roti aro 10

Suspensii, frane, directie, roti. Tipuri, modificari, reparatii.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
cristi-devildnb
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 756
Joined: 03 Apr 2007, 10:18
Location: craiova
Contact:

roti aro 10

Post by cristi-devildnb »

a incercat cineva sa puna jante iesite in afara pe masina cu jantele inspre interior? se strica ceva?
adica daca am ca in poza 1 si vreau sa pun ca in poza 2
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Nu merge unde te duce drumul, mergi pe unde nu exista un drum si lasa o urma. R.W.Emerson

User avatar
silvester
Membru
Membru
Posts: 226
Joined: 16 Oct 2007, 07:06
Location: ploiesti
Contact:

Re: roti aro 10

Post by silvester »

S-ar putea sa termini rulmentii mult mai repede. Se modifica solicitarile la care sunt supusi.
SERGHEI
Banat
Banat
Posts: 2354
Joined: 27 Dec 2006, 15:14

Re: roti aro 10

Post by SERGHEI »

Pune frate linistit modelul ala ca nu are nici pe dracu.Eu am mers ani de zile (chiar cu masina aia)  si nu am avut nimic ,mai ales ca asta este configurare de fabrica...Vei vedea ca nu este mare diferenta ,dar ...arata muuult mai bine...si mult mai stabila in curbe....

Silvester: ...este aro frate nu  naveta spatiala....Eu cum dracu nu am avut probleme cu rulmentii la nici una din cele doua??? Suparici de ce nu schimba rulmentii sapatamanal ???  Ma,mai multa seriozitate in afirmatii..mai mult de o 1/3 din masinile ARO 10 au jante ,,intoarse"din fabrica...

PS- de unde ai ma fotografia asta marcata  cu Dacia forum...?????  Ca eu nu stiu sa o fi pus pe acolo.....mai ales ca masina a fost a mea dar betonul de sub ea nu-l recunosc....Cine a facut fotografia???
Last edited by SERGHEI on 06 Feb 2008, 11:07, edited 1 time in total.
User avatar
Dan CHIRIAC
Administrator
Administrator
Posts: 2676
Joined: 20 Feb 2007, 10:10
Location: Bucuresti

Re: roti aro 10

Post by Dan CHIRIAC »

Pune-le fara grija.
Am pe masina jante "intoarse" pe 15 din primavara trecuta. Inainte am avut tot "intoarse", dar pe 14, asa a fost masina din fabrica.
Nu am avut nici o treaba cu rulmentii.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
ARO 244, an 1997, motor L25
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011

User avatar
amicul
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 594
Joined: 26 Jul 2007, 19:05
Location: Bucuresti
Contact:

Re: roti aro 10

Post by amicul »

Eu cred ca se pot pune linstit jante "intoarse" pe 15. Nu se modifica nici o solicitare, nici pe bascule si nici pe rulmentii.
Da se modifica numai la masinile care au directia sau ansamblu roata cu tot cu amortizor. Mi-a aratat cineva si i-am dat dreptate.
Dar la ARO nu se modifica.
Prietenia este la fel ca banii, este mai usor de facut decit de pastrat
User avatar
Dan CHIRIAC
Administrator
Administrator
Posts: 2676
Joined: 20 Feb 2007, 10:10
Location: Bucuresti

Re: roti aro 10

Post by Dan CHIRIAC »

Cum adica "ansamblu roata cu tot cu amortizor"?
ARO 244, an 1997, motor L25
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011
User avatar
cristi-devildnb
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 756
Joined: 03 Apr 2007, 10:18
Location: craiova
Contact:

Re: roti aro 10

Post by cristi-devildnb »

multumesc de raspunsuri, stiti cumva daca sunt mai late?
SERGHEI wrote: PS- de unde ai ma fotografia asta marcata  cu Dacia forum...?????  Ca eu nu stiu sa o fi pus pe acolo.....mai ales ca masina a fost a mea dar betonul de sub ea nu-l recunosc....Cine a facut fotografia???
nu stiu cine a facut fotofrafia dar am impresia ca era vis a vis care a postat ca  vrea si el jante dastea sa puna pe dacie
Nu merge unde te duce drumul, mergi pe unde nu exista un drum si lasa o urma. R.W.Emerson
User avatar
Ionut
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 466
Joined: 01 Sep 2007, 21:08
Location: Viseu de Sus, Maramures

Re: roti aro 10

Post by Ionut »

