Aro 11.4 Super motor Daewoo + cutie viteza ?

Cutii de viteze si transfer, planetare, ambreiaje, diferentiale. Tipuri, reparatii, modificari.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
adytt
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 278
Joined: 07 Feb 2011, 18:34
Location: Pitesti - Arges
Contact:

Aro 11.4 Super motor Daewoo + cutie viteza ?

Post by adytt »

Un amic din Valcea a cumparat un Aro 11.4 Super de la Constanta, masina are motorizare Daewoo Nubira 1.6 16V benzina + gaz, AC - nefunctional momentan,sasiu + mecanica ARO 24x.

In spate are tot 2 scaune si nu bancheta.
Referitor la acest detaliu am vazut la vanzare acum ceva timp in Pitesti un ARO 11.4 Albastru metalizat cu motorizare Daewoo + cutie Renault, AC montat la fel iar in spate avea tot asa, doua scaune identice cu cele fata + cotiera intre ele, deci banuiesc ca s-au fabricat si in varianta asta, foarte interesant aspect.


Avand aceeasi motorizare si eu pe masina mea i-am oferit cateva informatii si detalii referitor la partea asta insa ar dorii sa stie ce tip de cutie si reductor are, iar eu nu il pot ajuta in privinta asta. Banuiesc ca ar putea fi vorba de cutia de viteze Aro 24x in 5 tr + reductor ARO 24x insa treaba devine interesanta intrucat reductorul pare pus invers.
Omul mi-a trimis niste poze pe care le postez aici in speranta ca vor fi cunoscatori care sa poata oferii un raspuns corect.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by adytt on 02 Apr 2016, 14:46, edited 2 times in total.

User avatar
adytt
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 278
Joined: 07 Feb 2011, 18:34
Location: Pitesti - Arges
Contact:

Re: Aro 11.4 Super motor Daewoo + cutie viteza ?

Post by adytt »

continuare
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
adytt
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 278
Joined: 07 Feb 2011, 18:34
Location: Pitesti - Arges
Contact:

Re: Aro 11.4 Super motor Daewoo + cutie viteza ?

Post by adytt »

continuare
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Aro 11.4 Super motor Daewoo + cutie viteza ?

Post by costy84 »

Ăsta care a fost la CT bănuiesc că este chiar ăsta din revistă, dacă ar fi avut cutia de Aro cred că schimbătorul de viteze ar fi fost mai sus ca in cazul Spartana din imagine.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Aro 11.4 Super motor Daewoo + cutie viteza ?

Post by ydaniel »

poza cu Spartana de cand e?
User avatar
razvy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2492
Joined: 07 Feb 2008, 20:49
Location: beius bihor
Contact:

Re: Aro 11.4 Super motor Daewoo + cutie viteza ?

Post by razvy »

Cutia e de 24 romaneasca , cu reductoru intradevar intors
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Aro 11.4 Super motor Daewoo + cutie viteza ?

Post by Soryn »

Aiai,io pus dumnezeu mana in cap.
User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Aro 11.4 Super motor Daewoo + cutie viteza ?

Post by ydaniel »

Ani de zile am vazut 11'le super si tot timpul ma miram ce motor-cv o fi avand???
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Aro 11.4 Super motor Daewoo + cutie viteza ?

Post by Soryn »

Dupa pachetul primit la exterior nui cel din revista.
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Aro 11.4 Super motor Daewoo + cutie viteza ?

Post by costy84 »

Poate ai dreptate, insă dacă te iei după "pachetul primit la exterior" nici Marcel nu este Marcel, şi totuşi este (nu mrs-ule?)!

Dacă te uiţi la câteva detalii o să ajungi la concluzia că este aceeaşi maşină: antena atipică pentru Aro (nici nu am mai văzut modelul ăsta pe alt exemplar), balamelele capotei fără prelungirea de sus, oglinzile prinse in aceeaşi poziţie chiar dacă sunt modele diferite, in spate 2 scaune in loc de banchetă (cel care l-a avut colegul oparlescu avea banchetă) in ambele cazuri cu scaunele au tetiere de plastic, nici un exemplar din cele apărute până acum in afară de ăsta nu are motor Daewoo, să spunem că bările de pe plafon sunt o coincidenţă că sunt prinse fix in aceeaşi poziţie cu toate că la unele exemplare de 11.4 le-am văzut prinse mai in interior, in plus dacă vedeai interiorul chiar şi cum arăta acum se vedea că a fost făcut cu atenţie nu "de serie", in plus nu are sens să mai discutăm despre primul proprietar şi relaţia acestuia cu uzina in 1999 când a fost inmatriculată maşina. ;))
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Aro 11.4 Super motor Daewoo + cutie viteza ?

