ARO cu motor L27 D

Dedicat Automobilului ROmanesc

Moderators: Werner, mariusjaz

Post Reply
cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 638
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

ARO cu motor L27 D

Post by cim95 »

Sunt convins ca s-a discutat mult despre motorizari dar nu am gasit nici pe FORUM nici pe net cum arata un Motor L27 Diesel.
Poate sa-mi trimita cineva poze, film etc.?

cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 638
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO cu motor L27 D

Post by cim95 »

Stie cineva ce Motor este asta?
Este montat pe un ARO 24 care are trecut in Cartea tehnica ca este dotat cu L27 Diesel!?!?
Sunt derutat complet!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: ARO cu motor L27 D

Post by Soryn »

Este motor de peugeot ,clasic,generația mai veche ,înaintea celui pus pe Forester . Este accela montat pe m461 din fabrică și cred că și pe jeep willis cred . Posibil să aibă distributia cu pinioane .
Așa sună https://www.youtube.com/watch?v=_q4VTAGhFEk
https://www.youtube.com/watch?v=ItlxcK9T0bY
In functie de ce cod are poate să fie de 2.3L ,sau de 2.5L
L27 are sistemul de injectie amplasat în partea opusă . Găsești poze pe google.
cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 638
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO cu motor L27 D

Post by cim95 »

Eu mi-am inchipuit ca "L27" este denumirea unui Motor fabricat in Romania, analog cu motorul L25(Benzinar)
Sa inteleg ca "L27" este doar o codificare sub care poate fi un motor importat, de ex. Peugeot, Ford, FIAT sau altceva?

User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: ARO cu motor L27 D

Post by Soryn »

Nici vorba. L27 este cu totul alt motor. L27 este un motor diesel dezvoltat în România având la bază principile motorului L25 , are altă chiulasă, pompă de injectie etc.
Mașina despre care ne vorbiți probabil are motorul schimbat și netrecut în acte, sau nu are serie și tip în acte, inițial sau ulterior fiind motorizată cu tipul accela de motor indenor peugeot tip vechi. Probabil a crăpat L27-le și au pus alt motor.Werner ar trebui să cunoască mai multe detalii în legătură cu masinile de export.
cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 638
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO cu motor L27 D

Post by cim95 »

Pai tocmai aici apar dubiile si intrebarile!
Masina respectiva este denumita ARO 244, dotare L27 Diesel, culoare alba dar in realitate este un 240, cu motor Peugeot si culoare kaki.
Interesant, nu-i asa?!
Sper sa dea si Werner de topic-ul asta si sa ma lamureasca un pic.
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: ARO cu motor L27 D

Post by Soryn »

Seria de șasiu a 240-lui este aia din acte ? Dacă da, a fost modificat .Sau ăla are acte de 244 cu o serie , și merge cu 240-u care are alte serii ,o vrea să ți-l bage pe gât așa .
User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: ARO cu motor L27 D

Post by Werner »

Acolo ceva nu este în regula. L27 este L27, motorul de Câmplulung, cum se mai numeste. Motoarele Peugeot pe ARO seria 24 sunt trecute sub denumirea DTP-5DT (în Germania), sau XD3TP. Motoarele aspirate nu au fost montate din fabrica pe ARO 24. Aceste motoare aici sunt trecute sub XD3. Dar trebuie sa fie trecuta capacitatea cilindrica, dupa ea se calculeaza împozitul. Seria motor nu se trece, motorul este considerat piesa de schimb. Cu caroseria e ciudat. Probabil a schimbat cineva caroseria. În Germania numarul de usi nu se trece în talon, dar se trece numarul de locuri si daca este cabriolet sau închisa. Culoarea se trece când este noua, pe urma nu conteaza, oricum nu intereseaza pe nimeni. În Austria probabil e la fel. Legislatia este aproape identica.
cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 638
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO cu motor L27 D

Post by cim95 »

Da, Werner, ce scri imi confirma si informatiile mele. Masina se afla in Austria, undeva departe de mine. Tot ce stiu despre ea am aflat din poze. Cert este ca actele pe care le detine proprietarul atesta ca masina, din poze,a fost inmatriculata prin '85, in Austria, si a trecut si pe la doi conationali.
Nu vreau sa acuz sau sa jignesc pe nimeni, dar poate asta explica si diferentele dintre acte si realitate.
S-o fi dus careva din proprietari in Romania si a schimbat motorul fara sa schimbe Cartea tehnica. De fapt, nici nu trebuie daca este acelasi tip de Motor. Dar daca este alt tip, atunci trebuie omologat.

Vreau sa-l cumpar ptr. Austria si precis dau de Probleme.
User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: ARO cu motor L27 D

Post by Werner »

Nu ma pricep la legislatia austriaca. Aici se poate schimba cam totul în carte, numarul de usi, numarul de locuri, nu prea conteaza, nimic nu este batut în cuie. Importanta este seria de sasiu. La ARO 24 este vizibil în compartimentul motor, pe suportul arcului. Acolo sa nu fi umblat nimeni. Proprietarii anteriori cum au facut verificarea tehnica?
cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 638
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO cu motor L27 D

Post by cim95 »

Din cate am adunat pana cum, totul este schimbat la masina asta. Singurul lucru pe care-l pot verifica este seria sasiului. Am intrebat proprietarul actual care este seria si nu are habar nici unde este marcata.
Poate cineva sa-mi trimita o poza cu locul exact unde sa caut?
Cine stie cate straturi de chit si vopsea s-au pus peste numar si nu-l mai gasim.
Daca seria este aceasi, atunci ma duc sa-l vad. Pierd o zi pe drumuri dar macar ma linistesc.
cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 638
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO cu motor L27 D

Post by cim95 »

Interesant este de stiut ce se intampla daca motorul a fost inlocuit si nu a fost omologat la vremea respectiva? Ma gandesc ca trebuie omologat acum si probabil ca nu are nimeni actele de la motorul actual.
Cum pot dovedi ca motorul are aceasi putere ca si motorul original L27?
Fac o poza si caut pe net ?

Conform legislatiei austriece, poti omologa doar un alt Motor care nu depaseste putera initiala x 1,25.
cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 638
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO cu motor L27 D

Post by cim95 »

Stimati prieteni, se pare ca "Consilierul financiar" al familiei(Stiti si voi cine poate fi ;)) ) a gasit raspunsul la toate intrebarile. Si-a exercitat dreptul de VETO!
Dar, speranta moare ultima!
Multumesc ptr. timpul si sprijinul acordat.
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: ARO cu motor L27 D

Post by Soryn »

Oricum era o bătaie de cap inutilă .Așa că.....mai bine nu .Mulțumește-i consilierului financiar că te-a scăpat și de data asta . ;D
cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 638
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO cu motor L27 D

Post by cim95 »

Multumesc ptr. imbarbatare si deschid o bere in cinstea ta/voastra :)>-

Post Reply