Renault, probleme ?
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4490
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Renault, probleme ?
Problema nu se pune asa...
Deja muncitorii/sindicatele de la Renault din Franta au facut multe concesiuni (salarii, ore suplimentare etc)doar ca sa isi pastreze locurile de munca. Am vazut rezultatul. Acum o sa se incerce sa se traga si mai mult de pielea muncitorului, sub amenintarea inchiderii uzinei, si asta nu doar in Franta.
Singurul lucru inteligent este ca au inteles ca produc prea multe masini fata de puterea de absorbtie a pietei si vor trece, in multe uzine, de la trei schimburi, la doua.
Deja muncitorii/sindicatele de la Renault din Franta au facut multe concesiuni (salarii, ore suplimentare etc)doar ca sa isi pastreze locurile de munca. Am vazut rezultatul. Acum o sa se incerce sa se traga si mai mult de pielea muncitorului, sub amenintarea inchiderii uzinei, si asta nu doar in Franta.
Singurul lucru inteligent este ca au inteles ca produc prea multe masini fata de puterea de absorbtie a pietei si vor trece, in multe uzine, de la trei schimburi, la doua.
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Renault, probleme ?
Aș pāstra angajații și aș crea alte departamente de producție separate în alt domeniu. As fuziona cu o firmā de biciclete, scutere , motociclete sau orice altceva ce ar rupe din profiturile afacerilor chinezesti de la est.
- Constantin
- Membru legendar
- Posts: 5003
- Joined: 24 May 2009, 00:53
- Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)
Re: Renault, probleme ?
... da, da, da. Panouri fotovoltaice și moriști Renault în pană pe câmpii ne mai lipseau...
Yo zic să se apuce de fabricat lucruri ce nu se pot strica în drum ca mașinile:cizme de cauciuc, bărci din camere de tractoare, haine de camuflaj, undițe din bâtă de alun că timp liber o să avem de acum înainte...
Yo zic să se apuce de fabricat lucruri ce nu se pot strica în drum ca mașinile:cizme de cauciuc, bărci din camere de tractoare, haine de camuflaj, undițe din bâtă de alun că timp liber o să avem de acum înainte...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2403
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Renault, probleme ?
Groupe Renault a anunțat, într-un comunicat de presă, planul său de transformare, care are ca scop realizarea unor economii de peste 2 miliarde de euro, pe parcursul a trei ani și punerea bazelor unui nou model de competitivitate.
Dificultățile cu care se confruntă Grupul, criza majoră prin care trece industria auto și urgența tranziției ecologice determină compania să accelereze această transformare.
„Acest proiect de plan va consolida capacitatea de adaptare a Grupului, prin concentrarea pe generarea de flux de numerar, păstrând în același timp clientul în centrul priorităților sale. Se bazează pe o abordare mai eficientă a activităților operaționale și pe gestionarea riguroasă a resurselor. Dincolo de acest aspect, proiectul de plan urmărește să pună bazele dezvoltării pe termen lung a Groupe Renault. În Franța, Grupul va fi organizat în jurul unor zone comerciale strategice, de viitor: vehicule electrice, LCV, economie circulară și inovație cu valoare adăugată ridicată. Aceste centre regionale majore de excelență, situate în Franța, urmează să se afle în centrul revenirii Grupului. La Flins și Guyancourt, Grupul își va reorganiza activitățile”, anunță Renault.
Una dintre măsurile care afectează angajații privește ajustările forței de muncă, Grupul renault anunțând că se angajează să se asigure că acestea se desfășoară printr-un dialog cu partenerii sociali și cu autoritățile locale.
„Acest proiect de ajustare a forței de muncă urmează să se bazeze pe măsuri de recalificare, mobilitate internă și plecări voluntare. Acesta se va întinde pe parcursul a trei ani și va viza aproape 4.600 de posturi în Franța, la care se adaugă reducerea cu peste 10.000 de alte posturi în restul lumii, unde Grupul este prezent”, se arată în comunicat.
„Modificările planificate sunt fundamentale pentru a asigura sustenabilitatea companiei și dezvoltarea acesteia pe termen lung. La nivel colectiv și cu sprijinul partenerilor noștri din Alianță, ne vom putea atinge obiectivele și vom face din Groupe Renault un jucător major în industria auto în anii următori. Suntem pe deplin conștienți de responsabilitatea noastră, iar transformarea planificată poate fi realizată doar cu respectarea tuturor părților co-interesate ale Grupului nostru și printr-un dialog social exemplar”, a declarat Jean-Dominique Senard, președintele Consiliului de Administrație al Renault.
