Renault, probleme ?

informatii de ultima ora legate de masini,in special 4x4
Post Reply
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2396
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Renault, probleme ?

Post by vercingetorix »

Renault vrea să închidă mai multe întreprinderi din Franța! Va fi afectată și Dacia Pitești?

Grupul francez Renault urmează să anunțe peste câteva zile un vast plan de restructurare. Informația-bombă prezentată de “Le Canard Enchainé” a fost confirmată de surse apropiate conducerii gigantului francez.
Nimeni nu știe deocamdată ce se va întâmplă cu Uzina Dacia din Mioveni. Ziarul francez Le Figaro a adunat toate informațiile disponibile în acest moment.

“Constructorul auto francez Renault intenționează să închidă mai multe unități de producție în Franța, printre care Flins care asamblează mașina de oraș Zoe și Nissan Micra, în cadrul unui vast plan de restructurare care urmează să fie anunțat săptămâna viitoare, susține “Le Canard Enchainé”.
Informația a fost confirmată pentru AFP de o sursă apropiată de acest subiect.
“Patru uzine vor fi închise în Franța: Choisy-le-Roi, Dieppe și turnatoriile din Bretania, pentru început. Lovitura cea mare – Flins (…) va veni mai târziu”, afirmă săptămânalul, fără a cita o sursă.
Totuși, uzina din Flins “s-ar putea să nu se închidă, ci să înceteze să producă vehicule timp de câțiva ani”, potrivit “Les Echos”, care precizează că uzina s-ar putea să primească alte însărcinări, precum cele de la Choisy-le-Roi, unde se renovează motoare, cutii de viteze sau pompe de injecție.
Întrebată de AFP, conducerea nu a dorit să facă vreun comentariu. Niciun comentariu nici de la Ministerul Economiei. Contactate de AFP, sindicatele au declarat, la rândul lor, că “nu au informații precise” despre acest plan.
Fabien Gâche, delegat sindical central CGT, a precizat că sindicatul său urmează să fie primit marțea viitoare de direcție.
Statul francez, primul acționar al Renault cu 15% din capital, prevede să garanteze un împrumut bancar de circa 5 miliarde de euro pentru constructor. Dar acest ajutor nu va implica renunțarea la suprimări de locuri de muncă.
“Sunt discuții. Nimic nu este bătut în cuie”, a declarat pentru AFP o sursă apropiată de dosar sub acoperirea anonimatului.
Grupul Renault urmează să dezvăluie pe 29 mai contururile unui vast plan de economii de 2 miliarde de euro anunțat în februarie, potrivit unor surse apropiate.
Din februarie, direcția vorbise despre posibilitatea de a închide uzine în Franța și în străinătate la prezentarea rezultatelor anuale.
“Nu avem niciun tabu și nu excludem nimic”, a declarat directoarea generală interimară, Clotilde Delbos. În dificultate chiar înaintea crizei coronavirusului, care a provocat o prăbușire a pieței auto, Renault a înregistrat anul trecut primele pierderi în zece ani. Constructorul a văzut la începutul lui aprilie nota sa financiară scăzută de Standard and Poor’s la rangul de investiții speculative.

Patru uzine cu peste 3.600 de angajați

Uzina de la Flins-sur-Seine (Yvelines) fabrică citadinele Zoe (electrică) și Nissan Micra. Ea a asamblat 160.000 de vehicule în 2019 și are în prezent 2.600 de salariați. Uzina producea până anul trecut și versiunea veche a Renault Clio, în prezent complet delocalizată în Turcia.
Uzina de la Choisy-le-Roi (Val-de-Marne) are angajate 263 de persoane pentru reparația de motoare și de cutii de viteză folosite ca piese de schimb.
Celle de Dieppe (Seine-Maritime) are 386 de salariați și asamblează modelul sport Alpine A110, un coupé sport cu ambiții de lux care se vinde foarte puțin. Producția a fost redusă la începutul anului la 7 vehicule pe zi.
În sfârșit, turnătoria din Bretania, de la Caudan (Morbihan), produce piese de fontă pentru motoare, șasiuri și cutii de viteze cu 386 de salariați”.
Daca nu Aro, atunci ce ?

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Renault, probleme ?

