ARO/CROSS LANDER 244X
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
ARO/CROSS LANDER 244X
http://adevarul.ro/life-style/auto/244- ... index.html
................propulsorul este furnizat de Uzinele Ford, este vorba de un motor pe benzina cu aprindere prin scanteie, avand 6 cilindri. Capacitatea motorului este de 4L si dezvolta o putere de 154 kW, deci, 207 CP, la 5.250 rotatii/minut si un cuplu de 238 Nm, la 3.000 rotatii/minut. Aceasta motorizare incadreaza ARO 244 X in normele de poluare Euro 4, utilizand un sistem de injectie de benzina multipunct secventiala, precatalizator si catalizator, precum si monitorizarea parametrilor de functionare a sistemelor de poluare, prin dispozitiv OBD. Cu acest motor Ford 4 L, ARO 244 X poate ajunge la o viteza de 160 km/h. Pentru transmisie au fost alese doua echipari: cutie automata cu 5 trepte, marca Ford, si cutie manuala, tot in 5 trepte, marca Mazda (care este tot in "curtea" Ford - n.n.). Cutia de transfer este cea cu lant, marca Borg Warner, cu doua rapoarte si cuplare electronica. Pentru protectia ocupantilor s-au aplicat bare de rigidizare longitudinale in usi, bara transversala la baza parbrizului pentru sustinerea coloanei volan si diminuarea deplasarii acesteia catre conducatorul auto. Majorarea ampatamentului a permis marirea dimensiunilor usilor laterale, facand si mai comod accesul in habitaclu. ..........................................
http://www.rockcrawler.com/features/new ... lander.asp
......................................................................................................................................................................................................................................................
Specifications
- Engine:
- Type: 4.0 liter V-6
- Aspiration: EFI
- No. of Cylinders: 6
- Bore & Stoke (mm): 3.95 x 3.32
- Compression Ratio: 9.7:1
- Maximum Horsepower: 207
- Max Torque: 238
- R.P.M @ Max Torque: 3000
Transmission:
- Wheel Drive: Permanent 4x2; Part Time 4x4
- Type: 5-speed; Manual and/or Automatic
- No. of Gears: 5 + 1 synchronized
- Ratio of Gears: 3.40; 2.05; 1.31; 1.00; 0.79; Reverse 3.40
Suspension:
- Front Axle: Coil Springs & Shock Absorbers
- Rear Axle: Leaf Springs & Shock Absorbers
- Differential: Symmetrical
- Ratio: 3.73
- Brakes: Hydraulic Dual Circuit, Power Assisted
- Front Axle: Ventilated Disc
- Rear Axle: Drum
- Power Steering: Hydraulic Power Assisted
- Turning Radius: 41 Feet
- Max. Slope (degrees): 40
Dimensions:
- Length: 178 in.
- Width: 72.2 in.
- Height: 73 in.
- Wheel Base: 102 in.
- Ground Clearance: 7.8 in.
Fuel Consumption
- City: 17 MPG
- Highway: 22 MPG
- Fuel Capacity: 25 Gallons
Trailer Towing Capacity:
- With Trailer Brakes: 5,049
- Without Trailer Brakes: 1,650
Options:
- AM/FM CD Radio
- Tube Side Steps
- Safari Roof Rack
- Rear Tail Light Guards
- Air Conditioning
- Fog Lamp Package
- Brush Guard
- Air Induction Snorkel
- 15-Inch Alloy Rims
Colors:
- White
- Metallic Green
- Metallic Silver
- Metallic Red
http://www.dtrn.ro/index.php?section=sh ... rticle=331
................propulsorul este furnizat de Uzinele Ford, este vorba de un motor pe benzina cu aprindere prin scanteie, avand 6 cilindri. Capacitatea motorului este de 4L si dezvolta o putere de 154 kW, deci, 207 CP, la 5.250 rotatii/minut si un cuplu de 238 Nm, la 3.000 rotatii/minut. Aceasta motorizare incadreaza ARO 244 X in normele de poluare Euro 4, utilizand un sistem de injectie de benzina multipunct secventiala, precatalizator si catalizator, precum si monitorizarea parametrilor de functionare a sistemelor de poluare, prin dispozitiv OBD. Cu acest motor Ford 4 L, ARO 244 X poate ajunge la o viteza de 160 km/h. Pentru transmisie au fost alese doua echipari: cutie automata cu 5 trepte, marca Ford, si cutie manuala, tot in 5 trepte, marca Mazda (care este tot in "curtea" Ford - n.n.). Cutia de transfer este cea cu lant, marca Borg Warner, cu doua rapoarte si cuplare electronica. Pentru protectia ocupantilor s-au aplicat bare de rigidizare longitudinale in usi, bara transversala la baza parbrizului pentru sustinerea coloanei volan si diminuarea deplasarii acesteia catre conducatorul auto. Majorarea ampatamentului a permis marirea dimensiunilor usilor laterale, facand si mai comod accesul in habitaclu. ..........................................
http://www.rockcrawler.com/features/new ... lander.asp
......................................................................................................................................................................................................................................................
