Sablare

De la bicicleta pana la locomotiva. Orice lucrare mai serioasa, despre orice acaret iesit din tipare o puteti prezenta aici.

Moderators: Werner, mariusjaz, socratee

Post Reply
ionutzzz123
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 519
Joined: 03 Sep 2010, 22:38
Location: bucuresti
Contact:

Sablare

Post by ionutzzz123 »

Sper sa nu il fi pus aiurea, ma gandesc ca aici este cel mai bun loc pentru topicul asta.
Pentru cei care doresc sa isi sableze agregatele am gasit la unii pe net destul de ieftin sistemul, mai trebuie un compresor care sa bage 8-10 bari si cu un rezervor de aer mare.
Acum astept acceptul adminilor daca pot posta site-ul lor, nu fac nici reclama nici nimic, eu am luat niste chei de la ei si am vazut si sistemul asta de sablare.

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Sablare

Post by George »

Poti pune marca instalatiei fara nicio problema. Daca te apuci de detalii, contact, link, sau orice altceva care are legatura cu firma care vinde, aia e alta treaba.
Te referi la Lincos? Aia mi s-a parut si mie cea mai ieftina, dar n-am incredere ca te si tine. Am cateva chestii de la ei, iar unei chei de filtru de ulei i s-a desprins din suduri patratul ala pe care bagi clichetul. Cam de 2 lei, sa zic asa...evit sa cumpar de la ei.
ARO CLUB ROMANIA
ionutzzz123
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 519
Joined: 03 Sep 2010, 22:38
Location: bucuresti
Contact:

Re: Sablare

Post by ionutzzz123 »

Da, la aia ma refeream. Am luat si eu de la ei mai multe scule si nu am probleme cu ele, dar am inteles ca echipamentele lor de dejantare si de echilibrare au probleme. Asta de sablare este la un pret bun si ma gandesc ca este doar butoiul ala pentru agentul de sablare si pistolul, in rest nu este nimic prea sofisticat sa se strice. Eu am mers la ei si am desfacut una din asta.
Rune
Nou venit
Nou venit
Posts: 8
Joined: 30 Dec 2014, 15:43
Location: Bern CH

Re: Sablare

Post by Rune »

Buna George,

Am urmărit topicul despre Foresterul lui Ardeleanu, am înțeles ca ești implicat direct în restaurarea lui si făcând legătura restaurarea cu acest topic despre sablare ași dori sa împărtășesc cu voi niște idei despre sablare.

Instalațiile de sablare pot fi cu recipientul sub presiune sau recipintul deschis, instalațiile cu recipientul deschis au nevoie de mult aer comprimat de aceea necesita compresoare mari care au butelii de capacitate mare si un debit de incarcare mai mare de 400-500 L/min, deci cu alte cuvinte sablarea devine scumpa datorita compresorului.

Sistemul de sablare cu recipient sub presiune este mult mai convenabil deoarece lucreaza la presiuni mai mici, 2-5 bar, deci este îndeajuns un compresor de 24-50 L cu un debit de 200 L/min deci ceea ce se poate achiziționa in magazinele de Hobby si sunt accesibile la preț.

Un astfel de sistem de sablare cu recipientul sub presiune se poate achiziționa la un pret cuprins intre 80 si 200 euro depinzând de capacitatea recipientului (Sandstrahler Mobil SB5), iar ptr cei cu un buget redus acest sistem se poate confecționa, cu mici modificări, dintr-un extinctor vechii (o butelie de extinctor este omologata la 28 Bar deci deja prea mult, sau o butelie de aer de la camion).

Un alt punct este alegerea corecta a mediului de sablare, cele mai răspândite sunt materialele abrazive care ptr lucrări de restaurare pot avea un efect negativ deoarece subțiază/deformează piesele de caroserie.

