asemanare aro si land rover defender!

Dedicat Automobilului ROmanesc

Moderators: Werner, mariusjaz

dragospetres
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1474
Joined: 10 Jan 2008, 21:01
Location: suceava

Re: asemanare aro si land rover defender!

Post by dragospetres »

-regimul comunist a cumparat licente de fabricatie pentru multe categorii de vehicule:autoturisme,camioane,tractoare,autobuze,locomotive,combine,dar niciodata pentru autoturisme de teren.N-am gasit o explicatie plauzibila,desi mergeau foarte bine la export.De exemplu ARO M-461s-a fabricat in 80233 exemplare,din care 46549 s-au livrat la export.Legat de Rover:in 1972 clasamentul tehnic al firmei Ford-Europa clasa ARO 241 pe locul 2,dupa Range-Rover.
sursa:Transportul modern-TRAIAN CANTA.

User avatar
mariusjaz
Moderator
Moderator
Posts: 439
Joined: 27 Aug 2007, 14:46
Location: luncoiu de jos

Re: asemanare aro si land rover defender!

Post by mariusjaz »

dragospetres wrote:-regimul comunist a cumparat licente de fabricatie pentru multe categorii de vehicule:autoturisme,camioane,tractoare,autobuze,locomotive,combine,dar niciodata pentru autoturisme de teren.N-am gasit o explicatie plauzibila,
cea ce o sa spun in continuare reprezinta strict punctul meu de vedere
pentru ca regimul comunist de la noi a a avut un puternic caracter national si sa ghidat dupa sintaxa PRIN NOI INSINE si din punctul meu de vedere aceasta a fost principala sa latura pozitiva ;si atunci ca si acum o parte din romani au spus ,,Da se poate face il vom face" iar cealalta parte au spus ,, Ce ? noi? noi nu santem in stare trebuie sa vina altii oricare ar fi ei sa ne arate" .........atunci la putere au fost cei care credeau ca se poate
User avatar
cristian irimescu
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 537
Joined: 05 Nov 2008, 19:10
Location: Bucuresti
Contact:

Re: asemanare aro si land rover defender!

Post by cristian irimescu »

Putin off topic..
sau un alt punct de vedere.

Nationalismul exagerat nu inseamna "ca trebuie sa se poata face orice" Dupa Cehoslovacia 68 am avut mare deschidere spre vest si am primit imprumuturi si s-au cumparat tot felul de licente. Pentru masina de teren ARO au considerat ca nu e nevoie, am avut gazul, M-ul si cu putina inovatie/inspiratie a aparut Aro Si asa licenta de Gaz a costat mult de tot.. o fabrica de avioane performanta. Romania nu a fost Congo in domeniul industrie auto.. Romania facea motoare, Ford avea fabrica la noi, Romania avea industrie si inainte de 44. Uzinele Faur-23 august parca au fost Malaxa, nu?? Prima locomotiva a fost facuta la Resita inaine de 1900!!!iar din 1930 locomotivele de la Resita si Malaxa Bucuresti au fost suficiente asa ca, nu s-au mai importat!! Romania in 44 era o tara mediu dezvoltata, in 89 nu cred ca mai era.. discutia poate continua.. ^:)^ ^:)^
dragospetres
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1474
Joined: 10 Jan 2008, 21:01
Location: suceava

Re: asemanare aro si land rover defender!

Post by dragospetres »

din cate stiu eu s-au cumparat licentele de fabricatie:
-Renault-autoturisme.
-Man-camioane si autobuze,
-Fiat-tractoare,
-Laverda-combine,
-Sulzer-locomotive diesel.
IMS Campulung a inceput cu fabricarea pieselor de schimb ptr. aut.teren sovietice GAZ-67 si GAZ-MM,apoi in 1957 a aparut primul IMS-57,apoi se cunoaste istoria.Ce vroiam sa spun anterior:la cat exporta uzina ARO,ar fi meritat sa se fi cumparat macar licenta unui motor diesel modern(dupa cum spunea directorul de la aro lipsa motorului a ingreunat mult accesul pe piata straina),o dotare moderna a uzinei(mai greu de daramat),un
personal selectionat ptr. o astfel de uzina,nu protectie sociala la tot felul de insi.

User avatar
Droman
Incepator
Incepator
Posts: 10
Joined: 13 Jun 2015, 22:23
Location: Sighisoara

Re: asemanare aro si land rover defender!

Post by Droman »

comp2.jpg
comp3.jpg
comp1.jpg
Orice asemanare cu obiecte sau situatii reale este pur intamplatoare. ;D
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: asemanare aro si land rover defender!

