata o cuta de-a lungul intregii masini, la nivelul barilor, asa cum era si "extase", insa nu avea lipit ornament de plastic peste cuta aia. Masina era o culoare turcoaz, asa, metalizata, adusa tot de pe afara, si avea si trapa. Proprietarul acestei masini este "designerul" modelului introdus in fabricatie in 1994, dupa cum am spus, ideea punand-o in practica in 1991. Desi el nu era designer, ci director pe partea de calitate, era un tip foarte pasionat de munca lui, de masini, si de ce inseamna Dacia, si dupa revolutie a incercat sa actualizeze cumva modelele, sa le tina in pas cu vremurile.
Tinichigiul care a facut ambele masini, lucrand dupa ideile omului, a reparat si masina unui bun prieten al meu, undeva prin 1998. Era o Nova din '97, infipta intr-un cap de pod. Cand am vazut masina dupa reparatie, n-ai fi zis ca a avut vreodata vreo indoitura, cu atat mai putin un cap de pod in loc de motor.
ARO CLUB ROMANIA
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: Un Prototip
Umbla barfa ca Dacia Extase ar fi fost de fapt Dacia Star "modernizata".