Scurgere lichid racire sub bord ARO 244 din '05 motor Andoria (a.k.a. Tilica )
Moderators: mariusjaz, socratee
- Constantin
- Membru legendar
- Posts: 5003
- Joined: 24 May 2009, 00:53
- Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)
Re: Scurgere lichid racire sub bord ARO 244 din '05 motor Andoria (a.k.a. Tilica )
Da, da' yo nu țin mașina pe rafturi...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
- BAGADI
- Membru de elita
- Posts: 789
- Joined: 07 Jan 2019, 16:22
- Location: Suceava
Re: Scurgere lichid racire sub bord ARO 244 din '05 motor Andoria (a.k.a. Tilica )
Taurasi! Nu va mai impungeti....si asa suntem putini cu ARO
Am dat jos dracovenia, acum am descoperit si sursa greierasilor....era plina de saibe si suruburi, ca o zornaitoare de copii . Radiatorul pare copt, nu stiu cum naiba are urme de lovire, doar a stat in tulumba din plastic...poate l-au lovit suruburile, unul era destul de mare. Trapa pe unde picura, decupata de "meserias" si lipita inapoi cred ca a fost facuta doar ca vizor, sa vada si respectivul pe unde curge, nu duce decat la un alt fund tot din plastic ieftin.
La intrarea fluxului de aer in tulumba, avea o rezistenta rudimentara, conectata la doua fire, seamana cu rezistentele pe care le bagam in blocul scobit de BCA ca sa ne incalzim/gatim acum multi ani prin garaje pline de spritz Sper ca nu se incingea rezistenta aia si topea plastice pe acolo.....oare are vreun corespondent la o tulumba de masina straina? Adica poate leg firele la piesa similara de pe masina respectiva.
Am dat jos dracovenia, acum am descoperit si sursa greierasilor....era plina de saibe si suruburi, ca o zornaitoare de copii . Radiatorul pare copt, nu stiu cum naiba are urme de lovire, doar a stat in tulumba din plastic...poate l-au lovit suruburile, unul era destul de mare. Trapa pe unde picura, decupata de "meserias" si lipita inapoi cred ca a fost facuta doar ca vizor, sa vada si respectivul pe unde curge, nu duce decat la un alt fund tot din plastic ieftin.
La intrarea fluxului de aer in tulumba, avea o rezistenta rudimentara, conectata la doua fire, seamana cu rezistentele pe care le bagam in blocul scobit de BCA ca sa ne incalzim/gatim acum multi ani prin garaje pline de spritz Sper ca nu se incingea rezistenta aia si topea plastice pe acolo.....oare are vreun corespondent la o tulumba de masina straina? Adica poate leg firele la piesa similara de pe masina respectiva.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- BAGADI
- Membru de elita
- Posts: 789
- Joined: 07 Jan 2019, 16:22
- Location: Suceava
Re: Scurgere lichid racire sub bord ARO 244 din '05 motor Andoria (a.k.a. Tilica )
In alta ordine de idei....am vazut in seara asta o gramada de relee si mufe situate in dreapta motorului, exact sub branhiile alea faine decupate in capota. Doar o minune opreste apa de ploaie sa scalde circuitele alea. Era prevazut un capac acolo, presupun. Altfel, trebuie sa improvizez ceva, nu pot lasa masina lu' varu' cu matzele expuse ploii
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- toni
- Administrator
- Posts: 523
- Joined: 09 Oct 2018, 21:36
- Location: Bucuresti
Re: Scurgere lichid racire sub bord ARO 244 din '05 motor Andoria (a.k.a. Tilica )
Cele doua piese de langa vasul de expansiune sunt electrovalvele pentru diferentialul blocant. In compartimentul motor cutia de relee este specifica motorului de andoria. Acolo ai releele pentru pornire, bujii si posibil inca ceva, in mod normal trebuia sa vina un capac peste.
La modelul cu motor de toyota este similar, eu am prelungit firele si le-am mutat in habitaclu.
La modelul cu motor de toyota este similar, eu am prelungit firele si le-am mutat in habitaclu.