Specifications
- Engine:
- Type: 4.0 liter V-6
- Aspiration: EFI
- No. of Cylinders: 6
- Bore & Stoke (mm): 3.95 x 3.32
- Compression Ratio: 9.7:1
- Maximum Horsepower: 207
- Max Torque: 238
- R.P.M @ Max Torque: 3000
Transmission:
- Wheel Drive: Permanent 4x2; Part Time 4x4
- Type: 5-speed; Manual and/or Automatic
- No. of Gears: 5 + 1 synchronized
- Ratio of Gears: 3.40; 2.05; 1.31; 1.00; 0.79; Reverse 3.40
Suspension:
- Front Axle: Coil Springs & Shock Absorbers
- Rear Axle: Leaf Springs & Shock Absorbers
- Differential: Symmetrical
- Ratio: 3.73
- Brakes: Hydraulic Dual Circuit, Power Assisted
- Front Axle: Ventilated Disc
- Rear Axle: Drum
- Power Steering: Hydraulic Power Assisted
- Turning Radius: 41 Feet
- Max. Slope (degrees): 40
Dimensions:
- Length: 178 in.
- Width: 72.2 in.
- Height: 73 in.
- Wheel Base: 102 in.
- Ground Clearance: 7.8 in.
Fuel Consumption
- City: 17 MPG
- Highway: 22 MPG
- Fuel Capacity: 25 Gallons
Trailer Towing Capacity:
- With Trailer Brakes: 5,049
- Without Trailer Brakes: 1,650
Options:
- AM/FM CD Radio
- Tube Side Steps
- Safari Roof Rack
- Rear Tail Light Guards
- Air Conditioning
- Fog Lamp Package
- Brush Guard
- Air Induction Snorkel
- 15-Inch Alloy Rims
Colors:
- White
- Metallic Green
- Metallic Silver
- Metallic Red
http://www.dtrn.ro/index.php?section=sh ... rticle=331
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: ARO/CROSS LANDER 244X
Argintiu
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: ARO/CROSS LANDER 244X
Alb
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: ARO/CROSS LANDER 244X
Rosu
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: ARO/CROSS LANDER 244X
Verde
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: ARO/CROSS LANDER 244X
Bleumarin
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: ARO/CROSS LANDER 244X
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- alex4wd2001
- Aro Club Romania
- Posts: 328
- Joined: 08 Feb 2010, 11:21
Re: ARO/CROSS LANDER 244X
I-au zis 244, dar ampatamentul e de 264. Nu stiuncat de simplu o fi fost sa modifici lungimea sasiului (implicit schimbarea caroseriei si a unor elemente de transmisie) la uzina, dar se pare ca exista destula flexibilitate in sensul asta...Frumoase masini!
Treaba cea mai grea e ganditu'
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: ARO/CROSS LANDER 244X
Totusi cele două prezentate in tară arată lipsă de interes mai ales din partea celor ce răspundeau de marketing, nu poti să prezinti publicului masina fără proiectoare in bară (cred că isi puteau permite 2 perechi de proiectoare indiferent cât de săracă era uzina) si chiar dacă nu puteau achizitiona troliu puteau acoperi acel spatiu cu o mască ca in cazul celui rosu. Pentru o masină destinată mai mult off-road-ului nici jantele nu ajută prea mult imagine si o cârcoteală despre modelele din Florida care la capitolul imagine dau mult mai bine decât cele de la noi, cred că ar fi putut acoperi gaura aia de la selectorul vitezelor in cazul modelului cu cutie manuala, totusi masinile erau prezentate de un producator auto nu de studenti la universitate.
O ciudătenie a vremi a fost că, desi masina a fost prezentată si expusă in reprezentanta Aro (Max Motors) din Otopeni in presă a aparut o singură imagine si aia ca vai de ea.
O ciudătenie a vremi a fost că, desi masina a fost prezentată si expusă in reprezentanta Aro (Max Motors) din Otopeni in presă a aparut o singură imagine si aia ca vai de ea.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- deluca
- Membru de elita
- Posts: 536
- Joined: 10 Jan 2008, 16:26
- Contact:
Re: ARO/CROSS LANDER 244X
in poza 3 se vede ca deja pica ceva ulei in scut.
eu zic asa:
1. Oaia care nu-si poate duce blana s-o manance lupii!
2. Despre morti numai de bine!
eu zic asa:
1. Oaia care nu-si poate duce blana s-o manance lupii!
2. Despre morti numai de bine!
-
- Membru legendar
- Posts: 1277
- Joined: 07 Mar 2011, 20:33
- Location: Craiova
Re: ARO/CROSS LANDER 244X
Pacat ca ARO sa fabricat in Romania , oriunde in lume avea o alta sansa si alt viitor.Niciodata cei care au distrus fabrica nu v-or fi trasi la raspundere.
