La Dakar - ARO si PORTARO

Despre participarile masinii romanesti in competitii interne si internationale

Moderator: costy84

User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: La Dakar - ARO si PORTARO

Post by BAGADI »

oncioiuo wrote: 10 Aug 2020, 22:18 as incerca cu un V8 de SR
Si eu ;D . Un V8 de SR pe un 324 e visul meu de copil mare \:D/

User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2396
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: La Dakar - ARO si PORTARO

Post by vercingetorix »

BAGADI wrote: 11 Aug 2020, 09:27
oncioiuo wrote: 10 Aug 2020, 22:18 as incerca cu un V8 de SR
Si eu ;D . Un V8 de SR pe un 324 e visul meu de copil mare \:D/
Am vazut un V8 de SR pus pe un sasiu de M undeva in Cehia.
Iar transmisia cedeaza uneori si la L25, la un SR necesita alte punti cu grupuri mai rezistente.
Uite si linkul : viewtopic.php?t=1278
Daca nu Aro, atunci ce ?
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: La Dakar - ARO si PORTARO

Post by BAGADI »

Fain M-ul ala....daca se poate inghesui intr-un M un V8 inseamna ca e mai usor intr-un 24X. Cu multa rabdare, timp si fonduri suficiente se poate face ceva rezistent, sa nu crape la cuplul unui V8. Poate cu punti de la masini americane care sunt proiectate sa reziste la V8-uri de 6-7 litri.
Visul unei nopti de vara :)
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2396
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: La Dakar - ARO si PORTARO

Post by vercingetorix »

Gasesti motoare ceva mai moderne ce ofera cuplu si putere mult mai mari decat cel de SR, 4 in linie supraalimentate, usoare si fiabile.
Daca nu Aro, atunci ce ?

User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: La Dakar - ARO si PORTARO

Post by BAGADI »

Da dar nu are acelasi farmec :) Daca vrei fiabilitate 100% iti cumperi direct un SUV american cu V8 de la mama lui si gata. ARO cu motor romanesc V8 e de pus pe piedestal. Motor brut, aspirat, fara electronica - poate doar la aprindere. Parerea mea....
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: La Dakar - ARO si PORTARO

Post by Constantin »

Fiabilitate americană?
Hai că am râs copios!
Mașinile americane sunt pubele pe roți, caraciumbe cu motoare de autobuz...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
oncioiuo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1225
Joined: 05 Mar 2015, 18:42
Location: Sector 1, Bucuresti

Re: La Dakar - ARO si PORTARO

Post by oncioiuo »

BAGADI wrote: 11 Aug 2020, 11:17 Fain M-ul ala....daca se poate inghesui intr-un M un V8 inseamna ca e mai usor intr-un 24X. Cu multa rabdare, timp si fonduri suficiente se poate face ceva rezistent, sa nu crape la cuplul unui V8. Poate cu punti de la masini americane care sunt proiectate sa reziste la V8-uri de 6-7 litri.
Visul unei nopti de vara :)
aveam salvata si poza cu masina echipata dar sa ratacit pe unde nu reusesc acum sa gasesc...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
au distrus scoala profesionala...........au disparut profesionistii !
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: La Dakar - ARO si PORTARO

Post by BAGADI »

Constantin wrote: 11 Aug 2020, 20:10 Fiabilitate americană?
Hai că am râs copios!
Mașinile americane sunt pubele pe roți, caraciumbe cu motoare de autobuz...
Din ce am citit eu, motoarele de litraj mare pe benzina fabricate de Jeep, Ford, GMC, Chevrolet sunt indestructibile, cele dinainte de downsizing. Nu sunt stresate ca sa se scoata multi cai putere din ele asa ca ajung la multe sute de mii de mile.
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: La Dakar - ARO si PORTARO

Post by BAGADI »

oncioiuo wrote: 11 Aug 2020, 22:07
BAGADI wrote: 11 Aug 2020, 11:17 Fain M-ul ala....daca se poate inghesui intr-un M un V8 inseamna ca e mai usor intr-un 24X. Cu multa rabdare, timp si fonduri suficiente se poate face ceva rezistent, sa nu crape la cuplul unui V8. Poate cu punti de la masini americane care sunt proiectate sa reziste la V8-uri de 6-7 litri.
Visul unei nopti de vara :)
aveam salvata si poza cu masina echipata dar sa ratacit pe unde nu reusesc acum sa gasesc...
Greu de strecurat o galerie pe acolo :) Sasiul pare firav pe langa monstrul ala de motor.
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: La Dakar - ARO si PORTARO

Post by Soryn »

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: La Dakar - ARO si PORTARO

Post by ardeleanu »

Si ARO unde este ? Aaaahhh, este doar o caroserie si un sasiu... si alea bine modificate... >:D
Ca si originalul, ne place se ne laudam cu ce fac altii.
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: La Dakar - ARO si PORTARO

Post by Soryn »

Atât ai înțeles? Clipul conține o scurtă prezentare a fostei mașini ce a participat la dakar cât și o parte din etapele tranzitorii suferite de-a lungul timpului până în prezent.
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: La Dakar - ARO si PORTARO

Post by ardeleanu »

Cum am mai scris, masina respectiva, chiar si in perioada ei de glorie, nu a avut de la ARO decat o parte din sasiu si caroserie.
Si chiar si asa, amandoua participarile la respectivul raliul s-au incheiat cu abandonuri.
Nu vad ce este atat de exceptional in a monta un motor supradimensionat (plus transmisie) pe un sasiu de ARO.
Nu scrie nimeni un rand despre raliurile castigate de echipa de fabrica cu masini ARO adevarate, nu doar miraje...
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: La Dakar - ARO si PORTARO

Post by toni »

Daca te uitai la video vedeai ca si sasiul era de Range Rover. Practic doar cabina (fara aripi) era de Aro. Aripile si masca erau facute din fibra si doar semanau cu cele originale.

In video explica faptul ca francezii doreau sa participe la Dakar cu un prototip dar aveau nevoie de omologare (minim X masini fabricate). Au ales ARO ca si omologare din motive stiute doar de ei, probabil costuri si permisiunea producatorului.
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: La Dakar - ARO si PORTARO

Post by ardeleanu »

Cu parere de rau, nu vorbesc ceha. Ma bucur ca voi va descurcati.

Post Reply