Post by Soryn »

Prea multa munca sa recosmetizezi o masina.In ochii mei arata mai bine versiunea din revista.Au fost facute mai cu atentie pentru ca se dorea o evolutie,normal .Vrei sa atragi clientela,oferi servici impecabile.
Cand vine vorba de motor,e castrata rau,degeaba ai impozit mic daca performantele sunt jalnice. Nu stiu de ce nu au montat 2LT si 2FE-RZ.Mecanica rezista cel putin in masura in care rezista pe seria 24X.
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Aro 11.4 Super motor Daewoo + cutie viteza ?

Post by costy84 »

SorinTVY wrote:Prea multa munca sa recosmetizezi o masina.
Poţi fi mai explicit?

Cât despre restul,nu au fost făcute mai cu atenţie pentru că se dorea o evoluţie ci pentru că asta despre care vorbim a fost maşină de prezentare (poate se dorea şi evoluţia aia dar nu mai erau capabili să o facă), celelalte pe care le-am văzut prin imaginile apărute nu difereau prea mult de 10 normal la nivelul materialeleor şi finisărilor, cât despre motor, incercarea cu motorul Daewoo nu avea nici o legătură cu impozitarea, (in perioada respectivă până prin 2008 Aro a avut regim special de impozitare), ci cu costul final care in cazul motoarelor de Toyota deveanea prea mare.

În plus motor:
Aro L25: Putere maximă:83CP/4200-4400rpm, Cuplu maxim:160Nm/2800-3000rpm,
Daewoo 1.6 DOHC: Putere maximă:105CP/5800rpm, Cuplu maxim:145Nm/3800rpm
deci de ce nu s-ar fi descuract Super-ul cu motor Daewoo dacă 24/32/TV(D)12 s-a descurcat destul de bine cu L25????
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Aro 11.4 Super motor Daewoo + cutie viteza ?

Post by costy84 »

ydaniel wrote:poza cu Spartana de cand e?
2008-2009
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Aro 11.4 Super motor Daewoo + cutie viteza ?

Post by Soryn »

Daca tu consideri ca utilizarea motorului in mod uzual la o turatie de 3800-4500 rot/minut ,prezinta un privilegiu din oricare punct de vedere eu nu am nimic de adaugat. La turatia aia zgomotul e insuportabil data fiind izolatia fonica si platforma constructiva,cutie de viteze samd.Pentru al face sa mearga se merge pe reductie mult.Reductii multe,zgomot mare, viata scurta a motorului.
Consum mixt dat in revista aia 8%. 8 % cred ca scoate nubira .
Recozmetizare-modificarea masini de la un tip de bandouri la altu/bare ,troliu,suport rezerva,grile metalice triple spate.
Sau fabricat multe anomalii,combinati de motoare si cutii de viteze, motor benzina- cutiie diesel,motor diesel - cutie de benzinar.

Majoritatea masinilor de teren care au performate bune in teren au motoare mari.
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Aro 11.4 Super motor Daewoo + cutie viteza ?

Post by costy84 »

Sorine cine a vorbit de "privilegii"? Ideea era că aveau nevoie de o motorizare oarecum modernă, uşoară, să vrea şi producătorul să le-o furnizeze şi să poată mişca măgăoaia in parametrii acceptabili. Din punct de vedere teoretic ai oarece dreptate cu turaţiile mari (totuşi dacă motorul rezista in regimul ăla de turaţii pe Daewoo de ce nu ar fi rezistat pe Aro?), însă practic, am văzut maşina circulând pe Aurel Vlaicu toamna trecută şi sincer nu mi s-a părut mai gălăgioasă decât 24 cu L25 şi chiar avea "zvâc" ţinând cont că maşina era birjărită şi funcţiona pe GPL.
Nu cred că a fost prea multă muncă să o "recozmetizeze" ţinând cont că asta mai mult ca sigur s-a făcut in fabrică.
Tocmai prin combinaţiile de care vorbeşti s-au putut adapta motoare de autoturisme, tractoare sau dieseluri rezultate din motoare pe benzină pe Aro şi TV
Din ce se declara la momentul apariţiei Super-ului intenţia nu era de a face o maşină de teren peste ce fusese ARO 10 ci eliminarea platformei Aro 10 pentru reducerea reperelor din fabricaţie.

Post Reply