Daca intorci janta aia frumoasa o sa se zgarie spitele de tamburul din spate iar locul ala de la prezoane nu se mai lipeste de tambur, din cauza ca spitele alea nu dau voie rotii sa intre mai mult. Nu stiu daca-i de rau sau de bine. Si eu le-am pus mai demult invers sa vad cum arata dar le-am zgariat.
Nu zic sa nu le intorci, dar sa tii cont si de asta.
Stand or die.
User avatar
cristi-devildnb
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 756
Joined: 03 Apr 2007, 10:18
Location: craiova
Contact:

Re: roti aro 10

Post by cristi-devildnb »

Ionut wrote: Daca intorci janta aia frumoasa o sa se zgarie spitele de tamburul din spate iar locul ala de la prezoane nu se mai lipeste de tambur, din cauza ca spitele alea nu dau voie rotii sa intre mai mult. Nu stiu daca-i de rau sau de bine. Si eu le-am pus mai demult invers sa vad cum arata dar le-am zgariat.
Nu zic sa nu le intorci, dar sa tii cont si de asta.
cele doua tipuri sunt modele dinstinctive, singura legatura dintre ele fiind diametrul de 14 inch. cea se sus intoarsa nu seamana cu cea de jos

am impresia ca ai ambele tipuri de janta la arourile tale, poti sa verifici
Nu merge unde te duce drumul, mergi pe unde nu exista un drum si lasa o urma. R.W.Emerson
User avatar
Dan CHIRIAC
Administrator
Administrator
Posts: 2676
Joined: 20 Feb 2007, 10:10
Location: Bucuresti

Re: roti aro 10

Post by Dan CHIRIAC »

Mai oameni buni, cand spunem "jante intoarse", nu ne referim la faptul ca intoarcem fizic jantele si le punem pe masina. Ne referim la offset-ul jantei.
Pentru clarificari:
http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg2.html
ARO 244, an 1997, motor L25
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011
User avatar
amicul
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 594
Joined: 26 Jul 2007, 19:05
Location: Bucuresti
Contact:

Re: roti aro 10

Post by amicul »

Multam de informatie. ;)
Prietenia este la fel ca banii, este mai usor de facut decit de pastrat
User avatar
silvester
Membru
Membru
Posts: 226
Joined: 16 Oct 2007, 07:06
Location: ploiesti
Contact:

Re: roti aro 10

Post by silvester »

Sorry de informatia eronata pe care am plasat-o, am crezut ca vrea sa "intoarca" jantele prin diverse metode neortodoxe. Daca alea sunt de fabrica, inseamna ca difera numai design-ul. Deci poti merge cu ele linistit. In momentul in care intorci jantele pur si simplu, apar niste solicitari foarte mari pe rulmentul din exterior. Durabilitatea unui rulment fiind direct proportionala cu incarcarea, va dati seama ce se intampla. De regula, lagarele alea sunt proiectate astfel incat forta rezultanta sa pice cam pe la jumatatea distantei dintre rulmenti. Daca pica in afara... e de belea. Solicitarea pe rulmentul exterior se poate dubla, pe cand pe rulmentul interior doar isi schimba sensul. Cam ca la o parghie.
User avatar
cristi-devildnb
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 756
Joined: 03 Apr 2007, 10:18
Location: craiova
Contact:

Re: roti aro 10

Post by cristi-devildnb »

asa, ca a inteles toata lumea acum, as vrea sa facem un inventar cu ce jante s-au produs pt 10

pe 14 - modelul din poza1, spre interior cu  offset neutru
pe 14 - modelul din poza1, spre interior cu  offset pozitiv
pe 14 - model dacia papuc                      offset pozitiv
pe 14 - model poza 2 spre exterior prob cu offset neutru
pe 15 - model din poza 1,  spre interior cu offset neutru

modelul fara mrl?
pe 15 cu offset pozitiv?
Nu merge unde te duce drumul, mergi pe unde nu exista un drum si lasa o urma. R.W.Emerson
georgenis
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 797
Joined: 28 Mar 2007, 14:04
Contact:

Re: roti aro 10

Post by georgenis »

Prima poza este cu offset pozitiv si a doua cu neutru spre negativ. Offsetul negativ este la janta care iese mult in afara.
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: roti aro 10

Post by George »

Dan CHIRIAC wrote: Cum adica "ansamblu roata cu tot cu amortizor"?
probabil se refera la suspensia fara brat superior,cum e la dacia nova,de ex. si la 99% din turismele straineze. e vorba de suspesia fata.
ARO CLUB ROMANIA

Post Reply