„Într-un context dominat de incertitudine și complexitate, acest proiect este vital pentru a garanta o performanță solidă și durabilă, satisfacția clienților fiind prioritară. Prin valorificarea numeroaselor noastre active, cum ar fi vehiculul electric, prin valorificarea resurselor și tehnologiilor Grupului Renault și ale Alianței și prin reducerea complexității dezvoltării și producției vehiculelor noastre, dorim să generam economii de scară pentru a ne restabili profitabilitatea globală și pentru a ne asigura dezvoltarea în Franța și la nivel internațional. Acest proiect ne va permite să privim către viitor cu încredere”, a adăugat Clotilde Delbos, CEO interimar al Renault.
Proiectul include îmbunătățirea eficienței și reducerea costurilor de inginerie, profitând de activele consolidate ale Alianței, optimizarea producției, cu economii de aproximativ 650 de milioane de euro. În această privință se urmărește accelerarea transformării uzinelor prin generalizarea instrumentelor specifice Industriei 4.0, îmbunătățirea procesului în noile proiecte de inginerie: accelerarea digitalizării și „design to process ” („de la concepție la proces”), ajustarea numărului de angajați din producție, suspendarea proiectelor de creștere capacitară planificate în Maroc și România, studiu pentru adaptarea capacităților de producție ale Grupului în Rusia, studiu pentru raționalizarea activităților de fabricație a cutiilor de viteze în lume.
În Franța, patru ipoteze de lucru pentru optimizarea producției vor face obiectul unei consultări aprofundate cu toate părțile interesate, în special cu partenerii sociali și cu autoritățile locale. Astfel, Renault lansează un proces de consultare la uzinele din Douai și Maubeuge pentru a studia crearea unui centru optimizat de excelență pentru vehicule electrice și vehicule comerciale ușoare în nordul Franței.
Planul mai urmărește eficiența sporită a funcțiilor suport și reorientarea activităților pentru o mai bună alocare a resurselor. Această reorientare asupra activității de bază a Grupului printr-o modificare în domeniul său de activitate va fi în special axată pe o parte din rețeaua de distribuție RRG integrată în Europa și pe transferul pachetului de acțiuni deținut de Groupe Renault la Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) din China către Dongfeng Motor Corporation și încetarea activităților cu vehicule termice, sub marca Renault, pe piața chineză.
Aceste planuri vor fi prezentate organismelor reprezentative ale angajaților în conformitate cu reglementările aplicabile.
Costul estimat al implementării acestui plan este de 1,2 miliarde euro.
sursa : https://www.cotidianul.ro/criza-din-ind ... n-romania/
Daca nu Aro, atunci ce ?
- BAGADI
- Membru de elita
- Posts: 789
- Joined: 07 Jan 2019, 16:22
- Location: Suceava
Re: Renault, probleme ?
Sa fim seriosi, nu are cum sa dispara un astfel de colos, indiferent cat de prosti ar fi si guvernantii lor. Se va separa de Nissan probabil, ingheata locurile de munca, mai vinde din fabrici dar nu va ajunge pe mana chinezilor Foarte multe companii profita de pandemia asta pentru a justifica in fata sindicatelor o lipsa a cererii si implicit necesitatea unor concedieri.
La Dacia nu are cum renunta, e prea buna generatoare de profit, atat in crize cat si in boom economic.
La Dacia nu are cum renunta, e prea buna generatoare de profit, atat in crize cat si in boom economic.
- Constantin
- Membru legendar
- Posts: 5003
- Joined: 24 May 2009, 00:53
- Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)
Re: Renault, probleme ?
Nu companiile profită ci acționarii din cauza socialismului capitalist inventat de unii ca să ne poată vinde la triplu chiar și aqua chiorenzis diluată cu apă diluată... (ca ăia de la sexifarma)...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2403
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Renault, probleme ?
Faptul ca masinile termice se vor produce doar pentru lumea a treia nu e o veste buna.
Sunt peste 1000 de mici firme pe langa Mioveni ce produc pentru Dacia...alea se vor restrange sau dispare.