- BAGADI
- Membru de elita
- Posts: 789
- Joined: 07 Jan 2019, 16:22
- Location: Suceava
Re: Scurgere lichid racire sub bord ARO 244 din '05 motor Andoria (a.k.a. Tilica )
De prelungit firele si mutat releele inca nu am rabdare. Trecem pe agenda pentru viitor...Am rezolvat-o in 5 minute cu o carpeala ( mult spus ) de care imi cam este rusine dar macar nu mai picura apa pe releele alea prin fantele din capota. Nici nu vreau sa ma gandesc cum ar fi sa pui jetul de la spalatorie pe acolo. Din fericire piesa aia de Lamborghini nu atinge capota, este chiar si un cm de spatiu intre ele. Nu stiu cum arata capacul original dar sigur nu mai gasesc unul....
Trebuie sa ma ocup si de cositorit prelungiri pentru traductorul retezat....
Trebuie sa ma ocup si de cositorit prelungiri pentru traductorul retezat....
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Scurgere lichid racire sub bord ARO 244 din '05 motor Andoria (a.k.a. Tilica )
Spuneai că nu ai robinet pentru căldură , .da ăla pe furtunele din dreapta ce e ? Pare scos din uz oricum .
- BAGADI
- Membru de elita
- Posts: 789
- Joined: 07 Jan 2019, 16:22
- Location: Suceava
Re: Scurgere lichid racire sub bord ARO 244 din '05 motor Andoria (a.k.a. Tilica )
Da, l-am vazut dupa aia dar era temperatura apei aproape de rosu si cineva mi-a recomandat sa las apa sa circule, Constantin parca . Oricum, eu cautam cu privirea altceva, nu tabla aia ruginita care forteaza conducta sa faca yoga daca incerci sa o actionezi . Nu cred ca aveam curaj sa o gadil la un drum de 250 km, ramaneam dracu' cu ea in mana si conductele sectionate
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Scurgere lichid racire sub bord ARO 244 din '05 motor Andoria (a.k.a. Tilica )
Probabil supra încălzirea se datora lipsei de etanșeitate din circuitul de răcire (radiator căldură spart).
Să zici merci că nu a fiert . Ce trebuia să faci ,era să anulezi radiatorul de căldură șuntândul cu un furtun. Constantin, Constantin și el avea anulat radiatorul de căldură la una din cotoarbele lui de mașini.
Vezi că nivelul de antigel din vas trebuie să fie peste nivelul radiatorului.Altfel mergeți fără lichid de răcire suficient.
Să zici merci că nu a fiert . Ce trebuia să faci ,era să anulezi radiatorul de căldură șuntândul cu un furtun. Constantin, Constantin și el avea anulat radiatorul de căldură la una din cotoarbele lui de mașini.
Vezi că nivelul de antigel din vas trebuie să fie peste nivelul radiatorului.Altfel mergeți fără lichid de răcire suficient.
- BAGADI
- Membru de elita
- Posts: 789
- Joined: 07 Jan 2019, 16:22
- Location: Suceava
Re: Scurgere lichid racire sub bord ARO 244 din '05 motor Andoria (a.k.a. Tilica )
Ai dreptate, probabil tragea aer fals prin porii radiatorului din habitaclu si barbota pe undeva. Mai ales ca la drum nu a picurat niciun strop, a doua zi am vazut balta mica de pe pres. Oricum, nu a trecut in zona rosie niciodata si nici nu mirosea a motor incins ( cunosc bine mirosul respectiv, din pacate )
Vrei sa spui ca nivelul lichidului din vasul de expansiune ar trebui sa fie mai sus decat semnul de maxim, numai asa antigelul mai sus de capul radiatorului?
In fotografia cu piesa de Lamborghini e mai jos de maxim pentru ca am anulat radiatorul mic si a curs ceva antigel. A se vedea alta "romaneasca" in attach, provizorat pana gasesc o tulumba de masina straina la dezmembrari care sa intre sub bord acolo. Am una de la fostul meu BMW, un E46 dar e mult mai mare, o adevarata uzina germana de aer cald/rece
Vrei sa spui ca nivelul lichidului din vasul de expansiune ar trebui sa fie mai sus decat semnul de maxim, numai asa antigelul mai sus de capul radiatorului?
