ARO M461_DIN NOU APRINDEREA
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
ARO M461_DIN NOU APRINDEREA
Salutare
Findca incerc sa rezolv o anumita parte din problema "aprinderii" deschid un subiect nou. Celelalte subiecte pe care le-am dezbatut pe aceasi tema s-au lungit prea mult.
Deci:
Bucuria ca am rezolvat aprinderea la al meu M nu a durat foarte mult. Acum prezinta alte simtome.
-s-a reglat carburatorul -PE STAND ELECTRONIC - electricianul imi spune si-mi arata ca exista o valoare (???) care ar trebui sa se repete 50% si 100% in timpul distribuirii curentului spre bujii.
La motorul meu, valoarea se repeta 0% si 98%
Habar n-am despre ce este vorba dar nu suna bine.
-tot electricianul a desfacut delcoul sa-l curete si verifice si a gasit ceva care lucreaza ca niste piese care, prin acceleratie centrifuga(???) se indeparteaza inspre exterior.
Poate intelegeti voi despre ce vorbeste cau eu
-s-a curatat filtru de benzina, filtrul de aer, schimbat bujii
-inca ceva: a inceput sa goleasca bateria, deci alternatorul nu mai incarca
Finalul este ca, pe sosea orizontala, atinge lejer 100 km/h DAR cum ajung la o panta mai serioasa vrea sa se opreasca. Parca primeste prea multa benzina, SAU prea putina??
Atunci incerc sa schimb viteza la mic si GATA--- moare.
Adevarat ca asta se intampla la viteze relativ mici pe sosele laterale sau in teren. Atunci incepe sa descarce bateria.
Domnilor, mi-am pierdut de tot increderea in mine si speranta ca odata si odata rezolv aprinderea!
Ceva informatii, sfaturi, parer!?
Sa vand Masina?
Findca incerc sa rezolv o anumita parte din problema "aprinderii" deschid un subiect nou. Celelalte subiecte pe care le-am dezbatut pe aceasi tema s-au lungit prea mult.
Deci:
Bucuria ca am rezolvat aprinderea la al meu M nu a durat foarte mult. Acum prezinta alte simtome.
-s-a reglat carburatorul -PE STAND ELECTRONIC - electricianul imi spune si-mi arata ca exista o valoare (???) care ar trebui sa se repete 50% si 100% in timpul distribuirii curentului spre bujii.
La motorul meu, valoarea se repeta 0% si 98%
Habar n-am despre ce este vorba dar nu suna bine.
-tot electricianul a desfacut delcoul sa-l curete si verifice si a gasit ceva care lucreaza ca niste piese care, prin acceleratie centrifuga(???) se indeparteaza inspre exterior.
Poate intelegeti voi despre ce vorbeste cau eu
-s-a curatat filtru de benzina, filtrul de aer, schimbat bujii
-inca ceva: a inceput sa goleasca bateria, deci alternatorul nu mai incarca
Finalul este ca, pe sosea orizontala, atinge lejer 100 km/h DAR cum ajung la o panta mai serioasa vrea sa se opreasca. Parca primeste prea multa benzina, SAU prea putina??
Atunci incerc sa schimb viteza la mic si GATA--- moare.
Adevarat ca asta se intampla la viteze relativ mici pe sosele laterale sau in teren. Atunci incepe sa descarce bateria.
Domnilor, mi-am pierdut de tot increderea in mine si speranta ca odata si odata rezolv aprinderea!
Ceva informatii, sfaturi, parer!?
Sa vand Masina?
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2404
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: ARO M461_DIN NOU APRINDEREA
Cauta pe facebook pe vizi rudolf... e un tip din Oradea ce are un atelier in Germania, foarte bun mecanic, repara numai masini clasice...te intelegi cu el cumva, e "nebun" de-al nostru...
Daca nu Aro, atunci ce ?
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: ARO M461_DIN NOU APRINDEREA
Lipsa de putere pare să semene ca avans aprindere dereglat . La anumite motoare delcoul poate fi răsucit în locașul lui,asftel reglânduse fin timpii de aprindere .
