Restaurare Aro 10.4

De la bicicleta pana la locomotiva. Orice lucrare mai serioasa, despre orice acaret iesit din tipare o puteti prezenta aici.

Moderators: Werner, mariusjaz, socratee

User avatar
sinergie
Junior
Junior
Posts: 68
Joined: 03 Aug 2013, 22:00
Location: Neamt
Contact:

Re: Restaurare Aro 10.4

Post by sinergie »

Sigurantele le-am calibrat in functie de consumatori , nu sunt toate la fel si sunt eficace la un scurt circuit .
Le-am prezentat ca o modificare actuala , in fapt folosesc acest sistem de vreo 3-4 ani si n-am intampinat nici un fel de probleme ... nici cand am facut itp-ul .

User avatar
Kostan
Junior
Junior
Posts: 68
Joined: 01 Aug 2008, 22:05
Location: Russia, Murmansk

Re: Restaurare Aro 10.4

Post by Kostan »

Very good body work. Congratulations. I'm afraid to ride with such electrical fuses
gica
Junior
Junior
Posts: 87
Joined: 22 Apr 2014, 00:18
Location: Piatra Neamt
Contact:

Re: Restaurare Aro 10.4

Post by gica »

Salutare!Ti-am urmarit topicul,si ma bucur ca dau de un nemteam ca si mine pe aici!Stai pe la Poiana Largului?Am fost des pe acolo in luna iulie dar nu ti-am vazut masina,dar am vazut un IMS la Farcasa.Eu deocamdata nu detin nici un ARO.Si pe mine tot un zecar ma intereseaza,dar caut unul in stare buna,pt ca imi lipsesc cunostintele de mecanica auto si nu cunosc nici un mecanic serios,care sa respecte o masina precum Aro sau Dacia, ca sa faca treaba buna.Si inca o problema majora pt mine ar fi timpul, pentru ca sunt doar o luna pe an acasa si nu as avea timp sa ma ocup de reparatii.Cand vin acasa in concediu vreau sa conduc Aro.Sper sa gasesc un zecar sau alt model de ARO in stare buna.Ai o masina frumoasa si te felicit pentru munca depusa!
Cu cat este mai mic creierul cu atat este mai mare ingamfarea!
User avatar
sinergie
Junior
Junior
Posts: 68
Joined: 03 Aug 2013, 22:00
Location: Neamt
Contact:

Re: Restaurare Aro 10.4

Post by sinergie »

Un nemtean ? Ce mica e lumea !
Da , stau in Poiana Teiului , dar vin des la Piatra Neamt , o data -de doua ori pe saptamana si e drept ca n-am mai vazut un Aro 10 in zona de multa timp , as zice chiar ani .
Folosesc masina mai mult pe asfalt si chiar fac multi km avand in vedere ca tehnic este mult depasita ( cca 2 -3 mii pe luna ), nu prea ma indur s-o folosesc prin alte locuri , de aceea caut si eu un zecar , unul la un pret mai mic , neinscris , sa-l transform pentru off-road si diferite treburi gospodaresti .
Acum ca ''m-am antrenat'' pot sa-l reconditionez indiferent de starea caroseriei , doar partea mecanica , mai ales transmisia , sa-i fie cat de cat functionala .
Inca n-am gasit nimic pe aproape ( ma refer la judetele invecinate ), dar caut inca ...


Nu stiu ce s-a intamplat cu pozele pe care le-am postat in acest topic , initial au avut un format acceptabi ( ca si marime ) , acum depasesc cu mult pagina si nu se pot viziona .
Rog pe domnii moderatori , daca se poate , sa le ajusteze putin ... multumesc mult !

gica
Junior
Junior
Posts: 87
Joined: 22 Apr 2014, 00:18
Location: Piatra Neamt
Contact:

Re: Restaurare Aro 10.4

Post by gica »

Mai posteaza te rog si cateva poze cu interiorul, ca sunt curios cum arata!Piese de schimb unde gasesti pt Aro?Urmaresc adesea anunturile pe internet si am vazut 2 M-uri de vanzare la Bacau!Amandoua au nevoie de restaurare,dar daca nu gasesti nici un zecar in apropiere.....poate te intereseaza si alt model de Aro.Succes in continuare!
Cu cat este mai mic creierul cu atat este mai mare ingamfarea!
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Restaurare Aro 10.4

Post by Soryn »

Aduc din nou discutia sigurantelor automate.
Disjunctoarele sunt echipamente de protectie care au rolul de a proteja un cicuit electric la suprasarcina sau scurtcircuit.
Producatorul cand le realizeaza are in vedere dimensionarea lor si imartirea lor in clase.
Astea fac parte din clasa MCB (miniature circuit brakers).
Datorita tipurilor de consumatori ,clasa MCB este impartita la randul ei in 3 categori.
Respectiv B,C,D .
B-este folosit la iluminat (consumator pur rezistiv)
C- prize (consumator rezistiv sau inductiv)
D- motoare electrice

Ele sunt impartite asa datorita curentului de ''amorsare''al consumatorului.La ''pornire'' Curentul are o valoare mai mare ,dupa un anumit timp ajuge la In.
Prin constructia lor ,in aceste clase, se urmareste introducerea unei intarzieri la declansare .
Este un dispozitiv foarte complex, are foarte multi parametri (peste 10). Nu poti dimensiona un disjunctor unei instalati electrice doar dupa In si Un al disjunctorului.
In regimul de suprasarcina (posibil scurt circuit la distanta mare ,care se manifesta precum o rezistenta de valoare mica) disjunctorul nu declansaza daca In al disjunctorului = cu curentul abosrbit de cablu.Declansaza dupa un timp. Daca mai si pui un disjunctor prea mare ,ajungi sa dai foc la cabluri.