Post by ardeleanu »

Este doar inceputul, din pacate...
Pe de alta parte, s-au obisnuit sa capete constant miliarde de euro de subventii de la stat si sa dea, in acelasi timp, dividente la actionari...Nu este o problema pe undeva?
In ianuarie statul "a sters" bagatela de 40 de miliarde de euro din datoriile SNCF-ului (deci le-a aruncat pe capul contribuabilului). Dupa doar 4 luni cer din nou subventii, de data asta doar 2-3 miliarde, o nimica toata.
Si nu sunt singurele firme in care este statul actionar si in care... dispar miliardele (vezi AirFrance etc).
Pentru spitale, scoli, cercetare etc. nu sunt bani la buget, dar pentru aruncat in "gauri negre" nu este nici o problema.
Nu stiu cum o sa fie cu virusul la toamna, dar simt ca nu o sa fie prea calm...
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Renault, probleme ?

Post by Constantin »

... da, da' s-a triplat volumu' și prețu' la amendă aicișa la Franța... Acoperim găurile și susținem funcționărimea nesimțită și incompetentă prin jepcuirea fraierilor care muncesc... Yo zic că nu e bine pe drumul ăsta...
Bun în perioada asta nu prea se dau amenzi, se fac doar niște calcule. Lanțul e întins cam la maxim pe aici chiar dacă nu se aude decât mârâitul... Au învățat franțuzii lecția cu: căinele care latră nu mușcă"...
În România se dau tunuri din pix grație funcționarilor hoți și incompetenți(de ex:tunul cu viziere al pretenului vestitului chiloțar căcălin buzătare, pretini cu imigrante-ghiul de ureche de la institut și apatridul șef pe elicoptere (z)is rael calafat)...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Renault, probleme ?

Post by flo »

În sfârșit, turnătoria din Bretania, de la Caudan (Morbihan), produce piese de fontă pentru motoare, șasiuri și cutii de viteze cu 386 de salariați”
Mare lucru daca reuseau inca sa tina deschisa o turnatorie in Europa. In 2013, firma turceasca Volkan nu-si "permitea" sa toarne carcase pentru pompe, reductoare, etc. in Turcia. Turnarea se facea in India, sau Pakistan. Altfel nu era rentabil.
Daca vrem sa mai existam va trebui sa fie "rentabil" in Europa.
Si tare ma tem ca se va ajunge la un soi de economie cu subventii.

costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Renault, probleme ?

Post by costy84 »

Până nu se renunţă la globalizare Europa nu va produce rentabil. Nu ai cum să fii rentabil în faţa unor ţări din lumea a treia în care se lucrează aproape gratis.
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Renault, probleme ?

Post by ardeleanu »

Taxe peste taxe, impozite care cresc in fiecare an, altele noi care apar peste noapte...normal ca nimic nu mai este rentabil sa fie produs in Europa. Statul incaseaza de pe munca ta mai mult decat ajunge in buzunarul tau si pe urma mai vine si iti si cere impozit pe ce a binevoit sa iti lase, plus impozit funciar(ca ai indraznit sa vrei sa ajungi proprietar pe o "cutie de chibrite" platind un credit timp de XX ani), plus taxe locale, plus plus plus... Cand ma uit pe fisa de plata cat mai plateste si firma la care sunt angajat la buget pentru salariul meu, ma apuc cu mainile de cap...Normal ca nu este nimic rentabil cand cheltuim pentru social miliarde, cand exista peste un milion (estimarea Curtii de Conturi franceze) de alocatii care se platesc unor persoane care exista doar pe hartie, cand numarul functionarilor (in Franta) s-a dublat in ultimii 40 de ani (aproape 6 milioane la ora actuala) etc.

Sincer nu ma mira faptul ca sistemul se prabuseste sub propria greutate. De mai bine de 40 de ani Franta traieste pe picior mare indatorandu-se tot mai mult in fiecare an. Imaginea cu cocosul care este in noroi pana la piept, dar canta cocorico (varianta franceza pentru cucurigu) este foarte elocventa.
Cei de la putere nu au habar ce se intampla in viata reala (a ramas in anale un ministru al transporturilor care locuia in Paris si nu stia cat costa biletul de metrou) si nici nu ii intereseaza, se decoreaza intre ei, isi voteaza salarii nesimtite si se mira de ce au iesit in strada "les gilets jaunes".

Revenind la fabricile Renault, cea din Choisy le Roi (unde locuiesc actual) este unica fabrica din grup care reconditioneaza in mod industrial piese auto. Reciclare, ecologie, angajat si format tineret care merge mai departe in celelalte uzine din grup, subventii locale pentru noii angajati... sunt foarte bine cotati in zona. Si cel mai important, sunt pe profit. De ce sa o inchizi?
Probabil pentru simplu fapt ca cel mai simplu si rapid este sa tai salarii ca sa reduci costuri...metoda mult laudatului Carlos Ghosn. Si nu are nici un rost sa reciclezi, mai bine poluezi dublu ca sa produci piese noi.

