Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Alternatoare, demaroare, acumulatori, instalatie electrica, lumini. Si orice merge pe curent. Reparatii, modificari, probleme tehnice.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
mihai71
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 388
Joined: 15 Aug 2011, 14:09
Location: Bucuresti

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by mihai71 »

Am scris este turcesc 90A ? cel putin asa spune comerciantul , de 120A este mai scump ? , momentan nu stiu pretul la cel de 120A
Rockere partidul te vrea tuns

23cvl
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 888
Joined: 05 Feb 2012, 18:39
Location: MATCA

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by 23cvl »

Eu la brasov am de audi a4 de 120 a, merge fara probleme trebuie doar un fir la baterie gros si atat fara relee fara contact un plus bazat si ai scapat, trebuie schimbata fulia atat restu vine usor am luat de la dezmembrari cu 100 lei bucata , la peugeot tot de 120 a am dat tot 100 lei bucata, spor la montaj.
Forum Aro Club Romania !
User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by ydaniel »

Pune o poza cu alternatorul de la trocarici.
23cvl
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 888
Joined: 05 Feb 2012, 18:39
Location: MATCA

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by 23cvl »

Sunt două poze nu chiar bune la prezentarea trocariciului la pagină 1
O să pun altele dar mai durează. Și la prezentarea argintiei mele sunt poze cu alternatorul dar nu știu de ce mașină este. Este valeo cred ca este de renault .
Forum Aro Club Romania !

23cvl
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 888
Joined: 05 Feb 2012, 18:39
Location: MATCA

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by 23cvl »

audi a 4, este pus pe tractorasu cu bv,.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Forum Aro Club Romania !
23cvl
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 888
Joined: 05 Feb 2012, 18:39
Location: MATCA

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by 23cvl »

Asta e pe argintia mea , motor peugeot. alternatorul e valeo nu mai stiu ce masina.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Forum Aro Club Romania !
User avatar
mihai71
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 388
Joined: 15 Aug 2011, 14:09
Location: Bucuresti

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by mihai71 »

Interesant ok am prin garaj unul de Gof , sa vad cat scoate A si poate reusesc sa-l adaptez !
Rockere partidul te vrea tuns
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by Soryn »

Să lăsăm posesorii să aleagă. Care este cel mai de dorit alternator dintre toate afișate în imagine? Și care sunt argumentele? Mai nou, am citit că retehnologizarea este numită improvizație și bricolare...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
florian
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1605
Joined: 12 May 2011, 14:57
Location: Ploiesti

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by florian »

Cel mai dorit este Bosch 90 Ah. In eventualitatea in care apar consumatori suplimentari pe masina, gen proiectoare, troliu, lada izoterma etc.
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2397
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by vercingetorix »

Adaptarea de suporti, suruburi, fulii si alinierea la cureaua masinii nu se cheama retehnologizare, doar
daca modifici DEX-ul.
Alternatoare folosite nu se stie cati km, sau luate de prin schrotturi la preturi de fier vechi nu mi se pare o solutie serioasa.
Nu mai suntem in anii '90 cand tot ce era din afara parea ca e mai bun, nu conta uzura.
Dar, fiecare cum considera ca e mai bine.
Daca nu Aro, atunci ce ?
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by Soryn »

Eu aleg 14v 31/70A și 14v 34/90A. O altă întrebare tot aici. Oare ce simbolizează cifrele dinaintea liniei de separație / . ;)) ? ;)) ;)) ;)) . Eu cunosc deja răspunsul, îl voi scrie mai târziu. În comunism, căldura și lumina erau date cu porția ;)) ;)) ;))

Pe aceleași idei tâmpite și înapoiate au funcționat și administrațiile tip sârmă din primării. De ce să schimb 40 de km de conductă de termoficare acum, schimb doar un 1km, restul de bani îi bag în reclamele din campania electorală, iar la iarnă locuitorii se încălzesc cu reclame.....
User avatar
florian
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1605
Joined: 12 May 2011, 14:57
Location: Ploiesti

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by florian »

Hai ca s-a facut tarziu. Spune-ne te rog semnificatia cifrelor.
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by ardeleanu »

O singura remarca...nu uitati, cu cat curentul/puterea alternatorului este mai mare, cu atat cresc caii putere consumati...La un motor de la 150 CP in sus, nu prea conteaza, la unul de 65CP se simte diferenta.
Spor la munca!
User avatar
florian
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1605
Joined: 12 May 2011, 14:57
Location: Ploiesti

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by florian »

Caii putere consumati nu au legatura cu puterea consumatorilor ?
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by Soryn »

Ei bine, primele cifre reprezintă curentul maxim (în A) debitat la turația minimă posibilă a rotorului în urma antrenării accestuia de către motor, prin rapoartele de transformare date de către dimensiunea fuliilor.
Mai pe șleau, alternatorul nu face față consumului cerut la turația de relantiu a motorului.
Consumatori necesari sunt bobina de inducție, relee, 2x becuri fază scurtă,2x becuri de frână, aerotermă, ștergătoare(în condițiile de ploaie) + curentul de încărcare al bateriei câțiva amperi.

Consumul de combustibil e mai mare, cu 100 de grame, dar cum e calitatea scânteii la 12.5v, la bornele bobinei și cum e la 14.4v.
Urmările subdimensionării le cunoașteți, pâlpâitul de faruri, baterii înlocuite des, defectarea periodică a sistemului de încărcare subnutrit, probabil degradarea bobinei de inducție mai repede, deteriorarea mai rapidă a aprinderii etc. O reducere a capacității sistemelor electrice cu aproximativ 10%-15% .
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Post Reply