Putina istorie...IMS 57

Zimbrul Carpatilor - "cine n-are batrani,sa-si cumpere"

Moderators: Werner, mariusjaz

User avatar
oncioiuo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1117
Joined: 05 Mar 2015, 18:42
Location: Sector 1, Bucuresti

Re: Putina istorie...IMS 57

Post by oncioiuo » 18 Jul 2018, 22:45

categoric este un castig pentru mine si poate va fi in viitor si pentru generatiile care vin si vor avea curiozitatea sa vada un IMS 59A care a supravietuit ,,furiei" benzinei ( consuma undeva pe la 25% ) si a rams asa cum a iesit din fabrica ( categoric va fi doar ca istorie deoarece personal nu i-mi permit sa strabat tara cu asemenea consum ). cu toate acestea, am fost anu trecut la ,,Campulung in amintiri" ( anul acesta nu reusesc sa ajung ) si ies in jurul Bucurestiului cand am vreme

asa cum scriam in alt topic, sunt interesat si de platforma TV4 / TV5 si nu in ultimul rand de IMS 57 , motiv pentru care am incercat sa adun informatii care sa sutina istoria spusa de batrani, asa cum a fost ; am cautat sa gasesc informatii in arhiva tocmai pentru a intelege eu ce sa intamplat si cum sa inceput motorizarea romaniei, lasand deoparte povestile inflorite ale vremurilor comuniste
au distrus scoala profesionala...........au disparut profesionistii !


User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2435
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Putina istorie...IMS 57

Post by ardeleanu » 18 Jul 2018, 23:08

Respect pentru munca de documentare, dar nu inteleg de ce informatiile nu pot ramane pe site, mai ales daca vor fi publicate in curand in cadrul unei lucrari.
Nu avem nimic de castigat ca si comunitate, daca fiecare tine informatiile doar pentru ...uz personal.
La fel si pentru proiectul comun de restaurare, aproape nimeni nu vrea sa faca nici cel mai mic efort gratuit in favoarea comunitatii.

User avatar
oncioiuo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1117
Joined: 05 Mar 2015, 18:42
Location: Sector 1, Bucuresti

Re: Putina istorie...IMS 57

Post by oncioiuo » 18 Jul 2018, 23:23

am ascultat sfatul colegului, pentru a evita sicanele unor binevoitori , pana la publicarea lucrarii intr-o forma organizata. asa cum ati remarcat, eu am furnizat si voi mai furniza catre lucrare tot ce gasesc, fara a le tine pentru uz personal.

am postat cateva documente aici pentru a incerca sa conving si alti colegi sa procedeze astfel; lucrarea Dl-ui Marcu este foarte cuprinztoare si sunt necesare cat mai multe detalii; de ex. se cauta informatii cu privire la fondul din arhiva care contine sistarea productiei de GAZ 67Bsi IJ
au distrus scoala profesionala...........au disparut profesionistii !

User avatar
oncioiuo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1117
Joined: 05 Mar 2015, 18:42
Location: Sector 1, Bucuresti

Re: Putina istorie...IMS 57

Post by oncioiuo » 18 Jul 2018, 23:25

referitor la proiectul comun de restaurare, am remarcat ca sa blocat; voi incerca personal sa pun la punct autosasiul de IMS 58 daca fondurile vor fi suficiente in anii urmatori
au distrus scoala profesionala...........au disparut profesionistii !


User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1747
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Putina istorie...IMS 57

Post by vercingetorix » 23 Jul 2018, 14:07

S-a indurat d-nul Ratiu si a scos de la naftalina motocicleta IMS 53, s-au implinit 65 de ani de la fabricatie.
Felicitari d-nului Hagi si participantilor la intalnirea anuala ce a devenit traditionala.
Evident ca intre timp tobele motocicletei au disparut, feru-i scump in Romania...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Daca nu Aro, atunci ce ?

costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5040
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Putina istorie...IMS 57

Post by costy84 » 23 Jul 2018, 17:36

S-a îndurat domnul Hagi sau cei de la Landmark?