Mecanismul accela care se departează prin centrifugare este tot un fel de sistem de modificare al momentelor și duratei . Este un fel de hartă de aprindere,dar una mecanică . Asftel de mecanisme sunt regăsite și în anumite pompe de injecție ale motoarelor diesel clasice .În timp reglajele dinamice realizate mecanic au fost înlocuite de către cele electromecanice controlate electronic ,sau complet electronice.Sa întâmplat asta din cauza dezavantajelor pe care le prezintă sistemele de control de epocă .
Teoretic aprinderea asta ar trebuie reglată cu lampă stroboscopică .
Mecanismul accela care se departează prin centrifugare este tot un fel de sistem de modificare al momentelor și duratei . Este un fel de hartă de aprindere,dar una mecanică . Asftel de mecanisme sunt regăsite și în anumite pompe de injecție ale motoarelor diesel clasice .În timp reglajele dinamice realizate mecanic au fost înlocuite de către cele electromecanice controlate electronic ,sau complet electronice.Sa întâmplat asta din cauza dezavantajelor pe care le prezintă sistemele de control de epocă .
Teoretic aprinderea asta ar trebuie reglată cu lampă stroboscopică .
- oncioiuo
- Membru legendar
- Posts: 1225
- Joined: 05 Mar 2015, 18:42
- Location: Sector 1, Bucuresti
Re: ARO M461_DIN NOU APRINDEREA
Salut,
de curand am facut un L25 si aveam aceeas problema cu puterea in sarcina care sa rezolvat schimband mai multe ( nu am facut pas cu pas pentru a castiga timp):
- montat aprindere electronica
- inlocuit bujii + fise
- schimbare carburator original cu carburator volga
- montat alternator VW
Succes
de curand am facut un L25 si aveam aceeas problema cu puterea in sarcina care sa rezolvat schimband mai multe ( nu am facut pas cu pas pentru a castiga timp):
- montat aprindere electronica
- inlocuit bujii + fise
- schimbare carburator original cu carburator volga
- montat alternator VW
Succes
au distrus scoala profesionala...........au disparut profesionistii !
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: ARO M461_DIN NOU APRINDEREA
Multumesc ptr. raspunsuri.
-Am sa incerc sa dau de dl. Vizi Rudolf. Poate primesc de la colegii de pe FORUM date de contact mai exacte, ca eu nu am cont facebook.
-electricianul auto care incearca sa rezolve M-ul este un tip profesionist, cu atelier propriu dotat cu tot ce-i trebuie. Preturile sunt ok dar se insumeaza si bugetul nu-i nelimitat.
Tot el l-a pus " pe picoare - pe roti" in primavara. Am zburat cu M-ul pana la Viena si prin paduri. La Viena am facut prezentarea masinii, trecand peste trunchiuri de copac. Din exterior pare lejer, dar cand esti la volan te scutura de-ti zboara dintii din gura. Dupa "exercitiul asta" au incepot din nou problemele.
Mi-am inchipuit ca a sarit ceva de la locul lui sau s-a rupt ceva!?
Ca urmare, am ajuns iar la atelier si electricianul l-a testat peste tot si m i-a aratat pe stand saritura de valoare de la 0% la 98%. Am sa mai intreb odata ce-i aia.
Tot electricianul, a desfacut delcoul si a gasit acel mecanism complet intepenit. L-a curatat dar....
Are si lampa stroboscopica, chiar mi-a aratat cum se suprapun niste linii la regim de lucru.
-Am tot schimbat bujii si fise, toate noi.
-Din motive personale/ profesionale, el. imi recomanda sa nu montez aprinderea electronica pe motivul ca, in caz de pana pe undeva pe coclauri, nu ai nicio sansa sa-l mai pornesti! O fi adevarat sau nu!?
Totusi o sa incercam si cu aprinderea electronica.
