Sincer nici eu nu stiu sigur clar care e motivul, cel mai mult ma deranjau bucsele care sunt foarte slabe, si trebuie mereu schimbat si verificat cate ceva la independenta daca vrei sa mearga impecabil masina, daca o lasi asa in nepasare poti circula cu aro cativa ani fara probleme, im place lucrurile bune si bine facute.
Intradevar am bagat ceva la adaptare .
PUNTE pe fata la 24.
Moderators: mariusjaz, socratee
-
- Membru de elita
- Posts: 888
- Joined: 05 Feb 2012, 18:39
- Location: MATCA
Re: PUNTE pe fata la 24.
Forum Aro Club Romania !
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: PUNTE pe fata la 24.
Planetarele cu articulatie pe 2 axe nu au ce cauta pe seria 24. Proiectantu a vrut sa sfideze legile fizici montandule acolo. https://www.youtube.com/watch?v=gmV4qwLfOMY
- Constantin
- Membru legendar
- Posts: 5003
- Joined: 24 May 2009, 00:53
- Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)
Re: PUNTE pe fata la 24.
Daca te iei dupa hamericani mai bine te faci poet , pictor sau filosof,chestii de care ei nu au auzit ca exista.Mersul ala oval e chiar OK si de ajutor in conditii de aderenta scazuta la viteza mica.Ai vazut cum se comporta rotile camioanelor pe gheata sau noroi?La fel!
Eu nu inteleg de ce au pus hamerricanii motoare de autocar pe berline cu 5 locuri cand puteau simplifica ecuatia punand aripi de avion si gata cu planetarele fata care fac rotile sa falfaie.
Eu nu inteleg de ce au pus hamerricanii motoare de autocar pe berline cu 5 locuri cand puteau simplifica ecuatia punand aripi de avion si gata cu planetarele fata care fac rotile sa falfaie.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: PUNTE pe fata la 24.
Să răcapitulăm . Puntea rigidă este formidabilă la viteze de deplasare sub 100 de km pe oră ,după acceste valori posesorii se joacă cu focul grav de tot . Toate mașinile cu punte rigidă vor suferi mai devreme sau mai târziu de fenomenul death wobble . https://www.youtube.com/watch?v=4JV7L8bBo1Q .E destul penibil ,autoritățile care reglementează și permit circulația pe drumurile publice a vehiculelor respective dorm în bocanci .
- Werner
- Aro Club Romania
- Posts: 5229
- Joined: 11 Dec 2006, 19:41
- Location: Enzberg D
- Contact:
Re: PUNTE pe fata la 24.
Cam da. Clubul de Automobile german, ADAC, a avertiza dupa un test conducatorii de Land Rover Defender, sa evite circulatia pe autostrada cu viteze de 100 km/h. Mai ales depasirea camioanelor este un pericol, când ies din "umbra" camionului îi "Împinge" spre exteriorul benzii de circulatie.
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2000
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: PUNTE pe fata la 24.
Cred ca nu mai este un secret faptul ca o cupla cardanica este asincrona. Si un copil stie asta. Pentru inlaturarea fenomenului se apeleaza la o a doua cupla cardanica care trebuie sa aiba furca de pe arborele intermediar in acelasi plan cu furca primei cuple si in plus arborii (intrare - iesire) trebuie sa formeze unghiuri egale cu arborele intermediar. In "demonstratie" se vede limpede ca furcile nu se gasesc in acelasi plan, iar unghiurile sunt voit aranjate anapoda.SorinTVY wrote:Planetarele cu articulatie pe 2 axe nu au ce cauta pe seria 24. Proiectantu a vrut sa sfideze legile fizici montandule acolo. https://www.youtube.com/watch?v=gmV4qwLfOMY
Chiar si cuplele homocinetice isi pot pierde calitatea de cuple sincrone cand apar uzuri .
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: PUNTE pe fata la 24.
Dacă ar fi să facem un sondaj pe tema problemelor apărute în cazul accesta , 75% din cei care ar răspunde habar nu ar avea de asta .