Ptr lucrări de restaurare cel mai recomandat mediu de sablare este Bicarbonatul de sodiu (deci ceva asemănător prafului de copt!!) deoarece acest material nu are un efect abraziv asupra materialelor sablate, cu alte cuvinte este eficient ptr lucrări de caroserie precum si in vederea sablării componentelor motorului, deci la o reparație capitala a motorului ptr curățarea canalelor segmenților, curățarea valvelor și a camerei de explozie, etc este lucrul ideal.

Ptr executarea unei cabine de sablare sau a unei camere de sablare sunt pe net o multime de idei.

Eu personal folosesc acesta tehica ptr curățarea geometriei turbo deci recondiționarea turbosului, pregătirea etrierelor in vederea înlocuirii plăcutelor,etc... etc, deci cu alte cuvinte am pus peria de sarma în cui, și mediile de sablare pe care le folosesc sunt perle de sticla ( ptr piesele din aluminiu ideal deoarece obții o suprafața de invidiat), si Bicarbonat.

Avantajul perlelor de sticla este ca mediul de sablare poate fi utilizat de mai multe ori, si avantajul Bicarbonatului este prețul de achiziție redus lucru ce nu necesita recuperarea materialului deoarece Bicarbonatul nu poate fi refolosit.

O zi buna tuturor!

User avatar
tonidinsibiu
Junior
Junior
Posts: 94
Joined: 06 Mar 2013, 11:23
Location: Sibiu

Re: Sablare

Post by tonidinsibiu »

unde se gasesc perle de sticla pentru sablare?
ARO 241 - 1979
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Sablare

Post by Soryn »

Asa ca ideee de timp, poti calcula cate zeci de ore dureaza sablarea unui autoturism folosind un compresor al carui volum de aer debitat este 200l/minut ?Compresor care are debitul de 200L/minut livrati la o presiune de 2 bari ^-^ .
Pe o parte sablezi,pe alta incepe a rugini ,si o iei de la capat.Cred ca minimum de debit ar fi 500 de L pentru o masina, 500L livrati la o presiune de 6-7 bari,sa poti sabla,nu sa stropesti cu apa.
Rune
Nou venit
Nou venit
Posts: 8
Joined: 30 Dec 2014, 15:43
Location: Bern CH

Re: Sablare

Post by Rune »

Raspunsul este " De ce ai ales drept punct de referinta 2 bar?"

Deci idee era ca instalatile de sablare cu recipient sub presiune sunt mai eficiente, si ele iti ofere sa sablezi la diferite presiunui, un sistem de sablare prin injectie adica aparatele cu recipientul deschis, la 2 bar are o eficienta foarte redusa, chiar nici nu cred ca mai trage material la 2 bar.

Deci mediul de sablat si presiunea de sablare se aleg mereu in functie de ce vrei sa sablezi, 2 bar se folosesc in general in technica dentara, 12 bar si cu bile metalice se foloseste in industria grea ptr a pregati piesele dupa turmare

La sasiu si la alte piese din metal rezistent e de preferat sablarea cu korund si presiune cat mai mare( 8-10 bar) ptr a mari viteza de lucru, dar ptr caroserie mai ales ptr o caroserie corodata cu korund si cu presiune mare nu faci decat sa distrugi si sa deformezi caroseria.

Un alt aspect ptr cineva care restaureaza cateva masini pe luna sunt sigur recomandate utilaje mai profesionale dar ptr un propietar de masina care surubareste si el in jurul masinii lui din placere, cred ca si un aparat de sablare de calibru mai mic poate fi eficient.

Si da am idee de sablare, ceea ce nu pot controla este modul in care cineva interpreteaza ceea ce am scris.

Ptr colegul ce este in cautare de perle de sticla ( margele de sticla) cauta o firma care vinde instalatii de sablare, ei vand si medii de sablare.