Vor scoate de la sertar tehnologiile si vor migra pe hibrid/electric iar toate inovatiile se vor produce in Franta, a zis Macron, ca sa pastreze locurile de munca.
Poate imi pun motor de masina de spalat pe Aro sa devin ecologist...
Sunt peste 1000 de mici firme pe langa Mioveni ce produc pentru Dacia...alea se vor restrange sau dispare.
Vor scoate de la sertar tehnologiile si vor migra pe hibrid/electric iar toate inovatiile se vor produce in Franta, a zis Macron, ca sa pastreze locurile de munca.
Poate imi pun motor de masina de spalat pe Aro sa devin ecologist...
Daca nu Aro, atunci ce ?
- BAGADI
- Membru de elita
- Posts: 789
- Joined: 07 Jan 2019, 16:22
- Location: Suceava
Re: Renault, probleme ?
Masinile electrice au si ele nevoie de butoane ( mai putine, ce-i drept ), centuri de siguranta, scaune,airbag-uri, claxoane, stergatoare, cabluri si mufe intr-o veselie....IMM-urile respective se vor reprofila daca sunt administrate de oameni implicati.
- Constantin
- Membru legendar
- Posts: 5003
- Joined: 24 May 2009, 00:53
- Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)
Re: Renault, probleme ?
La cât de fițoși sunt românii or să opteze doar pentru mașini uaifai și cu comandă vocală fără cable și bontoane așa că imemeurilor or să le rămână doar scaunele în meniu, scaune de pus la cap...
Mai multă seriozitate și mai puține figuri ar veni la pachet cu mai multe orizonturi...
În curând o să mergem în India și Pakistan să cumpărăm Tata de ocazie... Am un déjà vù.
Mai multă seriozitate și mai puține figuri ar veni la pachet cu mai multe orizonturi...
În curând o să mergem în India și Pakistan să cumpărăm Tata de ocazie... Am un déjà vù.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4490
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Renault, probleme ?
Serios?BAGADI wrote: ↑29 May 2020, 12:47 Sa fim seriosi, nu are cum sa dispara un astfel de colos, indiferent cat de prosti ar fi si guvernantii lor. Se va separa de Nissan probabil, ingheata locurile de munca, mai vinde din fabrici dar nu va ajunge pe mana chinezilor Foarte multe companii profita de pandemia asta pentru a justifica in fata sindicatelor o lipsa a cererii si implicit necesitatea unor concedieri.
La Dacia nu are cum renunta, e prea buna generatoare de profit, atat in crize cat si in boom economic.
Se va intampla ca si in lumea telecomunicatiilor mobile civile... se stia de o gramada de vreme ca vor ramane doar trei giganti pe piata...problema era care...au ramas Nokia, Ericsson si Huawei...mai stie cineva de Motorola, Alcatel etc ?
Statul francez mai detine doar 15 % din Renault (asta dupa ce a nationalizat Renault dupa razboi, proprietarul Louis Renault fiind declarat colaborationist si, ce surpriza, decedand in inchisoare inainte sa fie judecat).
Nu se poate renunta la uzinele Dacia, din Romania de exemplu? De ce? Asa cum au fost delocalizate uzine din Franta, pot sa fie delocalizate si cele din Romania, pe diverse considerente.
Daca un alt mare constructor de automobile (sau entitate cu suficienta putere financiara) face o oferta buna statului francez, sunt sigur ca vor vinde. S-ar scapa de o gramada de probleme sociale si nu numai. Macar ar vinde pe bani frumosi, nu da cadou cum s-a intamplat cu ARO...
Nu va ajunge pe mana chinezilor?
Citeste bine cine sunt actionarii Renault si o sa ai surprize...
Chinezii au cumparat actiuni intr-o gramada de colosi industriali doar ca sa poata avea acces la tehnologiile respective...cladirile si muncitorii nu-i prea intereseaza.
- Constantin
- Membru legendar
- Posts: 5003
- Joined: 24 May 2009, 00:53
- Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)
Re: Renault, probleme ?