Air France avea, inainte de Covid 19, cateva zboruri pe zi, pe ruta Paris-Bordeaux, 1h15min, plus control aeroport, plus depus/recuperat bagaje etc
TGV-ul, pe aceeasi distanta, face 2h...
Mai are rost sa vorbim de ecologie, rentabilitate si alte treburi in acelasi gen?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Renault, probleme ?

Post by Constantin »

... poi de la răzbel încoa' Franța e o țară socio-comunistă,jupoaie de la muncitor ca să dea la nemuncitor și crede că va dura la infinit...
Vestele galbene sunt de "foarte stânga" deci dacă se va schimba ceva grație lor va fi ca o aspirină înainte să fii operat pe creier...
În Franța și în lume doar măsuri dure ar face un pic de curățenie în puturoșenia unora... Imigrația pă Europa este pur economică de peste 50 de ani, sistemele sociale plombează datoria publică... Yo plătesc asigurare d'aia scumpă(nivel faive din 5) și în 30 de ani am fost de4-5 ori la consultație pentru otită. Am dat cu cardu' da' tot mi-a venit de plată fo' 3jdă euro de fiesce dată(anomalie in sistem!!!) și apoi amenințări scrise de la perceptori.În același timp se face turism medical din țările magrebului(algeria, tunisia, maroc), talibanii care forțează frontierele are"mai multe drepturi decât mine, statul francez plătește peste 50 de mii de pensii unor pensionari algerieni care au peste o sută de ani(unii au trecut binișor de 130 de ani)...
Are rost să mai întrebăm de ce nu suntem rentabili?
Nu suntem rentabili fiindcă e ordin de la tela viv via bruksel...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Renault, probleme ?

Post by ardeleanu »

Era sa uit, de multi ani este "vanat" terenul pe care este fabrica Renault la Choisy le Roi...teren situat pe malul Senei, iar pe partea opusa este unul din cele mai mari parcuri din Ile de France...metru patrat costa o avere in zona. Ce mai conteaza halele vechi care sunt la un pas sa fie introduse in patrimoniu industrial francez (si adio pe urma demolatul), profit rapid sa fie astazi, maine gasim sa inchidem altceva...

https://www.youtube.com/watch?v=qWWRBvDMf6A
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2396
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Renault, probleme ?

Post by vercingetorix »

Bre, de la franţuji nu exista vreun bezedeu pe care sa puteti da vina concret ?
Ca totul e cam impersonal, nu se poate, toate astea vin de undeva anume.
Cum sa platesti pensii la persoane inexistente !?
Te pomenesti ca aceleasi persoane mai si voteaza, huh ?
Aaaa...pai poate asta era treaba.
Pina la urma e normal, daca cei vii nu voteaza, cineva trebuie s-o faca...vive la Republique ! ;D

p.s. Intrebat ce crede despre Revolutia Franceza, Mao Tze Dun a raspuns : '' e prea devreme ca sa ne putem pronunta''. (intelepciune de chinez batran)
p.s. bis Intrebat ce crede despre civilizatia occidentala, Mahatma Gandhi a raspuns : ''ce frumos ar fi sa existe !'' .
Daca nu Aro, atunci ce ?
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Renault, probleme ?

Post by flo »

Mai oameni buni! Daca e asa rau in Franta, de ce va incapatanati sa traiti acolo? Sincer, nu inteleg.
Mai apoi, ce doriti sa intelegem: Ca cetateanul francez este imbecil?
Se dadeau unii de ceasul mortii ca ce coruptie e in Romania. Pai vad ca in Franta se stabilesc recordurile. Cum sa acorzi pensie unora care nu traiesc? Chiar nu i-a trecut nimanui prin cap sa verifice? Bun, s-a intamplat chestia asta si in Japonia. Dar mizeria a fost descoperita si pedepsiti cei care meritau.
Spuneti ca e ordin de la UE. Daca era ordin de la UE viza si Romania. Asa ca o iau ca pe o exagerare. Tocmai ce Comisia Europeana a "avertizat" Romania ca aplicarea legii pensiilor in Romania (mai pe scurt cresterea punctului de pensie) va demola bugetul. Asta in conditiile in care de la o pensie mizerabila se va ajunge la una forte mica, daca se aplica legea. Adica, ordinele astea cocolosesc pe cetatenii frantuzi si nimicesc pe altii precum romanii?