Seara placuta tuturor!
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Sablare

Post by Soryn »

Majoritatea compresoarelor din comert au caracteristicile unflate.Am presupus ca stiai asta.
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Sablare

Post by Constantin »

...cele din magazinele de bricolaj din Romania si de pretutindeni au caracteristicile umflate.In magazinele destinate profesionistilor caracteristicile sunt cele reale dar preturile sunt umflate fiindca scula face banii.
Ieri am cumparat un aspirator si o slefuitoare de pereti Festool cu 1800€ si pentru ce fac sculele astea nu e scump deloc si am mai cumparat o masina de taiat gresie Rubi cu 1400€ dar pot sa tai perfect gresie de 120cm pe 120cm :)>-
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
Rune
Nou venit
Nou venit
Posts: 8
Joined: 30 Dec 2014, 15:43
Location: Bern CH

Re: Sablare

Post by Rune »

Sorin,
La fel cum tu te-ai legat de eficienta sablarii la 2 bar, deci ai ales valoarea cea mai umila, la fel fac si producatorii aleg mereu valorile cele mai de varf, acesta este marketingul de astazi...

Cu alte cuvinte informatii se gasesc pe net in catitati industriale, sortarea acestor informatii este dificila.

Deci daca stii ce vrei sa faci , daca stii cum trebuie sa faci, este usor sa iti alegi sculele necesare, si sunt întrutotul de acord cu cu tine ca la magazinele de hobby nu gasesti cele mai profesionale scule, deci daca asi restaura 5 masinai pe luna mai mult ca sigur nu asi cumpara scule de la Baumax.
Dar deja deviem de la subiect.
User avatar
oncioiuo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1225
Joined: 05 Mar 2015, 18:42
Location: Sector 1, Bucuresti

Re: Sablare

Post by oncioiuo »

din experienta proprie, va garantez ca se poate sabla cu 2 bar vopseaua de pe cutia de bere in ,,2 ani" !

1-am sablat la 7 bari cu debit de 450l/min 2 stopuri in 30 min
2-am sablat la compresor profii john deere un sasiu in 30 min ( in timpul asta a fost descarcat/incarcat intors de pe o parte pe alta si suflat )
au distrus scoala profesionala...........au disparut profesionistii !
Rune
Nou venit
Nou venit
Posts: 8
Joined: 30 Dec 2014, 15:43
Location: Bern CH

Re: Sablare

Post by Rune »

Sunt de părere sa sensul unui astfel de forum este de a apropia oameni cu preocupări asemănătoare, cred ca sensul este de a împărtăși idei utile care pot ajuta si cei cu un buget redus.
Sa ne etalam compresoarele profesionala John Deere si sa postam poze de la compresoare Atlas Copco sau camere de sablare de 99 euro care se găsesc la Baumax nu aduce nimănui nimic, sa bombardam forumul cu linkuri si poze fără nici un sens, cu lucruri care poate multi nu și le permit, ce aduce?

Din păcate eu nu sunt pe aici la cules de căpșuni, si nici nu câștig 1000 de RON pe luna deci îmi permit orice îmi place.

Cat despre cunoștințele mele de mecanica trebuie sa știți ca nu am tăiat niciodată o planetara sa o demontez de pe mașina.

Prin acțiunile/postările voastre ce ați câștigat?.. nimic, si eu nu am pierdut nimic, mai mult ca sigur ne vom evita în viitor...
Acest tip de acțiuni nu se împacă cu sensul unui forum, atuurile unui forumist sunt respect, promptitudinea in a ajuta colegii, evitarea de a jigni, modestia, evitarea criticii la adresa celor ce nu fac corect, etc etc etc.

Scuzați stilul german de a spune lucrurilor pe nume și direct, dar nu am avut nici o secundă intenția de a vă jigni.

O seara plăcută tuturor!
User avatar
oncioiuo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1225
Joined: 05 Mar 2015, 18:42
Location: Sector 1, Bucuresti

Re: Sablare

Post by oncioiuo »

nu detin instalatie de sablare; doar am etalat anterior sculele la care am apelat pentru sablare.

etalez acum si piesele sablate in experientele postate, pentru o pricepere completa a mesajului.

ambele variante au fost permisive ca pret.
au distrus scoala profesionala...........au disparut profesionistii !

Post Reply