Singura componenta sau ansamblu pe care nu le-am verificat este POMPA DE BENZINA.
-Poate sa fie membrana rupta sau alta minune pe acolo care sa lucreze in regim normal si care, in sarcina, sa nu faca fatza?
https://www.youtube.com/watch?v=SJLbEH8craA
Asta este link-ul cu prezentarea de la Viena. Stiu ca scoate fum!
-Am sa incerc sa dau de dl. Vizi Rudolf. Poate primesc de la colegii de pe FORUM date de contact mai exacte, ca eu nu am cont facebook.
-electricianul auto care incearca sa rezolve M-ul este un tip profesionist, cu atelier propriu dotat cu tot ce-i trebuie. Preturile sunt ok dar se insumeaza si bugetul nu-i nelimitat.
Tot el l-a pus " pe picoare - pe roti" in primavara. Am zburat cu M-ul pana la Viena si prin paduri. La Viena am facut prezentarea masinii, trecand peste trunchiuri de copac. Din exterior pare lejer, dar cand esti la volan te scutura de-ti zboara dintii din gura. Dupa "exercitiul asta" au incepot din nou problemele.
Mi-am inchipuit ca a sarit ceva de la locul lui sau s-a rupt ceva!?
Ca urmare, am ajuns iar la atelier si electricianul l-a testat peste tot si m i-a aratat pe stand saritura de valoare de la 0% la 98%. Am sa mai intreb odata ce-i aia.
Tot electricianul, a desfacut delcoul si a gasit acel mecanism complet intepenit. L-a curatat dar....
Are si lampa stroboscopica, chiar mi-a aratat cum se suprapun niste linii la regim de lucru.
-Am tot schimbat bujii si fise, toate noi.
-Din motive personale/ profesionale, el. imi recomanda sa nu montez aprinderea electronica pe motivul ca, in caz de pana pe undeva pe coclauri, nu ai nicio sansa sa-l mai pornesti! O fi adevarat sau nu!?
Totusi o sa incercam si cu aprinderea electronica.
Singura componenta sau ansamblu pe care nu le-am verificat este POMPA DE BENZINA.
-Poate sa fie membrana rupta sau alta minune pe acolo care sa lucreze in regim normal si care, in sarcina, sa nu faca fatza?
https://www.youtube.com/watch?v=SJLbEH8craA
Asta este link-ul cu prezentarea de la Viena. Stiu ca scoate fum!
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2404
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: ARO M461_DIN NOU APRINDEREA
Lasa-i pe meseriasii dotati cu standuri electronice, or fi ei buni dar la Aro trebuie mana si ureche pentru asa ceva.
Incerc sa fac rost de un numar de telefon sa rezolvi problema.
Incerc sa fac rost de un numar de telefon sa rezolvi problema.
Daca nu Aro, atunci ce ?
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2404
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: ARO M461_DIN NOU APRINDEREA
Am gasit o adresa de mail : vizirudolf @ yahoo. com
Daca nu Aro, atunci ce ?