In fotografia cu piesa de Lamborghini e mai jos de maxim pentru ca am anulat radiatorul mic si a curs ceva antigel. A se vedea alta "romaneasca" in attach, provizorat pana gasesc o tulumba de masina straina la dezmembrari care sa intre sub bord acolo. Am una de la fostul meu BMW, un E46 dar e mult mai mare, o adevarata uzina germana de aer cald/rece
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Scurgere lichid racire sub bord ARO 244 din '05 motor Andoria (a.k.a. Tilica )
Principiul vaselor comunicante. Pânā la urmā e nivelul din întreg sistemul sau doar nivelul borcanului? Aluzie.
- BAGADI
- Membru de elita
- Posts: 789
- Joined: 07 Jan 2019, 16:22
- Location: Suceava
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Scurgere lichid racire sub bord ARO 244 din '05 motor Andoria (a.k.a. Tilica )
Depinde și cum e construit sistemul. Tot din cauza asta unele mașini sunt mai predispuse la supra încăzire sau nu .
În functie de ce tip de radiator are mașina ,vasul diferă . Radiatoarele gen brașov -au vas simplu doar pentru expansiune-recuperare , cel de overflow este în capacul de sus al radiatorului,un singur furtun la vasul de expansiune) Celelalte cu radiator fără capac superior , au vas de expansiune cu dublu rol ,expansiune , overflow și recuperare cu 2 -3 furtune . Dacia 1310 a făcut o ciorbă , radiator fără overflow ,cu vas pentru expansiune-recuperare .Și mai sunt exemple.
Tentativele astea se pot vedea din plin în cazu mașinilor Românești . Cu scria un expert mai demult pe aici, au climă sezonieră ,vara bagă căldură și iarna frig.
În functie de ce tip de radiator are mașina ,vasul diferă . Radiatoarele gen brașov -au vas simplu doar pentru expansiune-recuperare , cel de overflow este în capacul de sus al radiatorului,un singur furtun la vasul de expansiune) Celelalte cu radiator fără capac superior , au vas de expansiune cu dublu rol ,expansiune , overflow și recuperare cu 2 -3 furtune . Dacia 1310 a făcut o ciorbă , radiator fără overflow ,cu vas pentru expansiune-recuperare .Și mai sunt exemple.
Tentativele astea se pot vedea din plin în cazu mașinilor Românești . Cu scria un expert mai demult pe aici, au climă sezonieră ,vara bagă căldură și iarna frig.
- BAGADI
- Membru de elita
- Posts: 789
- Joined: 07 Jan 2019, 16:22
- Location: Suceava
Re: Scurgere lichid racire sub bord ARO 244 din '05 motor Andoria (a.k.a. Tilica )
Au hibe multe dar imi sunt dragi, inclusiv Dacia 1300 cu al ei motor dispus longitudinal, cu acces la toate componentele. Pe ea am invatat un pic de mecanica, de nevoie la inceput si a devenit pasiune ulterior.
Tocmai am testat conectorul rosu "special" cu care am unit conductele de apa . Noroc ca stau la casa.
Tocmai am testat conectorul rosu "special" cu care am unit conductele de apa . Noroc ca stau la casa.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by BAGADI on 29 Mar 2020, 14:13, edited 1 time in total.
- Constantin
- Membru legendar
- Posts: 5003
- Joined: 24 May 2009, 00:53
- Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)
Re: Scurgere lichid racire sub bord ARO 244 din '05 motor Andoria (a.k.a. Tilica )
Sorine, când vin în România îți aduc etajerele alea sau ai găsit acolo?
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Scurgere lichid racire sub bord ARO 244 din '05 motor Andoria (a.k.a. Tilica )
Am găsit etajere, îmi trebuie în schimbi un elevator sau o schelă .