Post by ydaniel »

Buna comparatia,la prima serie se deschidea separat geamul si oblonul.
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: asemanare aro si land rover defender!

Post by ardeleanu »

Toata lumea a copiat, pardon s-a inspirat, ca sa ramanem "political correct", de la toata lumea...
Termenul de spionaj industrial va spune ceva? Nu este o chestie inventata nici de capitalisti, nici de comunisti, a existat din cele mai vechi timpuri si va exista cat timp va exista mai mult de o firma pe planeta asta.
Pe de alta parte, nu poti inventa de mai multe ori roata...
User avatar
Droman
Incepator
Incepator
Posts: 10
Joined: 13 Jun 2015, 22:23
Location: Sighisoara

Re: asemanare aro si land rover defender!

Post by Droman »

In cazul ARO 10 nu cred ca se poate vb de spionaj industrial. La urma urmelor la mijlocul anilor 70 cand s-a dezvoltat acest model Range Roverul era deja lansat de cativa ani buni. Dar s-au inspirat copios din formele lui exterioare. Cand te gandesti ca Roverul a primit la lansare numeroase premii pentru design nu poti sa zici ca au fost prosti romanasii ca s-au uitat asa serios la el. ;D
User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: asemanare aro si land rover defender!

Post by ydaniel »

Aro 10 a inceput sa fie proiectat prin 73-74,primul prototip a fost facut in 1975.
User avatar
Droman
Incepator
Incepator
Posts: 10
Joined: 13 Jun 2015, 22:23
Location: Sighisoara

Re: asemanare aro si land rover defender!

Post by Droman »

Range Rover a fost lansat in 1969 deci nici o contradictie. Asemenarile sunt mai mult decat edificatoare; pana si unghiurile hayonului si parbrizului sunt identice. Bineinteles ARO e la o scara un pic mai mica si s-au modificat un pic proportiile intre elemente ( vezi distanta pasaj roata fata-usa, consola spate. La versiunea initiala pana si accesul in portbagaj era identic: oblon si hayon; la modelele ulterioare s-a folosit doar hayon. Au fost preluate elemente de design si de la alte vehicule contemporane, dar e evident care a constituit principala sursa de "inspiratie". Cat despre subiectul initial al topicului: ARO 24 si faptul ca ar fi o copie dupa Land Rover Defender; comparatia nu e posibila pentru simplul fapt ca Defenderul a aparut cu 10 ani mai tarziu. ARO 24 s-a inspirat in principal de la japonezi: Toyota Land Cruiser seria J50. Masina a fost lansata pe piata in 1967 si primul prototip ARO a fost prezentat in 1969. Profilul e copios copiat (cu modificarile de proportii de rigoare necesare din cauza dimensiunilor mai reduse) in vreme ce masca fata e aranjata dupa Jeep Wagoneer ( grila radiatorului cu fante verticale in doua planuri; fanta capotei deasupra radiatorului; farurile rotunde cu lampi de semnalizare dispuse sub ele etc. ).
comp1.jpg
comp2.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: asemanare aro si land rover defender!

Post by costy84 »

ydaniel wrote:Aro 10 a inceput sa fie proiectat prin 73-74,primul prototip a fost facut in 1975.
Chiar dacă a apărut in `75 (anumite surse spun că in `75 abia s-a luat hotararea de a fi proiectat) era "rudimentar la nivelul detaliilor, este clar că au copiat ideea in mare, au făcut prototipul după care a urmat "cizelarea" acestuia.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Droman
Incepator
Incepator
Posts: 10
Joined: 13 Jun 2015, 22:23
Location: Sighisoara

Re: asemanare aro si land rover defender!

Post by Droman »

Pana si culoarea le-a placut ;D ca o mica paranteza in 86 Rangeul a capatat o nou grila de radiator cu fante orizontale; ghici ce masina avea anul urmator grila redesenata?
User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: asemanare aro si land rover defender!

Post by ydaniel »

In 85 s'a pus grila orizontala LA Aro 10.Dar si la 24 s'a pus grila plastic .
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: asemanare aro si land rover defender!

Post by costy84 »

In toamna lui `83 a fost prezentată grila orizontală a lui 10, in productie a intrat ceva mai tarziu. Masca de plastic la 24 a fost prezentată in `82 şi a intrat in producţia de serie cel mai probabil `84/`85.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Droman
Incepator
Incepator
Posts: 10
Joined: 13 Jun 2015, 22:23
Location: Sighisoara

Re: asemanare aro si land rover defender!

Post by Droman »

Aha. Deci macar la chestia asta au fost originali. Chiar nu eram sigur de anul cand s-a introdus grila cu bare orizontale. Masina mea e din 87 si o are.

Post Reply