- oncioiuo
- Membru legendar
- Posts: 1225
- Joined: 05 Mar 2015, 18:42
- Location: Sector 1, Bucuresti
Re: ARO M461_DIN NOU APRINDEREA
salutare,
daca masina porneste la rece si face figuri doar la cald sunt doua trasee de verificat :
- alimentarea cu combustibil - daca problema dispare cand tragi putin peste jumatate socul , este ceva dereglat sau infundat ( dar nu trebuie mers cu motorul cald si socul tras - este doar un test ) eu prefer sa pun alt carburator mai simplu dar de la un motor cu aceeas capacitate; volga care merge ok sau cel de SAVIEM TP3 despre care sa mai vorbit pe forum si care lucreaza bine
- alimentarea cu ,,scanteie" care presupune doua etape :
--- verificare incarcare alternator; daca alternatorul nu incarca suficient se descarca bateria; atunci cand schimbi viteza motorul ajunge la relanti si produce mai putin curent ceea ce influenteaza calitarea aprinderii si moare motorul fix la schimbarea vitezei , in special cand incerci sa cresti turatia - posibil punte redresoare ( diode) arse
--- este posibil sa fi stat masina cu contactul pus mai mult timp si sa deteriorat bobina de inductie; aici ar trebuii schibat impreuna : bobina, condensator si platina ; recomand DUCELLIER - de pe renault 12
daca masina porneste la rece si face figuri doar la cald sunt doua trasee de verificat :
- alimentarea cu combustibil - daca problema dispare cand tragi putin peste jumatate socul , este ceva dereglat sau infundat ( dar nu trebuie mers cu motorul cald si socul tras - este doar un test ) eu prefer sa pun alt carburator mai simplu dar de la un motor cu aceeas capacitate; volga care merge ok sau cel de SAVIEM TP3 despre care sa mai vorbit pe forum si care lucreaza bine
- alimentarea cu ,,scanteie" care presupune doua etape :
--- verificare incarcare alternator; daca alternatorul nu incarca suficient se descarca bateria; atunci cand schimbi viteza motorul ajunge la relanti si produce mai putin curent ceea ce influenteaza calitarea aprinderii si moare motorul fix la schimbarea vitezei , in special cand incerci sa cresti turatia - posibil punte redresoare ( diode) arse
--- este posibil sa fi stat masina cu contactul pus mai mult timp si sa deteriorat bobina de inductie; aici ar trebuii schibat impreuna : bobina, condensator si platina ; recomand DUCELLIER - de pe renault 12
au distrus scoala profesionala...........au disparut profesionistii !
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4493
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: ARO M461_DIN NOU APRINDEREA
Carburatoare noi gasesti la Motor Service BM SRL Brasov, tel. 0721780984 sau 0268545912.
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2404
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: ARO M461_DIN NOU APRINDEREA
Am gasit si numarul de telefon : 004915750941983.
Daca nu Aro, atunci ce ?
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: ARO M461_DIN NOU APRINDEREA
Va multumesc ptr. informatii. Ma apuc de lucru.
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: ARO M461_DIN NOU APRINDEREA
Ptr cei interesati, asta este delcoul.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: ARO M461_DIN NOU APRINDEREA
Delcou
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Werner
- Aro Club Romania
- Posts: 5229
- Joined: 11 Dec 2006, 19:41
- Location: Enzberg D
- Contact:
Re: ARO M461_DIN NOU APRINDEREA
Despre meseriasul acela mult laudat....., nu zic nimic, ca pe urma sunt iarasi omul negru. Dar despre aprinderea electronica gotronic, am numai cuvinte de lauda. De când e pe masina, nu am mai avut probleme cu rateuri, platine si alte probleme.
Din pacate suntem prea îndepartati unul de altul, ca aici as fi avut cine sa Va ajute.
Din pacate suntem prea îndepartati unul de altul, ca aici as fi avut cine sa Va ajute.
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2404
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: ARO M461_DIN NOU APRINDEREA
Despre Vizi Rudolf eu am numai cuvinte de lauda.
Este, din cate stiu eu, singurul proprietar privat de autobuz TV20 din Romania.
Avand in vedere unicitatea achizitiei, asociatia Retromobil i-a oferit in mod automat certificatul de vehicul istoric in vederea inmatricularii, ca un gest de favoare.
Omul e "nebun" dupa fiare si dupa masini clasice, repara de la cele mai simple pina la cele mai sofisticate limuzine, avand un atelier in Germania.
Pentru cine are facebook, il gasiti usor dupa nume impreuna cu realizarile sale.
Pentru cine nu are, ramane sa ma credeti pe cuvant.
Si un link autohton : http://classiccar.3xforum.ro/post/19941 ... ndeplinit/
p.s. pentru colegul cim95...daca a reusit sa puna la punct motorul 8v de Carpati de autobuz, ar fi o joaca sa rezolve motorul de M.
Daca nu Aro, atunci ce ?