La fel și cu death wobble .Eu am dat peste fenomenul ăsta în timp de conduceam o mașina utilitară ,la vremea aia habar nu aveam ce se întâmpla.Țin minte că dacă reduceam viteza se calma situația ,nissan cabstar
Am condus acceleași platforme utilitare ,cu mici diferențe legate de motorizare dar și la puntea față . Una avea motor mai slab și punte rigidă cu o simplă foaie de arc ,cealaltă avea motor mai puternic și bascule pe față .
Cea care avea punte ridigidă la viteze mici se comporta asemănător unei bărci,era moale ,nu zdruncina tare ,în schimb la viteze de 80-90-100-110 ,era instabilă ,la asta apărea și tremuratu volanului la viteze mai măricele .
Cea care avea bascule pe față și motor mai puternic, avea un comportament mai ferm,mai rigid într-un fel, oferea un comportament mai sigur la viteze mai mari .Mergeam și cu 130 pe șosea cu denivelelări fără a avea feedbac de nesiguranță .
Locul punți rigide este pe câmp,cu 40 de km pe oră.
La fel și cu death wobble .Eu am dat peste fenomenul ăsta în timp de conduceam o mașina utilitară ,la vremea aia habar nu aveam ce se întâmpla.Țin minte că dacă reduceam viteza se calma situația ,nissan cabstar
Am condus acceleași platforme utilitare ,cu mici diferențe legate de motorizare dar și la puntea față . Una avea motor mai slab și punte rigidă cu o simplă foaie de arc ,cealaltă avea motor mai puternic și bascule pe față .
Cea care avea punte ridigidă la viteze mici se comporta asemănător unei bărci,era moale ,nu zdruncina tare ,în schimb la viteze de 80-90-100-110 ,era instabilă ,la asta apărea și tremuratu volanului la viteze mai măricele .
Cea care avea bascule pe față și motor mai puternic, avea un comportament mai ferm,mai rigid într-un fel, oferea un comportament mai sigur la viteze mai mari .Mergeam și cu 130 pe șosea cu denivelelări fără a avea feedbac de nesiguranță .
Locul punți rigide este pe câmp,cu 40 de km pe oră.
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2000
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: PUNTE pe fata la 24.
Incercati sa mentineti directia fara jocuri si fenomenul este mult diminuat. O roata grea ajuta la evitarea fenomenului.
Sorin, pt. autocamioane ce propui ?
Sorin, pt. autocamioane ce propui ?
-
- Membru de elita
- Posts: 888
- Joined: 05 Feb 2012, 18:39
- Location: MATCA
Re: PUNTE pe fata la 24.
Am mai gasit cateva poze..
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Forum Aro Club Romania !
-
- Membru de elita
- Posts: 888
- Joined: 05 Feb 2012, 18:39
- Location: MATCA
Re: PUNTE pe fata la 24.
din timpul modificarii.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Forum Aro Club Romania !
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: PUNTE pe fata la 24.
Casetă de directie full hidrostatică fixată de punte ,amortizoare între punte și leviere .Limitarea vitezei de deplasare . Bare panhard cu rulmenți /articulații sferice ,mentenanță riguroasă . Gropile și dâmburile din asflat afectează mult mai puțin o roată mare montată pe o struțocămilă de 10 tone .Costurile de achizitie ale unui unui camion sunt exagerat de mari.Normal că încape în preț și testarea /paratestarea /para solicitarea și împlementarea diferitelor sisteme de combatere a problemelor tehnologice .flo wrote:Incercati sa mentineti directia fara jocuri si fenomenul este mult diminuat. O roata grea ajuta la evitarea fenomenului.
Sorin, pt. autocamioane ce propui ?
Sunt destul de multe camionete ,utilitare in jurul a 5tone care au bascule la puntea față.Nu's 4x4 ,dar se pot face și așa .
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2000
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: PUNTE pe fata la 24.
Mentenanta riguroasa, asta DA. Amortizarele pentru directie sunt o solutie intradevar serioasa.
Sa sti ca soferi in varsta povesteau ca au intalnit ceva care seamana cu acest fenomen. cand coborau pante cu o viteza ridicata cu SR -uri.
Sa sti ca soferi in varsta povesteau ca au intalnit ceva care seamana cu acest fenomen. cand coborau pante cu o viteza ridicata cu SR -uri.