- CristiDi
- Membru
- Posts: 220
- Joined: 06 May 2011, 00:25
- Location: Bucuresti
Re: ARO/CROSS LANDER 244X
Frumoase exemplare! As fii insa tare curios sa "pipai" unul din ele!
Pacat ca nu au evoluat lucrurile decat in stilul pur romanesc, atat din punctul de vedere al evolutiei tehnice in care au schimbat clantele de la usi, bordul scaunele si butoanele (si alea de la alte modele Dacia) dar au pus totusi un motor de 200+ cai putere pe o transmisie proiectata initial pentru cei ~50 cp ai IMS-ului (ma refer la puntea spate) si pe o punte fata incredibil de sub-dimensionata chiar si pentru motorizarile autohtone, asta de la o masina cu pretentii de off-road! cu un sistem de franare fata preluat de la un renault 21 care este totusi un autoturism, si lista nu se opreste aici... pe cealalta parte, treburile "conducatoresti" au avut si ele aceeasi turnura, romaneasca, de ce sa te folosesti si sa modernizezi o linie de productie lasata de-a moaca de tovarasu' Ceausescu, sa manance multe generatii de acum inainte din ea si sa te ajuti deja de celebrul renume facut in trecut, cand pot, doi trei nemernici sa o dea pe nimic si sa "manance" din ea doi trei ani...
Acum sa nu credeti, unii, ca zic ca Aro a fost numai de cacat,...au fost, la vremea lor masini extraordinare, dar aveau nevoie de evolutie tehnica, asa cum au facut un lucru absolut grozav cu grupurile propulsoare, cand au vazut ca nu sunt in stare sa le faca (motoare, cutii de viteze, reductoare) si si-au dat seama ca daca iau de la firme care stiu sa faca treburile se schimba radical, sa fii facut si cu restul (transmisie, frane si directie).
Pacat ca nu au evoluat lucrurile decat in stilul pur romanesc, atat din punctul de vedere al evolutiei tehnice in care au schimbat clantele de la usi, bordul scaunele si butoanele (si alea de la alte modele Dacia) dar au pus totusi un motor de 200+ cai putere pe o transmisie proiectata initial pentru cei ~50 cp ai IMS-ului (ma refer la puntea spate) si pe o punte fata incredibil de sub-dimensionata chiar si pentru motorizarile autohtone, asta de la o masina cu pretentii de off-road! cu un sistem de franare fata preluat de la un renault 21 care este totusi un autoturism, si lista nu se opreste aici... pe cealalta parte, treburile "conducatoresti" au avut si ele aceeasi turnura, romaneasca, de ce sa te folosesti si sa modernizezi o linie de productie lasata de-a moaca de tovarasu' Ceausescu, sa manance multe generatii de acum inainte din ea si sa te ajuti deja de celebrul renume facut in trecut, cand pot, doi trei nemernici sa o dea pe nimic si sa "manance" din ea doi trei ani...
Acum sa nu credeti, unii, ca zic ca Aro a fost numai de cacat,...au fost, la vremea lor masini extraordinare, dar aveau nevoie de evolutie tehnica, asa cum au facut un lucru absolut grozav cu grupurile propulsoare, cand au vazut ca nu sunt in stare sa le faca (motoare, cutii de viteze, reductoare) si si-au dat seama ca daca iau de la firme care stiu sa faca treburile se schimba radical, sa fii facut si cu restul (transmisie, frane si directie).
Pasiunea nu are limite!
O tara fara cultura e o tara fara viitor!
O tara fara cultura e o tara fara viitor!
-
- Membru de elita
- Posts: 888
- Joined: 05 Feb 2012, 18:39
- Location: MATCA
Re: ARO/CROSS LANDER 244X
Total deacord cu Cristi, foarte adevarat tot ce ai scris, 264 care l-am taiat era facut de fabrica sau mai bine zis carpit, usile sunt sudate pe mijloc din doua usi normale .Sasiul nu am vazut sudat nimic era dintotul facut mai lung.
Forum Aro Club Romania !
- rica
- Membru de elita
- Posts: 640
- Joined: 19 Oct 2012, 12:51
- Location: bucuresti
Re: ARO/CROSS LANDER 244X
Arata foarte bine primele 2.
Pacat ca nu le-au scos pe piata.
Pacat ca nu le-au scos pe piata.
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...
Ce ciudat!
Ce ciudat!
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: ARO/CROSS LANDER 244X
Din ce am priceput eu, cele cu mânere de Aro erau făcute din 2 bucaţi (idem Dacia Sport uşă lungă) iar cele cu mânere de Nova/Solenza erau dintr-o singura bucată.23cvl wrote:..........................., 264 care l-am taiat era facut de fabrica sau mai bine zis carpit, usile sunt sudate pe mijloc din doua usi normale .Sasiul nu am vazut sudat nimic era dintotul facut mai lung.
In România si Europa în general motorul de 4 litri benzină ar fi fost un eşec.rica wrote:Arata foarte bine primele 2.
Pacat ca nu le-au scos pe piata.