Vorba colegului? De ce vinovatia este atat de impersonala? Nu ati identificat ceva nume?

Sincer. Inainte sa ma ingrijoreze, vaietele voastre imi provoaca un zambet. Nu bucurie, sa ne intelegem.

Afacerile imobiliare sunt la fel de neinduratoare peste tot in lume. Au fost si vor fi.
Graba cu inscrierea halelor in patrimoniu.

Daca cunosti cumva Ardelene, te rog sa-mi spui ce fel de piese se reconditioneza? Sincer nu ma asteptam sa mai existe asa ceva in era consumerismului nebunesc.
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Renault, probleme ?

Post by Constantin »

... se recondiționează motoare și cutii de viteze...
Treaba cu pensionarii algerieni morți de jdezeci de ani e pur afacere socialistă. Vrei să-și deranjeze votanții?
Ai drec de socialiști parc'ar fi vorbiți:la hoție înainte dar când sunt cercetați ori au un picior rupt, ori au amnezie, se așteaptă jde ani până la amnistie...
Astăzi doi băeț dăștepț au scăpat de urmărirea penală:fostu' lu' răduleasca și încă un coleg din aceeași sectă, foști asociați în matrapazlâcuri cu frații fasolique de la Constanța. Uau, ce frumos e zocealizmu', raiul borfașilor, hoților, criminalilor...
Flo, ne plângem de Franța fiindcă e dreptul nostru... Eu am văzut-o în 1990 cu niște ochi dar acum o văd cu alți ochi. Nu țara este de vină ci politicianul contemporan slugarnic tela vuvului... La fel este pretutindeni.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Renault, probleme ?

Post by flo »

Si care sunt clientii pentru motoare si cutii? Uzina aceea este un fel de fostele URA/IRA de pe la noi?

Politicianul este ales de cetateni. Daca majoritatea zice ca asa e bine, atunci e in regula. Altfel ar fi dictatura. Si aia e mai rea.

noramal ca o vezi cu alti ochi. Acu e mai batrana cu vreo 30 de ani ...
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Renault, probleme ?

Post by ardeleanu »

Interviu cu directorul fabricii Renault din Choisy le Roi
https://www.dailymotion.com/video/x27d1cv

Reconditioneaza motoare - 28.000/an, cutii de viteza - 20.000/an, sisteme de injectie - 28.000/an si turbocompresoare (date relative la anul 2014). Poate tocmai aici este problema, au ajuns la concluzia ca ar putea reconditiona mult mai mult si pe bani mult mai putini...

Nu vad unde am scris ca traim rau in Franta sau m-am vaitat, am spus doar ca este mult mai greu de castigat painea decat acum, sa zicem, 10 ani.

Imi spui cum verifici tu daca mosneagu pensionar din fata ta este Abdul, Ahmed sau mai stiu eu cine?
Problema devine evidenta doar cand incepi sa ai cu miile de pensionari magrebini cu varste numai bune de Cartea Recordurilor.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Renault, probleme ?

Post by flo »

Pai Abdul nu are acte de identitate? Cum ridica pensia? Ca si cardul expira la doi ani si trebuie sa te duci personal sa-l inlocuiesti. Cum dracu sa ai mii de morti care capata pensie si sa nu poti descoperi asta?

Eu nu am zis ca traiti neaparat voi rau. Ci ca e rau potrivit povestirilor voastre.
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Renault, probleme ?

Post by ardeleanu »

Are acte de identitate Abdul...atata tot ca pe Abdul l-or mancat de mult viermii si nimeni nu l-a declarat mort in Franta si il ducem, daca chiar cere cineva, pe Ahmed in locul lui...crezi ca face cineva deosebirea?
Sotia mea are o colega care a refacut si ridicat de la prefectura actele tatalui sau, acte care, teoretic, nu se elibereaza decat personal...
Crezi ca nu poti face acest lucru si in Romania? Trebuie doar sa nu declari decesul, restul este floare la ureche, mai ales in marile orase.

La fel cum am scris mai sus, nu este inca chiar rau in Franta, dar este mult mai putin bine, ca sa zic asa, decat acum 10 ani.
Nici unul dintre guvernantii francezi nu a spus, pana acum, ca Renault ar putea sa inceteze sa mai existe...
Pana ieri, asa ceva era de neconceput. Poate va face parte din gigantii industriei auto care vor dispare inevitabil inghititi de altii si mai mari. :-??
Sau poate va aparea un "salvator" miraculos, cine stie, alegerile prezidentiale nu sunt departe... ;)

Post Reply