User avatar
oncioiuo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1117
Joined: 05 Mar 2015, 18:42
Location: Sector 1, Bucuresti

Re: Putina istorie...IMS 57

Post by oncioiuo » 23 Jul 2018, 22:12

Dl. Ratiu nu are nimic impotriva .... conducerea de la Landmark, pastreaza cele doua exemplare ascunse in ideea de a le face cat mai pretioase posibil !

din cate stiu, tobele motociceltei lipsesc de foarte multi ani
au distrus scoala profesionala...........au disparut profesionistii !

User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1747
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Putina istorie...IMS 57

Post by vercingetorix » 23 Jul 2018, 23:00

costy84 wrote:S-a îndurat domnul Hagi sau cei de la Landmark?
Dnul Hagi face tot ce poate pentru marca Aro, tot respectul pentru dansul.Dnul Rațiu e opusul d-nului Hagi,ca să-ți răspund la întrebare.
Daca nu Aro, atunci ce ?

costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5040
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Putina istorie...IMS 57

Post by costy84 » 24 Jul 2018, 07:31

Asta nu contestă nimeni, însă expunerea motocicletei nu a depins de "îndurarea" domnului Hagi ci de îndurarea proprietarului, Landmark.

User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1747
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Putina istorie...IMS 57

Post by vercingetorix » 24 Jul 2018, 08:21

Landmark fiind firma d-nului Ratiu, nu gresesc prea tare spunand ca s-a indurat sa ne mai arate motocicleta.
Dintr-un total de 10 bucati au mai ramas 2.
Oare unde or fi celelalte ?
Daca nu Aro, atunci ce ?

costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5040
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Putina istorie...IMS 57

Post by costy84 » 24 Jul 2018, 08:44

Probabil unde am trimis toată istoria auto românească? La fier vechi?

User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5111
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: Putina istorie...IMS 57

Post by Werner » 24 Jul 2018, 12:02

vercingetorix wrote:Evident ca intre timp tobele motocicletei au disparut, feru-i scump in Romania...
Tobele au disparut de mult. Cred ca pe vremea raposatului deja. Eu cunosc motocicleta fara esapamente.

bacdava
Incepator
Incepator
Posts: 10
Joined: 10 Jan 2014, 10:00
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Putina istorie...IMS 57

Post by bacdava » 14 Jul 2019, 23:33

oncioiuo wrote:
17 Jul 2018, 16:42
daca din cititorii forumului avem persoane ce cunosc motocicleta IMS 57 si pot face o comparatie amanuntita cu IJ 350 la care se face referire in documentele atasate raman recunoscator; fiind un domeniu mai putin cunoscut mie si trebuie oricum lamurit daca IMS 53 este adaptat de pe IJ intrucat persoanele cu care am discutat sustin ca de fapt este influentata de VEST-ului si doar o coincidenta cu anul `53 in care se incepe colaborarea cu sovieticii
Desi nu am vazut "pe viu" motocicleta IMS pot spune (din analiza putinelor foto disponibile) ca nu are nici o legatura cu IJ 350. IMS are motor 4T, Ij 2T preluat de la DKW, deci total diferite, fara nici o urma de asemanare. In ceea ce priveste cadrul, cel de IMS se aseamana mai degraba cu cel de DKW/IFA/MZ 125cc decat cu cel de IJ. Concluzia mea este ca desi apar elemente comune cu alte modele (toti producatorii preiau elemente de la concurenta) iar designul motocicletei se inscrie in liniile epocii (motiv pentru care si apar asemanari cubalte motociclete contemporane), IMS 53 a fost un model independent.

User avatar
oncioiuo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1117
Joined: 05 Mar 2015, 18:42
Location: Sector 1, Bucuresti

Re: Putina istorie...IMS 57

Post by oncioiuo » 17 Jul 2019, 21:28

salutare,

sigur nu este un model independent ...dar trebuie apreciat corect care este influenta, si eu remarc VEST, nu EST ; doar ca nu ma pricep la motociclete si sunt subiectiv !
au distrus scoala profesionala...........au disparut profesionistii !

User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1747
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Putina istorie...IMS 57

Post by vercingetorix » 18 Jul 2019, 08:41

Am citit in serialul dedicat istoriei marcii Aro ca s-au inspirat de la modelul englezesc Triumph al acelor ani.
Cele 10 motociclete au defilat prin fata tribunei oficiale cu ocazia zilei de 23 august 1954.
Ce s-a intamplat ulterior este deja istorie...
Daca nu Aro, atunci ce ?


Post Reply