Autocamioane "23 August"
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Autocamioane "23 August"
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Membru legendar
- Posts: 1474
- Joined: 10 Jan 2008, 21:01
- Location: suceava
Re: Autocamioane "23 August"
Frumos,am pornit-o tare,camion 6x6,tractor de 120 cp,screpere etc.Motorul MG 120 este oare romanesc?
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: Autocamioane "23 August"
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: Autocamioane "23 August"
Sursa: Facebook
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- ydaniel
- Membru legendar
- Posts: 4676
- Joined: 13 Jun 2007, 11:46
- Location: bucuresti
- Contact:
Re: Autocamioane "23 August"
Pe cladirea de la actualul Faur-inca se vede scris TRAIASCA RPR,sters,dar inca se vede!!
-
- Membru de elita
- Posts: 557
- Joined: 07 Mar 2010, 18:30
- Location: Spania
- Contact:
Re: Autocamioane "23 August"
Cred ca este mai bine sa adunam totul pe aceeasi pagina .
Intr-unul din articolele de ziar ,prezentat mai sus , se spune ca a fost realizata si o automacara de 10 tf pe acelasi autosasiu .
Iata imaginea , din fosta revista Metalurgia si constructia de masini :
Ciudat , imaginea autotractorului cu semiremorca de 50 t a aparut la acea vreme editata ( retusata , cum se spunea atunci ) in revista Metalurgia si constructia de masini :
Intr-unul din articolele de ziar ,prezentat mai sus , se spune ca a fost realizata si o automacara de 10 tf pe acelasi autosasiu .
Iata imaginea , din fosta revista Metalurgia si constructia de masini :
Ciudat , imaginea autotractorului cu semiremorca de 50 t a aparut la acea vreme editata ( retusata , cum se spunea atunci ) in revista Metalurgia si constructia de masini :
-
- Membru de elita
- Posts: 557
- Joined: 07 Mar 2010, 18:30
- Location: Spania
- Contact:
Re: Autocamioane "23 August"
Dupa cum se spune in acelasi articol din ziar citat mai sus , motorul este identic cu al tractorului pe senile de 120 CP .
Iata imaginea tractorului : Pe trailerul tractat a fost prezentat utilaj minier :
Iata imaginea tractorului : Pe trailerul tractat a fost prezentat utilaj minier :
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- mariusjaz
- Moderator
- Posts: 439
- Joined: 27 Aug 2007, 14:46
- Location: luncoiu de jos
Re: Autocamioane "23 August"
Si in inima mea se vede... TRAIASCA RPR,sters,dar inca se vede
-
- Membru de elita
- Posts: 557
- Joined: 07 Mar 2010, 18:30
- Location: Spania
- Contact:
Re: Autocamioane "23 August"
Datele tehnice ale tractorului B1 fabricat la fostele uzine 23 August , prezentat mai sus :
Observatie : tipul motorului a fost trecut eronat ca fiind M6-120 in locul denumirii reale MG-120 , probabil dintr-o greseala de citire sau dactilografiere la redactareYou do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- ydaniel
- Membru legendar
- Posts: 4676
- Joined: 13 Jun 2007, 11:46
- Location: bucuresti
- Contact:
Re: Autocamioane "23 August"
Foarte interesant! Oare câte bucăți au fost făcute?
-
- Membru de elita
- Posts: 557
- Joined: 07 Mar 2010, 18:30
- Location: Spania
- Contact:
Re: Autocamioane "23 August"
Nu stiu cate bucati au fost construite , dar nu cred ca a trecut de stadiul de serie zero sau preserie , la fel ca si camionul cu motor de 120 CP . De ce cred aceasta ?
In Catalogul Masini pentru lucrari de imbunatatiri funciare , Ministerul agriculturii , Editura Agro-silvica , Bucuresti 1960 , din care am scanat imaginile , nu exista utilaje la care sa se faca observatia ca sunt tractate de tractorul B1 23 August de 120 CP sau nu exista utilaje normate pentru acest tractor. Nu exista accesorii pentru acest tractor , in schimb exista accesorii produse in Romania pentru tractorul pe senile S-80 importat din URSS , cum ar fi echipamentul de buldozer , sau utilaje tractate produse in Romania ( screper , greder , plug de canale ) tractate tot de S-80 .
Despre S-80 se afirma in lucrarea citata ca este tractorul corespunzator functiei de tractor universal de imbunatatiri funciare . Desi se stie ca s-au facut presiuni externe pentru ca Romania a importe camioane , tractoare etc .
In Catalog de utilaj pentru lucrari de constructii , editat de Centrul de documentare pentru constructii, arhitectura si sistematizare , Bucuresti 1961 tractorul B1 23 August nu mai apare .
In schimb , motorul MG-120 apare utilizat pe prima serie ale excavatorului E-0,5 produs la Progresul Braila ( o vreme uzina a fost denumita Uzina Mecanica W.Pieck , dupa politica acelor timpuri ) . Dar in 1960 erau deja intrate in dotare excavatoare E-0,5 cu motor KDM-46 ( acelasi motor de pe tractorul pe senile S-80 ) de 93 CP , importat din URSS .
In Catalogul Masini pentru lucrari de imbunatatiri funciare , Ministerul agriculturii , Editura Agro-silvica , Bucuresti 1960 , din care am scanat imaginile , nu exista utilaje la care sa se faca observatia ca sunt tractate de tractorul B1 23 August de 120 CP sau nu exista utilaje normate pentru acest tractor. Nu exista accesorii pentru acest tractor , in schimb exista accesorii produse in Romania pentru tractorul pe senile S-80 importat din URSS , cum ar fi echipamentul de buldozer , sau utilaje tractate produse in Romania ( screper , greder , plug de canale ) tractate tot de S-80 .
Despre S-80 se afirma in lucrarea citata ca este tractorul corespunzator functiei de tractor universal de imbunatatiri funciare . Desi se stie ca s-au facut presiuni externe pentru ca Romania a importe camioane , tractoare etc .
In Catalog de utilaj pentru lucrari de constructii , editat de Centrul de documentare pentru constructii, arhitectura si sistematizare , Bucuresti 1961 tractorul B1 23 August nu mai apare .
In schimb , motorul MG-120 apare utilizat pe prima serie ale excavatorului E-0,5 produs la Progresul Braila ( o vreme uzina a fost denumita Uzina Mecanica W.Pieck , dupa politica acelor timpuri ) . Dar in 1960 erau deja intrate in dotare excavatoare E-0,5 cu motor KDM-46 ( acelasi motor de pe tractorul pe senile S-80 ) de 93 CP , importat din URSS .
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Membru de elita
- Posts: 557
- Joined: 07 Mar 2010, 18:30
- Location: Spania
- Contact:
Re: Autocamioane "23 August"
Prima serie a excavatorului E-0,5 produs la Progresul Braila a fost dotata cu motorul MG-120 , unul din subiectele topicului
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by NNnicusor on 16 Sep 2019, 11:44, edited 1 time in total.
-
- Membru de elita
- Posts: 557
- Joined: 07 Mar 2010, 18:30
- Location: Spania
- Contact:
Re: Autocamioane "23 August"
Continuare
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Membru de elita
- Posts: 557
- Joined: 07 Mar 2010, 18:30
- Location: Spania
- Contact:
Re: Autocamioane "23 August"
Motorul MG-120 , utilizat pe vehiculele si utilajele prezentate in topic
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Membru de elita
- Posts: 557
- Joined: 07 Mar 2010, 18:30
- Location: Spania
- Contact:
Re: Autocamioane "23 August"
Continuare
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.