Exact așa, "la opțai" s-a jucat și la Oltchim... Oltchimu' era deja în putrefacție datorită sabotajelor intestine, unu' DD se ducea cu sacu' de bani ca să-și facă reclamă electorală pe leșul cald și alții acaparau piața de desfacere și furnizorii... Muncitorii și zidurile au rămas da' vorba aia, ce faci cu sapa și toporul dacă nu mai ai teren și pădure?ardeleanu wrote: ↑30 May 2020, 04:40Macar ar vinde pe bani frumosi, nu da cadou cum s-a intamplat cu ARO...BAGADI wrote: ↑29 May 2020, 12:47 Sa fim seriosi, nu are cum sa dispara un astfel de colos, indiferent cat de prosti ar fi si guvernantii lor. Se va separa de Nissan probabil, ingheata locurile de munca, mai vinde din fabrici dar nu va ajunge pe mana chinezilor Foarte multe companii profita de pandemia asta pentru a justifica in fata sindicatelor o lipsa a cererii si implicit necesitatea unor concedieri.
La Dacia nu are cum renunta, e prea buna generatoare de profit, atat in crize cat si in boom economic.
Nu va ajunge pe mana chinezilor?
Citeste bine cine sunt actionarii Renault si o sa ai surprize...
Chinezii au cumparat actiuni intr-o gramada de colosi industriali doar ca sa poata avea acces la tehnologiile respective...cladirile si muncitorii nu-i prea intereseaza.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
- BAGADI
- Membru de elita
- Posts: 789
- Joined: 07 Jan 2019, 16:22
- Location: Suceava
Re: Renault, probleme ?
Eu spuneam ca nu dispare, nu ca nu se transforma. Jaguar Land Rover a fost cumparat efectiv de chinezi si ne temeam toti ca vor produce niste chinezarii care nu se vor vinde, cu butoane defectuoase dar se pare ca aveau nevoie doar de o infuzie de capital si supravietuiesc in continuare. Chinezii nu sunt in limba doar dupa furtisagul de tehnologii ci si dupa brand. Marea lor problema este ca nu pot invada piata auto din lume cu denumiri ca "Great Wall Motors" sau "Geely" . Parerea mea este ca statul francez nu se va retrage din actionariat - dau o lada de bere Solca cand treci prin Suceava daca se va intampla asta . Chiar daca vor vinde actiunile, Renault are o valoare de brand prea mare pentru a disparea sau a se ascunde intr-un colt obscur al productiei auto. Da, Renault Trucks apartine de Volvo care, la randul ei apartine de Geely dar cata lume stie lucrul asta? Toti stiu ca achizitioneaza un camion francez, produs in Franta si asta le da o nota de incredere. La asta ma refeream...nu dispare sigur.ardeleanu wrote: ↑30 May 2020, 04:40Serios?BAGADI wrote: ↑29 May 2020, 12:47 Sa fim seriosi, nu are cum sa dispara un astfel de colos, indiferent cat de prosti ar fi si guvernantii lor. Se va separa de Nissan probabil, ingheata locurile de munca, mai vinde din fabrici dar nu va ajunge pe mana chinezilor Foarte multe companii profita de pandemia asta pentru a justifica in fata sindicatelor o lipsa a cererii si implicit necesitatea unor concedieri.
La Dacia nu are cum renunta, e prea buna generatoare de profit, atat in crize cat si in boom economic.
Se va intampla ca si in lumea telecomunicatiilor mobile civile... se stia de o gramada de vreme ca vor ramane doar trei giganti pe piata...problema era care...au ramas Nokia, Ericsson si Huawei...mai stie cineva de Motorola, Alcatel etc ?
Statul francez mai detine doar 15 % din Renault (asta dupa ce a nationalizat Renault dupa razboi, proprietarul Louis Renault fiind declarat colaborationist si, ce surpriza, decedand in inchisoare inainte sa fie judecat).
Nu se poate renunta la uzinele Dacia, din Romania de exemplu? De ce? Asa cum au fost delocalizate uzine din Franta, pot sa fie delocalizate si cele din Romania, pe diverse considerente.
Daca un alt mare constructor de automobile (sau entitate cu suficienta putere financiara) face o oferta buna statului francez, sunt sigur ca vor vinde. S-ar scapa de o gramada de probleme sociale si nu numai. Macar ar vinde pe bani frumosi, nu da cadou cum s-a intamplat cu ARO...
Nu va ajunge pe mana chinezilor?
Citeste bine cine sunt actionarii Renault si o sa ai surprize...
Chinezii au cumparat actiuni intr-o gramada de colosi industriali doar ca sa poata avea acces la tehnologiile respective...cladirile si muncitorii nu-i prea intereseaza.