Dupa cateva intreruperi de defect,disjunctoarele se inlocuiesc cu altele noi. Datorita curentilor foarte mari pe care ii rup,se decalibreaza .
Daca nu cunosti anumite chesti ,folosesti doar ceva asemanator cu originalul,nu te apuci de facut modificari.
Disjunctoarele astea sunt calibrate si respecta acele valori date de producator doar la 25 de grade celsius, fara variati de umiditate si alte traznai (montarea in tablouri etanse la exterior).
User avatar
sinergie
Junior
Junior
Posts: 68
Joined: 03 Aug 2013, 22:00
Location: Neamt
Contact:

Re: Restaurare Aro 10.4

Post by sinergie »

sinergie wrote:Se mai gasesc cutii originale de aro 10 in 5 trepte ?
Daca spui ca nu se merita schimbarea decat daca schimb si motorul nu cred ca am sa insist pe aceasta cale ... vorbisem cu cineva sa iau o cutie de papuc in 5 cu gandul sa renunt la tractiunea fata dar imi trebuia si grupul spate , in fine , este alta problema ... multumesc pentru sfat !
SorinTVY wrote:Doar dezmembrari,dar trebuie grupuri si cardane aferente.Mai bine o vinzi, mai pui bani si iei alta.
Am desfacut masinuta pana la ultimul subansamblu , efectiv nu a ramas surub neverificat : exceptand grupul fatza tot am demontat , am schimbat ce era uzat si-am pus la loc incet si cu rabdare .
Caroseria am intarit-o in punctele slabe , prost proiectate din fabrica si am schimbat toata tabla mancata de rugina : a iesit mai bine decat una noua ... una peste alta tre' sa fiu nebun sa vand acest aro .
Cam trebuie sa am rabdare la drumurile lungi si sa nu trag de ea daca nu vreau sa consume , in rest sunt foarte multumit ... pana la urma am si eu o varsta , viteza nu ma mai tenteaza ca alta data ...
User avatar
sinergie
Junior
Junior
Posts: 68
Joined: 03 Aug 2013, 22:00
Location: Neamt
Contact:

Re: Restaurare Aro 10.4

Post by sinergie »

Nu stiu ce s-a intamplat cu imaginile pe care le-am postat intopicul acesta , daca nu le-am sters de pe pc am sa le mai incarc odata poate sunt de ajutor .

Am in cap o idee si nu stiu cat este de viabila de aceea rog pe cei in tema sa-si dea cu parerea : vreau sa modific un motor de 1400 benzina ,clasic , din patru cilindri sa las doi ... de mers sigur merge dar nu stiu cata putere ar mai avea ... pentru ce vreau sa fac mi-ar trebui minim 10 cp , motorul normal avand vreo 50 cp la cuplu maxim .

Nemtii de la VW folosesc ideea pe un motor in patru lasandu-l sa mearga in doi la anumite turatii :
https://www.youtube.com/watch?v=kJ5opH5qgj0

Eu insa vreau sa-l las efectiv in doi cilindri , scotand pistoanele si anuland distributia la ceilalti doi ...
Petru
Incepator
Incepator
Posts: 20
Joined: 29 Oct 2017, 13:10

Re: Restaurare Aro 10.4

Post by Petru »

daca vreti caroserie buna va trimit eu una din spania
pentru aro 10 trapeurs 1998, in toate punctele unde are rugina de regula asta e neatinsa
daca aveti pe careva cu vreun tir sa va iasa transportul gratis cred ca se merita dusa in romania
dincamihai04
Nou venit
Nou venit
Posts: 6
Joined: 04 Dec 2009, 19:09

Re: Restaurare Aro 10.4

Post by dincamihai04 »

Salutare tuturor!
Nu stiu daca am nimerit bine...scuze daca am gresit. Pe scurt: detin un aro 10.4 fabricatie 1981, primul model cel cu transmisie independenta pe spate ( bascule). Aro este in stare de functionare, momentat conservat (pe cat posibil). Doresc intr-un viitor apropiat sa restaurez aceasta piesa istorica exact cum a iesit de pe poarta fabricii. Conoaste cineva un atelier profesionist de reconditionari? Repet...ceva profesionist...cu specialisti, nu amatori. Am intalnit tot felul de "specialisti" care nu stiu bine cum arata un aro 10. Multumesc
ubu
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 326
Joined: 26 Dec 2010, 00:57
Location: Bucuresti

Re: Restaurare Aro 10.4

Post by ubu »

Mai bine cauti masini bine făcute si afli cine-a fost in stare.
Cand l-a aruncat, direct rechinu' l-a mancat. In doua l-a rupt.
User avatar
sinergie
Junior
Junior
Posts: 68
Joined: 03 Aug 2013, 22:00
Location: Neamt
Contact:

Re: Restaurare Aro 10.4

Post by sinergie »

Image
User avatar
sinergie
Junior
Junior
Posts: 68
Joined: 03 Aug 2013, 22:00
Location: Neamt
Contact:

Re: Restaurare Aro 10.4

Post by sinergie »

Image
User avatar
sinergie
Junior
Junior
Posts: 68
Joined: 03 Aug 2013, 22:00
Location: Neamt
Contact:

Re: Restaurare Aro 10.4

Post by sinergie »

Image

Image
User avatar
sinergie
Junior
Junior
Posts: 68
Joined: 03 Aug 2013, 22:00
Location: Neamt
Contact:

Re: Restaurare Aro 10.4

Post by sinergie »

Imaginile pe care le-am postat la inceputul acestui topic s-au sters , nu stiu din ce motive , le reincarc poate vor fi de folos cuiva , desi putini sunt cei care ar mai restaura un Aro 10 .

Post Reply