In ceea ce priveste relocarea activitatii din Romania, e o operatiune cam costisitoare pentru a fi facuta cand se clatina vaporul. Nu prea iti arde de rearanjat containere prin vapor in timpul furtunii, mai bine le arunci si dai vina pe furtuna ( a se citi "covid" ; ) . Dacia merge prea bine pentru a fi aruncata peste bord, a fost o idee geniala de la inceput o masina low cost cu piese fiabile de prin stocurile vechi Renault. VW se chinuie de ani buni sa copie reteta dar nu reuseste, Skoda ii da peste nas in fiecare an si devine concurent in loc sa ramana fratele rupt in cur.
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4490
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Renault, probleme ?
Skoda da peste nas la VW ?
Skoda apartine grupului VW, ca si Seat.
Masina low cost este o idee cu doua taisuri. Vinzi foarte bine un produs ieftin, dar iti torpilezi singur restul produselor pe respectiva piata.
VW a inteles aceasta, actionarii de la Renault au vrut doar sa faca bani multi si repede (marele Carlos Ghosn) si... rezultatul il vedem.
Cam pe cine ai paria tu la supravietuirea pe termen lung ?
Firma pentru care lucrez vinde produse haut de gamme in domeniul ei de activitate.
Avem productia vanduta in avans, pe timp de criza, pana la sfarsitul anului. Iar personalul creste ca numar in fiecare an.
Concurenta asiatica, si nu numai, este foarte puternica in domeniu, echipamentele asiatice vanzandu-se la mai putin de jumatate din pretul produselor noastre.
Concluziile le tragi singur.
Crede-ma, stiu foarte bine francezii cine detine actiunile la Renault, poti sa-i tratezi de ce vrei, dar naivi nu sunt...
Skoda apartine grupului VW, ca si Seat.
Masina low cost este o idee cu doua taisuri. Vinzi foarte bine un produs ieftin, dar iti torpilezi singur restul produselor pe respectiva piata.
VW a inteles aceasta, actionarii de la Renault au vrut doar sa faca bani multi si repede (marele Carlos Ghosn) si... rezultatul il vedem.
Cam pe cine ai paria tu la supravietuirea pe termen lung ?
Firma pentru care lucrez vinde produse haut de gamme in domeniul ei de activitate.
Avem productia vanduta in avans, pe timp de criza, pana la sfarsitul anului. Iar personalul creste ca numar in fiecare an.
Concurenta asiatica, si nu numai, este foarte puternica in domeniu, echipamentele asiatice vanzandu-se la mai putin de jumatate din pretul produselor noastre.
Concluziile le tragi singur.
Crede-ma, stiu foarte bine francezii cine detine actiunile la Renault, poti sa-i tratezi de ce vrei, dar naivi nu sunt...
- BAGADI
- Membru de elita
- Posts: 789
- Joined: 07 Jan 2019, 16:22
- Location: Suceava
Re: Renault, probleme ?
Toata lumea stie ca Skoda apartine de VW, sa fim seriosi, de asta am si scris " fratele rupt in cur ". Citisem articole in presa de specialitate ca VW isi doreste ca Octavia sa nu mai canibalizeze Passat si sa ramana marca low cost care sa rivalizeze cu Dacia, asa cum a fost intentia de la inceput. Managementul Skoda s-a contrat de multe ori cu mamuca VW. Au dovedit ca pot si acum musca serios din felia premium. Optionalele premium pe care le poti alege pe un Passat, sunt disponibile de cativa ani si pe Octavia iar diferenta de pret intre ele nu mai este atat de mare ca pe vremea Octavia Tour. Atata timp cat aduc profit, i-au lasat in pace dar au realizat o canibalizare a marcilor pe care nu si-o doresc. VW vrea sa intre in grupul celor 3 ( BMW, Mercedes, Audi ), Skoda sa ramana low cost si Seat sa fie marca sportiva si accesibila a marcii.
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4490
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Renault, probleme ?
Tu ai lucrat intr-un concern international?
Cand firma mama iti spune ceva, executi sau iti pregatesti cartoanele. Simplu si valabil pentru toata lumea.
Cei de la Skoda fac exact ce le spune VW, restul este marketing si cinema...
Cand firma mama iti spune ceva, executi sau iti pregatesti cartoanele. Simplu si valabil pentru toata lumea.
Cei de la Skoda fac exact ce le spune VW, restul este marketing si cinema...